Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6/6+

Tråden skapades och har fått 599 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-09-25 19:34
Ursprungligen av j0hanSE:

Har ni beställt via Internet? Eller via telefonen?

Jag beställde i webshoppen.

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2014-09-25 19:37
Ursprungligen av j0hanSE:

Har ni beställt via Internet? Eller via telefonen?

Via webbsidan.

Mm, därför ni får mail, ville bara kolla Min står nu

En avi har skickats till mottagaren per brev.

Har alla som ska få sin telefon imorgon fått simkort? Är lite orolig att det kommer först nästa vecka...

Ursprungligen av Gv90:

Fick detta som svar från Tele2.

Dock när jag kollar min orderstatus så står det att de fortfarande inväntar produkten till sitt lager..

Så står det på min också hos Tele 2 & sen så här.
Din produkt kommer att packas och skickas enligt ovan beräknad leveransdatum vid beställningstillfället.

Vet att för en del står det.
Din beställning av iPhone kommer att levereras från oss den 26/9. Du kommer få en avisering från posten när ditt paket kan hämtas.

Så min känns långt borta, trots att "ovan beräknad leveransdatum vid beställningstillfället" är den 22:a , men det var väl själva ab. förlängningen…...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-25 19:53
Ursprungligen av Djohnson:

Har alla som ska få sin telefon imorgon fått simkort? Är lite orolig att det kommer först nästa vecka...

Jag ska hämta min på apple store imorgon, så har inte beställt något simkort.
När jag beställde 5an via tele2 fick jag dock mobil och simkort i samma leverans.

Ursprungligen av ninor:

Jag ska hämta min på apple store imorgon, så har inte beställt något simkort.
När jag beställde 5an via tele2 fick jag dock mobil och simkort i samma leverans.

Någon som vet om man kan beställa via Apple store i natt och hämta den imorgon i butiken Täby???? Jag tänkte avboka telefonen och abonnemanget från tre

Ursprungligen av mactopen:

Någon som vet om man kan beställa via Apple store i natt och hämta den imorgon i butiken Täby???? Jag tänkte avboka telefonen och abonnemanget från tre

Du kan göra det redan nu.

Ursprungligen av kladda:

Mitt prel. datum för leverans var 3/10.
MEN jag fick ett sms att telia håller på att packa min order och att jag snart får ett kolli-id. Första smet kom vid 15-tiden. Sen har det varit tyst... håller tummarna att den dyker in måndag

Samma här. Jag beställde en grå 6+a med 64 Gb med beräknad leverans 3/10, och fick ett sms om att de plockar min order från lagret och att jag ska få ett kollinummer inom kort. inget sådant sms har dykt upp sedan det första vid 17-tiden eller så i eftermiddags.

Ursprungligen av Borttaget:

Du kan göra det redan nu.

Göra vad????? Jag kan inte boka på Apple eller

Senast redigerat 2018-07-23 10:34

Kunde inte avbeställa hos Tre när jag ringde nyss... Tydligen har avdelningen som sköter sådant bara öppet 08-18.

ZzzzzzZZz

Ursprungligen av mactopen:

Göra vad????? Jag kan inte boka på Apple eller

Nej det kan du inte nu. Men kunde på denna adress senast igår.

http://www.apple.com/se/retail/iphone/

Sorry, trodde inte de tagit bort det.

Senast redigerat 2014-09-25 20:56
Ursprungligen av adrianyan:

Kunde inte avbeställa hos Tre när jag ringde nyss... Tydligen har avdelningen som sköter sådant bara öppet 08-18.

ZzzzzzZZz

Jag ska avboka imorgon, jag kommer ändå inte få min telefon före vecka 41-42 trots att jag beställde den 19/9 kl 00.12. Idioter alla säger olika idioter kommer aldrig ha att för med sviner

Ursprungligen av Esa:

Skickas den idag har du den imorgon.

De skickas ifrån Borås, bor man i Göteborg som jag gör så har de till klockan 18 på sig att göra klart en order för du ska ha den dagen efter.

Kollar jag på mitt kollinummer - står det - sorterad Jönköping 19:00. inlämnad Jönköping 11:20.
Så här skickas den helt klart inte från Borås - utan Jönköping. Förmodligen har dom flera plocklager.
Förra året samma sak för iPhone 5S. Då är den hos mig i morgon som utlovad.

Ursprungligen av j0hanSE:

Njaaaaa, känns jäkligt svårt.. Men du kanske inte får ett kolinummer, den kanske hinner komma ändå

Kollinummer kommer garanterat som sms när det gäller Telia. Har alltid varit så i mina fall.
Fick mitt vid 19-tiden. Fanns på Telias hemsida 1 timme tidigare. Spåret ger " sorteras Jönköping"
Då är den här i morgon.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-25 20:58

Mitt kolli-nr kom precis nu. Grymt roliga nyheter då jag skulle få min först nästa fredag

Ursprungligen av j0hanSE:

Mm, därför ni får mail, ville bara kolla Min står nu

En avi har skickats till mottagaren per brev.

Står det alltid om du beställt med post ( PF) - vilket Telia gör. Men den " pappersavin" - om den överhuvud kommer - behöver du inte ha - om du fått kollinummer och kan spåra via posten.se.

Ursprungligen av CaptainWolff:

Samma här. Jag beställde en grå 6+a med 64 Gb med beräknad leverans 3/10, och fick ett sms om att de plockar min order från lagret och att jag ska få ett kollinummer inom kort. inget sådant sms har dykt upp sedan det första vid 17-tiden eller så i eftermiddags.

Kolla din beställning på Telia hemsida. Den kommer upp tidigare där - än på sms - 1 tim ungefär.

Har fortfarande inte dykt upp nåt sms ifrån Telia. Känns mer och mer som att jag får vänta över helgen:(

Till er 3 kunder så är mitt 3 uppdaterat med det nya abonnemanget, fick sms nyss från 3.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-25 21:17
Ursprungligen av ninor:

Jag ska hämta min på apple store imorgon, så har inte beställt något simkort.
När jag beställde 5an via tele2 fick jag dock mobil och simkort i samma leverans.

Varför ska du byta sim-kort? Bara att fortsätta använda det du hade innan ju.

He,he! I sista sekunden så blev min sida uppdaterad. Sorterad i Jönköping kl. 19.30. Gött!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-25 21:24
Ursprungligen av zinned:

Varför ska du byta sim-kort? Bara att fortsätta använda det du hade innan ju.

Om du läser vad jag skrev så står det att jag inte har beställt något simkort den här gången.

Och anledningen till att jag fick nytt simkort när jag beställde 5an är ju rätt självklar; behövde ett nano-sim.

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-25 21:29
Ursprungligen av westerlu77:

He,he! I sista sekunden så blev min sida uppdaterad. Sorterad i Jönköping kl. 19.30. Gött!

När beställde du? Webb/telefon?
Vilken modell, färg och lagring?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-25 21:33

måste be om ursäkt, trodde 20 20 hade hand om telia, men så är inte fallet!

Jönköping är det med fått sms nu! så den lär dyka upp imorgon!

Ursprungligen av De3evil:

Till er 3 kunder så är mitt 3 uppdaterat med det nya abonnemanget, fick sms nyss från 3.

Fick ett likadant sms från tre, dock uppdaterat from imorgon. Undra vad det innebär.

Ursprungligen av koffas:

Fick ett likadant sms från tre, dock uppdaterat from imorgon. Undra vad det innebär.

Hmm jag har inte fått något. Har inget kommit imorgon åker jag till en Tre-butik innan jobbet och avbeställer.

Ursprungligen av adrianyan:

Hmm jag har inte fått något. Har inget kommit imorgon åker jag till en Tre-butik innan jobbet och avbeställer.

Har för mig att det inte går att avbeställa på Tre-butikerna utan att man behöver ringa, sorgligt nog. Inte hundra dock.

Ursprungligen av namgniw:

När beställde du? Webb/telefon?
Vilken modell, färg och lagring?

Jag beställde på natten hos Telia.se. Min beställning gick igenom vid 01-tiden.
Iphone 6 64 gb. Spacey grey.

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-25 22:00
Ursprungligen av westerlu77:

Jag beställde på natten hos Telia.se. Min beställning gick igenom vid 01-tiden.
Iphone 6 64 gb. Spacey grey.

Fusk att du får din då

Bevaka tråden