Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 6-10 juni 2011 - "We are going to unveil the future of iOS and Mac OS"

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av studiox:

Det är faktiskt inte dyrt.

OK. Det var ett rätt tomt svar. Varför är det inte dyrt anser du?

  • Oregistrerad
  • 2011-03-30 11:53
Ursprungligen av Scarecrow:

OK. Det var ett rätt tomt svar. Varför är det inte dyrt anser du?

Kolla på utbildningar i [valfritt ämne] i Sverige, hittar du en kurs under 10.000 så grattis. Tänkt på att det är FYRA DAGAR och det ingår mat, sprit, en massa trevliga kurser, föreläsningar, hands-on etc.

Om vi vänder på det, varför tycker du det är dyrt, och på vilket sätt kan du ha en åsikt om det?

Man får gå på föreläsningar om allt möjligt i programmeringsväg, man lär sig nya sätt att göra saker på, och kan till och med få personlig hjälp av en Apple-anställd har jag hört.

Sen kan man ju räkna på om man istället, som programmerare, skulle sitt och klia sig i huvet för timpenning.

Jämför priserna med att gå på en fyradagarskurs i valfritt programmeringsrelaterat ämne så är det verkligen inga överpriser. Det riktar sig inte i första hand till hobbyprogrammerare, utan de som har det som yrke och prislappen är satt därefter.

Jag tycker att det är dyrt för att jag utgår från min egna ekonomiska situation och det var just det som gav mig möjligheten att ha den åsikt som jag har/hade. Nu har ni ju förklarat för mig vad som ingår så nu vet jag betydligt mer om det än när jag ställde frågan och det tackar jag för.
Sedan ställde jag motfrågorna just för att ifrågasätta det hela. Det är alltid bra anser jag och man kan lära sig mycket på att ifrågasätta saker och ting.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-30 15:31

Det börjar komma upp ett gäng biljetter på Ebay nu. Priser på upp till $4499.

Kanske dags att skaka liv i den här tråden nu - mindre än två veckor kvar!

Enligt Gigaom ska Steve Jobs hålla i keynoten:

Steve Jobs to Give Keynote at WWDC 2011: Apple News, Tips and Reviews «

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-05-24 17:41
Ursprungligen av Capeman:

Kanske dags att skaka liv i den här tråden nu - mindre än två veckor kvar!

Enligt Gigaom ska Steve Jobs hålla i keynoten:

Steve Jobs to Give Keynote at WWDC 2011: Apple News, Tips and Reviews «

Fast nu har de ändrat sig. SJ ska inte hålla keynoten.

Ursprungligen av Gunnar B:

Fast nu har de ändrat sig. SJ ska inte hålla keynoten.

Ja där ser man. Jag letade faktiskt runt efter det där "official announcement" som de skriver om men hittade inget.

Hursomhelst, WWDC är nära! Vad har ni för förväntningar?

Mina krav är inte högre ställda än en Golden Master på OS X 10.7 och en beta eller DP på iOS 5.0.

Ursprungligen av Capeman:

Ja där ser man. Jag letade faktiskt runt efter det där "official announcement" som de skriver om men hittade inget.

Hursomhelst, WWDC är nära! Vad har ni för förväntningar?

Mina krav är inte högre ställda än en Golden Master på OS X 10.7 och en beta eller DP på iOS 5.0.

GM på Lion känns aktuellt, skulle gissa på att "släppet" kommer i Augusti/September.
iOS 5.0 tror jag ligger längre fram i tiden faktiskt, men däremot känns det ju inte helt oväntat om de ger en smygtitt eller liknande på iCloud eller vad det "nya" mobileme nu kommer att heta.

Med tanke på att i denna WWDC ligger fokusen återigen på Mac OS X. Det skulle inte förvåna mig om Apple visar upp nya Mac Pro, som har rykte om att få en helt ny design där den kan monteras i rack som 3U eller på skrivbordet stående beroende på hur man vill ha det.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-25 08:44
Ursprungligen av PeeMaN:

GM på Lion känns aktuellt, skulle gissa på att "släppet" kommer i Augusti/September.
iOS 5.0 tror jag ligger längre fram i tiden faktiskt, men däremot känns det ju inte helt oväntat om de ger en smygtitt eller liknande på iCloud eller vad det "nya" mobileme nu kommer att heta.

Nja, beta på iOS 5 är nog ganska säkert då den har field testats ett tag.

Ursprungligen av The Real Viking:

Med tanke på att i denna WWDC ligger fokusen återigen på Mac OS X. Det skulle inte förvåna mig om Apple visar upp nya Mac Pro, som har rykte om att få en helt ny design där den kan monteras i rack som 3U eller på skrivbordet stående beroende på hur man vill ha det.

Fast det är väl dock sagt att fokus ska ligga på mjukvara och ingen hårdvara ska presenteras.

Ursprungligen av zappee:

Fast det är väl dock sagt att fokus ska ligga på mjukvara och ingen hårdvara ska presenteras.

Även om WWDC alltid har fokus på mjukvara har Apple många gånger släppt eller lanserat hårdvara (t.ex iPhone, Mac Pro). Dock ej konsumentprodukter, t.ex. iMac (undantaget är iPhone). Apple har ofta nya funktioner i ny hårdvara och nästa generation Mac OS X och vill att utvecklarna snabbt skall lägga in stöd för de nya funktionerna, tydliga exempel på detta är GCD, OpenCL. För att underlätta införande av nya funktioner får registrerade utvecklarna köpa ny hårdvara till rabatterade priser.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-05-25 11:18

Hoppas IOS 5 visas upp (för lansering i höst, i samband med nya telefoner?) och att Lion får ett datum för release. För höga förhoppningar?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-05-25 13:08
Ursprungligen av Adzam 1:

Hoppas IOS 5 visas upp (för lansering i höst, i samband med nya telefoner?) och att Lion får ett datum för release. För höga förhoppningar?

Det låter som rimliga förhoppningar och det är vad jag tror att vi kommer att få se. Kanske även någon sorts info om framtida molntjänster.

Ursprungligen av Adzam 1:

Hoppas IOS 5 visas upp (för lansering i höst, i samband med nya telefoner?) och att Lion får ett datum för release. För höga förhoppningar?

Ganska spot on skulle jag tro. Som joakimo skriver kanske även moln/musiktjänsten som det surras så mycket om i luften just nu. Allt utöver det är däremot mera önsketänkande än troligt (typ som ny hårdvara i form av iPhone 5 osv).

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-05-31 15:29

Det känns som om de avslöjade lite mer än vanligt men spännande är det.

Ursprungligen av joakimo:

Det känns som om de avslöjade lite mer än vanligt men spännande är det.

Visst gjorde de? Men det är lika spännande ja...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-31 15:32

mmm... iCloud!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-31 15:39

"...Steve Jobs and a team of Apple executives"

Kul!

Ursprungligen av acke:

"...Steve Jobs and a team of Apple executives"

Kul!

Ja, mycket! Men jag är inte helt förvånad ändå, han har ju hållit sig undan ett tag nu, och det verkar ju bli många spännande nyheter i år, så jag förstår varför han skall vara med. Skönt att han mår så pass bra i alla fall.

Den stora nyheten är väl trots allt att Steve håller i noten?

edit: tvåa på bollen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-05-31 15:57

Intressant, blir att bänka sig igen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-31 17:12

Jag tror inte att Apple släpper en färdig version av Mac OS X 10.7 på WWDC. En ny beta och en beta av iOS.

Ursprungligen av acke:

Jag tror inte att Apple släpper en färdig version av Mac OS X 10.7 på WWDC. En ny beta och en beta av iOS.

Tror detsamma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-31 19:20
Ursprungligen av acke:

Jag tror inte att Apple släpper en färdig version av Mac OS X 10.7 på WWDC. En ny beta och en beta av iOS.

Är inne på samma linje.

Jag är dock mest nyfiken på iCloud, det ska bli kul att se vad det kommer att innehålla. Förhoppningsvis är det en rejäl uppdatering och förbättring av .me och om det sen kommer att gå lagra och strömma musik som det talas om så är det perfekt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-31 20:28

Hoppas på ett iWork.com och iDisk värt namnet. iCloud bryr jag mig inte om. Jag har alltid all min musik på min iPhone som alltid är med.

Min 32 GB iPhone är för liten för att på plats med all musik. Hade räknat med en 64 GB iPhone 4 förra sommaren, men det blev ingen, så nu är jag lite nyfiken på iCloud.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-31 21:31

Det här skulle kunna göra det mycket mer intressant: Apple Racing to Include Movies and TV Shows in iCloud Service? - Mac Rumors Fast som vanligt får vi väl den styvmoderliga behandlingen.

Bevaka tråden