Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iMac (aug -07)'

Tråden skapades och har fått 579 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-08-15 22:21
Ursprungligen av Fritz FTW!:

De kanske har tappat ditt paket på vägen? Kanske någon som är väldigt lycklig över att en iMac har krossat deras tak?

Haha det vore något, kan se kvällstidningsrubrikerna.

Om det nu hade varit sant;

15 aug 2007 22:05 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point

Nu är den i knarkets förlovade land.

Fritz... min blev kvar i Amsterdam - snyft...

Grattis!!

Ursprungligen av jonte0:

Fritz... min blev kvar i Amsterdam - snyft...

Grattis!!

Tack! Jag kanske vinner (alltså får min först)!
Vad blir mitt pris?

Det skumma är ju att jag beställde först på kvällen på onsdagen. Klart, om allt ändå skickas med samma paket spelar det ju inte någon större roll.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-15 22:21

Beställde så fort applestore kom upp igen efter lanseringen, tyvärr har det tagit en vecka för AFS att gå igenom. Men nu äntligen har dom fått betalningen leverans den 24e!!!!!!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-08-15 23:33

14 aug 2007 17:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
12 aug 2007 09:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
12 aug 2007 03:24 Shanghai Shipped From Originating Depot
11 aug 2007 19:06 Shanghai Consignment Received At Transit Point
11 aug 2007 10:11 Shanghai Consignment Picked Up

GARRARARARARARAH!!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-15 23:48

Idag har jag äntligen hämtat min iMac. Jag har väntat i flera månader på att den nya iMacen skullen komma så att jag äntligen kunde göra min definitiva switch till Mac (värmde upp med ett köp av MacMini i december och en Macbook i juni).

Så fort jag fick höra att den nya iMacen släppts, ringde jag till den Mac affär jag använder mig utav från min semester adress i Italien. Idag kom jag hem (till Holland) och hämtade direkt iMacen. Känns kul att vara en av de första som fått den - och den är verkligen SUPER!!!!!

Jag valde 20" med 2.4Ghz processorn och satte i 2GB RAM. Än har jag naturligtvis inte hunnit göra så mycket, så jag återkommer i senare diskussioner med mer info hur den är, men det ser mycket lovande ut!

Varför tog jag inte steget till Mac världen flera år tidigare...

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-08-16 12:31

Nu så är den på gång:

16 aug 2007 06:07 Orebro Onforwarded For Delivery
16 aug 2007 05:59 Orebro Import Received
15 aug 2007 21:12 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
14 aug 2007 20:57 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
14 aug 2007 20:56 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
14 aug 2007 11:11 Amsterdam Consignment Received At Transit Point
12 aug 2007 09:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
12 aug 2007 03:23 Shanghai Shipped From Originating Depot
10 aug 2007 22:30 Shanghai Consignment Received At Transit Point

Ringde poståkeriet och den går att hämta i morgon kl 09.30 så får jag den innan helgen.
Har suktat länge på en imac. Senast jag arbetade med mac var under studietiden för 18 år sedan. Cpu:n var på 8MHz om jag inte minns fel

Min är "Out For Delivery". SItter och väntar spänt.

Hmpf, jag lyckades missa budet på något vänster, trots att jag suttit 10 meter från dörren hela dagen. Jaja, jag övertalade TNT för att få honom att komma förbi igen.

Nu verkar det ju som det börjar hända grejer! För alla som vill dela med sig av sina intryck av nya iMacen har jag gjort en tråd för de som fått den här:

http://www.99.se/emac-imac/222435-traden-foer-fatt-sin-nya-imac-alu.html#post1328621

Skriv på, ni vet hur mycket vi andra som fortfarande inte fått den vill höra om den!

Är folk intresserade av bilder? Får ta bilder med mobilen i sådana fall, för farsan har med sig kameran till Utah.

alltid!

Jag postar bilderna i tråden för alla som har fått sin iMac. Jag är en av dem nu.

Ring ring - det var TNT.....

/

  • Medlem
  • 2007-08-16 19:42

Min kom till Helsingborg klockan 5:00 i morse. Trodde jag skulle få den idag, men inget har hänt. Hoppas den kommer imon då.

Ursprungligen av Offe:

Min kom till Helsingborg klockan 5:00 i morse. Trodde jag skulle få den idag, men inget har hänt. Hoppas den kommer imon då.

Min landade där kl. 20:00 idag. Känns tveksamt att den skall hinna sista biten tills imorgon, men man kan alltid hoppas.

  • Medlem
  • 2007-08-16 22:04
Ursprungligen av Offe:

Min kom till Helsingborg klockan 5:00 i morse. Trodde jag skulle få den idag, men inget har hänt. Hoppas den kommer imon då.

Och nu är den "Out for delivery" vilket betyder, iMac hos mig imon:D

Fick min 24a idag, står i kartongen på rummet. Kan tyvärr inte öppna förren tidigast söndagkväll, ska iväg till sthlm straxx

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-17 15:23

Nu står äntligen en 24" imac och installeras på mitt skrivbord

2.8, 500gb, 4gig

kan du testa den lite? hur låter den? + när beställde du den?

Ursprungligen av atomlab:

Nu står äntligen en 24" imac och installeras på mitt skrivbord

2.8, 500gb, 4gig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-19 09:40
Ursprungligen av el gringo:

kan du testa den lite? hur låter den? + när beställde du den?

Åkte ju på en sådan avbasning här över att jag inte skrev det i "Vi som har fått nya iMacen" Så jag vågade inget annat än att skriva där! Måste man ha så många trådar om allt?

Hur som så har jag skrivit lite där! btw så är den knäpptyst och beställde den 2 min efter att applestore öppnades.

då får du skriva i tråden för de som FÅTT sin imac snart då!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-08-17 15:36

Min är på G, kom till helsingborg igår vid 20:00-tiden och skickades från stockholm vidare mot bollnäs igår...

På måndag, på måndag...yeah!

och min skeppas på Måndag...

Var ser ni statusen och var den är någonstans?
Via TNTs hemsida eller via Apples egna shipping-tjofräs-avdelning?

Ursprungligen av RockyMontana:

Var ser ni statusen och var den är någonstans?
Via TNTs hemsida eller via Apples egna shipping-tjofräs-avdelning?

http://www.apecode.com/appletrack/index.php

Ursprungligen av Apecode:

18.07.2007, Error messages
The problems with database errors and "Feil ved nedlasting" has now been solved.

Skit med, det fungerar inte!

Ursprungligen av RockyMontana:

Skit med, det fungerar inte!

Det funkar fortfarande inte för mig? När jag fyller i mitt 10siffriga nummer som börjar med 80 så kommer det liksom inte fram nånting.. Trots att jag vet att datorn är i amsterdam nu (hittade nån halvbra widget som talar om senaste grej). Funkar det för er andra?

Ursprungligen av Anders Båth:

Det funkar fortfarande inte för mig? När jag fyller i mitt 10siffriga nummer som börjar med 80 så kommer det liksom inte fram nånting.. Trots att jag vet att datorn är i amsterdam nu (hittade nån halvbra widget som talar om senaste grej). Funkar det för er andra?

Skulle gissa att TNT-sidan uppdateras senare ikväll så du kan följa den resten av vägen. Jag antar att när du söker hos TNT fyler du i 80-numret och klickar i referens och sen sök?

Ursprungligen av Rickard A:

Skulle gissa att TNT-sidan uppdateras senare ikväll så du kan följa den resten av vägen. Jag antar att när du söker hos TNT fyler du i 80-numret och klickar i referens och sen sök?

När du skrev så letade jag upp sökfunktionen på TNTs hemsida, där funkar det fint! så för er som vill kolla var er dator befinner sig, använd http://www.tnt.com/country/en_generic.html istället för http://www.apecode.com/appletrack/

Bevaka tråden