Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt nya MacBook Air (höst 2010)

Tråden skapades och har fått 378 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Problem Macbook air 2010

Nån mer än jag som har problem med nya macbook airen?
Tog bara en vecka innan problemen började.

Vid start från vila är skärmen svart ena gången, fryser helt andra gånger.

Och nu går datorn till inloggningssidan helt spontant flera gånger, enda sättet att komma ur är att starta om... Varför bytte jag från macbook pro...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-10 17:36
Ursprungligen av kristercnn:

Nån mer än jag som har problem med nya macbook airen?
Tog bara en vecka innan problemen började.

Vid start från vila är skärmen svart ena gången, fryser helt andra gånger.

Och nu går datorn till inloggningssidan helt spontant flera gånger, enda sättet att komma ur är att starta om... Varför bytte jag från macbook pro...

Verkar inte normalt.

Tag kontakt med inköps stället. Kanske du också har fått ett "måndagsex" Köpte du den hos Apple Store kan dom säkert skicka en ny om du hör av dig bums till dom.

Hör av dig omgående, inom 10 dagar brukar dom vara tillmötesgående.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-10-30 15:56

Nu har jag fått trackingnummer men jag vet inte vilken firma de skickat med?! Det står bara NL distribution center..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-30 17:32
Ursprungligen av Robban B:

Nu har jag fått trackingnummer men jag vet inte vilken firma de skickat med?! Det står bara NL distribution center..

Går den via Holland (NL) är det troligtvis TNT Express, om habanerosåsen jag nyss fick i ögat inte har ställt till problem med minnet
Riktigt tråkigt att apecode/appletrack stängdes ner

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-10-30 22:26

Japp TNT och nu har jag fått trackinginfo men leverans redan 2 nov istället för 6 nov

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-30 22:59
Ursprungligen av Robban B:

Japp TNT och nu har jag fått trackinginfo men leverans redan 2 nov istället för 6 nov

Trevligt! Kan bara hoppas detsamma gäller för burkar beställda genom återförsäljare!
inLife la sina BTO:er på Torsdagen eller Fredagen.
Kan inte göra annat än å hoppas

Ursprungligen av Robban B:

Japp TNT och nu har jag fått trackinginfo men leverans redan 2 nov istället för 6 nov

Robban, fick du komplettera ordernumret med nånting för att kuna spåra försändelsen?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-11-01 16:38
Ursprungligen av Mackelimack:

Robban, fick du komplettera ordernumret med nånting för att kuna spåra försändelsen?

Har varit jäkligt skumt, helt plötsligt fungerade det nummer som stod på Apples hemsida och kort efter det uppdaterades den med nytt nummer och budfirma TNT. Men använder jag det nya numret hos TNT så fungerar det inte dock så hittar TNT det om man ringer dem och då stämmer det leveransdatum som finns på Apples hemsida efter uppdateringen. Är du med?

Skickades i fredags och ännu inget spårningsnummer, har systemet deras blivit så segt på senare tid eller skickades den inte i fredags som det står, man börjar ju undra..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-01 14:28

Min skickades den 26/10 och har fortfarande inte fått något uppdaterat trackingnummer. Det står bara att det kommer uppdateras inom kort.

Tycker att det borde hända något snart!!

Mvh

Christian

Ursprungligen av Sunkan:

Min skickades den 26/10 och har fortfarande inte fått något uppdaterat trackingnummer. Det står bara att det kommer uppdateras inom kort.

Om det är till någon hjälp så skickades min också den 26/10, och den är för tillfället i Köln. Jag räknar med leverans någon gång kring onsdag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-01 16:43

Nu har jag fått ett spårningsnummer men lyckas inte spåra paketet. Som budfirma står det NL DISTRIBUTION CENTER (TNT?). Numret funkar dock inte på deras hemsida. Skumt, men det är ju positivt att det sker en uppdatering iaf!

Mvh

Christian

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-11-01 18:04
Ursprungligen av Sunkan:

Nu har jag fått ett spårningsnummer men lyckas inte spåra paketet. Som budfirma står det NL DISTRIBUTION CENTER (TNT?). Numret funkar dock inte på deras hemsida. Skumt, men det är ju positivt att det sker en uppdatering iaf!

Mvh

Christian

Precis samma hände mig, efter ett tag gick det att söka på det numret och då uppdaterades levinfo till det bättre på Apples sida.

Ursprungligen av Sunkan:

Nu har jag fått ett spårningsnummer men lyckas inte spåra paketet. Som budfirma står det NL DISTRIBUTION CENTER (TNT?). Numret funkar dock inte på deras hemsida. Skumt, men det är ju positivt att det sker en uppdatering iaf!

Mvh

Christian

Samma här. Hoppas på att det händer grejer under natten eller morgondagen.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-11-01 19:14

som jag trodde så har sambon blivit förtjust i min air... så nu blir det till att beställa en till, åt henne... tror att det blir en 11,6" med 4gb ram och 128 hdd... Står o väger lite om hon behöver 4gb ram.. Samtidigt så har man ju förstått att man inte kommer kunna uppgradera ramminnet i efterhand på dessa burkar. Så det är nog rätt smart och ta det direkt från början... hmm....

Det ordnade sig nu. Det uppdaterades med TNT och ett ordentligt trackingnummer OCH nytt leveransdatum. På onsdag kommer jag att vara en lite lyckligare man än jag är idag

  • Medlem
  • 2010-11-01 22:13
Ursprungligen av Mackelimack:

Det ordnade sig nu. Det uppdaterades med TNT och ett ordentligt trackingnummer OCH nytt leveransdatum. På onsdag kommer jag att vara en lite lyckligare man än jag är idag

Sweet!

La in min beställning i fredags, och den har skickats idag. Hoppas på lite tur & att den kan ramla in på fredag (när jag också råkar vara ledig från jobbet). Men troligtvis landar den väl veckan efter.

Jag gjorde ju misstaget att beställa en applecare till min imac samtidigt så tydligen skickas de från olika ställen och ska sedan packas ihop innan de kommer till mig vilket tydligen tar några dagar extra

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-11-02 09:27
Ursprungligen av Mattias Svensson:

Jag gjorde ju misstaget att beställa en applecare till min imac samtidigt

Aha, kanske samma sak med Magic Mouse då, som jag beställde samtidigt. Beställde AppleCare till Airen med, men som jag förstod det registrerades den elektroniskt bara direkt (jag har redan fått AppleCare-certifikatet), så det borde inte påverka leveranstiden. Hoppas och tror att jag får ett trackingnummer idag, med tanke på att andra som fått den skickad den 26:e fick det igår, min skickades 27:e.

Ursprungligen av Nubi:

Aha, kanske samma sak med Magic Mouse då, som jag beställde samtidigt. Beställde AppleCare till Airen med, men som jag förstod det registrerades den elektroniskt bara direkt (jag har redan fått AppleCare-certifikatet), så det borde inte påverka leveranstiden. Hoppas och tror att jag får ett trackingnummer idag, med tanke på att andra som fått den skickad den 26:e fick det igår, min skickades 27:e.

Skulle egentligen lagt skilda beställningar på dem då båda ger gratis frakt, men men, bara till att vänta..

Men gaaah! Vaknade i morse och gick in på UPS hemsida för att kolla leveransstatus. "Nytt datum" står det, och leveransdatumet har skjutits upp FYRA DAGAR. Första gången någonsin en apple-beställning inte kommer fram i tid. Och dessutom blir det först på måndag, så jag kan inte sitta och leka med min nya älskling i veckan ens. Frustration!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-02 10:33
Ursprungligen av Kermit:

Men gaaah! Vaknade i morse och gick in på UPS hemsida för att kolla leveransstatus. "Nytt datum" står det, och leveransdatumet har skjutits upp FYRA DAGAR. Första gången någonsin en apple-beställning inte kommer fram i tid. Och dessutom blir det först på måndag, så jag kan inte sitta och leka med min nya älskling i veckan ens. Frustration!

Jag känner din smärta och lider med dig.
Dock bättre än inLifes fortsatta "ungefär två veckor".

Den 22:a beställde jag min; då var det "på väg. Troligtvis kommer den in på Måndag".
Den 25:e blev beskedet "det brukar ta ungefär två veckor, men kanske den här veckan".
Den 29:e blev beskedet "dom e fortfarande på väg. Kanske nästa vecka".

Irritationsmoment? jajjemen.

Ursprungligen av rylin:

Jag känner din smärta och lider med dig.
Dock bättre än inLifes fortsatta "ungefär två veckor".

Tack Och ja, absolut. Var in på min lokala macbutik och klämde på basmodellen, de sa att de gärna tar hem den "fullspäckade" modellen åt mig om jag ville ha den. Däremot bor jag ca 3 mil utanför stan, så jag tyckte det var enklare att beställa direkt via apple och få den hem i brevlådan istället för att åka in och hämta den. I alla fall, i butik sa dom "ca två veckor" som leveranstid också. Det verkar vara något slags stående svar för "vi har ingen aning när dom kommer"

Med UPS kan jag iaf följa paketet så jag vet ungefär var det är och vad som tar tid - jobbigt när man inte har den blekaste aning om det kommer imorgon eller om två veckor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-02 10:59
Ursprungligen av Kermit:

Med UPS kan jag iaf följa paketet så jag vet ungefär var det är och vad som tar tid - jobbigt när man inte har den blekaste aning om det kommer imorgon eller om två veckor

Mm, som det e nu så hoppar jag ju till varje gång telefonen börjar plinga, bara för att bli besviken och höstdeprimerad kl 15 när jag ger upp hoppet.
Varenda jä*** dag

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-11-02 11:11

Underbart nu är den här! Tänkt att packa upp en dator kan vara så kul Underbar storlek på datorn, helt enkelt vad jag saknat efter min powerbook 12!

Senast redigerat 2010-11-02 11:22
  • Medlem
  • 2010-11-02 11:55
Ursprungligen av Robban B:

Underbart nu är den här! Tänkt att packa upp en dator kan vara så kul Underbar storlek på datorn, helt enkelt vad jag saknat efter min powerbook 12!

Oh, så vackert! Grattis!

- en öppen fråga: några sajter skriver om grafikproblem på nya MBA. Är det något man bör oroa sig för? Ni som redan har fått den: något ni märkt av?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-11-02 21:21
Ursprungligen av FrrH:

Oh, så vackert! Grattis!
- en öppen fråga: några sajter skriver om grafikproblem på nya MBA. Är det något man bör oroa sig för? Ni som redan har fått den: något ni märkt av?

Vad för typ av problem? Jag har inte märkt av nåt? Vad ska man leta efter?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-11-02 21:31
Ursprungligen av 9-3Mike:

Vad för typ av problem? Jag har inte märkt av nåt? Vad ska man leta efter?

YouTube - MacBook Air 11 Screen Flicker and Freeze

Men det verkar inte vara något som dyker upp mer än en gång. Det ryktas om någon form av firmwareuppgradering eller drivrutinsuppgradering för att fixa det. Återstår väl att se om det är vanligt, det verkar inte så heller.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-11-02 22:51
Ursprungligen av Nubi:

YouTube - MacBook Air 11 Screen Flicker and Freeze

Men det verkar inte vara något som dyker upp mer än en gång. Det ryktas om någon form av firmwareuppgradering eller drivrutinsuppgradering för att fixa det. Återstår väl att se om det är vanligt, det verkar inte så heller.

ja, dendär missar man inte så lätt... ska hålla utkik efter "felet"...hahaha.....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-07 09:21
Ursprungligen av FrrH:

Oh, så vackert! Grattis!

- en öppen fråga: några sajter skriver om grafikproblem på nya MBA. Är det något man bör oroa sig för? Ni som redan har fått den: något ni märkt av?

Några sajter ?

Länk , skriv alltid källa .

Bevaka tråden