Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS med 3kontant kan låsas upp på en gång!

Tråden skapades och har fått 506 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Menade ju såklart en apple återförsäljare hehe, har alltid sett Macsupport som en apple store!

Ursprungligen av Cappachino:

Menade ju såklart en apple återförsäljare hehe, har alltid sett Macsupport som en apple store!

Nej iPhone lämnar du bara till den du köpt den av(telia, tre, telenor, halebop etc).

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-09-04 19:50

Hej igen!

Tredje gången jag pratar med kundservice nu angående garantin och denna gång påstod han jag pratade med att man inte hade någon garanti genom tre (dem jag hade pratat med innan påstod han vara okunniga inom området), utan dem lämnar då över det på privatpersonen som i sin tur får vända sig till Apple. Men garanti certifikatet hos Apple pointerade han att det ännu gällde i 12 månader. Vilket verkar stämma då dem som låst upp sin iphone 3GS hos tre fått följande meddelande på apple's hemsida "Our records indicate that your product is covered under Apple's Limited Warranty which is estimated to expire on ........."

Kan ingen av er som låst upp sin iPhone 3GS hos tre ringa upp apple (0771-199 519) så vi får höra hur dem stället sig till saken?

Mvh Robin Hansson

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-04 22:25
Ursprungligen av RoHHbiN:

Hej igen!

Tredje gången jag pratar med kundservice nu angående garantin och denna gång påstod han jag pratade med att man inte hade någon garanti genom tre (dem jag hade pratat med innan påstod han vara okunniga inom området), utan dem lämnar då över det på privatpersonen som i sin tur får vända sig till Apple. Men garanti certifikatet hos Apple pointerade han att det ännu gällde i 12 månader. Vilket verkar stämma då dem som låst upp sin iphone 3GS hos tre fått följande meddelande på apple's hemsida "Our records indicate that your product is covered under Apple's Limited Warranty which is estimated to expire on ........."

Kan ingen av er som låst upp sin iPhone 3GS hos tre ringa upp apple (0771-199 519) så vi får höra hur dem stället sig till saken?

Mvh Robin Hansson

Jag har INTE låst upp min och får precis samma meddelande hos Apple....

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-05 00:18
Ursprungligen av RoHHbiN:

Hej igen!

Tredje gången jag pratar med kundservice nu angående garantin och denna gång påstod han jag pratade med att man inte hade någon garanti genom tre (dem jag hade pratat med innan påstod han vara okunniga inom området), utan dem lämnar då över det på privatpersonen som i sin tur får vända sig till Apple. Men garanti certifikatet hos Apple pointerade han att det ännu gällde i 12 månader. Vilket verkar stämma då dem som låst upp sin iphone 3GS hos tre fått följande meddelande på apple's hemsida "Our records indicate that your product is covered under Apple's Limited Warranty which is estimated to expire on ........."

Kan ingen av er som låst upp sin iPhone 3GS hos tre ringa upp apple (0771-199 519) så vi får höra hur dem stället sig till saken?

Mvh Robin Hansson

Ring själv?

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-09-05 11:59
Ursprungligen av zappee:

Ring själv?

Kostar ju pengar för mig, närmare bestämt 495kr eftersom jag inte har någon Apple produkt som täcks av kostnadsfri assistans. Däremot dem som nyligen har köpt en iPhone ringer ju gratis.

Mvh Robin Hansson

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-05 13:25
Ursprungligen av RoHHbiN:

Kostar ju pengar för mig, närmare bestämt 495kr eftersom jag inte har någon Apple produkt som täcks av kostnadsfri assistans. Däremot dem som nyligen har köpt en iPhone ringer ju gratis.

Mvh Robin Hansson

Hehe, njea så funkar det inte riktigt. Ring dit ska du se

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2009-09-05 16:48

min story

Tja!


Har följt denna tråd sen start och kan berätta att jag beställde min vita 3gs 16gb från tre i torsdags förra veckan och fick den i måndags. ringde kundtjänst å tankade mitt kort med 350:- som dom drog och la beställning på upplåsning. Har försökt varje kväll men den är inte upplåst ännu men förmodligen tar det sin tid:P


Hursomhelst sjukt bra service av tre att jag fick min på 4 dagar. Medans andra verkar få vänta i veckor. kundtjänst sa att jag hade haft tur hehe.

Hoppas ni alla får era telefoner snart!

Ursprungligen av dodok85:

Tja!


Har följt denna tråd sen start och kan berätta att jag beställde min vita 3gs 16gb från tre i torsdags förra veckan och fick den i måndags. ringde kundtjänst å tankade mitt kort med 350:- som dom drog och la beställning på upplåsning. Har försökt varje kväll men den är inte upplåst ännu men förmodligen tar det sin tid:P


Hursomhelst sjukt bra service av tre att jag fick min på 4 dagar. Medans andra verkar få vänta i veckor. kundtjänst sa att jag hade haft tur hehe.

Hoppas ni alla får era telefoner snart!

Vad är det du har "försökt"?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-05 19:02
Ursprungligen av dodok85:

Tja!


Har följt denna tråd sen start och kan berätta att jag beställde min vita 3gs 16gb från tre i torsdags förra veckan och fick den i måndags. ringde kundtjänst å tankade mitt kort med 350:- som dom drog och la beställning på upplåsning. Har försökt varje kväll men den är inte upplåst ännu men förmodligen tar det sin tid:P


Hursomhelst sjukt bra service av tre att jag fick min på 4 dagar. Medans andra verkar få vänta i veckor. kundtjänst sa att jag hade haft tur hehe.

Hoppas ni alla får era telefoner snart!

Se på fan, jag beställde min i Tisdags så då borde den ju komma snart.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-05 20:13
Ursprungligen av dodok85:

Tja!


Har följt denna tråd sen start och kan berätta att jag beställde min vita 3gs 16gb från tre i torsdags förra veckan och fick den i måndags. ringde kundtjänst å tankade mitt kort med 350:- som dom drog och la beställning på upplåsning. Har försökt varje kväll men den är inte upplåst ännu men förmodligen tar det sin tid:P


Hursomhelst sjukt bra service av tre att jag fick min på 4 dagar. Medans andra verkar få vänta i veckor. kundtjänst sa att jag hade haft tur hehe.

Hoppas ni alla får era telefoner snart!

VAFAN? JAG HAR VÄNTAT 3 VECKOR PÅ MIN!
Fyfan vad arg jag blir när jag läser sånt här.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2009-09-05 22:59

ang my story

jo förstår att ni är besvikna. hon på kundtjänst förstod inte heller hur d kunde gå så snabbt för mig som var en av dom sista här att beställa.

det jag försökt varje kväll är att langa i mitt tele2 kort och få det att lira. Eftersom bekräftelsebrevet tar 2 dar å komma. Men den är inte upplåst ännu

Ursprungligen av dodok85:

jo förstår att ni är besvikna. hon på kundtjänst förstod inte heller hur d kunde gå så snabbt för mig som var en av dom sista här att beställa.

det jag försökt varje kväll är att langa i mitt tele2 kort och få det att lira. Eftersom bekräftelsebrevet tar 2 dar å komma. Men den är inte upplåst ännu

Som har rapporterats här på forumet:
Ta en backup på iPhonen.
Återställ den i iTunes.
Då borde upplåsningen gå igenom.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-06 00:24
Ursprungligen av theplague:

Som har rapporterats här på forumet:
Ta en backup på iPhonen.
Återställ den i iTunes.
Då borde upplåsningen gå igenom.

Eller byt bara simkort - så var det för mig iaf.

Ursprungligen av ceel:

Eller byt bara simkort - så var det för mig iaf.

Och uppenbarligen fungerade inte det, då har det rapporterats att man kan "tvinga fram" upplåsningen att gå igenom, genom att återställa iPhonen.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-06 01:11
Ursprungligen av theplague:

Och uppenbarligen fungerade inte det, då har det rapporterats att man kan "tvinga fram" upplåsningen att gå igenom, genom att återställa iPhonen.

Vaddå fungerade inte? Så länge jag hade 3-kortet i hände ingenting nä, men så fort jag stoppade i mitt Tele2-kort låste iTunes upp luren. Behövdes ingen återställning för mig iaf.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-05 23:00
Ursprungligen av iFly:

VAFAN? JAG HAR VÄNTAT 3 VECKOR PÅ MIN!
Fyfan vad arg jag blir när jag läser sånt här.

Och du har också beställt en Vit 16GB?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-05 23:02

Ja, en iPhone 3GS 16GB Vit.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-09-05 17:29
Ursprungligen av 20hz:

Hehe, njea så funkar det inte riktigt. Ring dit ska du se

Det var nog som du sa, hörde inget av att det kostade 495kr per förfrågan.:)

Mitt svar jag fick angående ärendet var att dem inte alls kunde hjälpa en med garantiärenden. Dem hade inte utbildning för iPhone och det gick inte ens att genomför i deras system. Han sa att det var felaktigt av tre att säga att man har garanti hos Apple då öperatörerna är dem enda som kan sköta garantiärenden.

Verkar som att man i och med upplåsningen blir helt utelämnad, bara hänvisad till apple som inte kan göra någon alls.

Det blir väl att ringa tre för fjärde gången och se vad dem säger om detta.

Mvh Robin Hansson

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-09-04 23:05

Ni som har valt att köpa Iphonen olåst, varför valde ni att göra det? Kommer ni surfa med kontantkort? Eller kommer ni skaffa er ett annat abbonemang från en annan operatör?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-05 01:50
Ursprungligen av Samie:

Ni som har valt att köpa Iphonen olåst, varför valde ni att göra det? Kommer ni surfa med kontantkort? Eller kommer ni skaffa er ett annat abbonemang från en annan operatör?

Jag har ett jobbabonnemang från Tele2 med generörst med fri datatrafik och flatrate - undviker därför gärna att ha två telefoner i fickan.

Jag ska använda mitt nuvarande abonnemang, Tele2 snackis sen köper jag till mobil surf.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-05 10:03

Jag ska använda ComviQ Kompis eftersom jag smsar rätt så mycket, sedan så beställer jag ett surf abonnemang hos Tele2.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-05 23:10

svart 16 gb här ...

ceel:
Läs vad dodok85 skriver!!
Det är han jag tipsar.
Andra här på forumet har rapporterat att upplåsningen inte gått igenom som utlovat(precis som för dodok85), men när de gjort återställningen i iTunes så har det fungerat.
Nog om det - för dig fungerade det, för andra inte.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2009-09-06 13:30

ok

ok ska testa såfort jag kommer hem i eftermiddag. Dock gjorde jag en återställning med 3kontantkortet isatt i torsdags utan att lyckas. För med tele2 kortet isatt så får jag bara wrong sim å wrong carrier i itunes. men antar att den inte varit upplåst.

ska testa återställning igen ikväll!

nu står det på apple:

Locating iPhone wireless carriers

att 3 "Carrier offers authorized unlocking".

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-09-06 14:29
Ursprungligen av el gringo:

nu står det på apple:

Locating iPhone wireless carriers

att 3 "Carrier offers authorized unlocking".

Det har redan tagits upp tidigare. Dock så står det nu med på den svenska sidan också, Hitta trådlösa operatörer för iPhone.

Trist att det inte verkar vara någon garanti från något håll om man låser upp den via tre. Tre hänvisar till Apple's 12 månaders garanti, medans Apple inte kan ta emot iPhone utan hänvisar till öperatörerna som är dem enda som kan sköta garanti ärenden.

Blir väl att avbeställa sin iPhone 3GS, tråkigt att man får felaktig information innan man beställer.

Mvh Robin Hansson

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-06 15:05
Ursprungligen av RoHHbiN:

Det har redan tagits upp tidigare. Dock så står det nu med på den svenska sidan också, Hitta trådlösa operatörer för iPhone.

Trist att det inte verkar vara någon garanti från något håll om man låser upp den via tre. Tre hänvisar till Apple's 12 månaders garanti, medans Apple inte kan ta emot iPhone utan hänvisar till öperatörerna som är dem enda som kan sköta garanti ärenden.

Blir väl att avbeställa sin iPhone 3GS, tråkigt att man får felaktig information innan man beställer.

Mvh Robin Hansson

Äh, de kan aldrig komma undan garantin.

Ursprungligen av zappee:

Äh, de kan aldrig komma undan garantin.

Kan de inte?
Är garanti något lagstadgat? Tror faktiskt inte det.

Visst, står det att man har garanti i papprena och inget nämns om att den försvinner vid upplåsning etc etc, då kommer de så klart inte undan.

Bevaka tråden