Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 6-10 juni 2011 - "We are going to unveil the future of iOS and Mac OS"

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-06-06 20:25

Tror tom att jag hört att regeringen hotat med åtgärder om telebolagen börja förbjuda det. De får hitta andra sätt att tjäna pengar.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-06 20:25

Inte för att vara sån, men det känns som de flesta uppdateringarna i iOS5 är saker som Android redan har. Inget sådär superrevolutionerande.

Ursprungligen av zappee:

Inte för att vara sån, men det känns som de flesta uppdateringarna i iOS5 är saker som Android redan har. Inget sådär superrevolutionerande.

Reality Distortion Field

Ursprungligen av zappee:

Inte för att vara sån, men det känns som de flesta uppdateringarna i iOS5 är saker som Android redan har. Inget sådär superrevolutionerande.

Tja, någon skrev att Apple inte alltid är först (mp3-spelare, smartphone etc), men oftast gör det bäst. Det är något som betyder mer för mig, personligen.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-06 20:30
Ursprungligen av Capeman:

Tja, någon skrev att Apple inte alltid är först (mp3-spelare, smartphone etc), men oftast gör det bäst. Det är något som betyder mer för mig, personligen.

Absolut ska det fungera, men man hoppas ju alltid på något nytt spännande
Då kommer väl "widgets" till iOS 6.

Ursprungligen av zappee:

Absolut ska det fungera, men man hoppas ju alltid på något nytt spännande
Då kommer väl "widgets" till iOS 6.

Ja jag hade också hoppats på widgets till iOS 5, men visst. De packade in rätt mycket i den här uppdateringen, så jag ska inte klaga för mycket.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-06-06 20:28
Ursprungligen av zappee:

Inte för att vara sån, men det känns som de flesta uppdateringarna i iOS5 är saker som Android redan har. Inget sådär superrevolutionerande.

Vem bryr sig om Android när man har en iPhone

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 20:29

iCloud gratis, då kan man ju gissa vad dom skall ha sitt datacenter till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 20:34
Ursprungligen av zappee:

Inte för att vara sån, men det känns som de flesta uppdateringarna i iOS5 är saker som Android redan har. Inget sådär superrevolutionerande.

Att en funktion kommer till iOS tycker jag kan vara lika roligt att höra som att en funktion just uppfunnits från grunden.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-06 20:37
Ursprungligen av Rajje:

Att en funktion kommer till iOS tycker jag kan vara lika roligt att höra som att en funktion just uppfunnits från grunden.

Absolut, jag tänkte mer i konkurrensen med andra OS (inte bara Android utan även WP)

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-06-06 20:29

iCloud gratis och mobileme försvinner... Det låter grymt!

Ah. Kalendrar, kontaktboken från MobileMe etc är nu gratis och MobileMe upphör att existera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 20:30

MobileMe försvinner iCloud ersätter och blir gratis! Kul för alla som inte köpt det nyligen (jag tex)

Ursprungligen av acke:

MobileMe försvinner iCloud ersätter och blir gratis! Kul för alla som inte köpt det nyligen (jag tex)

Well, om man köpt det inom de senaste 90dagarna brukar man kunna få pengarna tillbaka. Har ingen källa men det var någon som gjort så med en macbook från applestore eller hur det var.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-06 20:32

"Every day content will be backed up. Get a new device? Just type in your ID and password and there's your content, pushed right there."

Det där är ju verkligen underbart!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 20:32

Jag hade gärna sett ett uppdaterat gränssnitt men men.

Jag är imponerad av hur lite information som egentligen läckt ut kring iOS 5 och iCloud den här gången - i alla fall jämfört med tidigare (tänk iPhone 4).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 20:37
Ursprungligen av Capeman:

Jag är imponerad av hur lite information som egentligen läckt ut kring iOS 5 och iCloud den här gången - i alla fall jämfört med tidigare (tänk iPhone 4).

Amen!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-06-06 20:40

Photo Stream...cool...:)

Eller lite, bara inbyggt på iPhoto på Macen...vill ha det i Aperture...

Gillar dock iden att kunna ta en bild med iPhone och omedelbart visa den för någon på min iPad...

Ursprungligen av lasselu:

Photo Stream...cool...:)

Eller lite, bara inbyggt på iPhoto på Macen...vill ha det i Aperture...

Gillar dock iden att kunna ta en bild med iPhone och omedelbart visa den för någon på min iPad...

Tydligen bara över Wifi, efter som dom där i staterna tydligen bara kör med 200 buads modem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-06 20:43

Snubblade precis inanför dörren, skuggade snabbt igenom tråden spännande med iCloud tycker jag

Hur länge håller eventet på ? Någon hårdvara på slutet månne ?

Ursprungligen av CUBEIS:

Snubblade precis inanför dörren, skuggade snabbt igenom tråden spännande med iCloud tycker jag

Hur länge håller eventet på ? Någon hårdvara på slutet månne ?

Jag vet inte, någon kvar till kanske? Hårdvara vet vi inget om, men åtminstone inget som släpps idag. Apple Store har aldrig varit nere.

Vi verkar vänta på Columbos stickreplik "One more thing..."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 20:47

Grymt att man kan ladda ner köpta låtar flera gånger.

Ursprungligen av Fred!:

Grymt att man kan ladda ner köpta låtar flera gånger.

Har man inte kunnat gjort det tidigare? Hmm. Kanske blandar ihop med App Store.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 20:53
Ursprungligen av lasselu:

Som idag men utan begränsningen till 5 maskiner, eller? Missar jag något?

Jag har inte lyckats med detta i alla fall, har försökt när mitt iTunes bibliotek strulade men jag har inte lagt ner någon större tid på det. Alltså för att förtydliga, biblioteket strular, lösning: kasta biblioteket och ladda ner alla låtar igen.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-06-06 20:48

Ingen streaming tjänst...

Ursprungligen av Jetwash:

Ingen streaming tjänst...

Tyvärr inte... Men det har inte heller funnits några substantiella rykten kring det den här gången...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-06-06 21:02

Ganska cool egentligen...de säger "music you've ripped yourself" men menar "music you've downloaded from The Pirate Bay"...:)
Ett lysande sett att tvätta dina låtar och få dem vita för 24.99USD per år...

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-06-06 21:05

Egentligen ganska smart... om man har 5000 piratkopierade låtar lär man aldrig betala fullpris iaf. Nu kan de få in lite pengar kontinuerligt istället och hoppas på att få betalt för nyinförskaffad musik.

Bevaka tråden