Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple event 27 januari 2010: "Come see our latest creation"

Tråden skapades och har fått 1297 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Alltså... Om (när) den hackas så den klarar andra videoformat och om det kommer möjlighet till Flash, då kan jag tänka mig den, men annars... Nej, tyvärr. Jag hade så höga förhoppningar... Jag får erkänna mitt misstag - jag trodde verkligen inte att den bara skulle bli en stor iPod Touch.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-27 20:24

Undrar om man kan surfa via en iPhone? Då slipper man några extra tusenlappar.

Nu är frågan är får vi se modellen med 3G i Sverige, och vilka avtal det blir med mobiloperatörerna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 20:26
Ursprungligen av Mattias A:

Nu är frågan är får vi se modellen med 3G i Sverige, och vilka avtal det blir med mobiloperatörerna.

Jag säger det igen, det vore fräckt om det var gratis internet till iBooks...

En keyboard dock på varje skolbänk och en iPad till varje elev.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-27 20:26

alltså jag fattar inte varför den inte kan ha snow leopard? så man kan köra vanliga OSX skulle den inte klara det eller?

Ursprungligen av Firechild:

Nej, Nej, alldeles för klen processor och RAM minnet har ingen vågat nämnt. Jag tippar på 64 Mb.

Alltså en fjärdedel av minnet i en 3GS? Där har du nog fel.

Ursprungligen av Capeman:

Alltså en fjärdedel av minnet i en 3GS? Där har du nog fel.

Ahh, du hann citera innan jag tog bort inlägget. Så sant. 256 Mb bör vara rimligt.

Ursprungligen av Esa:

alltså jag fattar inte varför den inte kan ha snow leopard? så man kan köra vanliga OSX skulle den inte klara det eller?

Hur bra tror du OS X i omodifierat skick skulle fungera med multitouch? Inte alls. OS:et i sig är inte problemet här. Problemet är "inlåsningen" här. Det funkar på en telefon, men på en sådan här? Njaee.

Någon som hört något om ''backgrounding'' och liknande?

Ursprungligen av Esa:

alltså jag fattar inte varför den inte kan ha snow leopard? så man kan köra vanliga OSX skulle den inte klara det eller?

Att köra vanliga osx hade varit det största felet någonsin. Detta ÄR en helt ny plattform och tvingar fram ett helt nytt sätt att använda datorn.

Hade den kört Leopard hade Apple gjort exakt samma misstag som MS. Det jag däremot är besviken över är Multitasking, samt att jag gärna sett den med e-ink i färg. Då jävlar.

Någon nämner mus till denna. Du måste skoja.

Det blir som när iPhone kom: den är dyr, men den är snygg, den är läcker, den är tuff, den är Apple. Jag måste ha en!

Ok, den är extremt snygg. Men vad skall man ha den till förutom movieplayer i bilen till ungarna?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-01-27 20:28

Den blir säkert lika stor som AIR....

De hoppades ha avtal gällande 3G internationellt i sommar. Det betyder ju inte att de inte kommer att sälja WLAN-modellen tidigare än så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 20:29

Det ser precis ut som en SD-kortplats om man tittar på stillbilder från reklamfilmen ... Har jag fel?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-01-27 20:30
Ursprungligen av Rajje:

Det ser precis ut som en SD-kortplats om man tittar på stillbilder från reklamfilmen ... Har jag fel?

Det hoppas jag inte att du har! För det är det jag har suttit och väntat på att få se...hur ska man annars få in sina foton i den?

  • Medlem
  • 2010-01-27 20:36
Ursprungligen av lasselu:

Det hoppas jag inte att du har! För det är det jag har suttit och väntat på att få se...hur ska man annars få in sina foton i den?

http://live.ubergizmo.com/.a/6a01053596df9b970c0128771bb31c970c-580wi
"Flash storage" - troligen SD kort.

Update: Troligen inte alls något SD-kort - men det finns som tillbehör.

Senast redigerat 2010-01-28 09:18
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-01-27 20:43
Ursprungligen av sax:

Ingen SD-kortläsare, det är dock kontakten ni ser.

Däremot, så finns det kamera adaptrar att köpa till, både för USB och SD-kort.

Den har (än så länge) inte stöd för svenska, varken i språk eller tangentbord, som det ser ut till när man läser specifikationerna på den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 20:31

Tethering? Hoppas!

Ser ut som SD, ja... Skall bli intressant att läsa specen när den hamnar på Apples sida.

Ursprungligen av J THOMAS E:

Vet inte om någon skrivit att den är G3 är olåst.
http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/01/apple-creation-0373-rm-eng.jpg

Jo, det har skrivits för ett tag sen.

Ursprungligen av Capeman:

Jo, det har skrivits för ett tag sen.

Ok. Så den måste vara perfekt med tex Telenors Tvillingkort. Tror nog vi får se bra erbjudanden från telefonoperatörerna snart..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-27 20:39

Detta är helt ny plattform.
Det blir låst som iPhone.
Bra för alla utvecklare och filmindustri.

Sista området att vara fri är MacBook/Pro, iMac och MacMini och Mac Pro !

Alla andra Mac produkter är låsta...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 20:32

Bilden med keyboard ser ju rätt så inbjudande ut. Befriande att slippa musen, det kvarstår att se hur mycket man kan göra med den i praktiken.

Med tanke på att 3G-modellen kommer att vara olåst så kan dom ju lika gärna sälja dom direkt.

Går det att koppla vilken mobil som helst (med internet) till den för att få internet på den?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-27 20:33

Klart att man blir lite besviken, den använder sig av typ samma os som iPhone och det har vi ju använt i några år nu och apps är ju inte nytt och hett.
Men nog vill jag ha en, ser många tillfällen då den skulle vara bra att ha, men jag hoppas att man kan koppla en iPhone till den så man kan utnyttja det abonnemanget för surfning.

Bevaka tråden