Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6/6+

Tråden skapades och har fått 599 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skåne
  • 2014-09-25 16:09

Informationen jag fick på telias företagsbutik i Malmö är att det i malmöbutiken som har nattöppet endast kommer finnas guld och 16gb typ. allt annat får man boka.

Ursprungligen av +Pine+:

Fick kollinummer när jag ringde Telenor. "Elektronisk förhandsinformation mottagen" den 24:e

Inget mer. Ser inte lovande ut för morgondagen.

Står bara så för att den ej skickats än. Står så för mig med. Den kommer att ändras under kvällen, kan tänka mig att posten hämtar leveranserna klockan 17.00 eller efter det. Och kommer att komma till utlämningsstället imorgon eftermiddag. Sista leveransen, dvs typ 16.00. HOPPET ÄR DET SISTA SOM ÖVERGER EN!

Citat:

2014-09-25 16:11 Torsvik, Sverige Försändelsen transporteras

Står det nu..

  • Medlem
  • Skräckholm
  • 2014-09-25 16:50
Ursprungligen av j0hanSE:

Står det nu..

vart bor du i landet?

Ursprungligen av antsve:

vart bor du i landet?

Örebro. Så de skickar den ifrån Sthlm. Lär ha telefonen vid mitt utlämningsställe antagligen 10.00 eller 13.00

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2014-09-25 16:59

Beställde en 6+ hos Telia för leverans hem. För tillfället står det Prel. leveransdatum 26/9 men status är "väntar på lagerleverans", så det känns väl inte så troligt att den dyker upp i morgon.

Någon som vet hur det funkade hos Telia vid 5S släppet? Fick ni era på det datum som stod på prel. leveransdatum?

Min iPhone5 lyckades jag spräcka skärmen på. Tappade den när den skulle upp ur fickan och skickade iväg den i en snygg båge som slutade, skärm först, i en vinkelhake som låg ett par meter bort. Nu svär man ju lite inombords över att man är klumpig varje gång man tittar på telefonen, så det blir ju skönt att få lämna det bakom sig.

I och för sig blev det inte så mycket övertalning av samvetet om att man behövde köpa ny telefon.

Uppdaterad 3 Facebook! Kan fan vara så att 3 levererar i morgon om man har tur, en sms avi i morgon och 3 har fixat det!

Ursprungligen av De3evil:

Uppdaterad 3 Facebook! Kan fan vara så att 3 levererar i morgon om man har tur, en sms avi i morgon och 3 har fixat det!

Tre kommer att skicka leveransen imorgon och vi som beställde den 19 kommer ha lurarna nästa vecka senast på Tisdag vad jag har förstått när jag ringde idag till de

Igår när jag ringde så sa de till mig att de kommer skicka ut luren i början av nästa vecka!!! Konstigt nog, alla säger olika och man vet inte vem som e ärligt.. Fan vilka idioter

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-25 17:08
Ursprungligen av j0hanSE:

Örebro. Så de skickar den ifrån Sthlm. Lär ha telefonen vid mitt utlämningsställe antagligen 10.00 eller 13.00

Halebop och Telia delar väl centrallager? Och det ligger i Borås? Och torsvik postterminalen är ju i Jönköping.. Vet inte vad jag ville säga med det egentligen men känns som en konstig rutt..

  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2014-09-25 17:21

Så här ser det ut för mig, så nog finns det hopp för er som har ett tidigare datum. För mig är det nog tyvärr tvärkört .

Ursprungligen av mactopen:

Igår när jag ringde så sa de till mig att de kommer skicka ut luren i början av nästa vecka!!! Konstigt nog, alla säger olika och man vet inte vem som e ärligt.. Fan vilka idioter

Haha ja det är fan inte enkelt att veta! Dock om leveransen kom till 3 idag och de hann få ut leveransen med posten innan 17 eller vad det är för deadline så borde en sms avi kunna dyka upp i morgon och en lur ligga och vänta på sitt utlämningsställe. Men som du säger, alla säger fan olika så det går inte att lita på nån direkt:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-25 17:27

Talade med telenor. de sa att de kommer skickas imorgon och att vi kunder lär få dem nästa vecka. man kunde dock bokat i butik, då hade man fått hämta den imorgon.

Dock fick jag ett sms av Telia nu att min order plockas och att jag inom kort kommer då ett kollinummer så jag kan spåra min leverans.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-25 17:36

Mitt prel. datum för leverans var 3/10.
MEN jag fick ett sms att telia håller på att packa min order och att jag snart får ett kolli-id. Första smet kom vid 15-tiden. Sen har det varit tyst... håller tummarna att den dyker in måndag

Ursprungligen av j0hanSE:

Står det nu..

Vilken tid/datum står det på den "elektroniska förhandsinformationen"?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-25 17:37

Skickas den idag har du den imorgon.

De skickas ifrån Borås, bor man i Göteborg som jag gör så har de till klockan 18 på sig att göra klart en order för du ska ha den dagen efter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-25 17:48
Ursprungligen av Esa:

Skickas den idag har du den imorgon.

De skickas ifrån Borås, bor man i Göteborg som jag gör så har de till klockan 18 på sig att göra klart en order för du ska ha den dagen efter.

Bor också i Göteborg, eller ja, utanför Kungsbacka. Ser att din också plockas. Dvs. vi har båda 12 min kvar till deadline?

  • Medlem
  • Västkusten
  • 2014-09-25 17:51

Fick detta som svar från Tele2.

Citat:

De som har beställt iphone 6 när man kunde förhandsboka på hemsidan skickas idag eller i morgon.
Du kan absolut ångra din beställning, då får jag be dig ringa in till vår telefonsupport på nummer 0772 25 25 25.

Dock när jag kollar min orderstatus så står det att de fortfarande inväntar produkten till sitt lager..

Ursprungligen av +Pine+:

Vilken tid/datum står det på den "elektroniska förhandsinformationen"?

22/9 i måndags.

  • Medlem
  • 2014-09-25 17:54

Fick precis sms att min iPhone 6 finns o hämta ut. Beställde vid niotiden på morgonen första dagen den gick o beställa. Operatör TRE. Lustigt att man får den innan releasen.

Ni som beställt från Telia:
Vart på deras hemsida söker ni efter status? Jag hittar inte under Mina Sidor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-25 18:06
Ursprungligen av theplague:

Ni som beställt från Telia:
Vart på deras hemsida söker ni efter status? Jag hittar inte under Mina Sidor.

Telia.se/leverans

Ursprungligen av kladda:

Telia.se/leverans

Tack!

Ursprungligen av Gaspo:

Fick precis sms att min iPhone 6 finns o hämta ut. Beställde vid niotiden på morgonen första dagen den gick o beställa. Operatör TRE. Lustigt att man får den innan releasen.

Låter konstigt, hunnit hämta ut den?

Väntar fortfarande på kollinumret ifrån Telia. Kan det komma rent utav inatt och ändå komma fram imorrn?

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2014-09-25 18:52

Fick följande mail från Telenor, beställde strax efter 00 den 19:

Grattis, din iPhone 6 är på väg!

Äntligen, äntligen är väntan över! Idag har vi nämligen skickat din nya iPhone 6/iPhone 6 Plus som nu är på väg hem till dig. Snart kommer du att få en avi i brevlådan, ta med dig den till ditt närmaste utlämningsställe där din splitternya iPhone 6 ligger och väntar. Tyvärr kan vi inte lämna ut kolli-id på din leverans men arbetar för att du ska få din efterlängtade telefon så snart som möjligt.

Ursprungligen av westerlu77:

Väntar fortfarande på kollinumret ifrån Telia. Kan det komma rent utav inatt och ändå komma fram imorrn?

Njaaaaa, känns jäkligt svårt.. Men du kanske inte får ett kolinummer, den kanske hinner komma ändå

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-09-25 19:31
Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Fick följande mail från Telenor, beställde strax efter 00 den 19:

Grattis, din iPhone 6 är på väg!

Äntligen, äntligen är väntan över! Idag har vi nämligen skickat din nya iPhone 6/iPhone 6 Plus som nu är på väg hem till dig. Snart kommer du att få en avi i brevlådan, ta med dig den till ditt närmaste utlämningsställe där din splitternya iPhone 6 ligger och väntar. Tyvärr kan vi inte lämna ut kolli-id på din leverans men arbetar för att du ska få din efterlängtade telefon så snart som möjligt.

Fick också det nu ikväll. Håller tummarna för att den dyker upp imorgon.

Ursprungligen av AndyK:

Fick också det nu ikväll. Håller tummarna för att den dyker upp imorgon.

Har ni beställt via Internet? Eller via telefonen?

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-09-25 19:33
Ursprungligen av AndyK:

Telenor skickade hem ett nytt SIM-kort till mig. Men det visade sig att de skickat ett vanligt SIM-kort och inte ett nano. Så om jag får min lur imorgon, så är det inte säkert att jag kan använda den... Antar att det rätta SIM-kortet inte hinner fram till mig tills imorgon.

Fick mitt nano-SIM med posten idag, snabba puckar! Tummen upp till Telenor där...

Bevaka tråden