Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6/6+

Tråden skapades och har fått 599 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-30 13:52
Ursprungligen av nicbex:

Själv beställde jag den 20:e från Telia och har fått leveransdatum 12 november.... Så fruktansvärt besviken på Telia, när man hör andra som beställt från andra operatörer senare och har fått sina telefoner. Dessutom blåste The Phone House mig totalt genom att två gånger informera mig om att telefonen skulle gå att köpa kontant morgonen den 26:e. Ställde mig och köade i tre timmar för att få veta att de bara sålde med abonnemang. Tror jag har en förbannelse över mig beställde en iPhone 6 plus 64 gb space grey.

Kommer att finnas en 6+ 64GB Space Grey hos Telia butiken på Järnvägsgatan i Helsingborg i morgon. De har en över Jag fick min från halebop idag.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Kommer att finnas en 6+ 64GB Space Grey hos Telia butiken på Järnvägsgatan i Helsingborg i morgon. De har en över Jag fick min från halebop idag.

Du har PM!

Ursprungligen av iNood:

jag beställde min iPhone 6+ 64GB Silver från Telia den 26e. Prel. Leveransdatum är 2014-11-12. Känns ju som ett skämt att man ska behöva vänta så länge...

Ett dåligt skämt i så fall. Oftast går det i slutändan fortare. Köper man som jag utan abonnemang - så hade man den på en vecka (26/9)
Är man låst till att ta ett abonnemang med en specifik operatör - måste man vara ute mycket tidigare i första omgången - 19/9. Då hade du förmodligen haft den nu - eller under veckan.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Kommer att finnas en 6+ 64GB Space Grey hos Telia butiken på Järnvägsgatan i Helsingborg i morgon. De har en över Jag fick min från halebop idag.

Lycka till med att bestämma för Telia - vem som skall ha den. Köper du den kontant själv - och överlåter den kanske. Annars har nog Telia en egen kö - som dom vill gynna....

  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2014-09-30 15:40

Jag har fortfarande 3/10 hos Telia. Tror ni att man vågar hoppas på att detta stämmer eller kommer det att skita sig? Det står överallt att allt är så preliminärt och att de inte kan lova någonting och så.

Är det någon som har fått framflyttat datum hittills eller hur ser det ut?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-30 15:56

Min stod 3/10 när jag beställde, fick den idag.
Telia, 64GB guld

Ursprungligen av Gruv:

Vilken tid på morgonen la du din beställning?

Jag la beställningen runt 6 på morgonen den 19/9 men den bekräftades inte förrens på eftermiddagen runt 17-18.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2014-09-30 16:59

Bokade min iPhone 6 64 Gb Guld i Tele2-butik på morgonen 19/9, hade den på utlämningsstället igår (29/9). Rätt OK tycker jag, när jag beställde den med 3 hade jag den dock på releasedagen.

Stort plus i kanten för Telenor som ryckte in och löste problemet med min förbokning och plötsligt skickade telefonen idag. Riktigt snyggt jobbat; nästa gång blir det Telenor som operatör.

Ursprungligen av kenjon:

Min stod 3/10 när jag beställde, fick den idag.
Telia, 64GB guld

Min är försenad från telia pga strul från försäljaren och får vänta länge.....
Är det en 6 + du beställde?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-30 20:32
Ursprungligen av adress@mac:

Lycka till med att bestämma för Telia - vem som skall ha den. Köper du den kontant själv - och överlåter den kanske. Annars har nog Telia en egen kö - som dom vill gynna....

Naturligtvis, men man får se det som att någon annan blir positivt överraskad

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-30 20:34
Ursprungligen av vlc:

Jag har fortfarande 3/10 hos Telia. Tror ni att man vågar hoppas på att detta stämmer eller kommer det att skita sig? Det står överallt att allt är så preliminärt och att de inte kan lova någonting och så.

Är det någon som har fått framflyttat datum hittills eller hur ser det ut?

Ja, jag hade den 3/10 innan, men det blev framflyttat till den 30/9. Men i realiteten blev det den 1/10 pga postgången. Men Halebop var snabbare (och billigare).

  • Medlem
  • Falun
  • 2014-09-30 21:06

Idag hämtade jag ut min rymdgrå 6:a, 64 gb. Beställde på halebop på morgonen den 19:e och den postades i söndags.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-01 00:10
Ursprungligen av calinou:

Min är försenad från telia pga strul från försäljaren och får vänta länge.....
Är det en 6 + du beställde?

Nej en vanlig iPhone 6. Den är stor som den är.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2014-10-01 11:32

Enligt 3:s hemsida skall dem som beställt sina telefoner mellan 00.01 - 11.59. Få sina telefoner levererade denna vecka. Någon som har fått sin? Jag har då inte sett till min tyvärr.

Ursprungligen av Allée:

Enligt 3:s hemsida skall dem som beställt sina telefoner mellan 00.01 - 11.59. Få sina telefoner levererade denna vecka. Någon som har fått sin? Jag har då inte sett till min tyvärr.

Jag fick min i fredags, det beror nog uteslutande på vilken modell/kombination man valde...
Å andra sidan så fick jag varken bekräftelsemail, sms med kollinr eller något annat tecken på att den var på väg utan rätt var det var så fick jag en sms-avisering om att den fanns hos postombudet.

/Andreas

  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2014-10-02 08:11

Jahopp, fortfarande 3/10 och väntar på lagerleverans. Börjar tvivla på att det blir någon lur denna vecka

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-02 09:04

Kl 23 skickade de min dagen innan jag fick den. Hade dock kollinummer innan dess.

Har idag fått ett paket från Telia: En iPhone 6+, 128GB, rymdgrå. Beställde den via Telias websida kl 01.30 "förhandsbokningsnatten".

Öh, har beställt till butik, beräknad lev.datum 3/10, men det är ju skitsamma när man ni får det här!:

Paket från TeliaSonera Sverige AB finns nu hos Coop Konsum XXXX XXXX XXXX 26. Ange XXX. Visa leg. Bud visar bådas leg.

  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2014-10-02 10:20
Ursprungligen av theplague:

Öh, har beställt till butik, beräknad lev.datum 3/10, men det är ju skitsamma när man ni får det här!:

Paket från TeliaSonera Sverige AB finns nu hos Coop Konsum XXXX XXXX XXXX 26. Ange XXX. Visa leg. Bud visar bådas leg.

Har också beställt till butik med samma leveransdatum. Fick just ett svar från Telias kundtjänst att leveransen är beräknad till början av nästa vecka. Hoppas att den ramlar ned hos mig också!

Ursprungligen av vlc:

Har också beställt till butik med samma leveransdatum. Fick just ett svar från Telias kundtjänst att leveransen är beräknad till början av nästa vecka. Hoppas att den ramlar ned hos mig också!

Haha det var nåt annat. Fail. Tillbaka på noll.

  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2014-10-02 11:17
Ursprungligen av theplague:

Haha det var nåt annat. Fail. Tillbaka på noll.

Rackarns. Blev ju inte mindre sugen på luren efter att ha klämt på en igår...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-10-02 11:24

Telia har nu ändrat från 3/10 till 19/11.
Tur man beställt från Apple också...

Tele2:s leveranstider som står på hemsidan kan man i alla fall inte lita på. Inte heller de som står i den bekräftelse man får när man genomfört köpet/bokningen. Jag beställde en iphone 6+ 128 gig i måndags på deras hemsida då beräknad leveranstid då var bara 1-3 dagar. Ok, lät kanske för bra för att vara sant men man borde ändå kunna lita på dessa uppgifter. När jag sedan kollar status för min beställning så står det beräknad leveransstatus 11 nov!

Kollar man på deras hemsida nu så står det 2-3 veckor, alltså före mitt preliminära leveransdatum!? Förvirringen är total men det är å andra sidan tele2 vi snackar om...

Ursprungligen av mattiL:

Telia har nu ändrat från 3/10 till 19/11.
Tur man beställt från Apple också...

När beställde du?
Vilken modell/färg/storlek?

Fråga till de som har fått sina iPhone 6/6+ levererade från telia.
Fick ni en present förutom mobilen?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-10-02 13:58
Ursprungligen av theplague:

När beställde du?
Vilken modell/färg/storlek?

Om jag inte minns fel beställde jag den 19/9, 6:a 64GB grå.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2014-10-02 14:01
Ursprungligen av mattiL:

Telia har nu ändrat från 3/10 till 19/11.
Tur man beställt från Apple också...

Tur man köpte direkt i telia butiken i fredags när de hade välsorterat lager. Sinnes nöjd med luren.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-02 14:53
Ursprungligen av calinou:

Fråga till de som har fått sina iPhone 6/6+ levererade från telia.
Fick ni en present förutom mobilen?

Inte jag. Köpte kontant utan abonnemang.

Bevaka tråden