Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6/6+

Tråden skapades och har fått 599 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Min håller på att packas nu. Inom kort kommer ett kollinummer säger Telia. Har jag tur kommer den imorrn.:)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-25 13:56
Ursprungligen av theplague:

Helt OT nu, men är det annan kamera i 6+ jamfört med 6?

Kameran i 6 Plus har optisk bildstabilisering. Annars är det lika.

  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2014-09-25 13:57

Får jag inte min i morgon så kommer jag att försöka köpa en över disk. Dock har jag svårt att tro att de kommer ha några sådana till försäljning tidigare än vad jag får min hos telia. Vill varken byta färg eller minneskapacitet...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-25 14:06

Hehe.. Intressant att följa allt som händer, med leveranser och folk som avbokar telefoner. Hos telia har min leverans flyttat sig:
3/11 - 4/11 - 5/11 - 6/11 - 4/10 - 3/10 på lika många dagar.
Hos Halebop har jag gått från plats 218 till 178.

MacWorld idag. Comviq/Tele2 och Telenor.
http://macworld.idg.se/2.1038/1.584975/snopna...

  • Medlem
  • Skräckholm
  • 2014-09-25 14:16
Ursprungligen av j0hanSE:

Jag ringde in precis strax efter dig, stod i kö i 30 min.. tog en precis samma modell som dig. Jag har inte fått något sms?! Men mitt nya abonnemang som dig, ligger under mina sidor.

Vad stod det i smset? Att paketet är skickat?

edit.

Var i kontakt med Telenor. Fick kolinummer m.m..

Tack för tipset! Gjorde samma sak och killen på ktj gratulerade mig, telefonen kommer imorgon. i6 silver 64gb

  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2014-09-25 14:21

Fick just besked från Telia att min telefon är beräknad att finnas tillgänglig den 3:e Oktober. Där fick man för att man var sen... Inte för att jag dör av det på något sätt men visst fanken vill man ha den så snart det bara går!

Ursprungligen av Vassius:

Kameran i 6 Plus har optisk bildstabilisering. Annars är det lika.

Ok tack, skulle verkligen vilja haft den funktionen, men 6+ är verkligen för stor jämfört med hur jag använder/förvara min mobil.

Fick kollinummer när jag ringde Telenor. "Elektronisk förhandsinformation mottagen" den 24:e

Inget mer. Ser inte lovande ut för morgondagen.

Era stackare. Världen går under för att ni inte får telefonen den 26e. Kaos!

Ursprungligen av adrianyan:

Pratade med Tres kundtjänst nyss. Otrevligt och trist samtal som oftast när man ringer dem...

Enligt kvinnan jag talade med kommer INGEN få sin telefon imorgon utan de skickas ut då, för att sedan komma till kunderna nästa vecka. Hon kunde inte ge mig någon form av orderbekräftelse, köplats, beräknad leveranstid eller liknande. Den modell jag beställt (6 128 Gb) ska enligt hemsidan levereras imorgon oavsett när man beställt.

Jag tänker nu ringa och avbeställa hos Tre, sedan gå till någon butik imorgon bitti och chansa på att de har telefoner i lager. Har de inte det får jag vänta helt enkelt. Kan ändå inte helt bestämma mig för 6 eller 6 Plus...

Mycket dålig service av Tre.... Allt detta för att jag skulle få 50 kr "trogen kund-rabatt".

Håller med om att det är väldigt dåligt hanterande av tre. Att man får telefonen först när man förhandsbokar borde vara en självklarhet. Och om dem inte hinner skicka telefonerna innan så borde det gå att hämta hos sin lokala tre-butik. Dock håller jag inte med om deras dem har dålig kundtjänst, jag har ringt runt många samtal till de flesta operatörer genom åren och har fått bäst bemötande av Telia och Tre. Hoppas de löser hanteringen kring förhandsbeställningar bättre tills nästa telefon för annars kommer jag byta operatör.

Nej världen går verkligen inte under... Men att förhandsbeställa betyder att man vill ha den så snabbt som möjligt, och sitter man uppe halva natten för just det ändamålet så ska man väl ha den först också, inte 2-3 dagar efter den som inte förhandsbeställt och som bara hämtade den i butik så fort den släpptes... Nej jag får invänta luren på måndag eller tisdag och sen köra på i två år. Sen är det ett byte av operatör som gäller... Jävligt dåligt 3! Lär av de andra operatörerna!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-25 14:54

Well...OT, men varför kör man med Tre till att börja med?
Jag känner flera som har Tre och ingen är nöjd, känner också flera som bytt efter otroligt mycket strul. Plus att Tres priser är oförskämt höga för någonting de inte klarar av att leverera till kunderna.

Bokade en på natten fredag förra veckan från Telias hemsida och fick SMS i dag att jag kan hämta ut den i morgon i den butik jag valde.

Ursprungligen av ninor:

Well...OT, men varför kör man med Tre till att börja med?
Jag känner flera som har Tre och ingen är nöjd, känner också flera som bytt efter otroligt mycket strul. Plus att Tres priser är oförskämt höga för någonting de inte klarar av att leverera till kunderna.

Nu "känner" du en som är nöjd då. Jag hade Telia innan och då hade jag bara täckning nog för att ringa från ett ställe i min lägenhet - längst till höger i soffan i vardagsrummet. Jag bytte till Tre och kan nu ringa från hela lägenheten.

Ursprungligen av ninor:

Well...OT, men varför kör man med Tre till att börja med?
Jag känner flera som har Tre och ingen är nöjd, känner också flera som bytt efter otroligt mycket strul. Plus att Tres priser är oförskämt höga för någonting de inte klarar av att leverera till kunderna.

Jag har inte upplevt några problem med Tre under mina år som kund. Jag spenderar även mycket tid i Danmark och då är det underbart att kunna surfa, ringa och SMS:a där utan någon extra kostnad.

Ursprungligen av Capeman:

Nu "känner" du en som är nöjd då. Jag hade Telia innan och då hade jag bara täckning nog för att ringa från ett ställe i min lägenhet - längst till höger i soffan i vardagsrummet. Jag bytte till Tre och kan nu ringa från hela lägenheten.

Exakt samma sak hände för mig och därför bytte jag från Telia till Tre.

Tre uppdaterade sina leveranstider vid 14.44 och det blev försämring i samtliga fall. De verkar bara kunna leverera iPhone 6 128 GB och 6+ 128 GB till de som förbeställt imorgon. Resten blev flyttade till vecka 39-40 tidigast.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-25 15:08
Ursprungligen av De3evil:

Nej världen går verkligen inte under... Men att förhandsbeställa betyder att man vill ha den så snabbt som möjligt, och sitter man uppe halva natten för just det ändamålet så ska man väl ha den först också, inte 2-3 dagar efter den som inte förhandsbeställt och som bara hämtade den i butik så fort den släpptes... Nej jag får invänta luren på måndag eller tisdag och sen köra på i två år. Sen är det ett byte av operatör som gäller... Jävligt dåligt 3! Lär av de andra operatörerna!

Varför då inte byta operatör redan nu?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-25 15:09
Ursprungligen av Capeman:

Nu "känner" du en som är nöjd då. Jag hade Telia innan och då hade jag bara täckning nog för att ringa från ett ställe i min lägenhet - längst till höger i soffan i vardagsrummet. Jag bytte till Tre och kan nu ringa från hela lägenheten.

Har samma erfarenhet just i min lägenhet. Comviqs 4G nät tappar connection ditt som datt , väldigt irriterande. Tre funkar bättre just i min hörnlägenhet ändå bor jag högst upp på fjärde våningen och Comviqs 4G mast inte långt borta men hjälper föga, så Tre inte så knasigt som många vill ge sken av när det kommer till täckning i huvudstäder. Landet då gäller Telia för mig.

Ursprungligen av Bagewitz:

Tre uppdaterade sina leveranstider vid 14.44 och det blev försämring i samtliga fall. De verkar bara kunna leverera iPhone 6 128 GB och 6+ 128 GB till de som förbeställt imorgon. Resten blev flyttade till vecka 39-40 tidigast.

Jag har beställt en sådan, men fortfarande inte fått någon information..

Ursprungligen av j0hanSE:

Jag ringde in precis strax efter dig, stod i kö i 30 min.. tog en precis samma modell som dig. Jag har inte fått något sms?! Men mitt nya abonnemang som dig, ligger under mina sidor.

Vad stod det i smset? Att paketet är skickat?

edit.

Var i kontakt med Telenor. Fick kolinummer m.m..

Märkligt! Jag var precis i kontakt med Telenor, och dom påstod att dom inte kunde se varken köplats eller om telefonen blivit skickad... Imorgon på releasedagen kunde jag få besked.

Ursprungligen av adrianyan:

Jag har beställt en sådan, men fortfarande inte fått någon information..

https://www.tre.se/privat/erbjudanden/apple/L...

Ursprungligen av ninor:

Well...OT, men varför kör man med Tre till att börja med?
Jag känner flera som har Tre och ingen är nöjd, känner också flera som bytt efter otroligt mycket strul. Plus att Tres priser är oförskämt höga för någonting de inte klarar av att leverera till kunderna.

Det är lite samma sak som håller mig fast vid min iPhone, jag vet att det fungerar och man har ingen erfarenhet av någon annan operatör "varför byta när jag är nöjd". Dessutom har dem alltid varit schyssta mot mig båda i butik och i telefon. Har haft det senaste åren 3pott som ingen annan kan komma i närheten av vad jag vet. Tyvärr slutade de med 3pott och det är ännu en anledning till varför jag inte är säker på att jag ska ha kvar tre efter denna abonnemangs-tid trotts att jag varit trogen kund sedan typ 2006.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-09-25 15:24
Ursprungligen av Scratchen:

Märkligt! Jag var precis i kontakt med Telenor, och dom påstod att dom inte kunde se varken köplats eller om telefonen blivit skickad... Imorgon på releasedagen kunde jag få besked.

Det beskedet har jag fått varje gång jag beställt telefon från Telenors webshop (att de inte kan se status alltså).

Däremot skickar Telenor ut femtioelva SMS med enkäter om hur jag upplevde att beställningen gick, vad jag tycker om abonnemanget, etc... För fan, ge mig bara telefonen någon gång!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-25 15:25
Ursprungligen av Capeman:

Nu "känner" du en som är nöjd då. Jag hade Telia innan och då hade jag bara täckning nog för att ringa från ett ställe i min lägenhet - längst till höger i soffan i vardagsrummet. Jag bytte till Tre och kan nu ringa från hela lägenheten.

Ok, bra att du är nöjd då! Jag har själv tele2 och har inte haft några som helst täckningsproblem oavsett vart jag befinner mig. Den bättre hälften här hemma har dock telenor som nu funkar hyfsat, men när han fortfarande hade iPhone4 fanns det bara tillräcklig täckning om han stod och pressade sig mot köksfönstret. Otroligt vilken frihet att äntligen kunna ringa från hela lägenheten...

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2014-09-25 15:25

Fick sms av Telia kl 10 idag med kollinummer. Ska väl bara vara en isis attack i Blekinge som ska kunna hindra att jag har den imorgon. ?

Fortfarande inget mail eller sms om att den skickats..

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-09-25 15:33

Fick sms från Telia idag, finns i min butik att hämta imorgon

Tre fungerar mkt bra i Gävle för övrigt. Men någon telefon fick dom inte sälja till mig

Ursprungligen av zinned:

Varför då inte byta operatör redan nu?

Jo det skulle jag kunna göra men jag lär inte få en lur i morgon för det, därför förhandsbokade jag en. Jag är annars nöjd med tre som operatör och har aldrig några problem så på grund av det så är jag otålig till nästa vecka och hämtar ut den.

Bevaka tråden