Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple event 27 januari 2010: "Come see our latest creation"

Tråden skapades och har fått 1297 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Rykten kommer att Apple knutit kontakter med olika förlag. Vilken miss när ingen läser längre. Vad tänker Steve på.

Ursprungligen av draags:

Rykten kommer att Apple knutit kontakter med olika förlag. Vilken miss när ingen läser längre. Vad tänker Steve på.

Jag antar att du är ironisk och syftar på Jobs eget uttalande?

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-01-19 08:32

Jag tror att det blir antiklimax den 27e. Det blir iLife 10, iPhone OS 4.0 och slutligen iPhone 3Gs i 5 olika färger. Hoppas att jag har fel

Men rent historiskt de senaste åren så har ju inte Apple levererat ens i närheten av vad hyperna innan eventen har målat upp.

Ursprungligen av Mattias L:

Jag tror att det blir antiklimax den 27e. Det blir iLife 10, iPhone OS 4.0 och slutligen iPhone 3Gs i 5 olika färger. Hoppas att jag har fel

Du har fel.

Ursprungligen av Mattias L:

Men rent historiskt de senaste åren så har ju inte Apple levererat ens i närheten av vad hyperna innan eventen har målat upp.

Så hypen för tre år sedan att Apple skulle leverera en mobiltelefon som skulle bli en ny måttstock för hur bra en mobil kan vara tycker du "inte Apple levererat ens i närheten av"?

Hur mycket hypen "målar upp" är väl upp till var och en. Folk som har ett rimligt sunt förnuft och faktiskt kan tänka själva upplever att Apple levererat rätt bra grejer. Men folk som tror på enhörningar som ska rädda världen blir förstås besvikna. Men jag förstår inte riktigt hur man kan lägga det på Apples axlar att leva upp till helt orimliga förväntningar som verklighetsfrikopplade hjärnor målar upp.

Sen finns det dom som inte förstår en bra produkt med en lysande succé framför sig även när den dinglar framför näsan på dom. Det hände med iPod och det hände med iPhone.

Dessa människor kommer alltid att tycka att det Apple levererar är en besvikelse. De kommer dyrt och heligt att lova en mörk framtid för produkten trots att de något år senare sitter med samma pryl själv.

Jag säger inte att "iSlate" är en given succé (det vore korkat innan den ens är presenterad), men jag säger att det är otacksamt för Apple som sågas även när de presenterar lysande produkter för att vissa har orimliga fantasiföreställningar om vad de borde leverera.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-01-19 09:13
Ursprungligen av Adrian B:

Så hypen för tre år sedan att Apple skulle leverera en mobiltelefon som skulle bli en ny måttstock för hur bra en mobil kan vara tycker du "inte Apple levererat ens i närheten av"?

Hur mycket hypen "målar upp" är väl upp till var och en. Folk som har ett rimligt sunt förnuft och faktiskt kan tänka själva upplever att Apple levererat rätt bra grejer. Men folk som tror på enhörningar som ska rädda världen blir förstås besvikna. Men jag förstår inte riktigt hur man kan lägga det på Apples axlar att leva upp till helt orimliga förväntningar som verklighetsfrikopplade hjärnor målar upp.

Sen finns det dom som inte förstår en bra produkt med en lysande succé framför sig även när den dinglar framför näsan på dom. Det hände med iPod och det hände med iPhone.

Dessa människor kommer alltid att tycka att det Apple levererar är en besvikelse. De kommer dyrt och heligt att lova en mörk framtid för produkten trots att de något år senare sitter med samma pryl själv.

Jag säger inte att "iSlate" är en given succé (det vore korkat innan den ens är presenterad), men jag säger att det är otacksamt för Apple som sågas även när de presenterar lysande produkter för att vissa har orimliga fantasiföreställningar om vad de borde leverera.

Du säger det jag egentligen ville säga på ett mycket bättre sätt än vad jag själv kunde göra

Jag håller fullständigt med dig.

Jag älskar sådana här trådar! Det finns inget roligare än att läsa folks sjukt orimliga förväntningar veckan innan Apple presenterar nya produkter. Låt spekulationerna flöda!

Tror fortfarande den kommer heta Canvas. iSlate är bara för fult, tror det var en 'decoy' som Microsoft högg på en gång. Apple Canvas är ett sexigare namn tycker jag...

Ursprungligen av Leftrustle:

Tror fortfarande den kommer heta Canvas. iSlate är bara för fult, tror det var en 'decoy' som Microsoft högg på en gång. Apple Canvas är ett sexigare namn tycker jag...

Jag håller med. Tyckte väl inte att iSlate lät alltför dåligt, men Canvas låter ännu bättre.

iPhone 4.0 - NEJ (hade varit en annan typ av inbjudan)

jag tror på 2 möjliga alternativ

1. Steve Jobs presenterar Apple Canvas (iTablet) som ihop med nya iLife 2010 och nya iTunes som blir en riktig revolution både för tablet konstnären men likväl för tidningsbranschen ...

2. nya färger på iPod Touch som nu också får kamera ...

Hoppas hoppas iSlate är "one more thing..." och innan det så har han visat upp nya macbook pros. Vill verkligen ha en bärbar dator.

Ursprungligen av Ollebro:

Hoppas hoppas iSlate är "one more thing..." och innan det så har han visat upp nya macbook pros. Vill verkligen ha en bärbar dator.

Tror verkligen inte "iSlate" blir one more thing ... iSlate blir ju något nytt och bör i sådant fall presenteras i början av eventet för det blir mycket demo och mycket ny information ..

Ska bli spännande att se om iSlate kommer tillåta multitasking och om det i så fall även kommer i iPhone OS 4.0.

Med tanke på utseendet på inbjudan, med tanke på att det ryktats om allt från penna till tryckkänslig baksida och nytt gui så tror jag att detta kan vara Apples sätt att skjuta Axiotrons Modbook i sank. Det vore ju inte första gången Apple förfinar en idé från någon annan och tar över marknaden.

Apple: The Tablet Prophecies - Patently Apple

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Med tanke på utseendet på inbjudan, med tanke på att det ryktats om allt från penna till tryckkänslig baksida och nytt gui så tror jag att detta kan vara Apples sätt att skjuta Axiotrons Modbook i sank. Det vore ju inte första gången Apple förfinar en idé från någon annan och tar över marknaden.

Apple: The Tablet Prophecies - Patently Apple

Tror visserligen att Apple haft denna tanke långt innan Axiotrons fanns.

Jag har sagt det förut och säger det igen. En multitouch Tablet kommer inte köra det vanliga OSX - Det vore enbart idiotiskt. Detta misstag har MS gjort - gång på gång. Både i sina mobiler, Tablet/ PDA och även i senaste Windows 7.

Om man ska använda sina fingrar måste självfallet gränsnittet anpassas därefter.

som någon annan skrivit .. färgerna påminner mycket om varandra

någon annan tror

iPhone 3GS och iPod touch i ett antal olika färger

iPhone OS 4.0

iLife 2010

Ingen iTablet ...

Det är med bilden på inbjudan ungefär som med gåtorna under Macheist - alla försöker se om det döljer sig något mer bakom bilden

Den där ramen med rundade hörn ("runt" färgplopparna) är lite intressant också. Läste på Tuaw igår att någon tyckte att placeringen av äpplet är den samma som på locket på en Macbook...gaah! 8 dagar kvar till vi får veta, hur ska man stå ut ? =D

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det är med bilden på inbjudan ungefär som med gåtorna under Macheist - alla försöker se om det döljer sig något mer bakom bilden

Den där ramen med rundade hörn ("runt" färgplopparna) är lite intressant också. Läste på Tuaw igår att någon tyckte att placeringen av äpplet är den samma som på locket på en Macbook...gaah! 8 dagar kvar till vi får veta, hur ska man stå ut ? =D

tja kan ju vara en sådan enkel sak som att alla MacBooks numera kan fås i valfri färg ...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-01-19 10:25

Varför skulle inte "tableten" kunna komma i alla dessa färger? Vem säger att den måste vara ALU eller liknande?

Om Apple skulle leva upp till hypen varje gång Steve eller Phil stod på en scen och presenterade nyheter skulle dom aldrig någonsin presentera ny mjukvara, eftersom folk verkar hata presentation av ny mjukvara.

Däremot skulle dom varje gång släppa helt nyutvecklade versioner av samtliga hårdvaror, iPod, iPhone, notebooks, stationära datorer och allt annat.

När detta inte sker är det ett stort antiklimax och alla bli besvikna för att Apple inte levererar.

Reality check please!

Det har varit på tapeten förut, och jag trodde man kom överens om att ryktet inte stämde?

http://www.99.se/nyheter-mac/274274-apple-shoppar-svenskt.html

Ursprungligen av Capeman:

Det har varit på tapeten förut, och jag trodde man kom överens om att ryktet inte stämde?

http://www.99.se/nyheter-mac/274274-apple-shoppar-svenskt.html

Vilka kom fram att ryktet inte stämde, några här på forumet eller är det officiellt bekräftat. Dessutom är detta en ryktestråd så jag antar att alla rykten lär få plats, eller?

Ursprungligen av draags:

Vilka kom fram att ryktet inte stämde, några här på forumet eller är det officiellt bekräftat. Dessutom är detta en ryktestråd så jag antar att alla rykten lär få plats, eller?

Tänkte mest på att nyhetsredaktören själv skrev: "Nej det är helt rätt. Apple har inte köpt företaget och nyheten var gammal. Ber om ursäkt för det. "

Ursprungligen av Capeman:

Tänkte mest på att nyhetsredaktören själv skrev: "Nej det är helt rätt. Apple har inte köpt företaget och nyheten var gammal. Ber om ursäkt för det. "

Och det var inte det, jag eller Macfeber syftade kring, utan att de licensierat tekniken. Alltså de kan fortfararande använda sig av tekniken, trots att dom inte köpt företaget.

Senast redigerat 2010-01-19 13:57

Något jag inte tidigare märkte .. Platsen för eventet är Yerba Buena Center for Arts, ganska passande med tanken på hur inbjudan ser ut ...

Apple har valt all lägga produkt lanseringen på ett konstnärligt ställe. Kan inte vara annat annat en en tablet...

Fingerworks som ligger till grund för Apples Multi Touch har sedan tidigare en technologi som gör att en möjlig Tablet skulle kunna identifiera att man håller i en "virtuel" penna i luften

The first one enables you to write on a touchscreen in the same way that you would a piece of paper.

You clench your fist and pinch your thumb and index finger together like you’re holding a pen (see image above). Now, if you press your hand down to the tablet with this position, you can now write like you would on a piece of paper. Of course, it might be weird at first: you’ll probably hate the fact that you don’t have anything in your fingers, but we all thought the same thing about not having a keyboard.

Tänker man på detta så tycker jag att placeringen av Eventet verkar väldigt bra ..

http://www.mobilecrunch.com/2010/01/15/fingerworks-patents-islate/

Ursprungligen av gotfredsen:

Något jag inte tidigare märkte .. Platsen för eventet är Yerba Buena Center for Arts, ganska passande med tanken på hur inbjudan ser ut ...

Apple har valt all lägga produkt lanseringen på ett konstnärligt ställe. Kan inte vara annat annat en en tablet...

Å andra sidan är det ju inte direkt första gången Apple använder det centret för produktlanseringar.

Ursprungligen av Capeman:

Å andra sidan är det ju inte direkt första gången Apple använder det centret för produktlanseringar.

sant . senast var väll "It's only rock and roll, but we like it."

MaxiMac | Apple gör sig redo för rock and roll

Det har också ryktats om att representanter från Apple gjort besök på olika vårdinstanser för att kanske om möjligt även ge den branschen ett alternativ.

Ett bärbart iLife som heter Canvas, släpps på ett arty ställe och har massor med färgfläckar i iPod-färgerna på inbjudan? Jag är för.

Frågan är hur dom löser det med externa enheter, om dom löser det alls. Samma uppsättning kontakter som MacBook Air hade rockat stenhårt, då hade MacBooken åkt ut snabbare än kvickt. Men samtidigt så innebär väldigt mycket mer UI och möjligheter för krångel. Om iLife på enheten inte blir handikappat (så det t ex kan hantera råformat) och man kan ansluta en CF-kortläsare på något sätt så vore det guld. Om man dessutom har möjlighet att koppla in generic USB-enheter så skulle det kunna bli en grym DJ-dator.

I vilket fall så ska det bli intressant att se vad som händer!

ps. Är det bara jag som kommer att tänka på massor med halvcheesy slogans? "Your creative iLife" etc. ds.

Bevaka tråden