- FreddeB
- Medlem ●
- Stockholm
Threeeeee is a maaaaagic number, haha. Föga oväntat att det skulle uppstå problem. Att du ens gick med på att betala upplåsning är ju banalt. När ska folk lära sig att stå på sig? VÄGRA betala upplåsning förfan! Om de fortsätter jävlas du lite, ringer apple och trycker dig till supporten och hyvlar av någon där. Ring aftonblaskan och berätta också när du ändå är på gång, de gillar att svarmåla företag med stora rubriker när det är nyhetstorka =D
Threeeeee is a maaaaagic number, haha. Föga oväntat att det skulle uppstå problem. Att du ens gick med på att betala upplåsning är ju banalt. När ska folk lära sig att stå på sig? VÄGRA betala upplåsning förfan! Om de fortsätter jävlas du lite, ringer apple och trycker dig till supporten och hyvlar av någon där. Ring aftonblaskan och berätta också när du ändå är på gång, de gillar att svarmåla företag med stora rubriker när det är nyhetstorka =D
Jag har inte gått med på att betala upplåsning. Inte skrivit på något, utan den fighten får jag ta då om de nu byter ut telefonen och inte bara reparerar den (som jag faktiskt bedömer som det mest sannolika). Orkar inte ta den redan nu ifall de kommer byta luren.
Apple, som är de som lämnar garantin, kommer aldrig att försöka smita undan det åtagandet. Det som däremot kan vara ett problem är återförsäljarna. De vägrar ofta rena garantireparationer och hotar nästan alltid med att det kostar 1000 kr att skicka dit en produkt "om de inte hittar felet". Jag har tillbringat många timmar i telefon med återförsäljareinnan jag insåg att det är lika bra att hoppa över det ledet i processen. Om ni nödvändigtvis ska prata med en återförsäljare – i det här fallet Tre – be ALLTID att få prata med en person som får ta beslut. Alltså INTE kundtjänst-gunvor eller service-bengt.
Apple, som är de som lämnar garantin, kommer aldrig att försöka smita undan det åtagandet. Det som däremot kan vara ett problem är återförsäljarna. De vägrar ofta rena garantireparationer och hotar nästan alltid med att det kostar 1000 kr att skicka dit en produkt "om de inte hittar felet". Jag har tillbringat många timmar i telefon med återförsäljareinnan jag insåg att det är lika bra att hoppa över det ledet i processen. Om ni nödvändigtvis ska prata med en återförsäljare – i det här fallet Tre – be ALLTID att få prata med en person som får ta beslut. Alltså INTE kundtjänst-gunvor eller service-bengt.
Problemet är att i Sverige är det inte Apple som erbjuder garantin på iPhone utan de har lagt ut det helt på operatörerna.
Problemet är att i Sverige är det inte Apple som erbjuder garantin på iPhone utan de har lagt ut det helt på operatörerna.
Apple har fortfarande egen garanti och ska stå för den. Jag är helt säker på att man kan få de att hjälpa till om Tre jävlas. Jag kan garantera att Tre kommer få smäll på fingrarna av Apple när det börjar ringa mer och mer kunder som vill ha hjälp med sina telefoner.
Apple har fortfarande egen garanti och ska stå för den. Jag är helt säker på att man kan få de att hjälpa till om Tre jävlas. Jag kan garantera att Tre kommer få smäll på fingrarna av Apple när det börjar ringa mer och mer kunder som vill ha hjälp med sina telefoner.
Ingen blir gladare än jag om du kan motbevisa mig, men det var det svaret jag fick i kontakt med Tre, Apple och Macsupport.
Ingen blir gladare än jag om du kan motbevisa mig, men det var det svaret jag fick i kontakt med Tre, Apple och Macsupport.
Jag har inget att bevisa. Jag har ett Telenor-abonnemang och en lur låst till Telenor. Får jag problem blir det inga problem, haha;)
Kan bara meddela att det fungerade tiptop för mig. Inga problem med Tre öht.
Faktum är att jag kommer att behålla deras kontantkort i reservtelefonen eftersom det var så bra priser på det. (Men täckningen suger verkligen)
Har du råkat ut för några problem/garantiärenden än då?
Har också varit i kontakt med personal i 3:s butik i början av oktober som säger att att garantin upphör vid upplåsning från 3:s nät. Skulle kännas grymt surt att köpa en 3gs och sedan låsa upp för totalt runt 7000 kr för att sedan kasta den i ån om hårdvarufel skulle uppstå:'(
Ingen som råkat ut för något garantiärende som kan delge hur det gått?
/ En som funderar fortfarande, innan det är dags att slå till.
har också varit i kontakt med personal i 3:s butik i början av oktober som säger att att garantin upphör vid upplåsning från 3:s nät. Skulle kännas grymt surt att köpa en 3gs och sedan låsa upp för totalt runt 7000 kr för att sedan kasta den i ån om hårdvarufel skulle uppstå:'(
ingen som råkat ut för något garantiärende som kan delge hur det gått?
/ en som funderar fortfarande, innan det är dags att slå till.
konsumentköplagen!
Har också varit i kontakt med personal i 3:s butik i början av oktober som säger att att garantin upphör vid upplåsning från 3:s nät. Skulle kännas grymt surt att köpa en 3gs och sedan låsa upp för totalt runt 7000 kr för att sedan kasta den i ån om hårdvarufel skulle uppstå:'(
Ingen som råkat ut för något garantiärende som kan delge hur det gått?
/ En som funderar fortfarande, innan det är dags att slå till.
Läs en sida tillbaka,
Min är på reparation nu.
Ringde 3 nyss. Såhär ligger de till
Om ni köper en iPhone 3GS, så har ni garanti ni kan få den och kolla på den.. om den är kass har ni garanti .
MEN!!! såfort man låser upp den slutar garantin att gälla det säger dem till alla som låser upp nu . Detfinns inget sätt att komma förbi detta. Om man skulle lämna in den upplåst så ser dem det sedan, och då får du betala för reperationen.
Tänk på detta, det ger ett riktigt kasst andrahandsvärde på er 3GS
Alla säger olika beroende på vem du talar med, och detta har tagits upp ett antal ggr i tråden. Ceel har lämnat in sin och det borde ju bevisa att garantin gäller, Kan iaf jag tycka.
När jag pratade med tres kundtjänst första gången så kunde personen jag pratade med inte svara på om garantin gällde. Andra gången jag ringde så menade de att garantin upphör och tredje gången så svarade man att garantin fortsätter gälla dock så försvinner tres supportansvar på deras tjänster.
Har även pratat med folk i butik som menar att jag ska kunna lämna in den hos dem och få den lagad om det skulle hända något.
Alla säger olika beroende på vem du talar med, och detta har tagits upp ett antal ggr i tråden. Ceel har lämnat in sin och det borde ju bevisa att garantin gäller, Kan iaf jag tycka.
När jag pratade med tres kundtjänst första gången så kunde personen jag pratade med inte svara på om garantin gällde. Andra gången jag ringde så menade de att garantin upphör och tredje gången så svarade man att garantin fortsätter gälla dock så försvinner tres supportansvar på deras tjänster.
Har även pratat med folk i butik som menar att jag ska kunna lämna in den hos dem och få den lagad om det skulle hända något.
jaså? känns som dem kommer satsa på detta då dem förlorar på att folk låser upp den..
jag menar, man är ju livrädd om man inte får den lagad
Frågan är om Esa ens läst tråden... Känns inte så efter det inlägget...
jo jag har läst ceels möte med 3 osv.. ville bara höra vad 3 hade att säga.. men problem för mig är det inte då man kan få laga den innan man låser upp den.. problemet är om man skall sälja den i framtiden utan garanti eller reklamationsrätt.
Men om man går till konsumentverket, så lär dem fixa reklamation. kan dock ta tid..
Som ni säkerligen vet tröttnade jag på TELIA, så hoppas på detta istället
jo jag har läst ceels möte med 3 osv.. ville bara höra vad 3 hade att säga.. men problem för mig är det inte då man kan få laga den innan man låser upp den.. problemet är om man skall sälja den i framtiden utan garanti eller reklamationsrätt.
Men om man går till konsumentverket, så lär dem fixa reklamation. kan dock ta tid..
Som ni säkerligen vet tröttnade jag på TELIA, så hoppas på detta istället
Konsumentköplagen kan de INTE komma undan.
Du behöver inte gå till konsumentverket, bara att gå in och be dem laga din telefon.
Som ni säkerligen vet tröttnade jag på TELIA, så hoppas på detta istället
Med tanke på att telefonerna kommer från samma ställe, och skickas på service på samma ställe, kommer du nog få samma situation. Dock är nog personalen på Telia glad över att du bytt till en konkurrent.
Med tanke på att telefonerna kommer från samma ställe, och skickas på service på samma ställe, kommer du nog få samma situation. Dock är nog personalen på Telia glad över att du bytt till en konkurrent.
Är det bara Telenor som har egen service på de altså?
Nej, vad jag vet är det bara Anovo som har iPhone-verkstad i sverige.
Vad jag vet skickades min Iphone till Telenors Service-verkstad i Malmö. Och det var även dit jag ringde när det strulade med att skicka den. Till skillnad från min Telia 3G som skickades till Anovo.
Vad jag vet skickades min Iphone till Telenors Service-verkstad i Malmö. Och det var även dit jag ringde när det strulade med att skicka den. Till skillnad från min Telia 3G som skickades till Anovo.
Telenor har sin egen service de stämmer. Sedan om de internt skickar den vidare till ANOVO vet jag inte...
På tal om det tidigare. Snackat med 3 igen, och dem säger verkligen att garanti tiden försvinner då dem inte kan ansvara för en telefon som är i andra nät om problem uppstår pga dem. De säljer en telefon med deras tjänster, det har du garanti på att de skall fungera. men såfort du går ifrån det är det adjö.
Så var varsamma med vad ni gör, så ni inte står där en dag ..
Själv fick jag ett väldigt bra erbjudande av telenor som jag hakade på dock var även denna iPhone kass, jag och min otur, så malmö får fixa den .... hoppas de inte tänder eld på den
Telenor har sin egen service de stämmer. Sedan om de internt skickar den vidare till ANOVO vet jag inte...
På tal om det tidigare. Snackat med 3 igen, och dem säger verkligen att garanti tiden försvinner då dem inte kan ansvara för en telefon som är i andra nät om problem uppstår pga dem. De säljer en telefon med deras tjänster, det har du garanti på att de skall fungera. men såfort du går ifrån det är det adjö.
Så var varsamma med vad ni gör, så ni inte står där en dag ..
Själv fick jag ett väldigt bra erbjudande av telenor som jag hakade på dock var även denna iPhone kass, jag och min otur, så malmö får fixa den .... hoppas de inte tänder eld på den
Har haft min telefon i malmö två gånger. De verkar inte direkt kompetenta. Jag beskrev problemet för killen i affären och berättade att jag återställt och uppdaterat och att det INTE hjälpte. Den åker ner till Malmö, är tillbaka efter en vecka med åtgärden: "återställd och uppdaterad". Jag försöker säga att det inte hjälper. Blir lite otervligt bemött med att han inte kan göra något och att jag får komma tillbaka om felet kommer igen. Jag säger okej, går åt sidan, sätter igång telefonen, knappar lite på den tills felet uppstår. Går fram till disken igen och visar.
Då blir han VÄLDIGT tillmötesgående och av en tillfällighet dyker killen som jag lämnade in den till första gången upp och hör vad som hänt. Han skäms så in i helvete och ber tusen gånger om ursäkt. Skickar iväg telefonen till Malmö med ett milt sagt argt brev. fyra dagar senare kommer en ny telefon tillbaka från Malmö. Antagligen hade jag tur som hade en sånn service-minded säljare som den första killen var, för i Malmö tar de nog lite för mycket jazzgräs på rasterna
Telenor har sin egen service de stämmer. Sedan om de internt skickar den vidare till ANOVO vet jag inte...
På tal om det tidigare. Snackat med 3 igen, och dem säger verkligen att garanti tiden försvinner då dem inte kan ansvara för en telefon som är i andra nät om problem uppstår pga dem. De säljer en telefon med deras tjänster, det har du garanti på att de skall fungera. men såfort du går ifrån det är det adjö.
Så var varsamma med vad ni gör, så ni inte står där en dag ..
Själv fick jag ett väldigt bra erbjudande av telenor som jag hakade på dock var även denna iPhone kass, jag och min otur, så malmö får fixa den .... hoppas de inte tänder eld på den
Gäsp, du har fortfarande Konsumentköplagen i 3år att luta dig på.