Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS med 3kontant kan låsas upp på en gång!

Tråden skapades och har fått 506 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-05 13:33

För min vän har en iPhone 3GS, 16 GB låst till Telia, men jailbreakad. Den har inget bokmärke alls.
Den köptes veckan efter den lanserades i Sverige. Antingen var den så pass ny att det inte var inkluderad något bokmärke, eller så är den inte där för jailbreaket. Men det skumma är att den aldrig varit där...

Dock vill jag veta hur det är med Tre's bokmärke, då den kan bli upplåst utan jailbreak. Men vill helst slippa ett bokmärke som bara stör Den kan få vara där, men jag vill att den ska kunna tas bort utan att den kommer tillbaka igen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-03 22:08
Ursprungligen av JohnnyG:

För min vän har en iPhone 3GS, 16 GB låst till Telia, men jailbreakad. Den har inget bokmärke alls.
Den köptes veckan efter den lanserades i Sverige. Antingen var den så pass ny att det inte var inkluderad något bokmärke, eller så är den inte där för jailbreaket. Men det skumma är att den aldrig varit där...

Dock vill jag veta hur det är med Tre's bokmärke, då den kan bli upplåst utan jailbreak. Men vill helst slippa ett bokmärke som bara stör Den kan få vara där, men jag vill att den ska kunna tas bort utan att den kommer tillbaka igen

Jag gjorde en liten uppföljningstest. Min legalt upplåsta 3GS från TRE har aldrig haft något TRE-specifikt bokmärke, aldrig som ny och aldrig efter en totalåterställning. Däremot, startar du om telefonen och öppnar Safari så kommer du till TRE's websida. Alltså, inga bokmärken och det skulle förvåna mig mycket om andra har fått telefoner konfigurerade på annat sätt

Hur är det nu för tiden? Hur lång tid tar det att få en upplåsning från 3 efter det att man beställt från kundtjänst?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-03 22:10
Ursprungligen av sirandrew:

Hur är det nu för tiden? Hur lång tid tar det att få en upplåsning från 3 efter det att man beställt från kundtjänst?

Tidsramen är vad den alltid har varit - osäker. Personligen har jag varit med om 3 och 11 dagar och de flesta jag talat med har landat på cirkus 7 dagar. Har inget hänt efter en vecka kan det vara idé att ringa Kundtjänsten och dubbelkolla att de verkligen knappat in ordern...

iPhone 3GS utan abonnemang

Knallade in på en 3-butik idag och försökte köpa en iPhone 3GS utan abonnemang - men låst till 3. Nobben direkt. Får inte köpas i butik för dom är vikta för abonnemang.
Gick heller inte att låsa upp direkt mot avgift. Men finns på er hemsida sade jag - Bara där kan man köpa kom svaret - men fortfarande inte låsa upp mot betalning.
Butiken låg i Skärholmen om det spelar roll. Blir ingen lur genom 3 i alla fall. Kanske lika bra det....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-24 16:52
Ursprungligen av adress@mac:

Knallade in på en 3-butik idag och försökte köpa en iPhone 3GS utan abonnemang - men låst till 3. Nobben direkt. Får inte köpas i butik för dom är vikta för abonnemang.
Gick heller inte att låsa upp direkt mot avgift. Men finns på er hemsida sade jag - Bara där kan man köpa kom svaret - men fortfarande inte låsa upp mot betalning.
Butiken låg i Skärholmen om det spelar roll. Blir ingen lur genom 3 i alla fall. Kanske lika bra det....

Underligt, för det var i precis den butiken jag köpte min med kontantkort... och betalde för upplsåning

Ursprungligen av FreddeB:

Underligt, för det var i precis den butiken jag köpte min med kontantkort... och betalde för upplsåning

Förmodligen är det så med tre - "för många kockar osv" Beror nog på vem man pratar med, som så mycket annat när det gäller 3 .
Har köpt den kontant på annat håll nu, så det löste sig ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-30 11:35

Var inne och fråga igår och de får tydligen inte sälja olåsta iPhones längre. Tydligen nytt sedan 2 veckor tillbaka ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-30 13:21
Ursprungligen av 20hz:

Var inne och fråga igår och de får tydligen inte sälja olåsta iPhones längre. Tydligen nytt sedan 2 veckor tillbaka ...

jag som just undrade när det skulle försvinna, då blir våra upplåsta så mycket mer eftertraktade då...

Till salu; olåst 3GS 16GB med 3.0.1, 3.1 och 3.1.2 blobs i Cydia. Endast 8000:-

Jag beställde en i förra veckan och lade en beställning på upplåsning igår. Var inga problem. Sedan vet jag inte ännu om ifall den går igenom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-30 13:38
Ursprungligen av Johan Sjöholm:

Jag beställde en i förra veckan och lade en beställning på upplåsning igår. Var inga problem. Sedan vet jag inte ännu om ifall den går igenom.

Det enda jag vet är att jag var inne hos tre på kungsgatan och båda butikerna sa precis samma sak.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-31 07:35

Då har jag kollat lite ;

Jag var inne i Göteborg igår och gick in till Tre's butik i Nordstaden. Där sade dom att det var inga problem att låsa upp 3Kontant iPhones. Efter det så åkte jag till Trollhättan och gick in på Tre's butik i Överbyn där jag även där fick svaret att det inte var några problem.

Jag ringde upp Tre's kund service två gånger och talade med två olika människor där som båda sa att det inte var några problem.

Jag nämnde till en utav dom jag talade med på Tre vad ni hade sagt och dom sa då att detta var inget dom visste något om och att många låser upp sina iPhones.

Idag lade jag även en beställning på en upplåsning av en andra iPhone. Inga problem där heller.

Totalt har jag under dom senaste 2 veckorna talat med 8 människor på Tre's telefon kundtjänst där alla har sagt att det inte är några problem att låsa upp 3 Kontant iPhones.

Senast redigerat 2010-04-03 09:16
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-01 16:55
Ursprungligen av Johan Sjöholm:

Då har jag kollat lite ;

Jag var inne i Göteborg igår och gick in till Tre's butik i Nordstaden. Där sade dom att det var inga problem att låsa upp 3Kontant iPhones. Efter det så åkte jag till Trollhättan och gick in på butiken i Tre's butik i Överbyn där jag även där fick svaret att det inte var några problem.

Jag ringde upp Tre's kund service två gånger och talade med två olika människor där som båda sa att det inte var några problem.

Jag nämnde till en utav dom jag talade med på Tre vad ni hade sagt och dom sa då att detta var inget dom visste något om och att många låser upp sina iPhones.

Idag lade jag även en beställning på en upplåsning av en andra iPhone. Inga problem där heller.

Totalt har jag under dom senaste 2 veckorna talat med 8 människor på Tre's telefon kundtjänst där alla har sagt att det inte är några problem att låsa upp 3 Kontant iPhones.

Jävligt märkligt att de sa något annat till mig. Nu har jag redan en olåst iphone men var mest nyfiken om vi kunde låsa upp fästmöns iphone.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-04-01 21:02
Ursprungligen av 20hz:

Jävligt märkligt att de sa något annat till mig. Nu har jag redan en olåst iphone men var mest nyfiken om vi kunde låsa upp fästmöns iphone.

Och den är köpt med kontantkort?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-01 21:18
Ursprungligen av kenjon:

Och den är köpt med kontantkort?

Nej denna var kopplad till abonnemang så det är bara sitta och vänta tills kontraktet löper ut eller om någon överlåter kontraktet. Vi flyttar nämligen utomlands snart.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-04-02 13:18

Det är väl bara kontantkortstelefoner som Tre låser upp direkt. Är det abonnemang får nog tiden löpa ut först.

Ursprungligen av kenjon:

Det är väl bara kontantkortstelefoner som Tre låser upp direkt. Är det abonnemang får nog tiden löpa ut först.

Exakt. För att summera:

Tre låser upp telefoner köpta med 3Kontant (Tre Kontant) för en summa utav 350 kronor, vilkes tas ifrån dom pengarna du har laddat på kontant kortet alternativt kontant ifall du gör det i butik. Telefoner med bindningstid låses icke upp förrän efter bindningstidens slut.

Upplåsningen tar upp till 2 veckor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-08 22:06

Försökt läsa igenom denna tråd ett par gånger men inte blivit klok, väntar på upplåsning ifrån "tre" att ska fungera. Vad måste man göra för att 100% kolla telefonen. Räcker det med att stoppa i en annan operatörs SIM kort och starta och koppla upp mot Itunes eller måste man fabriksåterställa den för att kontrollera det?
(det är ju även lite problematiskt då man måste ha i "tre" kortet för att komma så långt för att återställa den och sen då byta kort innan den startar upp igen)

Tack på förhand

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-08 23:07
Ursprungligen av mais:

Försökt läsa igenom denna tråd ett par gånger men inte blivit klok, väntar på upplåsning ifrån "tre" att ska fungera. Vad måste man göra för att 100% kolla telefonen. Räcker det med att stoppa i en annan operatörs SIM kort och starta och koppla upp mot Itunes eller måste man fabriksåterställa den för att kontrollera det?
(det är ju även lite problematiskt då man måste ha i "tre" kortet för att komma så långt för att återställa den och sen då byta kort innan den startar upp igen)

Tack på förhand

Gör en återställning bara, går snabbt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-08 23:22
Ursprungligen av zappee:

Gör en återställning bara, går snabbt.

Jag har låst upp ett par iPhones och är de Telia-låsta så krävs det en återställning medan Tre-låsta låses upp med en enkel synkning med iTunes. Fråga mig inte var i skillnaden ligger...

Hittils har jag aldrig stött på någon som behövt återställa för att låsa upp via Tre. Har du beställt upplåsning men inget har hänt på två veckor då är det dags att ringa Kundtjänst och verifiera din beställning, ett tips är att ringa 2-3 separata samtal... man vet aldrig vilken tomte som svarar O:-)

Den sista av mina iPhonesarna blev upplåst idag - lite lustigt dock att det inte stog.. ja, se själva:

Senast redigerat 2010-04-09 19:36
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-09 21:58
Ursprungligen av Johan Sjöholm:

Den sista av mina iPhonesarna blev upplåst idag - lite lustigt dock att det inte stog.. ja, se själva:

Johan, samma sak för mig med Telia i förra veckan...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-25 22:16

Köpte en 3Gs med kontantkort. Betalade 350 kr för upplåsning.
D lustiga var att telefonen var olåst från början...

Satte i mitt Telia-sim å så var det bara att köra...

Ursprungligen av zelari:

Köpte en 3Gs med kontantkort. Betalade 350 kr för upplåsning.
D lustiga var att telefonen var olåst från början...

Satte i mitt Telia-sim å så var det bara att köra...

Exceptio probat regulam?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-26 19:30

iPhone kommer börja att säljas snart på en stor kedja i Sverige som inte haft den innan dock endast med operatören 3.

där man med kommer kunna låsa upp den. och köpa den kontant för 7395 för 32 GB modellen och 6495 för 16 GB modellen

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-05-23 00:27

Lite old topic men hur ligger det till för er som vill lira annat än Tre :)?
Själv har jag en 3Gs, 3.1.3 framför mig som jag beställt en upplåsning till idag (23/5).
Blir spännande att se hur lång tid det tar då jag bläddrat igenom alla 13 sidorna

Det jag kommit framtill är väll att man skall byta SIM-kort till den operatören man vill använda
Sedan pluggar man in telefonen till iTunes och hoppas på det bästa.
Jag väntar i 3 dagar och kontaktar 3 om det inte är upplåst ännu.

Trots att man skall vänta på brevet testar jag innan om det inte kommer dem närmaste dagarna:)

Peace!

Bevaka tråden