Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6/6+

Tråden skapades och har fått 599 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av koffas:

Var precis samma för mig, när jag bokade så sa dem att jag skulle få telefonen 26 men nu skickas det den 26:e och kommer måndag eller tisdag nästa vecka. Tycker det är uruselt om vi med tre inte har möjlighet att få det samma dag telefonen släpps och många andra får sina telefoner. Detta kommer jag ha i åtanke nästa gång jag ska uppgradera min telefon. När jag beställde min iPhone 5 på förhandsbokning för två år sedan så fick jag den första dagen.

hoppas de håller va de har lovat,

Ursprungligen av zinned:

Det är väl inte svårare än att köpa den på Apple Store?

Om jag skulle ha 7295:- liggandes och skräpa absolut. Dessutom bor de flesta inte i närheten av en Apple Store.

Ursprungligen av koffas:

Om jag skulle ha 7295:- liggandes och skräpa absolut. Dessutom bor de flesta inte i närheten av en Apple Store.

Du kan köpa den med samma abonnemang som Tre säljer den med även på Apple Store.

Ursprungligen av Capeman:

Du kan köpa den med samma abonnemang som Tre säljer den med även på Apple Store.

Bor tyvärr inte i närheten av en Apple Store

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2014-09-24 21:57
Ursprungligen av koffas:

Kommer bli otroligt besviken om iPhonen inte kommer på fredag då det var en av huvudanledningarna till att jag förlängde mitt abonnemang med tre. Får man den på tisdag t.ex. så är det inte någon större skillnad än att få den några veckor senare och slippa vara uppe halv natten, om du frågar mig.

Kan hålla med dig där men du kan ju alltid välja att ångra köpet och därmed också nyteckningen.

Ursprungligen av flat7:

Kan hålla med dig där men du kan ju alltid välja att ångra köpet och därmed också nyteckningen.

Självklart men vart får man tag på en iphone 6 just den modell man vill ha när man inte har möjlighet att köa?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-09-24 22:11

Ursäkta, men det är väl snarare 6395/7395/8395.- beroende på minnesstorlek för iPhone 6?
(Eller är det rea redan?)

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2014-09-24 22:12
Ursprungligen av koffas:

Självklart men vart får man tag på en iphone 6 just den modell man vill ha när man inte har möjlighet att köa?

Det går inte, eller jo kolla på blocket men var beredd på att bli fattig! Jag bokade in en hämtning av en iphone 6 16gb på applestore på fredag. Någon som vet om man måste köa även fast man har en bokad??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-24 22:24
Ursprungligen av flat7:

Det går inte, eller jo kolla på blocket men var beredd på att bli fattig! Jag bokade in en hämtning av en iphone 6 16gb på applestore på fredag. Någon som vet om man måste köa även fast man har en bokad??

Det kommer finnas två köer, du kan enbart hämta ut din iphone under den tidsperiod du angav i bokningen.

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-25 00:39

Fick en mindre rolig uppdatering när jag gick in och kikade statusen nu..
Köplats: 12
Lev.datum: 2014-09-27 (Varför? Det är ju en lördag..)
Order: iPhone 6 Plus 64Gb

Helt plötsligt fick jag framflyttat datum till imorgon 26/9 ifrån Telia. Igår hade jag 3/10! Är det fler som har fått framflyttat? Vågar man tro på det?

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-09-25 08:25
Ursprungligen av namgniw:

Fick en mindre rolig uppdatering när jag gick in och kikade statusen nu..
Köplats: 12
Lev.datum: 2014-09-27 (Varför? Det är ju en lördag..)
Order: iPhone 6 Plus 64Gb

De kanske skickar den imorgon och räknar en dags leveranstid. Så då borde du få den på måndag.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-09-25 08:26

Telenor skickade hem ett nytt SIM-kort till mig. Men det visade sig att de skickat ett vanligt SIM-kort och inte ett nano. Så om jag får min lur imorgon, så är det inte säkert att jag kan använda den... Antar att det rätta SIM-kortet inte hinner fram till mig tills imorgon.

Ursprungligen av AndyK:

Telenor skickade hem ett nytt SIM-kort till mig. Men det visade sig att de skickat ett vanligt SIM-kort och inte ett nano. Så om jag får min lur imorgon, så är det inte säkert att jag kan använda den... Antar att det rätta SIM-kortet inte hinner fram till mig tills imorgon.

Bara gå in till närmaste telenor butiken och fixa det. Hoppas Telenor skickar ut första batchen IDAG.

Ursprungligen av AndyK:

Telenor skickade hem ett nytt SIM-kort till mig. Men det visade sig att de skickat ett vanligt SIM-kort och inte ett nano. Så om jag får min lur imorgon, så är det inte säkert att jag kan använda den... Antar att det rätta SIM-kortet inte hinner fram till mig tills imorgon.

Är du tuff med stabila händer så kan du kanske klippa till SIM-kortet så att det passar... Det finns även färdiga "stansar" som kan användas. Kjell o Co har nog en sådan.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-09-25 08:41
Ursprungligen av j0hanSE:

Bara gå in till närmaste telenor butiken och fixa det. Hoppas Telenor skickar ut första batchen IDAG.

Har funderat på det, men det känns onödigt om de nu redan skickat ett.
De skulle skicka första batchen idag, men sen är ju frågan om man är med i den...

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-09-25 08:42
Ursprungligen av BlackSmp:

Är du tuff med stabila händer så kan du kanske klippa till SIM-kortet så att det passar... Det finns även färdiga "stansar" som kan användas. Kjell o Co har nog en sådan.

Nja... Tror jag väntar. Har fixat frugans SIM-kort en gång, det räcker...

Ursprungligen av AndyK:

Har funderat på det, men det känns onödigt om de nu redan skickat ett.
De skulle skicka första batchen idag, men sen är ju frågan om man är med i den...

Det skulle tre också göra men nu säger 3's kunder att kundtjänst sagt att de inte får telefonerna förens imorgonbitti

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-09-25 08:49
Ursprungligen av j0hanSE:

Det skulle tre också göra men nu säger 3's kunder att kundtjänst sagt att de inte får telefonerna förens imorgonbitti

Vad jag hört, hade Telenor fått sina lurar tidigare i veckan. Men rykten är ju rykten...

Ursprungligen av AndyK:

Vad jag hört, hade Telenor fått sina lurar tidigare i veckan. Men rykten är ju rykten...

Min 'källa' har sagt att de fått ett stooort parti. Måtte men hamnar i första leveransen....!!! Annars är helgen förstörd ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-25 08:57

Min status hos tele2 är:
Beräknat leveransdatum vid beställningstillfälle: 2014-09-26
2014-09-19, 17:55:Ordern är skapad och kommer snart behandlas i vårt system.
2014-09-21, 01:35 :Din produkt kommer att packas och skickas enligt ovan beräknad leveransdatum vid beställningstillfället.

så antar att dem skickar den idag!

Ursprungligen av westerlu77:

Helt plötsligt fick jag framflyttat datum till imorgon 26/9 ifrån Telia. Igår hade jag 3/10! Är det fler som har fått framflyttat? Vågar man tro på det?

Klart du vågar!
När beställde du? Vilken version av iPhone 6?

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-25 09:29
Ursprungligen av theplague:

Klart du vågar!
När beställde du? Vilken version av iPhone 6?

Jag beställde i lördags på Teliabutiken, det var egentligen en spontan handling. En vanlig iPhone 6, 64 GB jymdgjå. Fick då besked om att jag skulle få leverans den 3 okt.
Nu är det den 4 nov. som gäller.

  • Medlem
  • Skräckholm
  • 2014-09-25 09:31

Någon som hört något från Telenor under dagen idag? Kolli-ID eller dyl? Jag beställde en iPhone 6 64gb Silver 00.19 19/9, hoppas på leverans imorgon. Tycker Telenor har skött informationsflödet riktigt dåligt under den gånga veckan. Vad tycker ni?

Ursprungligen av theplague:

Klart du vågar!
När beställde du? Vilken version av iPhone 6?

19/9 på Telia, men jag goofade så att jag kan inte hämta den i butik.. Kommer med Posten.
iPhone 6 Space grey 64 gb.

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2014-09-25 09:48

Har inte hört något från 3 ännu. På hemsidan har de ändrat leveransdarum fram och tillbaka några gånger och nu har de garderat sig genom att skriva lev v.39-40. Hoppas på något glädjande sms under dagen...

Angående 3 så var veckans första bud från 3 till mig att de skulle få in ett mycket större parti än tidigare lanseringar. Alltså borde de ha fått in dessa som övriga operatörer samt att de sa att de första kunderna skulle få sina lurar på fredag. Veckans andra bud(igår) från 3 var att de skulle få in lurarna idag under dagen och de ska skickas direkt till kunderna. Då är frågan om lurarna har kommit eller inte? Hur kommer det sig 3 inte fått in lurarna tidigare så som de andra operatörerna? Märkligt tycker jag! Men men den som lever får se!

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2014-09-25 10:13
Ursprungligen av De3evil:

Angående 3 så var veckans första bud från 3 till mig att de skulle få in ett mycket större parti än tidigare lanseringar. Alltså borde de ha fått in dessa som övriga operatörer samt att de sa att de första kunderna skulle få sina lurar på fredag. Veckans andra bud(igår) från 3 var att de skulle få in lurarna idag under dagen och de ska skickas direkt till kunderna. Då är frågan om lurarna har kommit eller inte? Hur kommer det sig 3 inte fått in lurarna tidigare så som de andra operatörerna? Märkligt tycker jag! Men men den som lever får se!

Det kommer ett mail när telefonen skickas fick jag till svar idag så kommer det inget under dagen idag så är jag rökt.

  • Medlem
  • Riga
  • 2014-09-25 10:22
Ursprungligen av AndyK:

Telenor skickade hem ett nytt SIM-kort till mig. Men det visade sig att de skickat ett vanligt SIM-kort och inte ett nano. Så om jag får min lur imorgon, så är det inte säkert att jag kan använda den... Antar att det rätta SIM-kortet inte hinner fram till mig tills imorgon.

Samma problem här... Fast det första sim-kortet försvann på posten så när de skickade ett nytt skickades ett micro-sim, så efter ett samtal så skickades ett nano då jag bestämde iPhonen från UK så fick jag den i går och hade turen att få sim-kortet igår också ^^ telenor är alltså ganska dåliga på att skicka rätt sim-kort

Ursprungligen av matteegget:

Fick precis ett meddelande från Telenor att min iPhone 6 är påväg med posten.

Via SMS eller mail?

Bevaka tråden