Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6/6+

Tråden skapades och har fått 599 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av flat7:

Jag har haft en 5.5" telefon (billigt kinamärke) i framfickan på mina byxor utan problem. Om det är så att en ip6+ ej klarar av detta utan att böja sig så är det illa. Återstår att se då, om den blir böjd vid normalt användande (framfickan i jeansen) så står nog apple för ersättningen, jag menar det är ju knappast vårdslöst handhavande att bära sin telefon i fickan speciellt då Steve Jobs gjorde så vid presentationen av ip4 eller ip4s.

Det är dock inget nytt för iPhone tyvärr, 5 och 5S blir böjda också.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-23 22:35
Ursprungligen av flat7:

Jag har haft en 5.5" telefon (billigt kinamärke) i framfickan på mina byxor utan problem. Om det är så att en ip6+ ej klarar av detta utan att böja sig så är det illa. Återstår att se då, om den blir böjd vid normalt användande (framfickan i jeansen) så står nog apple för ersättningen, jag menar det är ju knappast vårdslöst handhavande att bära sin telefon i fickan speciellt då Steve Jobs gjorde så vid presentationen av ip4 eller ip4s.

Jag håller med om att det ska den klara av och det är knappast vårdslöst handhavande. Vad Steve gjorde med iPhone 4/4s är dock knappast intressant och ännu mindre relevant.

Dock kan detta ju vara intressant för de som funderar mellan iPhone 6 och 6+.

Ursprungligen av keptang:

Det är dock inget nytt för iPhone tyvärr, 5 och 5S blir böjda också.

Jag läste det i samma veva som artikeln om problemet med 6+ men jag har aldrig någonsin hört talas om det tidigare, dvs med iPhone 5/5s,

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-23 22:39
Ursprungligen av flat7:

Jag har haft en 5.5" telefon (billigt kinamärke) i framfickan på mina byxor utan problem. Om det är så att en ip6+ ej klarar av detta utan att böja sig så är det illa. Återstår att se då, om den blir böjd vid normalt användande (framfickan i jeansen) så står nog apple för ersättningen, jag menar det är ju knappast vårdslöst handhavande att bära sin telefon i fickan speciellt då Steve Jobs gjorde så vid presentationen av ip4 eller ip4s.

I vilket material var din billiga kinalur tillverkad av?
Stor skillnad på Phone 4 och en iPhone 6+ så det är inte en relevant jämförelse.

Låter ju ganska otroligt att den skulle böja sig i fickan, man måste ju ha sjukt tighta byxor
och dessutom ha dessa uppdragna till hakan för att telefonen skall böjja sig

Mer troligt att man lutat sig mig ett bord eller nått, eller haft den i bakfickan

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2014-09-23 22:45
Ursprungligen av lappen71:

I vilket material var din billiga kinalur tillverkad av?
Stor skillnad på Phone 4 och en iPhone 6+ så det är inte en relevant jämförelse.

Sant, iphone 4 var både tjockare och mindre. Min coolpad 7320 var tillverkad i plast men hade säkert en stabil metallram innanför för den var stabil. Iphone 6 plus är både tunn och lång så apple borde ha testat den ordentligt tycker man ju...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-23 22:57
Ursprungligen av flat7:

Sant, iphone 4 var både tjockare och mindre. Min coolpad 7320 var tillverkad i plast men hade säkert en stabil metallram innanför för den var stabil. Iphone 6 plus är både tunn och lång så apple borde ha testat den ordentligt tycker man ju...

Jag gissar på att din kinalur var mer flexibel så det tålde att böjas lite och sen återgick till sin ursprungsform.
Skillnad med aluminium som inte gör det utan stannar när den böjts.

Jag lyckades börja min iPhone 5 men med lite handkraft så såg den ut som den gjorde ur kartong

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-23 22:58
Ursprungligen av lappen71:

Jag gissar på att din kinalur var mer flexibel så det tålde att böjas lite och sen återgick till sin ursprungsform.
Skillnad med aluminium som inte gör det utan stannar när den böjts.

Jag lyckades börja min iPhone 5 men med lite handkraft så såg den ut som den gjorde ur kartong

Ja, aluminium ger lättare permanent deformation.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-23 23:21

Jaha, fick bli en guld denna gången då de andra 64gb var slut.

För övrigt skulle jag vilja ha en helt vit eller helt svart, inte massa grått...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-24 08:39
Ursprungligen av zappee:

Jaha, fick bli en guld denna gången då de andra 64gb var slut.

För övrigt skulle jag vilja ha en helt vit eller helt svart, inte massa grått...

Livet är inte svart eller vitt, det är en enda stor gråskala

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-24 08:40
Ursprungligen av zinned:

Livet är inte svart eller vitt, det är en enda stor gråskala

Tyvärr

Lite mer färg hade iPhone heller inte mått dåligt av. Verkar som det dör med 5C

Vill man få tag i en iPhone så tar Apple stores emot förbeställningar så länge man hämtar de på plats, kollegan har reserverat en men hur det ser ut med tillgång vet ju ingen. Men säkert är iaf att inga tredjepartsbutiker kommer att ha fler enheter än Apples egna butiker.

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2014-09-24 10:49

Skriv gärna en rad när ni som förbeställt telefon får sms avisering eller mail när den skickats. Själv har jag beställt en 6 plus genom 3, inget sms eller mail ännu.

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-24 12:20
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Jag har beställt en iPhone 6 Plus 64 GB rymdgrå från Halebop.

Är det fler som beställt från dem? Om så, vilken köplats har ni fått på er order? Jag ligger på plats 161, tro hur många de får..

Ursprungligen av ilPadrino:

173. Beställde fredag morgon. Samma variant.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Verkar som iPhone 6+ 64GB är hett eftertraktad, jag har 3/11 som preliminärt datum från Telia (ja, 3/11). Hos Halebop ligger min order för behandling. Köplats 218... Funderar på att ställa mig i kön till Applestore på Väla i Helsingborg, men jag är nog lite för gammal för att stå och frysa utanför ett köpcenter

Jag har också beställt iPhone 6+ 64gb rymdgrå hos halebop. Jag har plats 71 i kön. Men jag får detta som svar på lev.tid:

"Ditt beräknade leveransdatum:
Datum för din beräknade leveranstid skrivs ut här när din köplats ligger inom det antal telefoner som vi beräknas få in från Apple. Vi uppdaterar sidan löpande och skickar ut e-post till den adress du angivit så snart något förändrats gällande din leverans."

Beställde så sent som igår en iPhone 6 rymdgrå 128 gb för uthämtning i butik.
Just nu står prel leveransdatum 3 okt i SMS-länken.

Vad har ni andra med samma telefon för prel lev.datum?

Jag kör på min beställda 6a, 128 Gb från Tre. Den kommer på fredag (måndag om jag ha otur). Vill jag ha en Plus istället byter jag via Blocket eller liknande :-).

Om någon annan vill ha 6an 128 Gb på releasedagen så verkar Tre ha en del kvar.

Ursprungligen av adrianyan:

Jag kör på min beställda 6a, 128 Gb från Tre. Den kommer på fredag (måndag om jag ha otur). Vill jag ha en Plus istället byter jag via Blocket eller liknande :-).

Om någon annan vill ha 6an 128 Gb på releasedagen så verkar Tre ha en del kvar.

Har också tre. Skickas telefonerna på fredag eller bör dem vara hos mig på fredag? (om man är med första batchen)

jag har beställ via Tre, har fortfarande inte fått sms eller mail. beställde 19/9 kl 00.12

Telia ger sina kunder möjlighet att hämta sina mobiler från butiken, vilket inte Tre gör det!!! jag pratat med kutjänst idag så sa de att om jag har tur så får jag den på tisdag 30/9. de får leveransen på fredag och skickas samma dag eller på måndag va jag förstått

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-24 14:11
Ursprungligen av namgniw:

Jag har också beställt iPhone 6+ 64gb rymdgrå hos halebop. Jag har plats 71 i kön. Men jag får detta som svar på lev.tid:

"Ditt beräknade leveransdatum:
Datum för din beräknade leveranstid skrivs ut här när din köplats ligger inom det antal telefoner som vi beräknas få in från Apple. Vi uppdaterar sidan löpande och skickar ut e-post till den adress du angivit så snart något förändrats gällande din leverans."

Hade du det i online kön eller är det ditt könummer när du går in på din order?
Är det numret på din order är det närmare 1000 personer före dig.
För jag hade 1090 i online och nu står det 87 på hemsidan.
Så vi kan inte förvänta oss någon leverans nu den 26

Ursprungligen av mactopen:

jag har beställ via Tre, har fortfarande inte fått sms eller mail. beställde 19/9 kl 00.12

Ursprungligen av mactopen:

Telia ger sina kunder möjlighet att hämta sina mobiler från butiken, vilket inte Tre gör det!!! jag pratat med kutjänst idag så sa de att om jag har tur så får jag den på tisdag 30/9. de får leveransen på fredag och skickas samma dag eller på måndag va jag förstått

Kolla på:

https://www.tre.se/privat/erbjudanden/apple/L...

Jag ringde idag och frågade om första batchen kommer på fredag eller måndag. Fick svar att det beror på posten m.m. så vi får se helt enkelt!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-24 14:34

Har hört att de som beställt iPhone med tele2 abonnemang via PhoneHouse inte kommer att få några telefoner i denna leverans pga att tele2 inte släpper ifrån sig några till PH. Har också hört att PH ska skicka ut mail ang detta och att man sedan får välja om man vill stå kvar i kön och invänta kommande leverans eller om man vill avboka.
Som tur är har jag bokat via Apple Store också...

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-24 14:35
Ursprungligen av lappen71:

Hade du det i online kön eller är det ditt könummer när du går in på din order?
Är det numret på din order är det närmare 1000 personer före dig.
För jag hade 1090 i online och nu står det 87 på hemsidan.
Så vi kan inte förvänta oss någon leverans nu den 26

Jag hade nr 1005 i onlinekön och har nr 31 på min orderstatus, har gått ner från 35 sen i fredags

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-24 14:48

Fick nu detta mail ang tele2/Phone house:

"Vi är ledsna över att behöva meddela att din beställning av iPhone 6 eller iPhone 6 Plus med Tele2 kommer att bli försenad.

Tele2 har varken mobiler eller kunnat lämna besked om när leverans av nya iPhone 6 kan ske. Det betyder att du kommer att kunna få din iPhone 6 eller iPhone 6 Plus men inte till på fredag den 26 september som tidigare varit preliminärt leveransdatum.

Vi har tät dialog med Tele2, de hoppas att de ska kunna leverera telefoner till alla sina kunder snart som möjligt, förhoppningsvis under nästa vecka (vecka 40).

Vill du ändra din order? Svara på mailet hjälper vi dig.

Vi beklagar förseningen men jobbar på så att du ska få din telefon så fort som möjligt

Vännerna på Phone House"

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-24 15:01
Ursprungligen av namgniw:

Jag hade nr 1005 i onlinekön och har nr 31 på min orderstatus, har gått ner från 35 sen i fredags

Då får både du och jag vänta tills nästa sändning.

Chattade med Telia Support nu...
Natten till fredag kommer endast köande kunna köpa telefoner. Hittar du en då kan du givetvis avboka din beställning.
Detsamma gäller även om du hittar en dagarna efter innan din reserverade lur skickats ut.

Jag som ska ha 128gb(inte helt vanligt bland folk) är hyfsat optimistisk att få min lur innan utsatt lev.datum.

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-24 15:11
Ursprungligen av lappen71:

Då får både du och jag vänta tills nästa sändning.

Är väl bara att bita i det sura äpplet

Har en iPhone 6 64gb space grey importerad från UK till övers. Säljer den till självkostnadspris (dvs. ca 7800 inkl. frakt från UK).

Ursprungligen av skinza:

Har en iPhone 6 64gb space grey importerad från UK till övers. Säljer den till självkostnadspris (dvs. ca 7800 inkl. frakt från UK).

Använd marknaden.
http://www.99mac.se/marknad

Ursprungligen av keptang:

Använd marknaden.
http://www.99mac.se/marknad

Tack! Missade den

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-24 16:05

Ja det var väldigt lustig för nu står det på Halebops sida.

Bevaka tråden