Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iMac (aug -07)'

Tråden skapades och har fått 579 svar. Det senaste inlägget skrevs .

En 24" beställd nu! 2,4 GHz, 1 GB (ska bli 2), 500 GB disk, trådlöst tgb och mus. Plus en AirPort Extreme och en AppleTV!

Synd bara att det hela dröjer en dryg månad, men jag kanske lyckas fokusera mer på pluggandet under den tiden... sitter vid min nöd-iBook med 800 MHz G3:a just nu

Fyra iMacs 20" har kommit hem och just nu använder jag en sådan. Den är helt otrolig och ger en så förbaskat skön känsla.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-13 12:56

Jag tycker att det är coolt att man kan väcka datorn från vila med den lilla fjärrkontrollen. Har man kunnat det med tidigare modeller också?

Kommer beställa så fort de levereras med Leopard installerad... Känns svårt att vänta, hoppas det bara inte tar för länge....

För att det är det tråden handlar om?

"tråden för alla som beställt nya iMac..." kan väl vara kul och diskutera konfigurering etc? jag valde bort trådlöst tangentbord för jag tycker det är smidigare att ha extra USB-portar på tangentbordet för tillfälliga inkopplingar (digitalkamera etc)

Har nu varit och klämt på nya iMacen nere på Machuset i Borås. Sjukt snygg och jäkligt slimmad! Kändes mycket "fräschare" än vad som framgår av bilderna. De hade den "gamla" imacen 17" vid sidan av, och den ser verkligen ut som en plastleksak i jämförelse. Mycket nöjd med min beställning! Det enda som kändes surt var att jag fick reda på att de också hade studentrabatt på Machuset, dock inte lika stor. Men de få hundralapparna jag sparar hade jag nog kunnat leva med för att fått tagit med mig datorn hem idag och hunnit "leka" de sista veckorna på sommarlovet..

Kan någon bekräfta påståendet att det fortfarande finns magnet för att fästa fjärrkontrollen med, men att den nu sitter bakom glaset istället för på sidan?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-13 16:36
Ursprungligen av Hagelin:

Kan någon bekräfta påståendet att det fortfarande finns magnet för att fästa fjärrkontrollen med, men att den nu sitter bakom glaset istället för på sidan?

Jag har inte hittat någon, men så har jag också bara letat på det vanliga stället. Vad menar du med "bakom glaset"?

Jag kan leta lite mer när jag kommer hem

Måste fråga när jag hör att många fått sin data skickad; Var det bara jag som tyckte det kunde vara coolt med trådlöst tangentbord? Antar att det är det som gör att det dröjer, beställde min 8 aug och den skall komma 21 sep.. ?

Jag har ståt och lekt med en 20" idag
Dock så är 24" lite senare i skicket. Min skulle komma på Fredag är det sagt

kan inte tänka mig att man skall sätta fjärren på framsidan på skärmen?!

Efter lite googlande verkar det som att det sitter ett antal magneter bakom glaset, dock inte med syfte att vara fästen för fjärrkontrollen, trots att vissa lyckats använda dem till det. Håller med dig om att det inte är särskilt estetiskt tilltalande...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-13 18:40
Ursprungligen av Hagelin:

Efter lite googlande verkar det som att det sitter ett antal magneter bakom glaset, dock inte med syfte att vara fästen för fjärrkontrollen, trots att vissa lyckats använda dem till det. Håller med dig om att det inte är särskilt estetiskt tilltalande...

Jag har testat nu. Det finns som sagt några magneter därinne någonstans, men de räcker inte för att hålla uppe fjärrkontrollen med. Åtminstone inte på min 24-tummare.

Men man vill ju använda fjärrkontrollen hela tiden så det behövs ju ingen hållare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-13 22:50
Ursprungligen av klas:

Jag har testat nu. Det finns som sagt några magneter därinne någonstans, men de räcker inte för att hålla uppe fjärrkontrollen med. Åtminstone inte på min 24-tummare.

Men man vill ju använda fjärrkontrollen hela tiden så det behövs ju ingen hållare

Hur kunde du få din 24" imac levererad så fort?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-13 23:28
Ursprungligen av atomlab:

Hur kunde du få din 24" imac levererad så fort?

Jag åkte och köpte den i en butik. Som man gjorde förr. Och jag betalade med check! Som man gjorde förr.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-13 17:27

Var inne på inLife i Stockholm och tittade på 20"aren.. Mycket fin dator, snabb tycker jag också med endast 1 GB RAM!

Mest för att jag börjar bil otålig nu, går det o ändra beställningen och ta bort det trådlösa tangentbordet? Skulle det skynda på det hela lite? Kanske dumt o göra det men man kan leka med tanken.. Nån som vet?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-08-13 22:56

Magneterna bakom glasskärmen verkar vara till för att hålla glaset på plats. Kolla på Kodawarisan! Så det verkar som det går att göra iMac "unglossy". Här är en bättre film som visar att iMac saknar magnet.

Fått en 24" - hur gick det till???

Finns nån i sthlm att titta på??

/

Ursprungligen av Homy:

Magneterna bakom glasskärmen verkar vara till för att hålla glaset på plats. Kolla på Kodawarisan! Så det verkar som det går att göra iMac "unglossy". Här är en bättre film som visar att iMac saknar magnet.

Om det är någon som fortfarande tvekar på om magnet finns eller inte reder Apple ut begreppen här: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306284

Det finns ingen är svaret.

Ursprungligen av wildcard:

Mest för att jag börjar bil otålig nu, går det o ändra beställningen och ta bort det trådlösa tangentbordet? Skulle det skynda på det hela lite? Kanske dumt o göra det men man kan leka med tanken.. Nån som vet?

Det går oftast bra, har faktiskt gjort det själv eftersom trådlöst inte spelar så stor roll för min del och att jag hellre får datorn om någon vecka i stället för någon månad. Ring Apple Store så kan det säkert ordnas.

Ursprungligen av Samuel K:

Det går oftast bra, har faktiskt gjort det själv eftersom trådlöst inte spelar så stor roll för min del och att jag hellre får datorn om någon vecka i stället för någon månad. Ring Apple Store så kan det säkert ordnas.

Men som sagt, med ett öga för design kan jag nog inte bortse från att det är snyggare trådlöst.. Det är nog bara o vänta, men det kan va bra o veta hur det funkar inför nästa beställning

  • Oregistrerad
  • 2007-08-14 16:06

Äh vafan, jag har slutat vela. Nu är den beställd och den sjätte september markerat i almanackan.

Det blev en 24" med 2.8GHz Intel Core 2 Extreme och 500 GB Serial ATA-enhet som BTO. Sedan köper jag ett par gig minne av någon lokal PC-nasare.

Vilken butik då?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-13 23:52
Ursprungligen av jonte0:

Vilken butik då?

Den heter MCS, men ligger i Nice (och i Cannes, men de har inga kvar på lager).

okeey...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-13 23:56

Som sagt så kommer nya Macoteket i SOUK, Stockholm att ha nya iMacs och även en iPhone för den delen - när butiken har premiär på torsdag.

http://data.macoteket.se/files/souk.html

Grejen med iMac 24" är att dom levererades till Sverige i Fredags.
Vad jag förstod så är det första leveransen som kommer nu på Torsdag/Fredag till Sverige med iMac24".
Om man är ute efter 20" så finns dom redan i butikerna att handla, då dom kom in förra fredagen till Sverige.

Bevaka tråden