Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6/6+

Tråden skapades och har fått 599 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av matteegget:

Fick precis ett meddelande från Telenor att min iPhone 6 är påväg med posten.

Hur fick du detta meddelande? Vilken modell? När beställde du?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-23 18:38

När man går in på apples förbokningssida, så besannas ju mina farhågor.

De enda som är tillgängliga är 16GB samt 64GB guld. Alla andra modeller är "ej tillgängliga"

Telia är roliga också. Hade preliminär leverans den 3/11, på två dagar har det nu blivit 5/11 :/

Känns som om väldigt måååånga har beställt just en iP 6+ 64GB Space grey.

Ursprungligen av matteegget:

Fick precis ett meddelande från Telenor att min iPhone 6 är påväg med posten.

Via SMS då? När bokade du? De skulle inte skicka telefonerna förens på Torsdag tidigast sa dem ju?

Tidigare idag fanns alla modeller tillgängliga på Apple Store i Malmö i alla fall.

  • Medlem
  • Västerbotten
  • 2014-09-23 18:49

Vars finns den sidan?

Ursprungligen av Jeppe_E:

När man går in på apples förbokningssida, så besannas ju mina farhågor.

De enda som är tillgängliga är 16GB samt 64GB guld. Alla andra modeller är "ej tillgängliga"

Telia är roliga också. Hade preliminär leverans den 3/11, på två dagar har det nu blivit 5/11 :/

Känns som om väldigt måååånga har beställt just en iP 6+ 64GB Space grey.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-23 18:56
Ursprungligen av Lg777742:

Inlägg #49

http://www.99mac.se/forum/p/2211409

  • Medlem
  • Götene
  • 2014-09-23 19:39

Jag tog iPhone 6 Plus 64gb Silver, Telia. Får den på fredag, fick vänta ca 10minuter i kö i fredags på Telia.se.

Såg att 3 nu satt leverans för de första lurarna till vecka 39-40 istället för 39... Det kunde man ana!

Ursprungligen av De3evil:

Såg att 3 nu satt leverans för de första lurarna till vecka 39-40 istället för 39... Det kunde man ana!

Kan ju betyda att deras "kölista" är lång och enbart de som beställde mellan ex 00-03 får telefonerna skickade på torsdag dvs att de får se på fredag. Medans resten får dem mellan mån-fre nästa vecka..?

Ursprungligen av j0hanSE:

Kan ju betyda att deras "kölista" är lång och enbart de som beställde mellan ex 00-03 får telefonerna skickade på torsdag dvs att de får se på fredag. Medans resten får dem mellan mån-fre nästa vecka..?

Du kan ha så rätt... Jag är bara i förväg negativ så blir det enklare:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-23 20:19
Ursprungligen av Vassius:

Najs! Nu har jag bokat en rymdgrå 6+ 64GB. Jag är fortfarande osäker på storleken, så man kanske skulle boka en 6:a också så man kan klämma och känna i samband med upphämtning och bestämma sig då. Men det känns lite fusk.

Lyckades fixa en 6+ 64GB Guld, upphämtning kl 8-9, fruuuuuktansvärt skönt att slippa ångesten att sitta och köa i 7-8 timmar!!

Gällande osäkerhet kring 6+ eller 6 så har man ju vad jag förstår 14 dagars öppet köp från Apple Store - Man får öppna och använda telefonen men ändå returnera/byta den då inom 14 dagar om jag inte läst fel?

Så jag känner mig trygg att kunna öppna och testa 6+ i lugn och ro och i värsta fall byta till en 6 om det inte rullar.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-23 20:24
Ursprungligen av phoricu:

Gällande osäkerhet kring 6+ eller 6 så har man ju vad jag förstår 14 dagars öppet köp från Apple Store - Man får öppna och använda telefonen men ändå returnera/byta den då inom 14 dagar om jag inte läst fel?

Så jag känner mig trygg att kunna öppna och testa 6+ i lugn och ro och i värsta fall byta till en 6 om det inte rullar.

Stämmer bra, jag lämnade själv tillbaka en iPad Air efter att ha använt den i en vecka och konstaterat att den var för stor för mina behov. Inga problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-23 20:27
Ursprungligen av Vassius:

Stämmer bra, jag lämnade själv tillbaka en iPad Air efter att ha använt den i en vecka och konstaterat att den var för stor för mina behov. Inga problem.

Topp - Grymt bra service måste jag säga! Du körde den som "vanligt" och tog bort plast och alles?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-23 20:31
Ursprungligen av phoricu:

Topp - Grymt bra service måste jag säga! Du körde den som "vanligt" och tog bort plast och alles?

Japp. Det enda jag inte bröt plasten på var Lightningkabeln eftersom jag redan hade flera. När jag returnerade kollade Applekillen bara att allt fanns med i lådan.

Hämtar en 6:a på fredag
men vad fan skall dom med mina bankkontouppgifter till, Är det frågan om en dålig översättning ?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-23 20:40
Ursprungligen av disktant:

Hämtar en 6:a på fredag
men vad fan skall dom med mina bankkontouppgifter till, Är det frågan om en dålig översättning ?

Och vad fasen menar de med:

Ursprungligen av Apple:

Du måste ha två olika giltiga
ID-handlingar där för- och
efternamn stämmer överens.

??

Edit: Ganska klart vad de menar kanske, så frågan är väl snarare: Varför skulle man behöva två ID-handlingar?

Ursprungligen av Vassius:

Och vad fasen menar de med:

??

Edit: Ganska klart vad de menar kanske, så frågan är väl snarare: Varför skulle man behöva två ID-handlingar?

Tolkade det som att man behövde ett papper med sitt personnummer på ?
jag har iaf leg och körkort, så det skall väl vara safe

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-23 20:51
Ursprungligen av disktant:

Tolkade det som att man behövde ett papper med sitt personnummer på ?
jag har iaf leg och körkort, så det skall väl vara safe

Förstår bara inte poängen. En ID-handling ska ju kunna stå för sig själv. Dessutom betalas inte telefonen förrän jag hämtar upp den, så varför ska jag behöva legitimera mig öht?

Jag har för övrigt bara en enda ID-handling, så jag hoppas de inte börjar bråka...

Ursprungligen av Vassius:

Förstår bara inte poängen. En ID-handling ska ju kunna stå för sig själv. Dessutom betalas inte telefonen förrän jag hämtar upp den, så varför ska jag behöva legitimera mig öht?

Jag har för övrigt bara en enda ID-handling, så jag hoppas de inte börjar bråka...

Det behövs om du skall aktivera telefonen i butiken

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-23 21:06

Pratade med Apple Store i Täby och de sa att det var ett direkt översättningsfel och att du enbart behöver ha med dig giltig legitimation!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-23 21:07
Ursprungligen av phoricu:

Gällande osäkerhet kring 6+ eller 6 så har man ju vad jag förstår 14 dagars öppet köp från Apple Store - Man får öppna och använda telefonen men ändå returnera/byta den då inom 14 dagar om jag inte läst fel?

Så jag känner mig trygg att kunna öppna och testa 6+ i lugn och ro och i värsta fall byta till en 6 om det inte rullar.

Detta kanske hjälper dig lite på traven? =/

http://www.macrumors.com/2014/09/23/iphone-6-...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-23 21:43
Ursprungligen av Vassius:

Stämmer bra, jag lämnade själv tillbaka en iPad Air efter att ha använt den i en vecka och konstaterat att den var för stor för mina behov. Inga problem.

Vet du om det gäller även om man köper en iPhone med abonnemang?

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-09-23 21:57

Mitt abonnemang ändrades idag. Kan ju bara hoppas att det betyder att min lur är på G från Telenor.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-23 21:59
Ursprungligen av ninor:

Vet du om det gäller även om man köper en iPhone med abonnemang?

Ja men du kan inte ångra abonnemanget.

Ursprungligen av kenjon:

Ja men du kan inte ångra abonnemanget.

Snack. Du kan ångra abonnemanget så länge du inte har börjat använda det. Det vet vi inte om frågeställaren har gjort.

Jag bokade en iPhone 6 16Gb (guld) hos Telia morgonen efter nattens lansering. Det fanns några kvar på morgonkvisten. Återstår dock att se om jag verkligen fullföljer köpet eller inte.
Råkar du bo i Sundsvall och inte har lyckats boka en telefon inför 26 september så kan det vara värt att höra av sig. Kan absolut tänka mig att lösa ut telefonen mot att någon betalar kostnaden. Behöver inte släppa platsen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-23 22:06
Ursprungligen av kenjon:

Ja men du kan inte ångra abonnemanget.

Tack. Att jag i så fall inte kan ångra abonnemanget spelar ingen roll. Funderar på om jag ska köpa en iPhone6 eller iPhone6+, och tänkte bara kolla om det är möjligt att lämna tillbaka denna och byta till den andra om storleken inte passar. I vilket fall som helst ska jag ha samma abonnemang.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-23 22:11
Ursprungligen av ninor:

Tack. Att jag i så fall inte kan ångra abonnemanget spelar ingen roll. Funderar på om jag ska köpa en iPhone6 eller iPhone6+, och tänkte bara kolla om det är möjligt att lämna tillbaka denna och byta till den andra om storleken inte passar. I vilket fall som helst ska jag ha samma abonnemang.

Tänk också på det jag länkade till i inlägg #81.

Någon som fått SMS att Telenor skickat iväg telefonen till er? En användare nämnde tidigare i tråden att han fick "brev" att de skicka hans telefon. Känns lite väl tidigt väl? Torsdag som tidigast väl?

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2014-09-23 22:30
Ursprungligen av zinned:

Tänk också på det jag länkade till i inlägg #81.

Jag har haft en 5.5" telefon (billigt kinamärke) i framfickan på mina byxor utan problem. Om det är så att en ip6+ ej klarar av detta utan att böja sig så är det illa. Återstår att se då, om den blir böjd vid normalt användande (framfickan i jeansen) så står nog apple för ersättningen, jag menar det är ju knappast vårdslöst handhavande att bära sin telefon i fickan speciellt då Steve Jobs gjorde så vid presentationen av ip4 eller ip4s.

Bevaka tråden