Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6/6+

Tråden skapades och har fått 599 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Telenor's FB.

Hej Johan! Vi har ingen information kring vilken tid leveransen går. Du kommer få en avisering när telefonen ankommit till utlämningsstället. /Felicia

Någon har fått mer info om tre har fått sina leveranser från Apple? Ni som beställt från tre uppdatera er snälla, jag kommer oxå göra det ifall jag fått nåt roligt under dagen

Pratade med Tele2 igår och dom skickar tydligen sina telefoner på fredag 26/9 så man kommer förmodligen få den tidigast på Tisdag nästa vecka tyvärr.. ser även att dom uppdaterat orderinfo på hemsidan... Suck hade verkligen sett fram imot att få den i morgon redan... Dåligt av Tele2 att inte leverera så man har den Releasedagen!!

Beräknat leveransdatum vid beställningstillfälle: 2014-09-26
1
Order skapad 2014-09-19, 10:03
Ordern är skapad och kommer snart behandlas i vårt system.

2
Produkt på väg in i lager 2014-09-24, 16:02
Din beställning av iPhone kommer att levereras från oss den 26/9. Du kommer få en avisering från posten när ditt paket kan hämtas.

Ursprungligen av Lestander:

Pratade med Tele2 igår och dom skickar tydligen sina telefoner på fredag 26/9 så man kommer förmodligen få den tidigast på Tisdag nästa vecka tyvärr.. ser även att dom uppdaterat orderinfo på hemsidan... Suck hade verkligen sett fram imot att få den i morgon redan... Dåligt av Tele2 att inte leverera så man har den Releasedagen!!

Beräknat leveransdatum vid beställningstillfälle: 2014-09-26
1
Order skapad 2014-09-19, 10:03
Ordern är skapad och kommer snart behandlas i vårt system.

2
Produkt på väg in i lager 2014-09-24, 16:02
Din beställning av iPhone kommer att levereras från oss den 26/9. Du kommer få en avisering från posten när ditt paket kan hämtas.

Håller med. Riktigt dåligt! Om inte de skickar telefonerna idag är det fan dåligt.

SMS från Telenor vid lunchtid igår (onsdag):

"Hej!
Din iPhone 6 Plus är nu skickad och du kommer inom kort få en bekräftelse på vart du kan hämta ut den.
Har du fått ett nytt sim-kort aktiveras det när du sätter det i din mobil.
Hälsningar Telenor"

Kan man lita på det? Inte fått något mail.

Beställde 23:55 den 18/9.

Fått orderbekräftelse. Men absolut inget annat (Telenor).

Behöver man en fysisk avi för att hämta ut telefonen kan man ju glömma att man har den under morgondagen.

Någon med Telenor (64gb, space grey) som fått någon form av bekräftelse på att luren är skickad?

Ursprungligen av Djohnson:

SMS från Telenor vid lunchtid igår (onsdag):

"Hej!
Din iPhone 6 Plus är nu skickad och du kommer inom kort få en bekräftelse på vart du kan hämta ut den.
Har du fått ett nytt sim-kort aktiveras det när du sätter det i din mobil.
Hälsningar Telenor"

Kan man lita på det? Inte fått något mail.

Jag beställde kl 00:15 på releasenatten (iPhone 6, 64GB Gold). Inte fått något sådant SMS, bara orderbekräftelse...

Ursprungligen av Scratchen:

Jag beställde kl 00:15 på releasenatten (iPhone 6, 64GB Gold). Inte fått något sådant SMS, bara orderbekräftelse...

Jag beställde iPhone 6 Plus 64GB Space Gray via telefon 00.20 för att förtydliga.

Jag har fått sms från Telenor men ingen orderbekräftelse, så tvärtom för mig. Nya abonnemanget ligger inne under mina sidor också. Beställde du via telefon eller hemsidan?

Ursprungligen av Djohnson:

Jag beställde iPhone 6 Plus 64GB Space Gray via telefon 00.20 för att förtydliga.

Jag har fått sms från Telenor men ingen orderbekräftelse, så tvärtom för mig. Nya abonnemanget ligger inne under mina sidor också. Beställde du via telefon eller hemsidan?

Beställde via hemsidan. Förlängningen har kommit in under Mina Sidor också.

Ursprungligen av koffas:

Om jag skulle ha 7295:- liggandes och skräpa absolut. Dessutom bor de flesta inte i närheten av en Apple Store.

Inte ens för 100:- rabatt (7395:-)....?

Ursprungligen av namgniw:

Fick en mindre rolig uppdatering när jag gick in och kikade statusen nu..
Köplats: 12
Lev.datum: 2014-09-27 (Varför? Det är ju en lördag..)
Order: iPhone 6 Plus 64Gb

Varför inte en lördag. Skickas den med posten - så brukar " uthämtningställen" vara öppna både lör - sönd -och kanske sena kvällar.

Ursprungligen av mactopen:

Någon har fått mer info om tre har fått sina leveranser från Apple? Ni som beställt från tre uppdatera er snälla, jag kommer oxå göra det ifall jag fått nåt roligt under dagen

Jag undrar också... Har beställt en 128 GB iPhone 6, som enligt deras hemsida ska levereras "vecka 39, dock tidigast 26/9". Dock inger mail, inget sms, inte ens en orderbekräftelse. Ska ringa efter lunch.

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-25 11:33
Ursprungligen av adress@mac:

Varför inte en lördag. Skickas den med posten - så brukar " uthämtningställen" vara öppna både lör - sönd -och kanske sena kvällar.

Absolut! Jobbar på ett utlämningsställe själv. Men sista leveransen med paket kommer på fredagar runt kl. 12,30-13,30. Inget på helgdagar eller röda dagar. Men utlämningsställen brukar ha samma öppettider som t. ex. butiken har.

Ursprungligen av Konrad:

Jag beställde i lördags på Teliabutiken, det var egentligen en spontan handling. En vanlig iPhone 6, 64 GB jymdgjå. Fick då besked om att jag skulle få leverans den 3 okt.
Nu är det den 4 nov. som gäller.

Så mycket för spontanitet......?

Ursprungligen av flat7:

Det kommer ett mail när telefonen skickas fick jag till svar idag så kommer det inget under dagen idag så är jag rökt.

Telia kör med sms - nästan lite roligare. Kollar inte mailen lika ofta. Dom lär skicka många sms idag med
kolli ID. " Ditt paket finns att hämta......" Dom raderna vill jag se idag - senast imorgon.

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-25 11:42

Skulle vara kul ifall nån kunde göra en poll här så man se lite statistik på dels vilken iPhone 6 modell man beställt och dels ifall man får/fått luren den 26 eller senare

Hade jag haft kunskapen hade jag givetvist löst detta själv

Ursprungligen av namgniw:

Absolut! Jobbar på ett utlämningsställe själv. Men sista leveransen med paket kommer på fredagar runt kl. 12,30-13,30. Inget på helgdagar eller röda dagar. Men utlämningsställen brukar ha samma öppettider som t. ex. butiken har.

Kanske " sista ankomst" beror lite på var man bor. På mina sms brukar det oftast stå " hämtas tidigast efter 16:00". Synd att allt står still på posten under lördag - söndag - vad gäller paketleveranser. Inte så många år sedan man tog bort lördagar. Snart får man väl bara hämta efter tidsbokning - 1 dag i veckan. Pisten skall spara pengar....?

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-25 11:57
Ursprungligen av adress@mac:

Kanske " sista ankomst" beror lite på var man bor. På mina sms brukar det oftast stå " hämtas tidigast efter 16:00". Synd att allt står still på posten under lördag - söndag - vad gäller paketleveranser. Inte så många år sedan man tog bort lördagar. Snart får man väl bara hämta efter tidsbokning - 1 dag i veckan. Pisten skall spara pengar....?

Ja, självklart är det ju så att sista leveransen kan skilja sig lite i tid beronde på väder, trafik, vart man bor o.s.v men i regel så brukar paketen komma runt den tiden på de flesta ställen så att det inte ska bli för sent när man lagt in paketen i systemet

Tre ska enligt deras kundtjänst på Facebook ha iphone 6 såväl som 6 Plus i lager i alla sina butiker imorgon. Kanske värt att kliva in på någon butik imorgon bitti och se om man kan avbeställa sin nuvarande order...

Nu kom precis sms från Telia. " Din varuorder plockas nu för postleverans. Inom kort kommer sms med kollinummer". Då lär den dyka upp i morgon på "posten".

Ursprungligen av adress@mac:

Nu kom precis sms från Telia. " Din varuorder plockas nu för postleverans. Inom kort kommer sms med kollinummer". Då lär den dyka upp i morgon på "posten".

Kul!
När beställde du? Vilken modell?

Ursprungligen av Djohnson:

Jag beställde iPhone 6 Plus 64GB Space Gray via telefon 00.20 för att förtydliga.

Jag har fått sms från Telenor men ingen orderbekräftelse, så tvärtom för mig. Nya abonnemanget ligger inne under mina sidor också. Beställde du via telefon eller hemsidan?

Jag ringde in precis strax efter dig, stod i kö i 30 min.. tog en precis samma modell som dig. Jag har inte fått något sms?! Men mitt nya abonnemang som dig, ligger under mina sidor.

Vad stod det i smset? Att paketet är skickat?

edit.

Var i kontakt med Telenor. Fick kolinummer m.m..

Citat:

2014-09-22 16:35 Telenor Sverige AB, Sverige Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Senast redigerat 2014-09-25 12:58

Enligt tre så kommer några som förbeställde telefonen få telefonen redan imorgon, dock inte jag... Kommunikationen har varit sådär, minst sagt. Inget sms, inget mejl sedan beställningen.

Ursprungligen av koffas:

Enligt tre så kommer några som förbeställde telefonen få telefonen redan imorgon, dock inte jag... Kommunikationen har varit sådär, minst sagt. Inget sms, inget mejl sedan beställningen.

Jag kan bara hålla med, ingen info alls vilket andra operatörer har haft. Nej kanske är dags att byta operatör efter en så där 10-12 år...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-25 13:12
Ursprungligen av ninor:

Hur tänker ni andra när ni har valt mellan iPhone 6 och iPhone 6+?

Jag har just nu bokningar på båda varianterna, men velar fram och tillbaka ang vilken jag egentligen vill ha. Har för nuvarande en iPhone 5 och skulle vilja ha en lite större, dock känns inte 6an tillräckligt stor. Och 6+ känns aningen för stor. Kameran, batteritiden etc tilltalar med 6+ men är rädd för att den kommer att upplevas för stor, svår att få plats med i fickor etc...

Jag lever med precis samma resonemang, blir spännande i morgon!

Ursprungligen av ninor:

Hur tänker ni andra när ni har valt mellan iPhone 6 och iPhone 6+?

Jag har just nu bokningar på båda varianterna, men velar fram och tillbaka ang vilken jag egentligen vill ha. Har för nuvarande en iPhone 5 och skulle vilja ha en lite större, dock känns inte 6an tillräckligt stor. Och 6+ känns aningen för stor. Kameran, batteritiden etc tilltalar med 6+ men är rädd för att den kommer att upplevas för stor, svår att få plats med i fickor etc...

Helt OT nu, men är det annan kamera i 6+ jamfört med 6?

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-25 13:32

Vet inte vad för regler som gäller angående polls osv. men jag tog mig friheten att göra en i alla fall. För den som är intresserad så finns den här http://salong-lafayette.se/iP6/iPhone6.htm. Som den nörd jag är så är det både kul och intressant att se lite statistik över hur ni andra tänker

Ursprungligen av j0hanSE:

Jag ringde in precis strax efter dig, stod i kö i 30 min.. tog en precis samma modell som dig. Jag har inte fått något sms?! Men mitt nya abonnemang som dig, ligger under mina sidor.

Vad stod det i smset? Att paketet är skickat?

edit.

Var i kontakt med Telenor. Fick kolinummer m.m..

Ringde också Telenor nu för att fråga om smset stämde. Kom först fram till en som sa att telefonen skickas imorgon och är framme nästa vecka, men hon lät osäker.

Pratade sedan med en annan som sa att den första inte visste vad hon pratar om. Telefonen är skickad, som det står på smset, och jag får den definitivt imorgon. Väljer att lita på den sista!

Kan någon bekräfta eller dementera följande som jag fick reda på av Telias telefonsupport?

Jag kontrollerade hur det såg ut med min leverans, den ligger just nu planerad till 2/10.
Men det vet inte säkert då de får in alla telefonerna inatt. Något som inte stämmer neligt andra uppgifter här i tråden. Inte minst då folk har fått SMS-avisering.
Jag hade bråttom och orkade helt enkelt inte argumentera.

MEN, hon sade också att endast 3 butiker (tror hon nämnde sthl, gbg, malmö) kommer ha lurar att sälja över disk inatt/imorn. De har endast 400 lurar för detta.

Någon som vet något utöver detta?

Ursprungligen av koffas:

Enligt tre så kommer några som förbeställde telefonen få telefonen redan imorgon, dock inte jag... Kommunikationen har varit sådär, minst sagt. Inget sms, inget mejl sedan beställningen.

Ursprungligen av De3evil:

Jag kan bara hålla med, ingen info alls vilket andra operatörer har haft. Nej kanske är dags att byta operatör efter en så där 10-12 år...

Pratade med Tres kundtjänst nyss. Otrevligt och trist samtal som oftast när man ringer dem...

Enligt kvinnan jag talade med kommer INGEN få sin telefon imorgon utan de skickas ut då, för att sedan komma till kunderna nästa vecka. Hon kunde inte ge mig någon form av orderbekräftelse, köplats, beräknad leveranstid eller liknande. Den modell jag beställt (6 128 Gb) ska enligt hemsidan levereras imorgon oavsett när man beställt.

Jag tänker nu ringa och avbeställa hos Tre, sedan gå till någon butik imorgon bitti och chansa på att de har telefoner i lager. Har de inte det får jag vänta helt enkelt. Kan ändå inte helt bestämma mig för 6 eller 6 Plus...

Mycket dålig service av Tre.... Allt detta för att jag skulle få 50 kr "trogen kund-rabatt".

Bevaka tråden