Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iMac (aug -07)'

Tråden skapades och har fått 579 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Anders Båth:

För er som vill kolla var er dator befinner sig, använd http://www.tnt.com/country/en_generic.html istället för http://www.apecode.com/appletrack/

Hur får jag reda på var datorn befinner sig, anger jag beställningsnumret då?

Ursprungligen av wildcard:

Hur får jag reda på var datorn befinner sig, anger jag beställningsnumret då?

Om du fått ett mail från Apple att den skickats kan du läsa det där. Men för att ge dig en ledtråd så söker du på numret som börjar på 80********. Ange det på TNTs sida och klicka i referens och så så söker du.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-19 20:40

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010090567
Funkar detta, väldigt billiga minnet, i den nya iMacen?

Senast redigerat 2007-08-19 21:05
Ursprungligen av Spiken:

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010090567
Funkar detta, väldigt billiga minnet, i den nya iMacen?

Funkar utmärkt. Fast gör dig själv en tjänst och fläska i 2GB när du ändå håller på.

Ursprungligen av Rickard A:

Funkar utmärkt. Fast gör dig själv en tjänst och fläska i 2GB när du ändå håller på.

1 GB extra = 2 GB, det kommer jag satsa på. Då kanske man skulle ta och beställa detta minnet då? Helt säker på att det funkar?

Ursprungligen av Anders Båth:

1 GB extra = 2 GB, det kommer jag satsa på. Då kanske man skulle ta och beställa detta minnet då? Helt säker på att det funkar?

100%. Har 2x2GB i min MacBook Pro och den går som en dröm. Har använt Kingston i alla mina macar utan problem.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-19 22:50

Sådär, beställt! 20", 2,4 GHz, 1 GB RAM (dustin home blir nog stolt leverantör av en 1 GB eller 2x2 GB ganska snart).

Senast redigerat 2007-08-20 19:11

Jag tror min är i Stockholm nu. Jag har den via ÅF. Men det är tänkbart.
Ska in imöra och fråga ut dom

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-08-19 23:40

imorgon kommer min kära iMac

Jovisst, Kingston gillar Apple, men då det inte är samma datortyp kan man väl inte vara helt säker på att minnet funkar? Har iofs alltid köpt olika minnen till alla mina macar på alla möjliga ställen, och det har alltid funkat. Men man har ju hört om folk som fått problem med minnen som enligt specen "borde" funka.

Ursprungligen av Anders Båth:

Jovisst, Kingston gillar Apple, men då det inte är samma datortyp kan man väl inte vara helt säker på att minnet funkar? Har iofs alltid köpt olika minnen till alla mina macar på alla möjliga ställen, och det har alltid funkat. Men man har ju hört om folk som fått problem med minnen som enligt specen "borde" funka.

Du oroar dig helt i onödan. Köp skiten och fundera inte så mycket

Kingston funkar, nemas problemas. SÅ speciellt petiga är inte macarna. Minnespriserna är så här låga just nu, det är just nu inte bara no-name grejor som är billiga utan allt minne.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-20 08:03

Tänk på att Intel maskinerna har just Intel chipset som tradionellt sätt är mindre kräsna ann sina PPC systrar.

Hmm som sagt, min dator är i amsterdam, men upptäckte precis att pengarna för datorn kommit tillbaka in på kontot? Dags att bli orolig? Eller bjuder apple på datorn?

Ursprungligen av Anders Båth:

Hmm som sagt, min dator är i amsterdam, men upptäckte precis att pengarna för datorn kommit tillbaka in på kontot? Dags att bli orolig? Eller bjuder apple på datorn?

Det är så för mig med. vet inte vad det är om..

Ursprungligen av Anders Båth:

Hmm som sagt, min dator är i amsterdam, men upptäckte precis att pengarna för datorn kommit tillbaka in på kontot? Dags att bli orolig? Eller bjuder apple på datorn?

Tänk vad rudis alla är på sånt här

Att du ser pengarna på kontot igen beror på att det görs en reservering direkt du betalar, detta är för att säljaren ska veta att du har pengarna. Köparen får dock inga pengar förrän prylen är skickad/fakturerad. Efter några dagar syns pengarna på kontot igen. De är dock fortfaranade reserverade för säljaren så även om du sätter sprätt på dem kommer säljaren få dem och du en minuspost på kontot.

Att de kommit tillbaka trots att datorn skickats beror nog enbart på nån eftersläpning. De kan försvinna från kontot igen närsomhelst.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-20 18:39
Ursprungligen av Rickard A:

Tänk vad rudis alla är på sånt här

Att du ser pengarna på kontot igen beror på att det görs en reservering direkt du betalar, detta är för att säljaren ska veta att du har pengarna. Köparen får dock inga pengar förrän prylen är skickad/fakturerad. Efter några dagar syns pengarna på kontot igen. De är dock fortfaranade reserverade för säljaren så även om du sätter sprätt på dem kommer säljaren få dem och du en minuspost på kontot.

Att de kommit tillbaka trots att datorn skickats beror nog enbart på nån eftersläpning. De kan försvinna från kontot igen närsomhelst.

Visst, men det var ju faktiskt någon som fick pengarna tillbaka på kontot efter att datorn redan skeppats.

Vi får väl se hur det går..

Ursprungligen av boris91:

Visst, men det var ju faktiskt någon som fick pengarna tillbaka på kontot efter att datorn redan skeppats.

Vi får väl se hur det går..

Jag är ledsen men det händer inte. Som jag skrev finns ibland en viss eftersläpning ibland. Pengarna kommer dras från kontot inom någon timme/dag.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-08-20 22:47

På torsdag landar min 24" 2,8ghz .. då blire julafton

Imac 24" beställd

Hej!

Efter att ha följt en del sånna här trådar så känns det så jävla gött att skriva själv.
Igår beställde jag en 24" Imac 1 gb minne (+ 2gb från dustin), 500 gb hd, trådlöst tangentbord och MM.

Lite tradigt att den inte levereras föränn den 10/10 pga tangentbordet men jag har väntat sen januari på att köpa mac, så lite mer än en månad är ju inget problem

/Daniel

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-21 21:36

Min skeppas imorgon är nära nu!

Min kom idag, glad som man var hoppa man in i bilen och åker ner.
Han tar fram den och jag njuter.
Sedan börjar vi diskutera lite om hur många som hade handla denna och sådana saker.
Sade han att "- Ja 2.4orna går nog mera än dom andra."
Då börja jag fundera, vad sa han egentligen.
Sedan hörde jag priset och vart väldigt skeptisk. Och sa, att ja men jag ska ju ha en 2.8:a
Då titta han upp på mig och sa, att nä de här är en 2.4
Så mycket var min lycka idag, så då hade inte min dator levereras än.
Är snart uppe i 2veckor så vi får hoppas att den kommer med i nästa last.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-22 18:39

Jippie ändrades precis till den 31a... nära på en månads leverans... annat än dom 5 arbetsdagar som stog på Applestore!! Jaja får väll ha lite överseende med tanke på att det är nylanserad produkt...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-22 20:35

Csoft: Ja, det är nog lika bra! När jag beställde min 1generation Intel iMac fick jag vänta i lite över en månad.. Så går det Men du får den till slut!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-22 20:44
Ursprungligen av dayweed:

Csoft: Ja, det är nog lika bra! När jag beställde min 1generation Intel iMac fick jag vänta i lite över en månad.. Så går det Men du får den till slut!

Ja någon gång får man hoppas! tyvärr har dom nu lagt på 2 veckor till...

Beställningsdatum: Aug 7, 2007 kl. 07:40 PM GMT

Beräknad avsändning: 29 Ago, 2007 - 31 Ago, 2007
Beräknad leverans: 06 Sep, 2007 - 11 Sep, 2007

Och jag har inte krånglat med att ändra konfig eller något alls... hmmm??

Hade kanske varit bättre att vänta och köpt den över disk hos Kullander..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-22 20:46

mail från apple... så ni andra är beredda på förseningar

Efterfrågan på den produkt du beställde har varit högre än väntat. Vi kommer att leverera så fort det bara är möjligt, men vi kommer tyvärr inte att kunna hålla det beräknade datum för avsändning som vi gav dig tidigare. Vi räknar nu med att kunna skicka iväg din beställning senast 31.08.2007 .

Så var den skickad, kommer på fredag. Äntligen!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-23 23:33

Apple ändrade sig nog för dom skickade min idag med

Fick min 24" Imac ikväll, och är SÅ sjukt nöjd med den. Lyckorus bara jag tittar på den,typ. Den är en riktig skönhet!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-24 22:13

Ja, skärmen är otroligt fin, såg den idag. Det fullkomligt sprakar om färgerna och skärmen glänser som den glassigaste tidningen jag någonsin hållit i mina händer. Vilken bild som helst, hur dålig den än är, ser bra ut, och att surfa med Safari känns ungefär likadant som att bläddra i ett fotoalbum från en modevisning. Dock har jag inte märkt av några reflektioner alls, så det stör inte ett dugg!

Åh, jag blir varm i hela kroppen. Så vackert ni talar!

Bevaka tråden