Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"One more thing"

Tråden skapades och har fått 763 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Ganska säker på att Thinksecret.com vet exakt vad som kommer.
Kul att det blir video iPod nästa år.

Adam Curry, säger i sin podshow, att när han tagit upp ämnet med Steve Jobs så har denne sett helt oförstående ut frågat hur tusan en Videoipods motsvarighet till ipodens hörlurar skulle se ut... en monokel??
Själv kan jag inte tänka mig än bättre videoipod än just den nya 13"-powerbooken med widescreen.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-10-12 18:19
Ursprungligen av David Slättne:

Adam Curry, säger i sin podshow, att när han tagit upp ämnet med Steve Jobs så har denne sett helt oförstående ut frågat hur tusan en Videoipods motsvarighet till ipodens hörlurar skulle se ut... en monokel??

Ha ha, vilket skönt svar!!

"Along with the Video iPod, Apple launches the new iMonocle - the perfect companion to the new iPod. Available in 4-6 weeks."

  • Medlem
  • 2005-10-12 18:21
Ursprungligen av David Slättne:

Adam Curry, säger i sin podshow, att när han tagit upp ämnet med Steve Jobs så har denne sett helt oförstående ut frågat hur tusan en Videoipods motsvarighet till ipodens hörlurar skulle se ut... en monokel??
Själv kan jag inte tänka mig än bättre videoipod än just den nya 13"-powerbooken med widescreen.

Ja, iPod video hade gjort mig grymt besviken iaf. Det jag hoppas på är en airport express plus iTunes Video Store. Nya powerböcker hade iofs varit fint men det tror jag inte motiverar ett helt eget arrangemang som detta. Men vi får snart veta...

Det börjar kl 19 svensk tid eller?

Ursprungligen av Ola Lidén:

Ja, iPod video hade gjort mig grymt besviken iaf. Det jag hoppas på är en airport express plus iTunes Video Store. Nya powerböcker hade iofs varit fint men det tror jag inte motiverar ett helt eget arrangemang som detta. Men vi får snart veta...

Det börjar kl 19 svensk tid eller?

ett ögonblick ska jag kolla i den där online-kalendern som listar alla apples presentationer.....
Jo det stämmer kl 19:
den finns på webben
http://www.icalx.com/html/supinum/month.php?cal=mac-agenda
men du kan också ha den i din ical:
webcal://icalx.com/public/supinum/mac-agenda.ics

verkar som om applestore är nere! det närmar sig

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-10-12 18:09

En video-iPod är nog endast intressant (för min del då) om den backas upp av iTunes Video Store. Då får man den där sköna helhetslösningen och en sådan är ju eftertraktad på videohållet. Men jag hoppas ändå mest på att nyheten inte har med iPod att göra. Kanske deras egen telefon?

iLounge has snapped exclusive photos of advertisements for the new iPod, which will be introduced today at Apple's "One more thing" event in San Jose, California. The familiar silhouette posters clearly show an all-new iPod model with a noticeably larger display, approximately 2.5 to 2.6 inches diagonal, compared to the current full-size iPod's 2-inch screen. Also of note, the headphone jack has been moved from the top-center t
iLounge o the top-right side of the device.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-10-12 18:13
Ursprungligen av Mats Börjesson:

iLounge has snapped exclusive photos of advertisements for the new iPod, which will be introduced today at Apple's "One more thing" event in San Jose, California. The familiar silhouette posters clearly show an all-new iPod model with a noticeably larger display, approximately 2.5 to 2.6 inches diagonal, compared to the current full-size iPod's 2-inch screen. Also of note, the headphone jack has been moved from the top-center t
iLounge o the top-right side of the device.

Hoppas det inte stämmer, men vem vet. De stämde ju med Shuffle...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-10-12 18:16
Ursprungligen av Snooze:

Hoppas det inte stämmer, men vem vet. De stämde ju med Shuffle...

Den större skärmen lär ju bero på videofunktionen.

Think Secret verkar ha rätt, ja. Lite besviken, tror jag.
Jobbig sits man sitter i med en fallfärdig iPod och ryck i köptarmen. Köpa en ny kvasi-video-iPod eller vänta tills den "riktiga" video-iPoden nästa år? Dilemma.

Hm...

http://www.apple.com/movies/ ger 403 forbidden
testar man med http://www.apple.com/films/ och liknande ger det 404 not found

Kanske nämnts tidigare, men jag hittar ingen som gjort det.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Hm...

http://www.apple.com/movies/ ger 403 forbidden
testar man med http://www.apple.com/films/ och liknande ger det 404 not found

Kanske nämnts tidigare, men jag hittar ingen som gjort det.

Låter intressant, det blir ju inte så utan vidare.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-10-12 18:24

Nu ligger Apple Store nere.

Lite ny design på "We'll be back..."-sidan.

Ursprungligen av skamuel:

Nu ligger Apple Store nere.

Lite ny design på "We'll be back..."-sidan.

Woohooo!

SLUTA NU!!!!
tjogin och Andreas...
Skicka PM i stället.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-10-12 18:29

Tycker både tjogin och Anderas Hagberg skall lägga av, vad jag kommer ihåg har ni redan blivit tillsagda att sluta tjafsa i denna tråd (och över huvud taget), släpp det nu för vår allas trevnad.

30min kvar

  • Oregistrerad
  • 2005-10-12 18:38
Ursprungligen av Filip:

Tycker både tjogin och Anderas Hagberg skall lägga av, vad jag kommer ihåg har ni redan blivit tillsagda att sluta tjafsa i denna tråd (och över huvud taget), släpp det nu för vår allas trevnad.

30min kvar

Hi, hi, alla här är ju sådana nerviga super apple fans, så det är väl bara naturligt att det blir lite uppstressat ibland... man måste ju få utlopp för all stress. Det känns precis som när man var liten och skulle fylla år och mamma gjorde i ordning tårtan i köket medans man låg och låtsades sova!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-12 18:30

30 min kvar..

29 min kvar...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-12 18:31
  • Oregistrerad
  • 2005-10-12 18:34
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Brrr... fult värre. Ser ut som en billig kopia, apple kan bättre tycker man.

26min kvar...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-12 18:36
Ursprungligen av HerrOber:

Brrr... fult värre. Ser ut som en billig kopia, apple kan bättre tycker man.

26min kvar...

Såg du bilderna som följde?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-12 18:38
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Såg du bilderna som följde?

Ja, jag såg dom och tyvärr ser det äkta ut Hoppas Steve har ett äss i rockärmen för om detta är "One more thing" blir jag besviken...

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-12 18:36
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Oj, det där såg ju hyfsat realistiskt ut för katten!

Ursprungligen av gurne:

Oj, det där såg ju hyfsat realistiskt ut för katten!

Men det bör väl vara en widescreenskärm?
Annrs tror jag Apple är ute o cyklar om de tror på in videoipod men inte ett htpc(mac). MS har ju skärdat stora framgångar med media center. Alla jag känner har sina datorer som mediaspelare.

Min gissning är en tv-dator, video-ipod (för att alla rykten pekar ditåt) samt itunes video store.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-12 18:42
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-12 18:47

Nu vet jag. Fasen va skön han är Steve som tog sig tid att ringa mig på telefonen bara för att han ville berätta. Det kallar jag en riktig kompis.

Eyepod: En kikare som spelar U2 och Madonnas senaste låtar

Eller va det nu va han sa, det är svårt det där med Engelska...
Ja jag väntar också som en galning 10 minuter kvar...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-12 18:39
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Verkar inte bättre än att det är sant....

Liknar väldigt mycket de stilerade bilderna av den nya ipoden som har presenterats på bla. ilounge

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-12 18:32

Alla här, inklusive jag själv är galna. Vi behöver psykiskt, professionellt, stöd

Ursprungligen av Erik.dv:

Alla här, inklusive jag själv är galna. Vi behöver psykiskt, professionellt, stöd

jag är 40 år och sitter å räknar ner. Jag är vuxen!

Bevaka tråden