Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 6-10 juni 2011 - "We are going to unveil the future of iOS and Mac OS"

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-06-06 19:38

Oj vad skoj att sitta ute i skärgården med mobilt bredband och endast kunna köpa Lion via App Store...not...:(

Ursprungligen av lasselu:

Oj vad skoj att sitta ute i skärgården med mobilt bredband och endast kunna köpa Lion via App Store...not...:(

Och glaset är alltid halvtomt, eller hur?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-06-06 19:43
Ursprungligen av akerstrom:

Och glaset är alltid halvtomt, eller hur?

I det här fallet ja, hur kul är det med en upgrade som tar en hel dag att ladda ner och som tar en femtedel av min månadskvot?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-06 19:47
Ursprungligen av lasselu:

I det här fallet ja, hur kul är det med en upgrade som tar en hel dag att ladda ner och som tar en femtedel av min månadskvot?

Vänta med att ladda ner det tills du är på en plats med wifi/tills semestern är slut?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-06 19:41
Ursprungligen av lasselu:

Oj vad skoj att sitta ute i skärgården med mobilt bredband och endast kunna köpa Lion via App Store...not...:(

Ja det kommer nog en majoritet av användarna drabbas av!

Lika billigt som Snow Leopard - det trodde jag inte! Och kommer i juli, även det lite tidigare än jag trodde.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 19:42

Frågan är nu: Hur installerar man Lion på en tom hårddisk?

Och i.o.m. att App Store bara finns på 10.6: Hur uppgraderar man från 10.4 eller 10.5?

Ursprungligen av Rajje:

Frågan är nu: Hur installerar man Lion på en tom hårddisk?

Och i.o.m. att App Store bara finns på 10.6: Hur uppgraderar man från 10.4 eller 10.5?

Som vanligt så är det någon eller några som fixar att man kan installera från ett USB minne eller HD. Men inte Apple.

Ursprungligen av Christopher Anderton:

Som vanligt så är det någon eller några som fixar att man kan installera från ett USB minne eller HD. Men inte Apple.

Varför inte Apple? Det skulle ju betyda att det inte stöds att installera Lion om man byter hårddisk i sin dator (vilket Apple godkänner) utan att först installera Snow Leopard. Det låter tillkrånglat. Jag tror Apple har löst/löser det.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-06-06 19:59
Ursprungligen av Capeman:

Varför inte Apple? Det skulle ju betyda att det inte stöds att installera Lion om man byter hårddisk i sin dator (vilket Apple godkänner) utan att först installera Snow Leopard. Det låter tillkrånglat. Jag tror Apple har löst/löser det.

Håller med... man måste kunna byta disk och få det att fungera. Det var nog en förenklad sanning vi läste där.

Ursprungligen av andas:

Håller med... man måste kunna byta disk och få det att fungera. Det var nog en förenklad sanning vi läste där.

Hoppas det. Annars blir det säkert upp till andra att fixa det, vilket kanske vore lite dumt. För alternativ är bra.

1500 nya API:er i iOS 5...?! Är inte det ganska mycket (från någon som inte kan något om utveckling)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 19:48
Ursprungligen av Capeman:

1500 nya API:er i iOS 5...?! Är inte det ganska mycket (från någon som inte kan något om utveckling)?

200 user features också.

Ursprungligen av Capeman:

1500 nya API:er i iOS 5...?! Är inte det ganska mycket (från någon som inte kan något om utveckling)?

Uttrycket "API" är inte särskilt väldefinierat, så man kan räkna lite som man vill.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Uttrycket "API" är inte särskilt väldefinierat, så man kan räkna lite som man vill.

Räknar de inte mer eller mindre varje objekt som ett eget api eller till och med metoderna? Då blir det snabbt mycket:)

iMessage? Nytt "SMS" mellan IOS5 klienter? Låter lite skumt? Jag Vill ha en standard som är plattformsöverbryggande

Äntligen blir notifieringarna som de ska vara! Inklusive på lock screen! Nu vill vi bara ha widgets också...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 19:49

Dra nedåt för att se notiser. Den i stort sett enda funktionen jag har varit ganska avundsjuk på Android för - nu har vi den på iOS också.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-06-06 19:50

Semester? Hah, jag är tjänstledig t.o.m. april nästa år...:)

Inte den smidigaste lösningen om man inte kan göra uppgraderingen i sitt eget hem utan måste leta upp något internetcafe eller liknande...näe, här får ni stort minuspoäng från mig Apple...

Ursprungligen av lasselu:

Semester? Hah, jag är tjänstledig t.o.m. april nästa år...:)

Inte den smidigaste lösningen om man inte kan göra uppgraderingen i sitt eget hem utan måste leta upp något internetcafe eller liknande...näe, här får ni stort minuspoäng från mig Apple...

Du kommer nog få det än värre framöver, mer och mer kommer att ske via download. Inte minst för miljöns skull.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 20:00
Ursprungligen av lasselu:

Semester? Hah, jag är tjänstledig t.o.m. april nästa år...:)

Inte den smidigaste lösningen om man inte kan göra uppgraderingen i sitt eget hem utan måste leta upp något internetcafe eller liknande...näe, här får ni stort minuspoäng från mig Apple...

Men det bara måste komma ett annat sätt att installera det på också, t.ex. USB-minne à la MacBook Air.
Jag kan tänka mig massvis med situationer som annars skulle bli omöjliga. Om man har problem och behöver testa ominstallation av OS, om man vill formatera om hårddisken, om man vill byta hårddisk, om man behöver uppdatera sitt OS innan man kan koppla upp sig för att modemdrivrutinerna kräver det, om man kör 10.5 just nu (och inte kan köpa 10.6 eftersom det kommer sluta säljas) ...

Newsstand - kommer det att bli lika handikappat som iBooks är i Sverige?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-06 19:52
Ursprungligen av Capeman:

Newsstand - kommer det att bli lika handikappat som iBooks är i Sverige?

Förhoppningsvis inte!

Reminders verkar bra - att kunna få påminnelser när man befinner sig inom ett visst geografiskt område.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-06-06 20:01

Äntligen en todo som synkar med iCal!

Inser att ett antal av mina utilityappar inte längre kommer att behövas

Bland annat så verkar kameraappen få ett rejält lyft

Tydligen så gör Lion en räddningspartition när man installerar den.

Ursprungligen av Christopher Anderton:

Tydligen så gör Lion en räddningspartition när man installerar den.

Japp, men den hjälper ju föga om man byter hårddisk...

Ursprungligen av Capeman:

Japp, men den hjälper ju föga om man byter hårddisk...

Nej, det gör det inte. Såg bara att ingen hade nämt det bara.

PC FREE!!!

Nu händer det myckt!

Now take your iPhone out of the box, instead of plug into itunes you just see "welcome" with an unlock.

Delta updates

Bevaka tråden