Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS med 3kontant kan låsas upp på en gång!

Tråden skapades och har fått 506 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-08-08 17:33
Ursprungligen av pierrer:

Ja, det verkar som det är väldigt nytt. Första personerna jag pratade med visste inget. Sen blev jag kopplad till "serviceavdelningen".

Såhär ser det ut:

Du väljer något av de olika abbonemangen som finns, kompis, fastpris, snackis.
Bindningstiden är 24 månader.

Sen måste du välja till ett datapaket, det billigaste kostade 29 kr. Då får du 200 mb/månaden.
Eller så kör du på datapaketet för 159kr. Då får du surfa hur mycket du vill.

Sen kommer det som fick mig att tacka nej.

350/400 kr förhöjd månadsavgift för iPhone 3GS 16/32 GB (det blir 8400/9600 kr totalt!)

Så för mig skulle det bli 49 kr + 350 kr + 159 kr = 558 kr, och då ingår inte uppkopplingsavgifter eller samtal till andra nät!

Dom kommer lägga upp detta på hemsidan mycket snart sa hon jag pratade med. Hon sa även att detta erbjudandet inte är tillfälligt.

Bra för alla er som är rika och gillar Tele2!

Såg ditt inlägg på macworld!

Tänkte också passa på att säga att iPhone 3Gs med 3kontant kan låsas upp på en gång!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-08 18:10
Ursprungligen av Sajmoon:

Såg ditt inlägg på macworld!

Tänkte också passa på att säga att iPhone 3Gs med 3kontant kan låsas upp på en gång!

Va? Låsa upp med program eller gör de det i butik?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-08 18:31
Ursprungligen av 20hz:

Va? Låsa upp med program eller gör de det i butik?

Med program inte i butik då dom är låst ai 18 månader till 3

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-08 18:35
Ursprungligen av Exstaz:

Med program inte i butik då dom är låst ai 18 månader till 3

Ja fast det kan du göra med Telia/Halebop och Telenor också.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-08 21:59
Ursprungligen av 20hz:

Ja fast det kan du göra med Telia/Halebop och Telenor också.

Efter 12 mån ja, men inte direkt, vilket det stod tidigare i tråden att 3 kunde.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-08 22:14
Ursprungligen av kenjon:

Efter 12 mån ja, men inte direkt, vilket det stod tidigare i tråden att 3 kunde.

Va!? Nej du kan gå in och köpa en kontantkortlåst iPhone från Halebop, Telia, Telenor eller Tre.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-08 23:40
Ursprungligen av 20hz:

Va!? Nej du kan gå in och köpa en kontantkortlåst iPhone från Halebop, Telia, Telenor eller Tre.

Enligt inlägg # 7 kunde man göra det på en gång hos Tre. Om det nu är sant....

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-09 00:10
Ursprungligen av kenjon:

Enligt inlägg # 7 kunde man göra det på en gång hos Tre. Om det nu är sant....

Var säger han det? Han påstår ju bara att den går att låsa upp direkt inte att det går att låas upp i butiken direkt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-09 11:48
Ursprungligen av Exstaz:

Var säger han det? Han påstår ju bara att den går att låsa upp direkt inte att det går att låas upp i butiken direkt.

Om han inte menade i butik har ju inlägget ingen betydelse. Alla går ju att låsa upp med hjälp av jailbreak oavsett operatör. Så när man säger att en iPhone med 3Kontant kan låsas upp direkt tolkade jag det som att 3 låser upp den. Men det kanske var via jailbreak som skribenten menade..... och då gäller det ju alla iPhones, inte bara 3Kontants.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-09 00:21

Ingen av de svenska operatörerna kan låsa upp den direkt. Den är låst minst ett år frammåt. Men har man Telia har man Telia och Halebop att välja på. Tre fungerar på alla Tre simkort och samma sak gäller för Telenor.

Alla fyra kan du köpa telefonen löst, men som sagt låst till operatören minst ett år frammåt om man inte låser upp den med ultrasnow eller dy.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-08-09 14:53

Ser att det uppstått frågor osv, det jag ville säga var att om man köper ett 3kontant, alltså inte abonnemang, så kan man låsa upp operatörslåset direkt i butik mot en avgift (350kr).

Självklart kan du låsa upp det illegalt, men då, som kenjon konstaterade, skulle jag inte tagit upp det.

Jag känner än som köper sin telefon (3gs) hos 3 nästa vecka och ska låsa upp den på en gång, jag återkommer hur det gick.

Källor är avtal och villkor från tre.se samt butikspersonal.

Och låser man upp den med ultrasnow el dyl, så bryter man garantin!!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-09 20:29

Detta är ju toppen ju! Isf ser jag det inte ens någon mening att importera iphonen från länder där den är olåst.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-08-11 01:19
Ursprungligen av 20hz:

Detta är ju toppen ju! Isf ser jag det inte ens någon mening att importera iphonen från länder där den är olåst.

Precis!

Detta alternativ kostar 5995kr (16gb, och 6555 för 32gb), kanske inte billigast, men du slipper åka iväg!

Källa för den som är intresserad:
iPhone 3GS 16 GB

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-11 01:32
Ursprungligen av Sajmoon:

Precis!

Detta alternativ kostar 5995kr (16gb, och 6555 för 32gb), kanske inte billigast, men du slipper åka iväg!

Källa för den som är intresserad:
iPhone 3GS 16 GB

Det är ung samma kostnader som man får betala för Italien osv. Nu får man till och med garanti. Beställer en imorrn! Någon som är sugen på en ganska precis 2 mån gammal iPhone 3G låst till Telia?

Å andra sidan får man inte se italien samtidigt som man köper en iPhone då? Men just nu känns det viktigaste som om Apple skulle få upp tempot lite med att tillverka fler 3Gs...så det händer något med alla beställningar nu, så jag kan få min också :).

Sajmoon; Vart i avtalet står det att de kan låsa upp den direkt? Har skummat igenom deras allmänna villkor, men där nämns det inte? Och säljare litar jag inte direkt heller

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-08-11 23:39
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Å andra sidan får man inte se italien samtidigt som man köper en iPhone då? Men just nu känns det viktigaste som om Apple skulle få upp tempot lite med att tillverka fler 3Gs...så det händer något med alla beställningar nu, så jag kan få min också :).

Sajmoon; Vart i avtalet står det att de kan låsa upp den direkt? Har skummat igenom deras allmänna villkor, men där nämns det inte? Och säljare litar jag inte direkt heller

"5.2 Produkten är, om inget annat anges,
operatörslåst till 3. På din begäran, och mot
avgift, ger vi dig koden för att ”låsa upp”
den. Detta förutsätter att det är du som
äger Produkten och att det inte finns några
utestående skulder eller Bindningstider
kopplade till Produkten samt att du i övrigt
har följt Avtalet. "

Kanske lite luddigt, men bindningstider existerar inte på deras 3kontant.

Någon skrev också att alla 3s mobiler är upplåsta, detta kan du se i avtalet att det stämmer inte.

Ursprungligen av zappee:

Intressant att Tre inte ens är med på Locating iPhone wireless carriers

Likaså Halebop.

var inne på 3s butiker i göteborg centrum idag, nordstan och kungsportplatsen, och frågade om man kunde köpa iphone med 3kontant och sedan låsa upp den direkt. På båda ställena var svaret, lite tveksamt i början, men ja, det går, det kostar 350kr och det tar ett par veckor innan den blir upplåst. Dock tar de ej beställningar på 3kontant, så de måste ha iphone på lager för att det ska funka, så man får gott vänta lite till, vet ej hur det är via deras hemsida

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-12 00:04
Ursprungligen av Sajmoon:

"5.2 Produkten är, om inget annat anges,
operatörslåst till 3. På din begäran, och mot
avgift, ger vi dig koden för att ”låsa upp”
den. Detta förutsätter att det är du som
äger Produkten och att det inte finns några
utestående skulder eller Bindningstider
kopplade till Produkten samt att du i övrigt
har följt Avtalet. "
Kanske lite luddigt, men bindningstider existerar inte på deras 3kontant.

Innan har dom ju alltid haft 12 eller kanske var det 18 månader som telefonen var låst till dom. Du har ingen bindningstid i den bemärkelsen mer än att telefonen är bunden till deras nät en viss tid. Så tills någon faktiskt låst upp sin telefon i butiken tror jag inte på detta.

Killen jag pratade med från Tre sade att deras var olåsta från början....stämmer det?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-11 17:34
Ursprungligen av MRM-Racing:

Killen jag pratade med från Tre sade att deras var olåsta från början....stämmer det?

Nej, alla i Sverige är låsta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-11 18:47
Ursprungligen av zappee:

Nej, alla i Sverige är låsta.

Har du prövat att alla verkligen är låsta? Coolt!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-11 20:25
Ursprungligen av 20hz:

Har du prövat att alla verkligen är låsta? Coolt!

Ja, innan någon får köpa en telefon måste jag testa dem!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-11 21:01
Ursprungligen av zappee:

Ja, innan någon får köpa en telefon måste jag testa dem!

Shit, hur hinner du med? Jag är imponerad! Kan iof förklara varför många fortfarande väntar på sin iPhone 3GS.

Nej, de från Tre är inte låsta överhuvudtaget.
Pratade med en nära vän som jobbar på deras försäljning, han hävdar att Tre's iPhones inte är låsta. Än.
Kan komma att ändras i framtiden.
Justnu har de inga att sälja.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-11 21:31

Är det någon som har solid fakta på att detta är sant eller är det bara indicier? Folk säger att dom är upplåsta från början vissa säger att dom inte är det men kan ändå låsas upp direkt för en liten kostnad. Kan ni inte visa lite fakta utan att spy ur er massa som inte har någon slagkraft alls:

Exstaz:
NÅGON borde väl veta någon som köpt av Tre - då är det ju bara att testa.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-11 21:40
Ursprungligen av theplague:

Exstaz:
NÅGON borde väl veta någon som köpt av Tre - då är det ju bara att testa.

Jo visst är det så, likaså borde ju den som säger att den är upplåst från början osv kunna länka till 3's avtal då och visa att den är det.

Ursprungligen av Exstaz:

Jo visst är det så, likaså borde ju den som säger att den är upplåst från början osv kunna länka till 3's avtal då och visa att den är det.

Inget de kanske vill skylta med om de inte behöver, eller?

Edit:
Hur som helst kan man ju konstatera att man gjort bort sig om man köpt olåst 3GS utomlands om detta stämmer.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-11 23:07
Ursprungligen av theplague:

Inget de kanske vill skylta med om de inte behöver, eller?

Edit:
Hur som helst kan man ju konstatera att man gjort bort sig om man köpt olåst 3GS utomlands om detta stämmer.

Det har man ju inte om man köpte den innan den släpptes is verige eller hur? jag köpte min för över 1 månad sen. Jag är som sagt VÄLDIGT tveksam till att detta påstående är sant fram tills någon kan bevisa motsatsen.

Bevaka tråden