Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 6-10 juni 2011 - "We are going to unveil the future of iOS and Mac OS"

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-06 21:06
Ursprungligen av andas:

Egentligen ganska smart... om man har 5000 piratkopierade låtar lär man aldrig betala fullpris iaf. Nu kan de få in lite pengar kontinuerligt istället och hoppas på att få betalt för nyinförskaffad musik.

Ja, det är verkligen ett STORT steg att få med skivbolagsmaffian på detta.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-06-06 20:50

Som idag men utan begränsningen till 5 maskiner, eller? Missar jag något?

Hade på känn att icloud-musik-biten skulle vara begränsad till köpt musik. Förståeligt, men ack så trist.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-06-06 20:55
Ursprungligen av Striberger:

Hade på känn att icloud-musik-biten skulle vara begränsad till köpt musik. Förståeligt, men ack så trist.

Vänta lite nu... ngt på G

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 20:52

iColud, kommer idag! Kul!

Ursprungligen av acke:

iColud, kommer idag! Kul!

Bara beta...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-06 20:53

Mm, hade varit skönt om ens egeninlagda musik på iPhonen också synkades mot molnet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-06 20:55

Hmm, hoppas Itunes match förstår vilka låtar det handlar om, även om inte taggarna är exakt likadana som i butiken...

Eh. One more thing. Köp musiken du redan har.. Que?

Är det bara jag som tyckte att den där "One more thing" var det sämsta någonsin?

Ursprungligen av Christopher Anderton:

Är det bara jag som tyckte att den där "One more thing" var det sämsta någonsin?

Det var ingen dålig funktion, men det var en tråkig "one more thing", ja.

Eller har jag missuppfattat allt? Funktionen är alltså att man köpa sin musik som man redan har, men inte har fått från iTunes Store? Förvisso för ett billigt pris. För att kunna använda iCloud? Men ändå.

Ursprungligen av Christopher Anderton:

Eller har jag missuppfattat allt? Funktionen är alltså att man köpa sin musik som man redan har, men inte har fått från iTunes Store? Förvisso för ett billigt pris. För att kunna använda iCloud? Men ändå.

Ja, för dryga tvåhundra spänn om året får du all musik du har rippat (eller skaffat på annat sätt...) i 256 kbit AAC som synkas till alla enheter via molnet. Jag tycker det verkar billigt. Trodde inte att skivbolagen skulle gått med på något sådant. Musiken kan ju som sagt komma från vilket ställe som helst.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-06 21:01
Ursprungligen av Capeman:

Ja, för dryga tvåhundra spänn om året får du all musik du har rippat (eller skaffat på annat sätt...) i 256 kbit AAC som synkas till alla enheter via molnet. Jag tycker det verkar billigt. Trodde inte att skivbolagen skulle gått med på något sådant. Musiken kan ju som sagt komma från vilket ställe som helst.

Man vet ju aldrig om det "läcker" lite information till RIAA, har svårt att se att där inte är någon hake från skivbolagen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-06 21:02
Ursprungligen av Capeman:

Ja, för dryga tvåhundra spänn om året får du all musik du har rippat (eller skaffat på annat sätt...) i 256 kbit AAC som synkas till alla enheter via molnet. Jag tycker det verkar billigt. Trodde inte att skivbolagen skulle gått med på något sådant. Musiken kan ju som sagt komma från vilket ställe som helst.

Innebär detta att ens filer kommer ändras om inte taggarna stämmer med Itunes store? Kommer filer med högre kvalité inte beröras?

Kanske helt irrelevanta frågor (som jag säkert kommer få svar på innan det hela rullar igång), men redan nu är jag nyfiken!

Ursprungligen av Adzam 1:

Innebär detta att ens filer kommer ändras om inte taggarna stämmer med Itunes store? Kommer filer med högre kvalité inte beröras?

Kanske helt irrelevanta frågor (som jag säkert kommer få svar på innan det hela rullar igång), men redan nu är jag nyfiken!

Ja inte är de irrelevanta, jag vill också veta, men ingen har något svar på dem, just nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-06 21:00
Ursprungligen av Christopher Anderton:

Eller har jag missuppfattat allt? Funktionen är alltså att man köpa sin musik som man redan har, men inte har fått från iTunes Store? Förvisso för ett billigt pris. För att kunna använda iCloud? Men ändå.

Nej, det är att musik du redan har på datorn matchas med iTunes och "blir" som om du hade köpt den.

För 25dollar/år.

Ursprungligen av zappee:

Nej, det är att musik du redan har på datorn matchas med iTunes och "blir" som om du hade köpt den.

För 25dollar/år.

Ok. Fin funktion. Men lite underlig. Det enda du tjänar på det är att du kan synka med iCloud. Vilket förvisso är bra. Men knappast ingen "One more thing". Sedan kanske man inte är representativ då man kör Spotify och Grooveshark.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-06 21:05
Ursprungligen av Christopher Anderton:

Ok. Fin funktion. Men lite underlig. Det enda du tjänar på det är att du kan synka med iCloud. Vilket förvisso är bra. Men knappast ingen "One more thing". Sedan kanske man inte är representativ då man kör Spotify och Grooveshark.

Enda och enda, det är ju väldigt smidigt om ens iPhone/iPad/Mac kraschar.

Ursprungligen av Christopher Anderton:

Ok. Fin funktion. Men lite underlig. Det enda du tjänar på det är att du kan synka med iCloud. Vilket förvisso är bra. Men knappast ingen "One more thing". Sedan kanske man inte är representativ då man kör Spotify och Grooveshark.

Nej, det var en trist "one more thing", men jag tycker inte det var en dålig funktion. Det finns en hel del musik på iTunes som inte finns på Spotify. Jag har väldigt mycket musik som inte går att hitta på Spotify (därav startar jag nästan aldrig programmet) och om det här fungerar bra så kommer jag nog att dra nytta av det.

Ursprungligen av Capeman:

Nej, det var en trist "one more thing", men jag tycker inte det var en dålig funktion. Det finns en hel del musik på iTunes som inte finns på Spotify. Jag har väldigt mycket musik som inte går att hitta på Spotify (därav startar jag nästan aldrig programmet) och om det här fungerar bra så kommer jag nog att dra nytta av det.

Fast du vet att man kan köra sina egna låtar i Spotify?
Jag skulle misstänka att Spotify kommer med en liknande funktion. Det vill säga sina egna låtar i molnet.

Ursprungligen av BlackSmp:

Nej, du har ju missat:)

11:52 am Available today on (specifically mentions) the iPhone 4.
11:52 am iTunes in the cloud available today on iOS 4.3

Bara som beta för developers, om jag förstått det rätt...?

Ursprungligen av Christopher Anderton:

Fast du vet att man kan köra sina egna låtar i Spotify?
Jag skulle misstänka att Spotify kommer med en liknande funktion. Det vill säga sina egna låtar i molnet.

Ja, men det finns ju inte mycket musik i Spotify som jag vill ha, och programmet i sig är ju inte så bra. Dessutom måste jag betala för att slippa reklamen, så för just MIG är det inte en jättebra tjänst, men jag vet att det är det för andra.

Ursprungligen av Capeman:

Bara som beta för developers, om jag förstått det rätt...?

Ja, men det finns ju inte mycket musik i Spotify som jag vill ha, och programmet i sig är ju inte så bra. Dessutom måste jag betala för att slippa reklamen, så för just MIG är det inte en jättebra tjänst, men jag vet att det är det för andra.

Absolut. Är glad att det finns mer alternativ.

Ursprungligen av Capeman:

Nej, det var en trist "one more thing", men jag tycker inte det var en dålig funktion. Det finns en hel del musik på iTunes som inte finns på Spotify. Jag har väldigt mycket musik som inte går att hitta på Spotify (därav startar jag nästan aldrig programmet) och om det här fungerar bra så kommer jag nog att dra nytta av det.

Spotify spelar ju även lokala filer samt synkar över dessa över wifi till tex din iphone.

Vill passa på att tacka alla ur ett moderatorperspektiv för att det varit så lugnt och snyggt och städat i den här tråden i kväll! Minns hur det kunde spåra ur totalt förr i tiden...

/Mod

iTunes Match, där ser man. Oväntat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 20:59

Fan, trodde iPhone 5 när han sa ''one more thing''...

Det enda tråkiga med den här keynoten är att man inte fick något "påtagligt, greppbart" IDAG.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-06-06 21:08
Ursprungligen av Capeman:

Det enda tråkiga med den här keynoten är att man inte fick något "påtagligt, greppbart" IDAG.

Känns som man har varit på en rundvandring i en Marabou fabrik utan att få provsmaka...

Synd bara att datacentret hamnar i North Carolina. Då är det Facebook som bygger ett gigantisk datacenter i Luleå... Eller i alla fall har långt gångna planer och tillstånd för att få bygga (via ett frontföretag)

Bevaka tråden