Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iMac (aug -07)'

Tråden skapades och har fått 579 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Västervik
  • 2007-08-09 22:59

Det blev en 20" iMac (2.4 GHz, 2 GB minne, 320 GB hårddisk) för min del, leverans 22-23 augusti. Det gav många sköna bonuspoäng hos Klickback.

Jag har aldrig varit i närheten av en iMac förut, men efter drygt 10 års datorbyggande åt både sig själv och bekanta så har man tröttnat på det. Det ska bli riktigt spännande att prova något helt nytt!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-08-09 23:04
Ursprungligen av MrMacke:

Det blev en 20" iMac (2.4 GHz, 2 GB minne, 320 GB hårddisk) för min del, leverans 22-23 augusti. Det gav många sköna bonuspoäng hos Klickback.

Jag har aldrig varit i närheten av en iMac förut, men efter drygt 10 års datorbyggande åt både sig själv och bekanta så har man tröttnat på det. Det ska bli riktigt spännande att prova något helt nytt!

Första inlägget! Grattis!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-09 21:16

Beställde en 24" Core 2 Duo 15 minuter efter applestore kom igång tyvärr med finansiering så det tar ett litet tag!

Har väntat ett halvår på ny iMac så kan väll vänta en vecka till!

Jag har också beställt. Äntligen, får man väl säga, har väntat på att de skulle uppdatera sedan i mars. Något jag är både stolt och glad över att jag gjorde!

Det blev en 24" med 2.4 GHz, 1 GB minne (köper en 2 GB-sticka direkt från någon butik), 320 GB HDD, etc.

Är ju så sjukt nöjd med min MacBook så det blev ett självklart val med en iMac som stationär dator, hoppas dock att den duger till Inventor 10. Det enda som skulle kunna skapa problem i det sammanhaget är väl grafiken, men det borde nog gå bra, eller?

Fullspeccad 24" till jobbet minne köper jag självklart separat.
Önskar den var här igår!

då vart min 12é mac Beställd:

24"
2,8 GHz Intel Core 2 Extreme
4 GB minne
1 terrabyte hårddisk
8x SuperDrive för dubbla lager
ATI Radeon HD 2600 PRO med 256 MB

Jisses vad ni fläskar på! Bor ni alla i villa? Jag skulle nog dra mig för att köpa en 24-tummare..

  • Medlem
  • Åtvidaberg
  • 2007-08-10 18:26
Ursprungligen av Snabeldrake:

Jisses vad ni fläskar på! Bor ni alla i villa? Jag skulle nog dra mig för att köpa en 24-tummare..

Jepp, jag bor i villa.

Ursprungligen av Snabeldrake:

Jisses vad ni fläskar på! Bor ni alla i villa? Jag skulle nog dra mig för att köpa en 24-tummare..

Det gäller bara att prioritera
Villa ??? nää instatslägenhet i stan 3,4 mille är coolare IRONI

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-10 18:45
Ursprungligen av motif:

Det gäller bara att prioritera
Villa ??? nää instatslägenhet i stan 3,4 mille är coolare IRONI

Som förmodligen banken också äger

  • Medlem
  • Åtvidaberg
  • 2007-08-10 18:41

Hmm. Min 24" är nu beställningsbyggd och färdig för avsändning. Den ska dock stå och damma i ett hörn till den 15:e innan den skickas, om man ska tro Apples orderstatus vad gäller avsändningsdatum.

Otålig?

Ja!

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-08-10 19:39

Efter många funderingar på att byta till mac så beställde jag en beställningsbyggd 24" samma kväll de lanserades. Den fick ikväll statusen skickad och beräknas ankomma den 21:a.

Detta är mitt första inlägg i forumet, och jag är vääääldigt otålig på leverans. Provade spåra på TNT:s hemsida med det Carrier Tracking Number som finns i Apple Store, men det funkade inte. Nån som har koll på om man kan spåra paketet, eller uppdateras infon på Appel Store så man kan följa paketet?

Hur kommer det sig att det bara är min som inte ska levereras förän slutet av sept?

trådlöst tbord?

Jag är 4k från beställning!
Någon som vet om man kan splitta betalningen i 2?
JAG VILL BESTÄLLA NUUUU!

Då var det lagt en beställning!
Tog största 20" rakt av, får bygga ut med mer ram sen. Så nu har jag en iMac G5 till salu om någon är intresserad!

Jag väntar nog ett tag till ändå tror jag.
Bättre att köpa en för egna pengar än att låna ihop till den.
Dessutom är jag arbetslös och precis nyinflyttad till Oslo (så jobbet kommer väl väldigt snart hoppas jag). Då blir det beställa av... swisch!
OT
(har sökt jobb på Humac här i Oslo, wish me good luck!)

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-08-11 13:44

Beställde i onsdags (8/8).

24"
2.4GHz
1GB (+1GB Kingston för 430kr på sidan)
500GB disk

Beräknad avsändning 15 Augusti, Leverans 24.

Står nu som "Redo för avsändning"

16095kr allt som allt är inte allt för överdjävligt
(beställer med sambons studentrabatt)

Någon mer än jag som har fått sin skickad?

  • Medlem
  • 2007-08-11 14:32
Ursprungligen av Fritz FTW!:

Någon mer än jag som har fått sin skickad?

Hur lyckades du med det? Beställde min direkt när applestore öppnade igen och min skickas inte förrens den 14:e.

Ursprungligen av Offe:

Hur lyckades du med det? Beställde min direkt när applestore öppnade igen och min skickas inte förrens den 14:e.

Jag beställde min 8/8, så jag tycker också att det verkar skumt. Enligt Apple skickades den igår och sändningsnumret fungerar på TNT, så det verkar som om den är på väg. Fast Apple beräknar ändå leveransdatumet till 17/8.

  • Medlem
  • 2007-08-11 19:00
Ursprungligen av Fritz FTW!:

Jag beställde min 8/8, så jag tycker också att det verkar skumt. Enligt Apple skickades den igår och sändningsnumret fungerar på TNT, så det verkar som om den är på väg. Fast Apple beräknar ändå leveransdatumet till 17/8.

Okej, skumt. Visserligen valde jag till trådlös mus men det är ju ingen bristvara direkt. Fan att man ska vara så otålig:p

Ursprungligen av Offe:

Okej, skumt. Visserligen valde jag till trådlös mus men det är ju ingen bristvara direkt. Fan att man ska vara så otålig:p

Jag valde också trådlös mus!

Ursprungligen av Fritz FTW!:

Någon mer än jag som har fått sin skickad?

Min skickades idag. Skall komma fram på fredag om de håller tiden.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-11 15:25

Jag beställde en 20-tummare, 2,4 ghz dagen efter eventet. Nu i väntan på datorn har jag köpt massa kablar och shit för att kunna köra TV-ut och ha digital 5.1-ljud in i min hemmabio.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-11 17:28

Skickade precis in papprena till Wasa Kredit Dom bör ha det på måndag, så har man tur kanske den kan komma till fredag!! Då ska vi se hur det är att kolla HD-DVD med det där ATI kortet.... men redan X1600 fungerade ju perfekt.. Recension kommer

MvH Bylund

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-11 18:59

Jag var precis och hämtade min nya iMac 24" i Nice. Än så länge är den helt underbar och jag förutsätter att den bara kommer att bli bättre!

Shit alltså! Vilken monsterskärm! 4 gånger större än min iBook.

Jag var och kände och klämde idag på en iMac 20".
Det kan vara så att dom har fått in min också, men inte ville säga det idag när jag var där.
Så vi får se på Måndag.

  • Medlem
  • 2007-08-11 19:21

Nu är min "Förberedd för avsändning". Iväg med att nu bara, jag både älskar och hatar denna tiden innan man får helt nya grejer hemskickade.

  • Medlem
  • Olofström
  • 2007-08-13 12:59

iMac som x-tra skärm till MacBook?

Hej
Är det någon som vet, om det går eller hur man gör för att bl. a. avända en iMac 24 som extra skärm till MacBook Pro?

Bevaka tråden