Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS med 3kontant kan låsas upp på en gång!

Tråden skapades och har fått 506 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-27 19:13

Två veckor och 5 samtal till Tres kundservice och telefonen funkar fortfarande inte.. någon som vill köpa en ny iPhone 3GS, oanvänd, operatörslåst till Tre?

(obs, kommer med "hata tre" inristat i displayen med hjälp av en gaffel)

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-11-27 20:09
Ursprungligen av dgothe:

Två veckor och 5 samtal till Tres kundservice och telefonen funkar fortfarande inte.. någon som vill köpa en ny iPhone 3GS, oanvänd, operatörslåst till Tre?

Hur vet du att den inte fungerar? Den är oanvänd.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-27 20:20
Ursprungligen av Mija:

Hur vet du att den inte fungerar? Den är oanvänd.

Ok.. att den inte fungerar är en relativt frustrerad formulering.. givetvis fungerar den.. men den har inte blivit upplåst..

vill inte utsätta folk här för samma historia som skrivits i inläggen ovan, men Tre har fipplat lite för mycket med det här, inklusive att folket i butiken inte ens begärt en upplåsning trots att jag fick betala för det, utan det fick jag göra till kundservice en vecka efter inköp.. ytterligare en vecka senare har den fortfarande inte låsts upp.

Ursprungligen av dgothe:

Ok.. att den inte fungerar är en relativt frustrerad formulering.. givetvis fungerar den.. men den har inte blivit upplåst..

vill inte utsätta folk här för samma historia som skrivits i inläggen ovan, men Tre har fipplat lite för mycket med det här, inklusive att folket i butiken inte ens begärt en upplåsning trots att jag fick betala för det, utan det fick jag göra till kundservice en vecka efter inköp.. ytterligare en vecka senare har den fortfarande inte låsts upp.

Det är dags för dig att gå till TRE-butiken där du köpte telefonen och ryta till och bli RIKTIGT förbannad på de... Du kan ju inte överväga att sälja luren för att Tre är idioter!

Ursprungligen av dgothe:

Ok.. att den inte fungerar är en relativt frustrerad formulering.. givetvis fungerar den.. men den har inte blivit upplåst..

vill inte utsätta folk här för samma historia som skrivits i inläggen ovan, men Tre har fipplat lite för mycket med det här, inklusive att folket i butiken inte ens begärt en upplåsning trots att jag fick betala för det, utan det fick jag göra till kundservice en vecka efter inköp..ytterligare en vecka senare har den fortfarande inte låsts upp.

Och du har gjort en återställning i iTunes?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-28 12:59
Ursprungligen av theplague:

Och du har gjort en återställning i iTunes?

Jupp.. och factory reset på telefonen.. och Restore i iTunes igen.. och igen..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-27 22:15

Köpte min på Kungsgatan i onsdagskväll och beställde upplåsning samtidigt.

Kalasservice if you ask me...

Nu, fredag kväll kl 22.12 gjorde jag en återställning och fick "Congratiulations, your iPhone has been unlocked".

Har bara topperfarenheter av Tre till skillnad mot Telia som jag har varit tvingad att dras med under ett år..

/mattis

/mattis

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-29 12:57

låste upp torsdagkväll i trebutiken vby! upplåst nu

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-02 19:28

Nu.. funkar det.

Historien har gått så här:

Köpte telefonen den 13 November.. kanske var det det som var problemet.. Fredagen den 13e. Killen i butiken hade noll koll, men snackade med någon form av support på telefon som guidade honom. Betalade för upplåsningen i butiken.

7 dagar senare, fredagen den 20 November funkade det fortfarande inte så jag ringde till Kundservice. Då visar det sig att någon upplåsningsbeställning aldrig hade gjorts. Killen som tar mitt samtal lägger dock en ny begäran till teknikerna men jag får veta att det tidigast kommer vara igång måndagen därpå, dvs den 23e. Det är helt ok tycker jag, eftersom jag ringde rätt sent på Fredag eftermiddag.

Måndagen kommer och går, på tisdagen ringer jag igen eftersom det inte funkar och får prata med en tjej som verkligen engagerar sig i problemet. Hon kontaktar teknikern som skulle låsa upp telefonen (utan att få svar), hon följer upp två dagar senare genom att ringa upp mig och fråga om jag hört något. Tyvärr kan jag bara ge henne negativa besked. Hon kontaktar Apple personligen och följer upp, men inget verkar hjälpa.

Så sent som idag fick jag ett SMS där hon ursäktade att hon inte hört av sig men att hon var sjuk.. snacka om engagemang.

Som ett parallel-spår har jag då redan tagit kontakt med Tres Kundombudsman och fått några andra att springa på ärendet.. vilket efter två dagars idogt mailande gav resultat nu ikväll (jag testade i morse utan att lyckas).

Nu sitter jag alltså här med en upplåst iPhone och kör Firmans SIM.. nästan tre veckor efter inköp.

Om någon bryr sig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-31 11:45

Köpte en 3G S 16GB med kontantkort igår i Tres butik på Kungsgatan med upplåsning. Blir spännande och se hur länge det dröjer innan iTunes låser upp den. Säljaren sa att de kunde ta TRE veckor...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-12 21:10

Nu ikväll gjorde jag en återställning och det stod "Congratulations, your iPhone has been unlocked."
Så nästan två veckor tog det att få den upplåst eller om jag skriver så här "jag har väntat sedan förra decenniet"

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-13 22:19
Ursprungligen av selfish:

Nu ikväll gjorde jag en återställning och det stod "Congratulations, your iPhone has been unlocked."
Så nästan två veckor tog det att få den upplåst eller om jag skriver så här "jag har väntat sedan förra decenniet"

Har du provat att Återställa den för att se om det hjälpte?

Kenjon:
Hjälpa mot vadå?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-14 09:30
Ursprungligen av theplague:

Kenjon:
Hjälpa mot vadå?

Att få iTunes att hitta Upplåsningen. Jag fick uppfattningen om att han väntade länge, fick ingen Upplåsning, men när han Återställde kom det. Därför undrade jag om han hade Återställt den tidigare under de veckor han väntade på Upplåsningen, eller om det var första gången han Återställde.
En del verkar få Upplåsning utan Återställning, för en del krävs Återställning....

Kenjon:
Ok.
Det lät som frågan handlade om att det fortfarande inte var löst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-16 00:05
Ursprungligen av theplague:

Kenjon:
Ok.
Det lät som frågan handlade om att det fortfarande inte var löst.

Frågan löstes, men det tog alltså nästan två veckor för TRE att få fingrarna ur...och ja, ja har återställt tidigare under väntetiden!

/Sälfisken

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-16 09:21
Ursprungligen av selfish:

Frågan löstes, men det tog alltså nästan två veckor för TRE att få fingrarna ur...och ja, ja har återställt tidigare under väntetiden!

/Sälfisken

Jag låste upp min via ett mail till Telia igår, från Mocambique. Det tog 5-10 minuter!
Ibland är det bra att vara Teliakund

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-01-16 09:34
Ursprungligen av kenjon:

Jag låste upp min via ett mail till Telia igår, från Mocambique. Det tog 5-10 minuter!
Ibland är det bra att vara Teliakund

Den här tråden handlar om 3gs med 3kontant som kan låsas upp på en gång! Men jag måsta också säga att jag låste upp min i teliabutiken och innan hon i kassa hade hunnit räcka över telefonen tillbaka till mig så var den upplåst, sweet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-16 20:16

Problemet med Telia är väl att man måste vänta minst 12 månader innan man kan ens beställa upplåsning

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-01-16 22:41

som sagt så handlar tråden om upplåsning över disk av 3 telefoner med kontantkort, inte bindningstid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-04 17:33

Jag tänkte köpa en 3-mobil. Men vill ha svar på nån fråga först...

1.) Har den någon 3-app installerad som ej går att ta bort?
2.) Något 3-märke på mobilen?

Vet att Tre gillar att branda sina telefoner med sina grejer.
3.) Vet att det finns ett bokmärke med "Planet 3" i Safari, kan man ta bort det?
4.) Finns det något som visar att den är ifrån 3?

Hjälp mig ni som en iPhone från 3

Jag har ingen telefon från 3, men på punkt 1 och 2 är svaret nej. Jag hat svårt att tänka mig att Apple skulle godkänna ett bokmärke som inte kan tas bort, så på 3 säger jag också nej. På 4 vet jag inte.

Fick i övrigt lite "Vi i femman"-vibbar nu...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-04 17:40

Svaret är Nej på 1,2&4. Ja på 3 eftersom det inte finns något bokmärke.... Har själv köpt en 3GS från Tre med kontantkort

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-04 21:51

Killen i kassan sa att det fanns ett bokmärke till "Planet 3" (Tres internetportal) i Safari, men kunde inte svara 100% om den gick att ta bort eller var klistrad.

Är du verkligen säker på att du inte har ett sådant bokmärke? När köpte du din lur?

Jag kan nästan LOVA att Apple aldrig skulle gå med på att ha ett bokmärke i Safari som ledde till en operatörs hemsida OCH som inte gick att ta bort.

Ursprungligen av Capeman:

Jag kan nästan LOVA att Apple aldrig skulle gå med på att ha ett bokmärke i Safari som ledde till en operatörs hemsida OCH som inte gick att ta bort.

Off topic, men Telias telefoner (åtminstone min) har Telia Surfport med och det bokmärket går i och för sig att ta bort, men det kommer tillbaka igen nästa gång man öppnar Safari.

On topic, den andra iPhonen jag har är en upplåst Tre kontant förnärvarande med "vanligt" Treabonnemang, och där går det att ta bort Planet 3, och den kommer inte igen efter en omstart av Safari.

Ursprungligen av Mikael Svensson:

Off topic, men Telias telefoner (åtminstone min) har Telia Surfport med och det bokmärket går i och för sig att ta bort, men det kommer tillbaka igen nästa gång man öppnar Safari.

On topic, den andra iPhonen jag har är en upplåst Tre kontant förnärvarande med "vanligt" Treabonnemang, och där går det att ta bort Planet 3, och den kommer inte igen efter en omstart av Safari.

Du har helt rätt angående Telia! Jag har faktiskt aldrig lagt märke till det, men så använder jag bokmärkesfunktionen väldigt sällan. Mycket dåligt att det inte går att ta bort. Jag ska låta lite mindre självsäker i framtiden...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-05 00:36

Jag ville ha fakta, inte spekulationer!

Så det går inte ta bort bokmärket på en Telia-lur, men på en Tre-lur?
Någon annan med Tre som kan bekräfta att bokmärket kan tas bort (och inte kommer tillbaka efter omstart av Safari/telefon).

Mikael Svensson: När är din Telia-lur köpt?

Ursprungligen av JohnnyG:

Jag ville ha fakta, inte spekulationer!

Så det går inte ta bort bokmärket på en Telia-lur, men på en Tre-lur?
Någon annan med Tre som kan bekräfta att bokmärket kan tas bort (och inte kommer tillbaka efter omstart av Safari/telefon).

Mikael Svensson: När är din Telia-lur köpt?

Jag kan i alla fall säga att min 3GS med Telia införskaffades någon gång i augusti förra året, och den har bokmärket till Surfport som inte går att ta bort permanent.

Mitt bokmärke till Telia Surfport går inte heller att ta bort helt, kommer tillbaka direkt.

Bevaka tråden