Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6/6+

Tråden skapades och har fått 599 svar. Det senaste inlägget skrevs .

När jag bokade iPhone 4 hoas Telenor så skickade de telefonen på Torsdagen och så fick jag den på Fredagen, samma dag som den släpptes i sverige. Telenor har även skrivit följande på FB.

Citat:

Vi kommer att skicka ut så många telefoner som möjligt på torsdagen så att så många som möjligt kan hämta ut den på fredagen. Sen kan leveranstid skilja lite beroende på vilken färg och minne man har valt.

Så får se imorgon, kommer att skriva så fort jag fått ett sms. Telenor skickar ut ett SMS så fort den är skickad. Jag beställde 00,01 via telefon, var typ bland dem första som beställde via telefon då, jag citerar "- Det tar längre tid att behandla en webborder än en telefonorder." Så de som ringde in beställningen kom före i kön än de som beställde via hemsidan.

Jag valde en iPhone 6 64GB Space Grey har en gammal iPhone 5s 32GB Gold/Champ.

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-24 16:26
Ursprungligen av lappen71:

Ja det var väldigt lustig för nu står det på Halebops sida.

https://dl.dropbox.com/s/lip3lsmimn32qoo/Sk%C3%A4rmdump%202014-09-24%2016.04.37.png?dl=0

Orättvist.

Kommer bli otroligt besviken om iPhonen inte kommer på fredag då det var en av huvudanledningarna till att jag förlängde mitt abonnemang med tre. Får man den på tisdag t.ex. så är det inte någon större skillnad än att få den några veckor senare och slippa vara uppe halv natten, om du frågar mig.

Fick precis veta att lurarna kommer in till 3 sent i morgon och slussas sen ut till kunderna direkt via posten. Så om Apple inte sinkar sin leverans till 3 samtidigt som posten drar iväg dessa direkt i morgon så bör vi ha de på fredag. I alla fall vi som är bland de 100 första.

Jasså? Enligt min källa så har Telenors lager redan fått in ett stort parti iPhone 6/+. Och målet är att få iväg alla innan 16.00, vad jag fattade det som så är deadline för posten 17.00. Källan till mig kan vi säga är en med insyn.

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-24 17:35
Ursprungligen av De3evil:

Fick precis veta att lurarna kommer in till 3 sent i morgon och slussas sen ut till kunderna direkt via posten. Så om Apple inte sinkar sin leverans till 3 samtidigt som posten drar iväg dessa direkt i morgon så bör vi ha de på fredag. I alla fall vi som är bland de 100 första.

Ursprungligen av j0hanSE:

Jasså? Enligt min källa så har Telenors lager redan fått in ett stort parti iPhone 6/+. Och målet är att få iväg alla innan 16.00, vad jag fattade det som så är deadline för posten 17.00. Källan till mig kan vi säga är en med insyn.

Det sista jag hörde från Telia är de fick in sina iPhones den 22. Men skickar dem inte innan torsdag. Och ska de vara framme nästa dag så är det absolut senast 17 paketen ska vara hos posten.

Ja jag kan inte bedöma min information så er stämmer säkert bättre! Som sagt vi får hoppas på det bästa men det skiter sig säkert...

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-24 17:50

Lite OT kanske, men fick hem mitt skal idag. Kan bara säga: Den är stoor.
Lite bildjämförelser: dropbox

Från vänster: iPad mini, iPhone 6+, iPhone 5

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-09-24 17:51

Telia hoppar lite med sin beräknade leveranstid, först 2/10 sedan 5/11 och nu idag 6/10.
Ska bli intressant att se när den kommer.. :/

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2014-09-24 18:04

Yes.
Min beställningsstatus gick precis från "väntar på lagerleverans" till "plockas från lager" Kollinummer skickas inom kort.
Beställde 01.30 19 sep på telia.
Iphone 6 64gb silver

//alex

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-24 18:08

Va fan det händer saker

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-24 18:19

Har nu köplats 23 (34). Det innebär förmodligen att dom skickar ut telefoner eftersom och att det närmar sig.
6+ 128GB Guld.

Ursprungligen av namgniw:

Det sista jag hörde från Telia är de fick in sina iPhones den 22. Men skickar dem inte innan torsdag. Och ska de vara framme nästa dag så är det absolut senast 17 paketen ska vara hos posten.

Det stämmer att Telia fick dom den 22/9. Stod tom på min första bekräftelse - innan den sida försvann på
" Mina Sidor" den 19/9. Sedan dess har det bara stått prel. lev 26/9. För 1 timma sedan ändrades det till
" din order plockas nu för leverans - då kommer snart att få ett kolli - ID med sms. Så på fredag 26/ 9 ligger den på påstenmför avhämtning - och betalning ........

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-24 18:32
Ursprungligen av adress@mac:

Det stämmer att Telia fick dom den 22/9. Stod tom på min första bekräftelse - innan den sida försvann på
" Mina Sidor" den 19/9. Sedan dess har det bara stått prel. lev 26/9. För 1 timma sedan ändrades det till
" din order plockas nu för leverans - då kommer snart att få ett kolli - ID med sms. Så på fredag 26/ 9 ligger den på påstenmför avhämtning - och betalning ........

Awesome! Fick äntligen en bekräftelse jag med! 26/9

Ursprungligen av namgniw:

Awesome! Fick äntligen en bekräftelse jag med! 26/9

Inte okej! Telenor lyser med sin frånvaro kring detta. I deras inloggningsystem så ser man bara sitt abonnemang.. Suck.. Får vänta på ett SMS då.. Blir väl imorgon när man får veta om man får den på fredag :-/

  • Medlem
  • 2014-09-24 18:54

Oj, Halebop levererar

"Köplats: 10
Ditt beräknade leveransdatum: 2014-09-26"

Pratade med Tres kundtjänst idag angående leveransinfo. Tydligen skickas orderbekräftelse + leveransinformation ut först när telefonen skickas, vilket förhoppningsvis är imorgon :-).

Köplats 128.. Wohoo.. NOT!

Nån som vet hur det funkar om man förbokat från telia och fått bekräftelse på att man kan hämta ut den på fredag, kommer man måsta köa med alla andra kl 00.01? Eller har vi någon räkmacka in i butiken?

Ursprungligen av the_karate_kid:

Nån som vet hur det funkar om man förbokat från telia och fått bekräftelse på att man kan hämta ut den på fredag, kommer man måsta köa med alla andra kl 00.01? Eller har vi någon räkmacka in i butiken?

Om jag reserverat min telefon i butik under natten den 19/9 hur länge kan min telefon ligga reserverad i butiken när jag har gjort ett förköp?
Det är viktigt att du hämtar ut din iPhone någon gång den 26 september i den Telia-butik du valt och slutför köpet, annars förfaller din reservation. Stockholm (Kungsgatan), Göteborg (Kungsportsplatsen) och Malmö (Malmö City) kommer att ha nattöppet den 26 september.

Enda infon som står ang din fråga.

Ursprungligen av j0hanSE:

Om jag reserverat min telefon i butik under natten den 19/9 hur länge kan min telefon ligga reserverad i butiken när jag har gjort ett förköp?
Det är viktigt att du hämtar ut din iPhone någon gång den 26 september i den Telia-butik du valt och slutför köpet, annars förfaller din reservation. Stockholm (Kungsgatan), Göteborg (Kungsportsplatsen) och Malmö (Malmö City) kommer att ha nattöppet den 26 september.

Enda infon som står ang din fråga.

Hittade följande info. Verkar som man måste köa.

Fråga: Har lyckats reservera en iphone i natt och nu undrar jag om man har förtur i butiken den 26 sept eller om man får köa med alla andra som inte reserverat?
Svar: Alla får köa utanför butiken, men har du förhandsbokat sin iPhone och fått det bekräftat – då får du garanterat med dig din iPhone. När väl dörrarna öppnar så kommer det ändå gå fort

Fråga: Och måste man köa även om man har ett snyggt mail som säger att den ligger där och väntar på en?
Svar: Eftersom du inte är ensam om att vilja hämta ut din iPhone så kommer det bli kö. Dock kommer du ju ha din telefon bokad till dig tills du kommer fram. När väl dörrarna öppnas så kommer det gå fort.

Frågan är om man inte bara ska glida in fredag morgon istället. Dom första på Kungsgatan i sthlm har tydligen börjat köa redan nu.

Ursprungligen av koffas:

Kommer bli otroligt besviken om iPhonen inte kommer på fredag då det var en av huvudanledningarna till att jag förlängde mitt abonnemang med tre. Får man den på tisdag t.ex. så är det inte någon större skillnad än att få den några veckor senare och slippa vara uppe halv natten, om du frågar mig.

Men när jag snackade med de (Tre) igår så sa hon att de kommer och skicka mobilerna sent på fredag så det är helt omöjligt att få de på fredag samma dag eller? jag beställde 19/9 00.12

Ja, du har ju på dig tills de stänger, eftersom du har hela dagen på dig. En annan väntar otåligt på SMS:et som _SKA_ _MÅSTE_ komma att telefonen har skickats imorgon förmiddag/eftermiddag.

det verkar som att Telia mer seriösa och gör va de har lovat, sina kunder får leveransen på fredag,

Ursprungligen av mactopen:

Men när jag snackade med de (Tre) igår så sa hon att de kommer och skicka mobilerna sent på fredag så det är helt omöjligt att få de på fredag samma dag eller? jag beställde 19/9 00.12

Oj. det var sent..? Eftersom du beställde så pass tidigt.. Nåja, isåfall kommer de som använder 3 få sina telefoner tidigast måndag om det stämmer som du säger.

Ursprungligen av j0hanSE:

Oj. det var sent..? Eftersom du beställde så pass tidigt.. Nåja, isåfall kommer de som använder 3 få sina telefoner tidigast måndag om det stämmer som du säger.

enligt tre så jag kommer inte få min mobil innan tisdag nästa vecka, så sa hon. och när jag beställde den så sa de leveransen kommer på frdag den 26.vilken som stämmer????? Och va innebär leveransen på fredag??? leverans till tre lagar eller till mig

Ursprungligen av mactopen:

det verkar som att Telia mer seriösa och gör va de har lovat, sina kunder får leveransen på fredag,

Eftersom Telia haft telefonerna sedan i måndags 22/9. Haft lite logistik osv - så är det bara reglerna från Apple som säger att dom tidigast får vara hos användaren fredag 26/9. Kollade in i en Teliabutik idag ifall dom har några tillbehör/fodral till iPhone 6 ännu. Hon viset inte var hon skulle ta vägen. " Får inte plocka fram förän på fredag". Det är som gamla tidens kräftpremiär. Regler är till för att hållas - typ.

Apple är stenhårda, lär bli banlysning av kommande releaser om de inte hålls. Tycker Telenor är lite dåliga på att gå ut med lite "statusuppdateringar" kring releasen, ifall de kommer börja skicka ut telefonerna imorgon.

Var precis samma för mig, när jag bokade så sa dem att jag skulle få telefonen 26 men nu skickas det den 26:e och kommer måndag eller tisdag nästa vecka. Tycker det är uruselt om vi med tre inte har möjlighet att få det samma dag telefonen släpps och många andra får sina telefoner. Detta kommer jag ha i åtanke nästa gång jag ska uppgradera min telefon. När jag beställde min iPhone 5 på förhandsbokning för två år sedan så fick jag den första dagen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-24 21:22
Ursprungligen av koffas:

Var precis samma för mig, när jag bokade så sa dem att jag skulle få telefonen 26 men nu skickas det den 26:e och kommer måndag eller tisdag nästa vecka. Tycker det är uruselt om vi med tre inte har möjlighet att få det samma dag telefonen släpps och många andra får sina telefoner. Detta kommer jag ha i åtanke nästa gång jag ska uppgradera min telefon. När jag beställde min iPhone 5 på förhandsbokning för två år sedan så fick jag den första dagen.

Det är väl inte svårare än att köpa den på Apple Store?

Bevaka tråden