Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS med 3kontant kan låsas upp på en gång!

Tråden skapades och har fått 506 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-24 22:16
Ursprungligen av iFly:

Fattar inte varför det tog Tre en vecka innan de kunde registrera mitt köp av operatörupplåsning.
Väntat i snart 2 veckor -.-'

Testat att restora och aktivera?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-25 07:15
Ursprungligen av 20hz:

Testat att restora och aktivera?

Ska jag stoppa in mitt Tele2 simkort, sedan återställa alla inställningar i iPhonen sen koppla in till iTunes?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-25 07:18
Ursprungligen av iFly:

Ska jag stoppa in mitt Tele2 simkort, sedan återställa alla inställningar i iPhonen sen koppla in till iTunes?

Nej, du ska stoppa in din iPhone in i datorn. Starta iTunes, välj restore och vänta.

Ursprungligen av 20hz:

Nej, du ska stoppa in din iPhone in i datorn. Starta iTunes, välj restore och vänta.

Ok, nu blir även jag lite fundersam:
Måste man verkligen göra en Restore av telefonen för att upplåsningen skall genomföras?

Det är jo lite krångligt om man måste göra om detta varje dag, tills det att den har blivit upplåst. Speciellt som att man måste göra om JB och allt varje gång

Eller är det så att Itunes talar om att nu finns upplåsningen tillgänglig, och sen får man göra en Restore?

Ursprungligen av Lindhardsen:

Ok, nu blir även jag lite fundersam:
Måste man verkligen göra en Restore av telefonen för att upplåsningen skall genomföras?

Det är jo lite krångligt om man måste göra om detta varje dag, tills det att den har blivit upplåst. Speciellt som att man måste göra om JB och allt varje gång

Eller är det så att Itunes talar om att nu finns upplåsningen tillgänglig, och sen får man göra en Restore?

Nej, 20hz har helt rätt. Meddelandet kommer först EFTER att du gjort en återställning på telefonen.

Ursprungligen av Lindhardsen:

Ok, nu blir även jag lite fundersam:
Måste man verkligen göra en Restore av telefonen för att upplåsningen skall genomföras?

Det är jo lite krångligt om man måste göra om detta varje dag, tills det att den har blivit upplåst. Speciellt som att man måste göra om JB och allt varje gång

Eller är det så att Itunes talar om att nu finns upplåsningen tillgänglig, och sen får man göra en Restore?

Det ska väl räcka med att synka den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-25 19:38
Ursprungligen av Homestream:

Det ska väl räcka med att synka den?

Nope, återställning är den enda vägen.

Kör ni en clean restore eller med en tidigare säkerhetskopia?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-24 22:43
Ursprungligen av Homestream:

Kör ni en clean restore eller med en tidigare säkerhetskopia?

Säkerhetskopia... körde jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-25 07:41
Ursprungligen av Homestream:

Kör ni en clean restore eller med en tidigare säkerhetskopia?

Clean restore i iTunes med Trekortet i.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-24 22:39

japp.. nu funkar min me!! 8 arbetsdagar...

Ingen av mina är upplåst. 14 och 18 sep beställde jag som sagt....

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-25 08:51

Jag satte i tele2-kortet. Säkerhetskopierade och återställde. Sedan funkade det!

Pratade med 3 idag. Upplåsningskillen hade inte hittat några debiteringar för upplåsning, sa hon på kundtjänst.
Då undrar jag, hur i h-vete skulle det kunna vara beställt upplåsningar om jag inte hade betalt? Det är väl en förutsättning för att beställningen ska kunna gå igenom?
Undrar också, hur länge hade jag fått vänta innan DOM ringde och sa att det var problem med upplåsningen?
Nu skulle dom prioritera mitt ärende iaf.. Lär väl dock inte hinna hända något före måndag..

Min är också upplåst nu sex dagar tog det.

På min mobil dök comviq upp innan jag hunnit återställa den.

Senast redigerat 2009-09-25 20:53
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-09-26 21:14

Jag har nu väntat i 8 arbetsdagar och kört en clean restore, nada. Suck.

Ursprungligen av Sajmoon:

Jag har nu väntat i 8 arbetsdagar och kört en clean restore, nada. Suck.

Jag skulle ringa 3 om jag vore dig.
Min beställning nonchalerades för att mannen som sköter upplåsningen inte hittade någon debitering.... Dom kommer inte ringa dig om det är något problem med din beställning.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-09-28 11:56
Ursprungligen av Homestream:

Jag skulle ringa 3 om jag vore dig.
Min beställning nonchalerades för att mannen som sköter upplåsningen inte hittade någon debitering.... Dom kommer inte ringa dig om det är något problem med din beställning.

Tack för tipset.
Jag ringde dem och han sa att beställningen hade lagts den 16e, men han kunde tydligen inte se statusen på beställningen.

Återställer telefonen nu, just in case.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-28 18:11

Woho tog två veckor att få min upplåst då någon jävel på tre glömt registrera mitt köp. DEN ÄR OLÅST WOHO =D

EDIT: 7dagar tog det btw.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-28 22:52

Fick en trevlig överraskning när jag körde en restore. Upplåst och klar. Totalt 3 1/2 arbetsdag. Ibland skall man ha tur!

Nu är mina upplåsta. Jag kan lova er att jag aldrig i hela mitt liv kommer att bli kund hos tre..... Maken till inkompetent kundtjänst och dåligt bemötande har jag aldrig varit med om... Sista samtalet avslutades med följande ord från kundtjänstmedarbetaren: "-Nu lägger jag på.."

Ursprungligen av Homestream:

Nu är mina upplåsta. Jag kan lova er att jag aldrig i hela mitt liv kommer att bli kund hos tre..... Maken till inkompetent kundtjänst och dåligt bemötande har jag aldrig varit med om... Sista samtalet avslutades med följande ord från kundtjänstmedarbetaren: "-Nu lägger jag på.."

Hoohoo, BIG news. Det är därför jag aldrig skulle välja tre. Knäpp dina händer och hoppas att du inte får problem med din Iphone, DÅ ska du få se på inkompetens ut i fingertopparna!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-09-28 23:53

Tres kundtjänst är inte att leka med. De är otrevliga och lovar felaktiga saker, hujedamig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-29 10:07

Har läst inläggen i denna tråden och det verkar ju mycket lovande!

Går det att gå in i en Tre-butik och köpa en iPhone över disk med kontant-kort? Eller finns de bara i lager för beställning på tre.se?
Är det samma pris i butik som online?
(Är det aktiveringsavgift även om man köper med 3Kontant? Annars borde det vara samma pris)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-29 11:47
Ursprungligen av aminoff:

Har läst inläggen i denna tråden och det verkar ju mycket lovande!

Går det att gå in i en Tre-butik och köpa en iPhone över disk med kontant-kort? Eller finns de bara i lager för beställning på tre.se?
Är det samma pris i butik som online?
(Är det aktiveringsavgift även om man köper med 3Kontant? Annars borde det vara samma pris)

Ring Tre och fråga. Då kanske du får alla svar direkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-29 14:45

Jag mailade butiken och de svarade följande:
"Vi har den i lagrer på huvudlagret och kan skicka den till dig, kontantpriset är 7495:-"

Så med andra ord 100kr dyrare att ta den via butik och troligtvis får man vänta lika länge. Jag la en beställning direkt på tre.se istället!

Får se hur det slutar, jag kommer försöka låsa upp den så snabbt jag bara kan. Rapporterar här hur det gick!

Jag blev positivt överraskad av 3 idag. Jag gick till en 3Butik och sa att jag ville köpa en iPhone och samtidigt få den upplåst.
Efter lite om och men och ett försök från säljarns sida att han inte visste hur man gjorde så gick det utmärkt. Han förstod nog att jag visste att det skulle gå och hur som helst så skulle jag inte använda 3.
Så jag kom därifrån med min nya iPhone och ett kvitto på iPhonen och en upplåsning.
Nu så är det bara att sitta och vänta på att den ska låsas upp oxå.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-09-29 20:58

AMEN VAD I HEL***E!!!

Jag fick precis ett sms av Tre, jag citerar.

"Hej,

En operatörskod till Iphone kostar 350kr. För att vi ska kunna skicka ut denna måste du ladda ditt kontantkort med 350kr alternativt kan du få denna upplåsningskod i en 3Butik.

Mvh,
3:s Kundservice".

Jag gick genast in på min internetbank och kan där se att 3 drog 350kr från mig den 16e september.

Fyrahundrafemtioelva tummar ned för Tres kundservice.

Vill bara säga att man INTE behöver att göra en Restore på telefonen för att denna skall låsas upp.

Igår när jag fick hem brevet från Tre om att telefonen var klar för upplåsning, gjorde jag följande:

  • Avinstallerade UltraSn0w via Cydia

  • Startade om telefonen (med mitt Tele2 simkort)

  • Först så hade telefonen ingen täckning

  • Kopplade in telefonen till Itunes

  • Efter ett litet tag kom "Registrera Iphonen med Itunes" (eler vad det nu står) skärmen upp på telefonen. Alltså den som man får när man sätter på telefonen för första gången.

  • Efter ännu ett litet tag så stod det fint och prydligt: Tele2 som operatör, och allt funkar klockrent (utom Tele2's taskiga 3G täckning):cool:

Jag fick aldrig något meddelande i Itunes om att telefonen var upplåst, men min polare som gjorde samma sak, fick meddelandet.

Skönt att inte behöva att göra en restore, och därmed bli av med Jailbreak!O:-)

Bevaka tråden