Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 6-10 juni 2011 - "We are going to unveil the future of iOS and Mac OS"

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-06-06 18:25
Ursprungligen av Capeman:

TUAW visar en bild på den enda (?) banner som är övertäckt på WWDC:

What's underneath Apple's hidden WWDC banner?

Ledtråd till Airport?

Ursprungligen av joakimo:

Ledtråd till Airport?

Kan mycket väl vara. Vi får snart veta.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-06 18:40

Engadget visar skarpa bilder inne i lokalen.

Vissa bilder visar kraftiga färgfel (färgtemperatur) inne i lokalen. Troligen är det iPhone de använder...

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-06-06 18:53

12:48PM Just to be extremely, super clear: Apple will not allow *anyone* to livestream the actual keynote. We'll be livestreaming a post-show afterwards -- you'll find the liveblog here.????????

Ursprungligen av JesperA:

12:48PM Just to be extremely, super clear: Apple will not allow *anyone* to livestream the actual keynote. We'll be livestreaming a post-show afterwards -- you'll find the liveblog here.????????

Och med livestreamande menar de video. Livebloggen kommer att pumpa på som vanligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 19:02

Steve Jobs is on the stage!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 19:03

Haha förlåt för den där uppe.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 18:59

12:57PM We're seeing a few MacBooks up on stage. Demo units, for sure.

Ursprungligen av Fugly:

12:57PM We're seeing a few MacBooks up on stage. Demo units, for sure.

Allihop, vi behöver inte återge ord för ord det som står på Engadgets liveblog, alla kan läsa det själva mycket snabbare på just Engadgets hemsida. Att kommentera nyheterna däremot är en annan sak.

/Mod

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-06-06 19:00

Trist...här hoppades man att man skulle kunna ta en stream som man sedan själv streamade via AirPlay till sin ATV2 och upp på TV'n

En sak är i alla fall ganska säker - ingen ny hårdvara kommer att släppas idag. Apple Store är fortfarande uppe.

Någon pratar ju över det hela tiden, inte så kul.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-06-06 19:14
Ursprungligen av Capeman:

Någon pratar ju över det hela tiden, inte så kul.

Typiskt amerikanskt att nån "talkhost" ska bajsa överallt, att de orkar.

Lite besviken och lätt orolig här, kreditkortet ligger bredvid min GT, redo att användas men Apple store är fortfarande öppen vilket inte bådar gott. Var ska detta sluta?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-06 19:31
Ursprungligen av akerstrom:

Lite besviken och lätt orolig här, kreditkortet ligger bredvid min GT, redo att användas men Apple store är fortfarande öppen vilket inte bådar gott. Var ska detta sluta?

Vad hade du tänkt köpa?

Ursprungligen av Adzam 1:

Vad hade du tänkt köpa?

Jösses, vilken fråga. Vad som helst förstås!

Intressant att vi får In-App Purchases till Mac App Store - det borde betyda att vi nu kommer att kunna få "gratisversioner" av program, som sedan kan uppgraderas i själva programmet. Det har ju saknats.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-06 20:19

Vore helt klart bättre med ett ngt som inte kräver iOS både hos den som skickar och den som tar emot meddelanden

Ursprungligen av thomk:

Vore helt klart bättre med ett ngt som inte kräver iOS både hos den som skickar och den som tar emot meddelanden

Tja, WhatsApp finns ju, men många av de jag känner har ju inte ens smartphones, så...

Ursprungligen av thomk:

Vore helt klart bättre med ett ngt som inte kräver iOS både hos den som skickar och den som tar emot meddelanden

Det finns iofs... MMS och SMS

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 19:32

Suck, har alla verkligen glömt alla funktioner i Mac OS X 10.7 så de måste dra dem igen?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-06 19:35
Ursprungligen av acke:

Suck, har alla verkligen glömt alla funktioner i Mac OS X 10.7 så de måste dra dem igen?

Jag tycker det är trevligt att de kör en sån här genomgång nu när det verkar helt klart. Man får en helt annan bild av det nu när det är välpolerat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 19:33

Hm, får mer och mer känsla av att Lion verkligen är en stor uppdatering (att vara skeptisk skadar aldrig)....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-06 19:34

Lion ser underbart ut. Hoppas min dator klarar av det bra! (Att den inte har multituchplatta drar ju ner det hela redan nu...)

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-06-06 19:36
Ursprungligen av Adzam 1:

Lion ser underbart ut. Hoppas min dator klarar av det bra! (Att den inte har multituchplatta drar ju ner det hela redan nu...)

Har den inte multitouch så kommer den nog inte klara Lion för det kräver C2D hittils iaf, och C2D finns bara på bärbara med multitouch vad jag vet iaf

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 19:35

Varken på Mac Rumors eller MacWorlds livebevakning verkar de minnas att inget av detta är nytt än så länge.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-06 19:37

Oj, kommer bara i App Store! 29.99 dollar och installera på alla maccar du har.

Kul (tycker jag)! Bra med Windows Migration också.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-06 19:38

Har den svarta MacBooken, och den ska klara av Lion (har frågat här innan). Så så gammal är den ändå inte. Multitouchen på min platta sträcker sig till två fingrar, så lite multitouch är den kanske.

Bevaka tråden