Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 6-10 juni 2011 - "We are going to unveil the future of iOS and Mac OS"

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Leftrustle:

iCloud egentligen lokalt moln? Med nya Time Capsules som kör iOS?

New Time Capsules Rather Than Apple's Servers to Act as Hub for iCloud Data Syncing? - Mac Rumors

Och här är ursprungskällan, mycket läsning.

What Is Steve Jobs Announcing Monday? Here's The Scoop About iCloud & Time Capsules [Exclusive] | Cult of Mac

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Vad står efter likhetstecknet? Vidare vad betyder det egentligen med "the future of iOS and Mac OS"? Enbart nätverksdatorer, en utsuddad gräns mellan stationär o mobil, bye bye Mac OS & hello iOS all the way???

Det står "WWDC". Nej, det betyder iOS 5 och Mac OS X 10.7.

Senast redigerat 2011-06-05 17:46

Då stannar stora delar av världens mediaproduktion av :-D. När man kan köra professionella 3D-program, Final Cut Pro, Logic, Cubase, Premiere Pro, Avid, Adobe CS och en miljon produktionsprogram på iOS - så kanske iOS tar över.
Det kommer inte att hända. iOS fixar inte biffen på den stora arenan. iOS är framtaget för att inte fixa biffen på den stora arenan utan lira piggt på den lilla arenan.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

en utsuddad gräns mellan stationär o mobil, bye bye Mac OS & hello iOS all the way???

Kommer säkert en surprise på slutet som Macbook Air kan jag tänka mig, dock undrar man vad isf. Nya Airports & TC?? Ser ju gärna en ny aJFån.

Ursprungligen av c-man_blurayking:

Kommer säkert en surprise på slutet som Macbook Air kan jag tänka mig, dock undrar man vad isf. Nya Airports & TC?? Ser ju gärna en ny aJFån.

Tror ej att det blir Mac Book Air. Det är en konsument produkt. Tror ej att de har lanserat en konsument produkt på WWDC förut (undantaget är iPhone). Då tror jag mer på professionell produkt, t.ex Mac Pro (se inlägg #33 och #37), eller något helt nytt. Det kan även vara nya TimeCapsule (även om den egentligen räknas som konsumentprodukt) som verkar ha en koppling till iCloud och automatisk mjukvaruuppdatering.
Konsument produkter har Apple ju alltid lanserat på MacWorld Expo (gäller ej längre) eller på egna evenemang.

Senast redigerat 2011-06-03 18:42

Här ryktas det att vi har inloggningen till iCloud - men 9to5mac tror inte på det.

First Look: iCloud Beta Login Page | FSMdotCOM

Back to Mac eventet sändes också live.

Ah, september och oktober då. Men iPad 2-eventet sändes inte live.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-06-05 11:49

Som keptang skrev så kommer den att finnas på Apples hemsida i efterhand.

Ja, den kommer att finnas på Apples "förstasida" och antagligen här:

Apple - Events

iCloud egentligen lokalt moln? Med nya Time Capsules som kör iOS?

New Time Capsules Rather Than Apple's Servers to Act as Hub for iCloud Data Syncing? - Mac Rumors

TUAW har en fin liten tillbakablick på WWDC de senaste tio åren:

WWDC: Looking back at the past 10 years

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-05 22:25

Hoppas att Lion kommer i morgon!! Min burk skulle verkligen behöva en clean install,,, den är fan tröttare än gnaget!

I morgon kommer den nog tyvärr inte. Tidigast den 14:e tror jag, men mer troligt framåt slutet av sommaren. Men jag önskar också att den kommer så fort som möjligt!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-05 23:09

Jag brukar hålla nere mina förväntningar för att inte bli besviken, men denna gång känns det inte som att det behövs! ; )

Nån som vill spela "WWDC Bingo" ?

Här finns en browserbaserad variant: Keynote Rumor BINGO - Apple WWDC 2011 Keynote

Jag har inte kunnat komma i på mitt mobileMe-konto på någon dag nu, kommer enbart till en sida för "Hitta min iPhone" inget annat kan nås. Kanske har nåt med detta iCloudandet att göra....?

Sitter och är lite irriterad över att jag inte får anteckningar att synkas till/från min nya fina iPad2 hur jag än beter mig, fast det synkas mellan MBP och iP4. Så jag tänkte gå in på mitt mobileMe och kolla inställningarna där, men det sket sig ju...

Dr Tinnitus

Jag tycker det är lite kul att vanligen välinformerade Gruber på Daring Fireball inte hade en siffra rätt i sina gissningar inför WWDC. Daring Fireball: WWDC 2011 Prelude

MobileMe funkar fint här.

John Gruber skriver om iCloud - "se det inte som en ersättare för MobileMe utan som en ersättare för iTunes":

Daring Fireball: WWDC 2011 Prelude

Via

iCloud replaces iTunes for iOS device syncing, doesn’t replace MobileMe? | 9 to 5 Mac

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-06-06 11:04

Det känns inte som om detta är värt en egen tråd utan endast något som kan visas i förbifarten.

Tyska vandaler i skadegörelse av ny Apple Store i Hamburg - German vandals deface upcoming flagship Hamburg Apple Store | 9 to 5 Mac

Ursprungligen av zinned:

Det känns inte som om detta är värt en egen tråd utan endast något som kan visas i förbifarten.

Tyska vandaler i skadegörelse av ny Apple Store i Hamburg - German vandals deface upcoming flagship Hamburg Apple Store | 9 to 5 Mac

Haha, det här är typiskt min humor, så jävla underbart!

Jo, den va kul :-D. Jag gillar också dom som verkligen besvärar sig för att levrera ett skämt/practical joke.

Ursprungligen av PeeMaN:

Haha, det här är typiskt min humor, så jävla underbart!

Vilka sidor kommer ha livebevakning av WWDC 2011!

Alla mac vänner vet att det är WWDC ikväll kl 19 svensk tid?
Då undrar jag vilka hemsidor kommer att ha en livebevakning av WWDC idag?
Länka gärna adresserna här !

MVH

Ovanstående inlägg var en egen tråd i "Nyhetskommentarer". Fel underforum, plus att det hörde mer hemma i denna tråd, så jag slog ihop dem.

/Mod

De vanliga antar jag. Jag kommer nog att följa Engadget:

WWDC 2011 liveblog: Steve Jobs talks iOS 5, OS X Lion, iCloud and more! -- Engadget

Det suger ju att det inte verkar blir live-stream ikväll. Jag får vänta och ta det "inatt" istället.

Instämmer med PeeMaN.
Finns det någon prognos över hur länge man får vänta för få att se WWDC-inspelningen inatt?

Brukar ta några timmar. Jag brukar alltid göra som Capeman, följa på Engadget.
Och sen brukar jag se videoströmmen när den kommer upp.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-06-06 18:12

Jag tror inte så mycket på detta men fan ändå, jag tror ändå Apple kommer fingervisa om någon telefonhårdvara idag, här är dom, skall visa upp en av dom större hoppen i iOS (troligen) och massa annat relaterat till det, vill man då inte ha en riktigt smidig hårdvara att visa upp samtidigt till detta tro. Aja, bara 45 minuter kvar sen smäller det

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-06 18:26
Ursprungligen av JesperA:

Jag tror inte så mycket på detta men fan ändå, jag tror ändå Apple kommer fingervisa om någon telefonhårdvara idag, här är dom, skall visa upp en av dom större hoppen i iOS (troligen) och massa annat relaterat till det, vill man då inte ha en riktigt smidig hårdvara att visa upp samtidigt till detta tro. Aja, bara 45 minuter kvar sen smäller det

Jag tror de har tillräckligt att visa upp idag. En ny Iphone klarar sig bäst själv tror jag.

TUAW visar en bild på den enda (?) banner som är övertäckt på WWDC:

What's underneath Apple's hidden WWDC banner?

Bevaka tråden