Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 6-10 juni 2011 - "We are going to unveil the future of iOS and Mac OS"

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 20:06
Ursprungligen av Capeman:

Japp, men den hjälper ju föga om man byter hårddisk...

Eller disken går sönder. Verkar jobbigt om man först ska installera Mac OS X 10.6 och sedan Mac OS X 10.7.

Ursprungligen av acke:

Eller disken går sönder. Verkar jobbigt om man först ska installera Mac OS X 10.6 och sedan Mac OS X 10.7.

Jag är övertygad om att Apple löser det. Man kan inte beskriva allt i en keynote

Och detta om kameran: Way faster, lock screen shortcut to get to the camera.

double tap home button, tap camera icon

Åh... ÄNTLIGEN har de fattat att det är en bra idé att kunna ta foton med hjälp av en av de fysiska knapparna...!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-06 20:02

Äntligen en fysisk kameraknapp!

iOS 5 är en STARK uppdatering.

Och indenteringar i mail! Hur jag har längtat efter det!

Nu länkar i alla fall icloud.com till en Apple-404...

Hur uppgraderar anvädaretill Lion på en burk med 10.5?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 20:09

OTA! Äntligen, tack för det Apple.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 20:11

PC Free!! Nu har de äntligen förstått.
Nu lever vi till sist på riktigt i en "post-PC"-era.

Tillägg: Sekunden efter att jag skrev detta ser jag att Apple själva sade samma sak om Post-PC.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-06 20:12

Väldigt bra uppdatering av Ios. Och de har sparat Icloud till sist...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 20:13

Ok, om man inte behöver en dator så undrar jag hur man löser backupen på som iOS-device. iCloud?

Ursprungligen av acke:

Ok, om man inte behöver en dator så undrar jag hur man löser backupen på som iOS-device.

iCloud.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-06-06 20:14

är iMessage ersättaren för iChat?

Om fler av minna vänner hade iPhone så kunde jag skippa mitt "obegränsade-SMS"-paket.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-06-06 20:17
Ursprungligen av Capeman:

Om fler av minna vänner hade iPhone så kunde jag skippa mitt "obegränsade-SMS"-paket.

Det var definitivt värt att konvertera alla, istället för att skicka sms. Om man inte har en iPhone (väldigt få) så får man inte så många meddelanden.

Ursprungligen av Capeman:

Om fler av minna vänner hade iPhone så kunde jag skippa mitt "obegränsade-SMS"-paket.

Det är ju just det som är problemet...

Hmm... Detta ger mig problem... "Developer seed today."

Vågar jag uppdatera min telefon senare idag? Jag har bara en utvecklartelefon och blev ganska sugen... men det är ett risktagande

Nu kom det: WIFI SYNC TO ITUNES

Ursprungligen av Capeman:

Om fler av minna vänner hade iPhone så kunde jag skippa mitt "obegränsade-SMS"-paket.

Om fler av mina vänner hade skype hade jag skitit i telefonabonnemang också. Men så finns ju fria markanden och alla kan inte älska samma saker

AirPlay mirroring - häftigt...!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 20:20

Ja! iPhone 3GS!

Ursprungligen av acke:

Ja! iPhone 3GS!

Inte för att ta ner dig Acke men kom bara ihåg vad som hände med IOS4 och 3G modellen. Det finns alltid en risk att IOS5 kanske inte går så smärtfritt på 3GS

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 20:22

Hade inte just alla mobiloperatörer infört i sina avtal ett förbud mot att använda alternativa program för samtal och meddelanden? Någon talesperson på 3 vill jag minnas sa att de likställer det med att tjuvkoppla elnätet. Vad ska de nu säga när det är inbyggt i iOS?

Ursprungligen av Rajje:

Hade inte just alla mobiloperatörer infört i sina avtal ett förbud mot att använda alternativa program för samtal och meddelanden? Någon talesperson på 3 vill jag minnas sa att de betraktar det på samma sätt som om man hade tjuvkopplat elnätet. Vad ska de nu säga när det är inbyggt i iOS?

Nja, en del marknadsför ju att de har MSN på sina mobiler...

Ursprungligen av Rajje:

Hade inte just alla mobiloperatörer infört i sina avtal ett förbud mot att använda alternativa program för samtal och meddelanden? Någon talesperson på 3 vill jag minnas sa att de betraktar det på samma sätt som om man hade tjuvkopplat elnätet. Vad ska de nu säga när det är inbyggt i iOS?

Meddelandetjänster har jag svårt att se att de är förbjudna. Kan inte påminna mig att jag har sett något sådant

Det här börjar kännas som det bästa Apple Event på länge - hade dock varit roligt att få någonting att leka med redan idag, men...

Ursprungligen av Capeman:

Det här börjar kännas som det bästa Apple Event på länge - hade dock varit roligt att få någonting att leka med redan idag, men...

En annan har ju en utvecklarlicens

Håller definitivt med dig. Det kom mycket! Mycket mer än vad jag trodde

Dock så slår jag vad om att nyheten i morgon i AB/Expressen kommer att vara "Ingen ny telefon ännu..."

Ursprungligen av BlackSmp:

En annan har ju en utvecklarlicens

Håller definitivt med dig. Det kom mycket! Mycket mer än vad jag trodde

Dock så slår jag vad om att nyheten i morgon i AB/Expressen kommer att vara "Ingen ny telefon ännu..."

Sant, hade jag väl också kunnat skaffa, inte så dyrt... Men jag vill helst bara leka med skarpa grejer.

Sant om rubrikerna... Tur man inte läser de blaskorna.

Bevaka tråden