Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 6-10 juni 2011 - "We are going to unveil the future of iOS and Mac OS"

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-06 21:13

Undra hur iMessages blir integrerat i SMS/MMS. Kan ju hoppas att den automatiskt försöker med iMess innan det "kostar" ett SMS.

Ursprungligen av Capeman:

Det enda tråkiga med den här keynoten är att man inte fick något "påtagligt, greppbart" IDAG.

Nej, du har ju missat:)

11:52 am Available today on (specifically mentions) the iPhone 4.
11:52 am iTunes in the cloud available today on iOS 4.3

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-06 21:07

Troligtvis kan det bli en liten hårdvaru uppdatering i efterhand inom en vecka hos eller så inom något produkt segment, har hänt förr

Vad händer nu med oss mobileme users? När går det att skaffa ett gratis konto till sambon?

Ursprungligen av peppegubben:

Vad händer nu med oss mobileme users? När går det att skaffa ett gratis konto till sambon?

Om du hade följt eventet så hade du sett att det kommer till hösten. Vi MobileMe-användare blir väl överflyttade. Vad som händer med våra betalningar får vi väl se.

Ursprungligen av Striberger:

Vadå 25 dollar/år? Jag hade tänkt mig en engångskostnad på 25 dollar (rippar inte längre). Missförstår jag? Försvinner musiken om jag inte betalar löpande?

Musiken försvinner inte, bara synkningen.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-06-06 22:07

Information about the MobileMe transition

Last Modified: June 06, 2011
Article: HT4597

Summary
What's happening to MobileMe?
Effective June 6, 2011, if you had an active MobileMe account, your service has been automatically extended through June 30, 2012, at no additional charge. After this, the MobileMe service will no longer be available.

Products Affected
MobileMe
What will happen to the content I have on MobileMe?
Apple has announced a new service called iCloud which will be available this fall and free for iOS 5 and OS X Lion users. When you sign up for iCloud, you'll be able to keep your me.com or mac.com email address and move your MobileMe mail, contacts, calendars, and bookmarks to the new service.

When iCloud becomes available this fall, more details and instructions will be provided on how to make the move.

Can I create a new MobileMe account?
You can no longer create a new 60-day trial account or start a new subscription using a code contained in a MobileMe box. However, if you have a Family Pack subscription, you can still create new family member accounts.

Can I upgrade to a Family Pack or purchase additional storage?
Effective June 6, 2011, you can no longer upgrade your Individual account to a Family Pack or purchase additional storage for your MobileMe account.

I purchased a MobileMe box and have not used the activation code inside. Can I get refund for it?
Yes. If you have an unused activation code from a MobileMe box, you can submit a refund request.

Vadå 25 dollar/år? Jag hade tänkt mig en engångskostnad på 25 dollar (rippar inte längre). Missförstår jag? Försvinner musiken om jag inte betalar löpande?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-06 21:10
Ursprungligen av peppegubben:

Vad händer nu med oss mobileme users? När går det att skaffa ett gratis konto till sambon?

Apple - Sign up to be notified when iOS 5 and iCloud are available.

Ursprungligen av Striberger:

Vadå 25 dollar/år? Jag hade tänkt mig en engångskostnad på 25 dollar (rippar inte längre). Missförstår jag? Försvinner musiken om jag inte betalar löpande?

Försvinner lär den inte göra men själva matchningen och synken lär sluta.

  • Medlem
  • 2011-06-06 21:08

Nu börjar det komma saker på http://icloud.com

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-06-06 21:24
Ursprungligen av garda:

Nu börjar det komma saker på http://icloud.com

Jasså? Vad ser du? Jag kommer bara till gamla cloudme tjänsten.

Ursprungligen av Jetwash:

Jasså? Vad ser du? Jag kommer bara till gamla cloudme tjänsten.

Då är det nog något cache:at hos dig. Man kommer till Apples sida om iCloud.

För de som inte sett det ännu, kolla in videon om iOS 5:

Apple - iOS 5 - See the top new features in action.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2011-06-06 21:17

Angående iTunes match, undrar hur länge det dröjer inna någon gör ett program så det ser ut som du har alla Itunes 18 miljoner låtar .. när du synkar (matchar) ....

Då är ju 25 dollar en smak sak , Vart har vi DVD Jon

Ursprungligen av danielj:

Angående iTunes match, undrar hur länge det dröjer inna någon gör ett program så det ser ut som du har alla Itunes 18 miljoner låtar .. när du synkar (matchar) ....

Då är ju 25 dollar en smak sak , Vart har vi DVD Jon

Nu kommer min lilla elaka kommentar här: Vi talar om IOS där folk gör rätt för sig, inte Android där alla bara vill ha allting utan att betala för det;)

PS: detta var sarkasm för de som inte förstod det

Ursprungligen av danielj:

Angående iTunes match, undrar hur länge det dröjer inna någon gör ett program så det ser ut som du har alla Itunes 18 miljoner låtar .. när du synkar (matchar) ....

Då är ju 25 dollar en smak sak , Vart har vi DVD Jon

Det är bara sätta igång och köpa disk...

Ursprungligen av danielj:

Angående iTunes match, undrar hur länge det dröjer inna någon gör ett program så det ser ut som du har alla Itunes 18 miljoner låtar .. när du synkar (matchar) ....

Då är ju 25 dollar en smak sak , Vart har vi DVD Jon

Tack för det, kul för oss som betalar för det vi konsumerar. (och får betala även för dem som käkar gratis)

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2011-06-06 21:33
Ursprungligen av akerstrom:

Tack för det, kul för oss som betalar för det vi konsumerar. (och får betala även för dem som käkar gratis)

Håller med dig där helt och håller hyllas dom som hyllas bör (och betala för det) .Dock flög tanken in min elakt skapade hjärna, som en intressant system utmaning Ska bli intressant , det finns alltid någon som vill testa detta , Sen är ju frågan disk för 18 miljoner låtar , kan ju bli jobbigt men , vill man inte ha musiken i molnet? Och Apple behöver väl bara ha en referens till att Apple ID "abcde" har matchat alla 18 miljoner låtar , iofs. tror jag det ljuder visslor och sirener hos Apple om det händer..

//Daniel

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2011-06-06 22:03
Ursprungligen av danielj:

Håller med dig där helt och håller hyllas dom som hyllas bör (och betala för det) .Dock flög tanken in min elakt skapade hjärna, som en intressant system utmaning Ska bli intressant , det finns alltid någon som vill testa detta , Sen är ju frågan disk för 18 miljoner låtar , kan ju bli jobbigt men , vill man inte ha musiken i molnet? Och Apple behöver väl bara ha en referens till att Apple ID "abcde" har matchat alla 18 miljoner låtar , iofs. tror jag det ljuder visslor och sirener hos Apple om det händer..

//Daniel

Sen hittade jag att Apple tyck att man inte har mer än 25000 låtar som man har rippat, så DVD Jon får väl göra , välj dina 25000 låtar i stället

"Important notes:

Available in beta now in the U.S. only and requires iOS 4.3.1 on iPhone 3GS, iPhone 4 (GSM model), iPod touch (3rd and 4th generation), iPad, or iPad 2, or a Mac or PC with iTunes 10.3. Previous purchases may be unavailable if they are no longer in the iTunes Store. Download iTunes 10.3 free.
Requires iOS 5 on iPhone 3GS, iPhone 4, iPod touch (3rd and 4th generation), iPad, or iPad 2, or a Mac computer with OS X Lion or a PC with Windows Vista or Windows 7 (Outlook 2007 or 2010 recommended). Limit 25,000 songs. iTunes purchases do not count against limit.
Unmatched content will be uploaded; upload time varies depending on amounts uploaded.
Upload time varies depending on amounts uploaded.
Unmatched content will not be upgraded.
Features are subject to change. Access to some services is limited to 10 devices."

Källa AppleInsider - View Single Post - Apple announces iTunes Match music streaming for $24.99 per year som känns rimlig...

//Daniel

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-06 22:40
Ursprungligen av akerstrom:

Tack för det, kul för oss som betalar för det vi konsumerar. (och får betala även för dem som käkar gratis)

På vilket sätt då?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-06-06 21:20

Och där dyker aktien...marknaden tyckte inte att det här var spännande...väntat iofs...

Ursprungligen av lasselu:

Och där dyker aktien...marknaden tyckte inte att det här var spännande...väntat iofs...

Händer inte detta varje gång?

Edit: Fast det är i högsta grad naturligt. Investerare gillar inte förändringar. Det spelar ingen roll vad det är. Samtidigt så spekulerar man i framtida händelser så alla nyheter i keynoten är redan förväntade i aktieuppgången före eventet. Efter eventet så tar folk hem vinsterna och då blir det ett dropp.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-06-06 21:29
Ursprungligen av BlackSmp:

Händer inte detta varje gång?

Jo, som jag sa...väntat...

Ursprungligen av lasselu:

Och där dyker aktien...marknaden tyckte inte att det här var spännande...väntat iofs...

Marknaden är korkad!

Dropbox försvinner, lokalt lagrad musik försvinner, vi får äntligen enhets-mail-adresser och gemensamma kalendrar i hemmet.
Dokument hanteras på ett vettigt sätt mellan alla iphones/ipads/iMacs ...

Vad gött!

Ännu mera "datande" utan några som helst problem....

Ursprungligen av Goflorp:

Dropbox försvinner, lokalt lagrad musik försvinner, vi får äntligen enhets-mail-adresser och gemensamma kalendrar i hemmet.
Dokument hanteras på ett vettigt sätt mellan alla iphones/ipads/iMacs ...

Vad gött!

Ännu mera "datande" utan några som helst problem....

Ungefär samma reflektion som jag gjorde.

Dessutom så blir det intressant att se hur detta mäter sig mot Google Documents som jag aldrig tyckte slog riktigt (i alla fall inte för mig)

Ursprungligen av BlackSmp:

Ungefär samma reflektion som jag gjorde.

Dessutom så blir det intressant att se hur detta mäter sig mot Google Documents som jag aldrig tyckte slog riktigt (i alla fall inte för mig)

Egentligen har jag så redan nu. Dropbox, Spotify/Grooveshark, Google Apps, Google Chrome Sync. Men visst, det kommer ju vara ett gemensamt gränssnitt som kommer vara snyggare och enklare. Speciellt för de som inte är "power users". Så det enda utesluter inte det andra. kommer utvärdera Apples lösning och se om det passar bättre för mig funktionsmässigt.

Skillnaden mellan Google Documents och Documents är väl att du kan redigera ett flertal defacto standard filformat i Google Documents, medan i Documents bara iWork format. Har inte hunnit kika in ännu på hur det var tänkt.

Ursprungligen av Goflorp:

Dropbox försvinner, lokalt lagrad musik försvinner, vi får äntligen enhets-mail-adresser och gemensamma kalendrar i hemmet.
Dokument hanteras på ett vettigt sätt mellan alla iphones/ipads/iMacs ...

Vad gött!

Ännu mera "datande" utan några som helst problem....

Dropbox är ju väldigt smidigt för att du kan dela dokument i tex projekt med folk på andra plattformar än apples.
Lokalt lagrad musik försvinner det? det är väl bara att det synkas ner lokalt till alla enheter, alltså ingen streaming ala spotify, eller har jag missatuppfattat icloud?

Så Dropbox, Instapaper, ToDo, Instagram är appar jag har som i stort sett ersätts av iOS 5.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 21:57

Keynoten är uppe för er som vill kolla.

Tillägg: Är det Linus Torvalds som står och applåderar 00.36 in?
Tillägg 2: Gud så smal han är och gud vad svagt han talar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-06 22:07
Ursprungligen av acke:

Keynoten är uppe för er som vill kolla.

Tillägg: Är det Linus Torvalds som står och applåderar 00.36 in?
Tillägg 2: Gud så smal han är och gud vad svagt han talar.

Länk?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-06-06 22:09
Ursprungligen av ecth:

Länk?

http://www.apple.com/

Bevaka tråden