Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS med 3kontant kan låsas upp på en gång!

Tråden skapades och har fått 506 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-31 10:16
Ursprungligen av Zemió:

Hej,

Undrar om ni som har låst upp era telefoner från 3 har fått internetdelning att fungera? Jag har Tele2 och kör iPhone 2g men vill ha kvar mitt abonnemang däremot så vill jag använda 3Gs som mobilt bredband.

Ja, fungerar med Telia.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-11-01 00:35

Här är en guide.

Om länken på steg tre inte får det att funka som det gjorde för mig så gå till http://www.iphone-notes.de/mobileconfig/ istället

Jag kör tele2 på min 3Gs har dock inte fått tethering att fungera. Verkar som man kan hacka telefonen för att få det att fungera även med tele2 och halebop. Dock verkar det vara stängt om man uppgraderar till 3.1.

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2009-11-11 18:21

Har idag varit hos TRE på kungsgatan här i sthlm och köpt mig min tredje iPhone , beställde upplåsning direkt via butiken och han sa att jag skulle märka det i iTunes, Hur kommer jag märka det? Måste jag prova syna min iPhone med mitt sim i eller bara synca telefonen?
Och en fråga till, hur lång tid brukar det ta? Han i butiken sa två veckor ..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-11 18:22
Ursprungligen av akksel:

Har idag varit hos TRE på kungsgatan här i sthlm och köpt mig min tredje iPhone , beställde upplåsning direkt via butiken och han sa att jag skulle märka det i iTunes, Hur kommer jag märka det? Måste jag prova syna min iPhone med mitt sim i eller bara synca telefonen?
Och en fråga till, hur lång tid brukar det ta? Han i butiken sa två veckor ..

Om du läser bakåt i tråden så får du svar på dina frågor, t.o.m. bildbevis tror jag

kenjon: ja - jag betalade kontant. jag har nog missat något - för uppenbarligen skall det räcka med en "återställ" - men då får jag följande meddelande. my device is not eligible for the requested build!?

Ursprungligen av el gringo:

kenjon: ja - jag betalade kontant. jag har nog missat något - för uppenbarligen skall det räcka med en "återställ" - men då får jag följande meddelande. my device is not eligible for the requested build!?

Du får uppdatera den till senaste firmware då, det där meddelandet innebär att Apple inte signerar den firmware som du försöker installera i telefonen.

hej PeeMaN - det är det jag försöker göra!? men det fungerar inte...

Ursprungligen av PeeMaN:

Du får uppdatera den till senaste firmware då, det där meddelandet innebär att Apple inte signerar den firmware som du försöker installera i telefonen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-13 18:03

Har precis kommit hem från 3Butiken med min nya 3GS. Betalade för telefonen + kontantkort + 350 kronor i upplåsning. Killen bakom kassan var inte 100 på hur han skulle göra allt, men ringde och pratade med sin "sales support" så allting gick så smidigt det bara kunde.

Blev dock lite paff när han meddelade att det ska ta 2-3 veckor för upplåsningen att fungera. Jag har dock en känsla av att det går snabbare och att det är Tre's bekräftelse som tar så lång tid. Antar att så fort Apple har processat begäran så märker iTunes av det om jag provar med ett annat SIM-kort.

Butiken jag var på för detta var den lilla Tre-butiken i Nordstan, i Göteborg.

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2009-11-13 21:40
Ursprungligen av dgothe:

Har precis kommit hem från 3Butiken med min nya 3GS. Betalade för telefonen + kontantkort + 350 kronor i upplåsning. Killen bakom kassan var inte 100 på hur han skulle göra allt, men ringde och pratade med sin "sales support" så allting gick så smidigt det bara kunde.

Blev dock lite paff när han meddelade att det ska ta 2-3 veckor för upplåsningen att fungera. Jag har dock en känsla av att det går snabbare och att det är Tre's bekräftelse som tar så lång tid. Antar att så fort Apple har processat begäran så märker iTunes av det om jag provar med ett annat SIM-kort.

Butiken jag var på för detta var den lilla Tre-butiken i Nordstan, i Göteborg.

Precis vad dom sa till mig med i butiken, men för folk här verkar det ju bara tagit några dagar :s Ganska konstigt!

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2009-11-14 22:41

Har precis Jailbreakt och låst upp min Telefon medans väntan på "Apples upplåsning" , men hur kommer jag nu få reda på om min iphone har låsts upp "på riktigt" ?
Har fortf inte 3.1.2, så om jag om ca 3 veckor återställer min iphone i itunes till 3.1.2 så borde den vara upplåst? eller?
Är det dumt att JB och låsa upp den ?

Många frågor och förvirring råder, ledsen om det blev jobbigt!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-16 19:52
Ursprungligen av akksel:

Har precis Jailbreakt och låst upp min Telefon medans väntan på "Apples upplåsning" , men hur kommer jag nu få reda på om min iphone har låsts upp "på riktigt" ?
Har fortf inte 3.1.2, så om jag om ca 3 veckor återställer min iphone i itunes till 3.1.2 så borde den vara upplåst? eller?
Är det dumt att JB och låsa upp den ?

Många frågor och förvirring råder, ledsen om det blev jobbigt!

Det kommer upp en ruta i iTunes

Ursprungligen av el gringo:

jag får inte mitt internet att fungera på TDC? någon här som kör med TDC och får det att fungera? MMS fungerar inte heller

TDC - Produkter & Tjänster - Mobiltelefoni - Manuella inställningar

Ta det i en annan tråd.

Ursprungligen av dgothe:

Bara så att jag ska förstå, ni som har fått det att funka med bytet, ni har bara bytt simkort, sedan kopplat in telefonen och slutligen har iTunes direkt sagt att ni har en olåst telefon?

Testade även om det knappt gått en arbetsdag än så länge, att sätta i jobb-simmet idag men fick bara upp att simkortet inte var auktoriserat.

Är detta en korrekt processbeskrivning:

1 - Byt ut simkortet från 3 till ditt "vanliga"
2 - Koppla in telefonen i datorn så att iTunes startar
3 - iTunes berättar att telefonen är upplåst

Eller så återställer du bara den oavsett simkort.

hej igen. jag har lyckats uppdatera firmware och således även fått min iPhone 3Gs från 3 att bli "unlocked"! me happy kör nu TDC på min.

vad gjordet jag för fel? Jo - jag hade min i flightmode - eftersom jag inte använde telefon-delen i min telefon. Detta medförde mitt felmeddelande - som inte ens Apple hade hört talas om. Därför kunde inte iTunes "godkänna" unlock eller uppdatering av min iPhone.

Senast redigerat 2009-11-16 12:58

jag får inte mitt internet att fungera på TDC? någon här som kör med TDC och får det att fungera? MMS fungerar inte heller

TDC - Produkter & Tjänster - Mobiltelefoni - Manuella inställningar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-16 18:11

Bara så att jag ska förstå, ni som har fått det att funka med bytet, ni har bara bytt simkort, sedan kopplat in telefonen och slutligen har iTunes direkt sagt att ni har en olåst telefon?

Testade även om det knappt gått en arbetsdag än så länge, att sätta i jobb-simmet idag men fick bara upp att simkortet inte var auktoriserat.

Är detta en korrekt processbeskrivning:

1 - Byt ut simkortet från 3 till ditt "vanliga"
2 - Koppla in telefonen i datorn så att iTunes startar
3 - iTunes berättar att telefonen är upplåst

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-11-16 20:34
Ursprungligen av dgothe:

Är detta en korrekt processbeskrivning:

1 - Byt ut simkortet från 3 till ditt "vanliga"
2 - Koppla in telefonen i datorn så att iTunes startar
3 - iTunes berättar att telefonen är upplåst

För mig var det exakt så ja - jag slog dock på den (men fick ingen täckning såklart) mellan punkt 1 och 2.

  • Medlem
  • 2009-11-17 16:13

Jag var i Tre-butiken på Kungsgatan igår vid 11 och köpte en 32G för 7.395 + upplåsning för 350:- + kontantkort för 100:-. Idag kl 16.00 satte jag i mitt Tele2-kort och telefonen blev upplåst. 29 timmar, helt OK... (i butiken sa de att det skulle ta 2 veckor)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-17 20:55
Ursprungligen av wolf:

Jag var i Tre-butiken på Kungsgatan igår vid 11 och köpte en 32G för 7.395 + upplåsning för 350:- + kontantkort för 100:-. Idag kl 16.00 satte jag i mitt Tele2-kort och telefonen blev upplåst. 29 timmar, helt OK... (i butiken sa de att det skulle ta 2 veckor)

Försökte precis själv.. har också ett Tele2-kort för jobbet.. no such luck. "Icke auktoriserat" kort.

Köpte telefonen i fredags eftermiddag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-18 23:24

Onsdag kväll, får fortfarande upp "The SIM-card inserted in this iPhone does not appear to be supported". Kan folk bekräfta att det är standardmeddelandet om upplåsning inte skett ännu?

Är nu 3 arbetsdagar (Måndag, Tisdag, Onsdag) sedan upplåsningen betalades (Fredag eftermiddag).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-20 08:38

Torsdags kväll funkade det fortfarande inte för mig att byta SIM-kort. Samma felmeddelande som ovan. Fyra arbetsdagar sedan inköp.

Ursprungligen av dgothe:

Torsdags kväll funkade det fortfarande inte för mig att byta SIM-kort. Samma felmeddelande som ovan. Fyra arbetsdagar sedan inköp.

Du behöver ju inte skriva VARJE dag. Skriv igen när du fått det att fungera istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-20 19:18
Ursprungligen av dgothe:

Torsdags kväll funkade det fortfarande inte för mig att byta SIM-kort. Samma felmeddelande som ovan. Fyra arbetsdagar sedan inköp.

Men idag är det fredag. Den är inte upplåst idag? Vill gärna läsa om lördag och söndag också tack ;D

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-20 19:46

denna tråd har blivit en blogg, en spännande sådan...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-23 08:40

Eftersom ni helt utan en gnutta av sarkasm ville veta hur det gick så kan jag informera om att jag ringde Tres support i Fredags kväll efter jobbet.. Hade jag bara ringt en dag tidigare hade jag haft användning för min iPhone i helgen, men icke då.. nu ringde jag efter kontorstid och fick det glada beskedet att Butiken inte alls begärt upplåsning.. dom hade bara tagit betalt för det.

Så nu fick supporten ta emot begäran om upplåsning och lämna den vidare till en "tekniker" som bara jobbar vardagar på kontorstid som ska skicka iväg en begäran till Apple, så någon gång under dagen kommer min iPhone att fungera med jobb-kortet.

Kontentan: Lita inte på folket i Tre-butiken. Fungerar inte din telefon inom två-tre dagar, ring till supporten och dubbelkolla om upplåsningsbegäran verkligen skickats in.

Ursprungligen av dgothe:

Kontentan: Lita inte på folket i Tre-butiken.

Kontentan: Lita inte på Tre överhuvudtaget. Hade jag varit du hade jag ringt och dubbelkollat imorgon för säkerhets skull

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-24 15:28
Ursprungligen av PeeMaN:

Kontentan: Lita inte på Tre överhuvudtaget. Hade jag varit du hade jag ringt och dubbelkollat imorgon för säkerhets skull

Tro fan om du inte hade rätt.. ringde precis supporten och mycket riktigt hade dom sjabblat till det igen.. inte personen som tog mitt samtla i fredags, men teknikern som fått ärendet... helt otroligt.

Hej alla iPhone älskare, har nu äntligen köpt en iPhone, från Tre utan abonemang, idag fick jag brevet från Tre att det är dags att köra på, men jag har en fråga, asså min telefon skiftar helatiden mellan Telia S och Comviq, ska det vara så eller får jag betala massa extra för det där? känns lite konstigt..Är det samma för er?

Mvh Ludvig Engberg

Ursprungligen av Ludde57:

Hej alla iPhone älskare, har nu äntligen köpt en iPhone, från Tre utan abonemang, idag fick jag brevet från Tre att det är dags att köra på, men jag har en fråga, asså min telefon skiftar helatiden mellan Telia S och Comviq, ska det vara så eller får jag betala massa extra för det där? känns lite konstigt..Är det samma för er?

Mvh Ludvig Engberg

Ja, det är rätt så.
Sök på forumet om du vill veta varför.
Mvh.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-26 16:12
Ursprungligen av Ludde57:

Hej alla iPhone älskare, har nu äntligen köpt en iPhone, från Tre utan abonemang, idag fick jag brevet från Tre att det är dags att köra på, men jag har en fråga, asså min telefon skiftar helatiden mellan Telia S och Comviq, ska det vara så eller får jag betala massa extra för det där? känns lite konstigt..Är det samma för er?

Mvh Ludvig Engberg

tele2 har telias 3G nät, därför står de telia... dock har dem sitt egna 2G nät då står de comviq... så oroa dig inte. det kostar inget extra

Tack!

Bevaka tråden