Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"One more thing"

Tråden skapades och har fått 763 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-10-12 16:37

Alldeles nyss på apple.com låg det en annons för HD Powerbook, och jag han se att det var processor på 2 Ghz men när jag gick in på den svenska var det iPod nano, och när jag laddade om
apple.com så var det iPod nano igen.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-10-12 16:41
Ursprungligen av ne100:

Alldeles nyss på apple.com låg det en annons för HD Powerbook, och jag han se att det var processor på 2 Ghz men när jag gick in på den svenska var det iPod nano, och när jag laddade om
apple.com så var det iPod nano igen.

hmm exakt på vilken sida?

[edit]ahh vi skriver om varandra[/edit]

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-12 16:41
Ursprungligen av ne100:

HAr det inte kommit nya Powerböcker, HD nytt på apples startsida.

då må jag vara blind..:-/

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-10-12 16:45
Ursprungligen av Adrian B:

Det är bara lurendrejerier, man kan skriva vad man ville före ett @ i domännamnet eftersom det är en del av syntaxen för att skriva användarnamn (och ev. lösenord).

Kolla själv den här adressen:

http://adrian-vill-visa-hur-man-kan-skriva-vadsomhelst-innan-ett-snabel-a@99mac.se/forum/

Du din hacker där!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-12 16:54

2h kvar.....

  • Medlem
  • 2005-10-12 17:06

Tror ni man kommer kunna se presentationen några timmar efter på Apples hemsida som vanligt?

Ursprungligen av Henke:

Tror ni man kommer kunna se presentationen några timmar efter på Apples hemsida som vanligt?

Dagen efter tror jag.

  • Medlem
  • 2005-10-12 17:10

Finns den någon sida som rapporterar vad som händer?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-12 15:42

vilka sidor kommer att rapportera från evenemanget? jag glömmer alltid bort de där adresserna...

Ursprungligen av oskarrr:

vilka sidor kommer att rapportera från evenemanget? jag glömmer alltid bort de där adresserna...

MacObserver är en av dom, se URL:

http://live.macobserver.com/article/2005/10/specialevent_keynote.shtml

  • Oregistrerad
  • 2005-10-12 15:50

BBC skall tydligen sända något också.

BBC

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-10-12 15:57

Om någon vill slå vad om vad Apple lanserar ikväll tar spelsajten Bodog.com emot insatser...

http://www.bodog.com/sports-betting/non-sports-events.jsp

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-10-12 16:44
Ursprungligen av skamuel:

Om någon vill slå vad om vad Apple lanserar ikväll tar spelsajten Bodog.com emot insatser...

http://www.bodog.com/sports-betting/non-sports-events.jsp

Intressant, men någon som lite snabbt kan översätta oddsen?

Mest bara intresserad vilka alternativ som har högst respektive lägst.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-10-12 17:06

Mer info från Think Secret:

http://www.thinksecret.com/news/0510oct12e.html

(Jag vet att jag bashat dem flera gånger i denna tråden, men vadå, nu är det ju så nära! )

Ska bli spännande.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-12 17:10

Alla sitter som klistrade vid skärmarna nu...

1h 50 min kvar

vafan! applestore e fortfarande uppe! ska inte dom natta i såna här lägen om de e nåt?

122 medlemmar sitter just nu klistrade - i väntan på vad? Här kommer att presenteras i bästa fall andrahandsinformation, men förmodligen tredjehandsinformation hämtad från de vanliga ställena; thinksecret.com, macrumors.com, appleinsider.com etc. Vet någon om BBC London sänder via nätet? Jag hittar inget på deras hemsida om att de skulle sända. Verkar som om det enbart är ett "media event" med inbjudna journalister mfl.

Och till er som anser det vara ett mödosamt arbete att flytta mjukvara mellan platformar, och inte så som jag slarvigt beskrev det "pilla lite": jag värderar inte ert arbete. Jag skrev ett inlägg där jag försökte beskriva att det inte är omöjligt att ha programvaror redo för intel-macar. Läs det gärna igen, och ha då i åtanke att jag försökte argumentera för detta.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-12 17:30
Ursprungligen av Andreas Hagberg:

122 medlemmar sitter just nu klistrade - i väntan på vad?

Jag kollar om någon hittar länk till andrahandsinformation

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-10-12 17:59
Ursprungligen av Andreas Hagberg:

Och till er som anser det vara ett mödosamt arbete att flytta mjukvara mellan platformar, och inte så som jag slarvigt beskrev det "pilla lite": jag värderar inte ert arbete. Jag skrev ett inlägg där jag försökte beskriva att det inte är omöjligt att ha programvaror redo för intel-macar. Läs det gärna igen, och ha då i åtanke att jag försökte argumentera för detta.

Vänta med att beskriva och anse om saker tills du har en någorlunda verklighetstrogen bild av vad det du gör antaganden kring egentligen innebär. Att porta kod mellan plattformar går inte till på det viset du (löst) beskriver och just för att du inte har en aning om hur det funkar så är dina teorier och spekulationer kring portningen helt verklighetsfrämmande.

Ursprungligen av tjogin:

Vänta med att beskriva och anse om saker tills du har en någorlunda verklighetstrogen bild av vad det du gör antaganden kring egentligen innebär. Att porta kod mellan plattformar går inte till på det viset du (löst) beskriver och just för att du inte har en aning om hur det funkar så är dina teorier och spekulationer kring portningen helt verklighetsfrämmande.

Men försök vara lite resonlig, och nedlåt dig inte till att angripa min person om vilken du uppenbarligen har en felaktig uppfattning, tro mig. Om du har en dålig dag så må det vara hänt, men jag kommer inte besvara några fler inlägg från dig till dess att du sänker tonläget något. Vi är väl alla vänner här, inte sant? Vi gillar Apple och deras produkter, något som vi har gemensamt. Så sluta nu upp med hysa uppfattningar om min verklighetsupppfattning.

Till Er övriga ber jag om ursäkt för att detta upptar nödvändig plats i tråden (Adrian, mfl?), som istället bör ägnas åt spekulation om vad Apple har att erbjuda oss ikväll.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-10-12 18:26
Ursprungligen av Andreas Hagberg:

Men försök vara lite resonlig, och nedlåt dig inte till att angripa min person om vilken du uppenbarligen har en felaktig uppfattning, tro mig.

Jag vet inte vad du pratar om, jag vet inte vem du är och har inte sagt något om din person.

Ursprungligen av Andreas Hagberg:

Så sluta nu upp med hysa uppfattningar om min verklighetsupppfattning.

Dina spekulationer om hur/varför det skulle gå till att relativt enkelt porta kod från Windows till OS X är verklighetsfrämmande, helt enkelt för att du inte har någon aning om hur det egentligen går till (du är inte ensam om det, det är väl bara programmerare som har någorlunda bra uppfattning om hur det går till). Gillar du inte att jag eller någon annan påpekar detta om dina spekulationer så är det ju bara för dig att antingen lära dig om hur det egentligen funkar, eller att låta bli att spekulera.

Känns nästan som om Steve har prickat in sina keynotes efter svenska fotbollslandslagets matcher, förra gången hann visserligen keynoten passera innan jag åkte iväg till farfar för att se fotbollen, men så inte denna gång...
Någon vänlig själ som har lust att sms:a mig om det presenteras något extraordinärt? (I need to be first to know...)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-12 17:30

Galet...

Själv ska man in i möte och kommer ut runt 19:00-20:00... får väl se om världen finns kvar då

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-12 17:38

Dags för lite mat, kommer hit igen till kl 19

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-10-12 17:47

iLounge.com har bild på en "läckt" iPodreklam. Den har blivit slashdottad, så jag speglar den på min sajt, www.samuellinde.com

Ursäkta "reklamen".

Kanske är det något i stil med Epson P-2000 Multimedia Storage Viewer på 40GB som kan visa foto, film och musik i Motion JPEG/MPEG-4 samt spela MP3/AAC. Kan Apple släppa något sådant fast snyggare, bättre bild, firewire 800 så ställer jag mig gärna i kö för en sådan. Alla TV-bolag har ju jättearkiv som skulle kunna nå en helt ny publik, det är bara en frågan om pris och upphovsrätt. Apple har ju med sin affärsmodell för ITMS visat sig värdiga att kunna administrera en sådan videotjänst ihop med världens mest och högst ansedda TV-bolag så att eventet sker hos BBC kanske inte är en tillfällighet.

Mer info om deras lilla manick finns här... ganska snygg kan man nog säga.

http://www.epson.se/products/imaging/camera/photopcp2000/index.htm

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-10-12 17:55

Japp, dags att börja bli förväntansfull (yeah right, det har man varit i snart en vecka nu). Hur länge håller det på tro?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-10-12 17:55

Hmm... första gången man blir besviken över att en affär är öppen. Fasen vilka konstiga känslor Apple lockar fram.

Ganska säker på att Thinksecret.com vet exakt vad som kommer.
Kul att det blir video iPod nästa år.

Bevaka tråden