Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS med 3kontant kan låsas upp på en gång!

Tråden skapades och har fått 506 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Exstaz:

Undrar vad dom menar med complimentary

Gratis.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2009-09-09 22:33

hur lång tid exakt:P

la beställning på upplåsning förra veckan i tisdags kl 19.

Nu har jag väntat exakt en vecka utan upplåsning...

Hur lång tid tog det innan du fick hem brevet?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-10 00:02
Ursprungligen av dodok85:

la beställning på upplåsning förra veckan i tisdags kl 19.

Nu har jag väntat exakt en vecka utan upplåsning...

Hur lång tid tog det innan du fick hem brevet?

Den som söker (eller iaf läser samma tråd man postar i) kommer finna: http://www.99.se/1823228-post116.html

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2009-09-10 22:09

äntligen:)

sådär exakt en vecka eller 9 dagar:)

Jag får bara telia 3g som operatör på displayen dock kan jag välja massa olika under inställningar men tar S COMVIQ där men den står fortf på telia... Vad står det på era ni som har tele2?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-09-10 22:48
Ursprungligen av dodok85:

sådär exakt en vecka eller 9 dagar:)

Jag får bara telia 3g som operatör på displayen dock kan jag välja massa olika under inställningar men tar S COMVIQ där men den står fortf på telia... Vad står det på era ni som har tele2?

Tele2 använder samma nät, därav står det Telia.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-10 23:50
Ursprungligen av dodok85:

sådär exakt en vecka eller 9 dagar:)

Jag får bara telia 3g som operatör på displayen dock kan jag välja massa olika under inställningar men tar S COMVIQ där men den står fortf på telia... Vad står det på era ni som har tele2?

Det står Comviq när du är på GSM och Telia när du är på 3G.. kan dock åtgärdas med operatörsinställningar som finns i en annan tråd här på forumet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-11 21:30

Jävla skit Tre, var inne på internet så drog dem av 140 kr på ett par minuter, jävligt dyrt att ringa, sms också. Blir det något fel så finns ju alltid mumien.se?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-12 16:25
Ursprungligen av iFly:

Jävla skit Tre, var inne på internet så drog dem av 140 kr på ett par minuter, jävligt dyrt att ringa, sms också. Blir det något fel så finns ju alltid mumien.se?

Är det Tres fel att du surfar utan att veta deras priser?

Varför använda mumien (och absolut förlora garantin) när det finns en konsumentköplag?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-14 19:39

Får den upplåst om ett par dagar, ringde kundtjänst för ett par minuter sedan men dem har inte dragit 350 kr från telefonen.

Beställde en upplåsning igår. Nu får vi se hur lång tid det tar. Hoppas dom hinner innan helgen.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-16 10:01

Beställde oxå upplåsning igår efter många om och men.
De två första jag pratade ville inte beställa en kod åt mig utan sa att jag var tvungen att gå till en butik. Den tredje kunde göra det men bara om jag hade ett abb som de kunde fakturera. Och den fjärde jag pratade med fixade det utan några som helst problem. Det lönar sig att prata med flera olika.

Återstår bara att se när man får koden. Lite olika bud där med. Allt från 3-6 dagar upp till en månad!

Tjejen jag pratade med var det inga problem med. Däremot sa hon att det kan ta upp till 5-6 veckor i värsta fall... Tror dock att hon läste fel, ska väl vara 5-6 dagar?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-16 10:38

Vet inte.. Fick oxå 5-6 veckor slängt i ansiktet första samtalet.. Men fick som sagt även höra 3-6 dagar vid sista samtalet, så det är väl bara att hoppas på det sistnämnda.

Klargöra!

Det är så sjukt mycket snack om sena leveranser och att det tar för lång tid för upplåsningen. Är tvungen att klargöra här:

Är det någon här på detta forum som köpt Iphone 3Gs olåst från TRE > gjort en upplåsning hos TRE för 350kr > Och sedan fått den att fungera säg JA?

Ursprungligen av specialdelivery:

Det är så sjukt mycket snack om sena leveranser och att det tar för lång tid för upplåsningen. Är tvungen att klargöra här:

Är det någon här på detta forum som köpt Iphone 3Gs olåst från TRE > gjort en upplåsning hos TRE för 350kr > Och sedan fått den att fungera säg JA?

Jag ska försöka vara extra tydlig denna gång för allas skull:

Är det någon här på detta forum som köpt Iphone 3Gs olåst från TRE > Gjort en upplåsning hos TRE för 350kr > Stoppat in ett annat simkort, exempelvis Tele2s > Använder mobilen idag och det funkar felfritt snälla säg Ja.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-16 16:23

Jag snackade med en tjej först som ville ha min pappa godkännande då jag inte är myndig och att den inte är registrerat med mitt namn. Men farsan var inte hemma så jag fick lägga på, sedan så ringde jag igen och behövde bara säga farsans personnummer, sen så var allt klar. Och killen jag snackade med på slutet sa att det skulle ta några dagar.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-16 23:01
Ursprungligen av specialdelivery:

Jag ska försöka vara extra tydlig denna gång för allas skull:

Är det någon här på detta forum som köpt Iphone 3Gs olåst från TRE > Gjort en upplåsning hos TRE för 350kr > Stoppat in ett annat simkort, exempelvis Tele2s > Använder mobilen idag och det funkar felfritt snälla säg Ja.

Läs tråden?

JA!

Förresten, om man köper den olåst, vad är det för upplåsning man ska göra då?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-17 02:38
Ursprungligen av specialdelivery:

Jag ska försöka vara extra tydlig denna gång för allas skull:

Är det någon här på detta forum som köpt Iphone 3Gs olåst från TRE > Gjort en upplåsning hos TRE för 350kr > Stoppat in ett annat simkort, exempelvis Tele2s > Använder mobilen idag och det funkar felfritt snälla säg Ja.

Hur ska man på ett hövligt sätt få folk att åtminstone läsa tråden de ställer frågan i innan de gör det?

Jag har köpt min 3GS hos Tre LÅST -> låst upp den från 3 -> använder Tele2-simkort (och T-mobile i USA) och JA, det fungerar. Du hade dock fått veta exakt samma information om du läst tråden.

Ursprungligen av ceel:

Hur ska man på ett hövligt sätt få folk att åtminstone läsa tråden de ställer frågan i innan de gör det?

Jag har köpt min 3GS hos Tre LÅST -> låst upp den från 3 -> använder Tele2-simkort (och T-mobile i USA) och JA, det fungerar. Du hade dock fått veta exakt samma information om du läst tråden.

Helt ärligt, med vissa går det nog inte. Folk är förslappade, struntar i regler/uppmaningar och kräver saker och ting serverat på ett guldfat.
Om dom hör hemma på ett forum som detta? Nja...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-17 08:19
Ursprungligen av specialdelivery:

Jag ska försöka vara extra tydlig denna gång för allas skull:

Är det någon här på detta forum som köpt Iphone 3Gs olåst från TRE > Gjort en upplåsning hos TRE för 350kr > Stoppat in ett annat simkort, exempelvis Tele2s > Använder mobilen idag och det funkar felfritt snälla säg Ja.

Och då ska jag vara extra tydlig denna gång för din skull!!

JA.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-16 15:45

Ja. Inte jag dock. Väntar fortf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-17 11:57

Ska precis gå och hämta ut min iLur på posten. Sedan får vi se hur lång tid det tar innan de låser upp den.

Ni som fått er telefon, fick ni en bekräftelse innan att den blivit skickad?
Jag fick mail förra veckan om att Tre troligen skulle leverera den denna veckan. Ännu har ingen telefon dykt upp.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-17 21:39
Ursprungligen av Cappachino:

Ni som fått er telefon, fick ni en bekräftelse innan att den blivit skickad?
Jag fick mail förra veckan om att Tre troligen skulle leverera den denna veckan. Ännu har ingen telefon dykt upp.

Nej, jag fick besked att den skulle levereras förra veckan men när jag inte fick någon så mailade jag och då fick jag ett kollinr och kunde hämta ut den dagen efter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-17 22:19
Ursprungligen av zappee:

Nej, jag fick besked att den skulle levereras förra veckan men när jag inte fick någon så mailade jag och då fick jag ett kollinr och kunde hämta ut den dagen efter.

Samma här. Hackade den nu så jag kör Telia på den och ska förbi en tre butik imorrn så de låser upp den.

Ursprungligen av Cappachino:

Ni som fått er telefon, fick ni en bekräftelse innan att den blivit skickad?
Jag fick mail förra veckan om att Tre troligen skulle leverera den denna veckan. Ännu har ingen telefon dykt upp.

Glöm vad jag sa, den kom idag!
Ska hämta den sen efter middagen:)

min kom idag. tog en vecka. fick en avi från posten. skall nu beställa upplåsningskod.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-09-18 20:14

Min avbeställa iPhone 3GS vit 16gb kom också idag. Beställde den 31 augusti och avbeställde den den 8 september.
Så det blir att sitta i Tre's telefon kö igen för att få dem att ta tillbaks den utan kostnad.

Angående garantin så skall tydligen Apple's 12 månader garanti ännu gälla (enligt tre) efter upplåsningen. Dock så kan inte Apple utnyttja garantin utan bara operatörerna, i detta fall tre som säger upp sig skyldigheterna med support och garanti och hänvisar till tillverkaren. Så tog kontakt med anovo som sköter garantiärenden och frågade om man som privatperson kunde skicka in den till dem och att dem sedan kunde utnyttja garantin. Dock kunde dem bara utnyttja garantin om operatören först gör någon slags registrering av telefonen innan den skickas till dem.

Så det verkar som man sitter med en garanti på 12 mån som bara tre kan se till att man som privatperson kan utnyttja och dem i sin tur hänvisar till tillverkaren, låter idiotiskt.:tveksam:

Mvh Robin Hansson

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-18 21:07
Ursprungligen av RoHHbiN:

Min avbeställa iPhone 3GS vit 16gb kom också idag. Beställde den 31 augusti och avbeställde den den 8 september.
Så det blir att sitta i Tre's telefon kö igen för att få dem att ta tillbaks den utan kostnad.

Angående garantin så skall tydligen Apple's 12 månader garanti ännu gälla (enligt tre) efter upplåsningen. Dock så kan inte Apple utnyttja garantin utan bara operatörerna, i detta fall tre som säger upp sig skyldigheterna med support och garanti och hänvisar till tillverkaren. Så tog kontakt med anovo som sköter garantiärenden och frågade om man som privatperson kunde skicka in den till dem och att dem sedan kunde utnyttja garantin. Dock kunde dem bara utnyttja garantin om operatören först gör någon slags registrering av telefonen innan den skickas till dem.

Så det verkar som man sitter med en garanti på 12 mån som bara tre kan se till att man som privatperson kan utnyttja och dem i sin tur hänvisar till tillverkaren, låter idiotiskt.:tveksam:

Mvh Robin Hansson

Det är inga problem, Tre har inget val än att ta emot telefonen.

Låste upp min idag, de sa inget om att garantin försvann. Fick bara ett kvitto på att den var upplåst och att det skulle ta upp till fyra veckor.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-09-18 21:26
Ursprungligen av zappee:

Det är inga problem, Tre har inget val än att ta emot telefonen.

Låste upp min idag, de sa inget om att garantin försvann. Fick bara ett kvitto på att den var upplåst och att det skulle ta upp till fyra veckor.

Man får väl hoppas det!:)

Det är konstigt att dem inte säger det i och med upplåsningen, skall ju inte vara så att man skall få ta reda på villkoren själv direkt. Men dem kan väl få det till att det står i brevet man får hem sedan.:tveksam:

Mvh Robin Hansson

Bevaka tråden