Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iMac (aug -07)'

Tråden skapades och har fått 579 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kan säga att jag nog aldrig varit mer nöjd med ett datorköp i hela mitt liv (och då har jag ändå betat av en 6-7 macar). Men Apple fortsätter att imponera och denna gången är det en dröm att bara sitta vid den. Sjukt härlig! Känslan som datorn ger är nåt helt speciellt tycker jag, kan inte beskriva vad det är, men det är riktigt väl investerade pengar!

Det är alltid kul att få höra folk som är nöjda med sina inköp:

Ursprungligen av elinpelin:

Fick min 24" Imac ikväll, och är SÅ sjukt nöjd med den. Lyckorus bara jag tittar på den,typ. Den är en riktig skönhet!

Ursprungligen av Anders Båth:

Kan säga att jag nog aldrig varit mer nöjd med ett datorköp i hela mitt liv (och då har jag ändå betat av en 6-7 macar). Men Apple fortsätter att imponera och denna gången är det en dröm att bara sitta vid den. Sjukt härlig! Känslan som datorn ger är nåt helt speciellt tycker jag, kan inte beskriva vad det är, men det är riktigt väl investerade pengar!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-25 14:08
Ursprungligen av Anders Båth:

Kan säga att jag nog aldrig varit mer nöjd med ett datorköp i hela mitt liv (och då har jag ändå betat av en 6-7 macar). Men Apple fortsätter att imponera och denna gången är det en dröm att bara sitta vid den. Sjukt härlig! Känslan som datorn ger är nåt helt speciellt tycker jag, kan inte beskriva vad det är, men det är riktigt väl investerade pengar!

Vad kul! Du tog 20"aren förstår jag? Jag var lite i valet och kvalet, men till slut blev det en 20". Hoppas jag inte blir besviken

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-25 15:15
Ursprungligen av Anders Båth:

Kan säga att jag nog aldrig varit mer nöjd med ett datorköp i hela mitt liv (och då har jag ändå betat av en 6-7 macar). Men Apple fortsätter att imponera och denna gången är det en dröm att bara sitta vid den. Sjukt härlig! Känslan som datorn ger är nåt helt speciellt tycker jag, kan inte beskriva vad det är, men det är riktigt väl investerade pengar!

Men då kanske du ska ta och skriva i tråden för dem som FÅTT sin iMac!

Japp 20". 24 tycker jag är lite för stort för vanligt hemanvändande. Du kommer inte bli besviken

atomlab> Det har jag OCKSÅ gjort! (tror jag)

Vad tycker du om skärmen på 20"?, verkar som alla (som inte sett den i verkligheten) klagar på den

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-25 16:17
Ursprungligen av Anders Båth:

Japp 20". 24 tycker jag är lite för stort för vanligt hemanvändande. Du kommer inte bli besviken

atomlab> Det har jag OCKSÅ gjort! (tror jag)

Du var inte sen att säga till mig. Verkade dock inte gälla dig!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-25 16:30
Ursprungligen av Anders Båth:

Japp 20". 24 tycker jag är lite för stort för vanligt hemanvändande. Du kommer inte bli besviken

Ursprungligen av Patrikb:

Vad tycker du omskärmen på 20"?, verkar som alla (som inte sett den i verkligheten) klagar på den

Det är därför jag frågar. 24" är för stort för min datorhörna, men jag har hört oroande rapporter om skärmen på 20"aren. Nu har jag i alla fall beställt en 20" och väntar med stor spänning

Jag blir tokig om inte min dator kommer i veckan. Jag var bland dom första att beställa datorn. Och det verkar som jag blir den sista att få den

Jag älskar skärmen. Visserligen har jag ingen lampa eller fönster bakom mig, men jag ser inga reflektioner alls. Har svårt att förstå de som klagar på skärmen, men det kanske är proffs som har helt andra krav. Jämför jag med min gamla iMac G5 iSight så har denna skärmen mycket bättre kontraster, ljusstarkare och ja. Bättre helt enkelt

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-25 21:02
Ursprungligen av Anders Båth:

Jag älskar skärmen.

Vad skönt att höra! Jag tror jag kommer bli nöjd!

iMac, 20-inch, 2.4GHz Intel Core 2 Duo
1 GB 667 MHz DDR2 SDRAM - 1x1 GB 065-6827
500 GB Serial ATA-enhet 065-6841

Tryckte precis på "beställ"... Väntar på bekräftelse!

EDIT: Kom 20.35. Nu är det bara att vänta till 7-12 september!

Senast redigerat 2007-08-25 20:55
  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-25 21:02

Grattis!

24" Intel Core 2 2,8GHz Extreme,
2GB RAM från fabrik
320GB HDD

Skickas från Apple imorgon Måndag eller Tisdag

Planerar att stoppa i 4GB (totalt) RAM samt uppgradera till Leopard när julen närmar sig =D

"Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems " det är ju inte vad man vill höra.. satans me!

  • Oregistrerad
  • 2007-08-27 18:57

JA! Min skeppades för ett par timmar sedan! Ni anar inte hur svårt det är att leva utan att ha någon dator.

Hela tiden tänker jag "hmm, det där får jag googla", "om man skulle ta och spela en stund", "kanske ska dra ner en schysst film och koppla av en stund" för att sekunden senare inse att "nej just det, fan, jag har ju ingen fungerande dator". (Blev så desperat att jag drog till ett internetkafé)

Är det överdrivet optimistiskt att hoppas på en leverans före helgen?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-28 10:55

27 aug 2007 21:26 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
27 aug 2007 19:12 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
27 aug 2007 19:11 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
25 aug 2007 12:15 Pudong International Airport Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems
24 aug 2007 13:52 Shanghai Shipped From Originating Depot
24 aug 2007 13:46 Shanghai Potential Connection Delay
24 aug 2007 10:52 Shanghai Shipped From Originating Depot
23 aug 2007 14:36 Shanghai Consignment Picked Up
23 aug 2007 14:21 Shanghai Consignment Received At Transit Point

Weee helsingborg är 45 minuter iväg! Borde komma idag tycker man

samma här, bara o hoppas!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-28 12:04

Nu är jag avundsjuk! Min skeppas den 27-29 och är framme 4-10 enligt deras beräkningar. Den skickades inte igår, hoppas den skeppas idag (28)...

Den stora frågan är hur man ska kunna stå ut med väntan!

Ursprungligen av Erik Svansbo:

Den stora frågan är hur man ska kunna stå ut med väntan!

Man lär sig. Jag är inne på min *hmm* tredje eller fjärde vecka nu,

Jag är äntligen fått tummen ur och beställt min första mac!

24" 2,4 GHz
500 gb
Trådlös mus

Är spänd switcher och ser fram emot leverans mellan 11 och 14 september!

Snabb fråga:

Hur lång tid brukar det ta för datorn att komma till Sverige från Eindhoven, cirka?

Senast redigerat 2007-08-28 18:15
Ursprungligen av draags:

Snabb fråga:

Hur lång tid brukar det ta för datorn att komma till Sverige från Eindhoven, cirka?

Nehe ingen som vet.

Tar de en dag från Hbg till Malmö kanske man ska lugna sig lite, den kanske inte kommer på ett tag ändå..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-28 17:13

fick ingen dator idag

28 aug 2007 13:33 Malmo Import Received

Men kommer kanske imorgon... beställde 7e Augusti ngn timme efter lansering hinner ju nästan vänta på nästa rev innan den kommer

Ca 2 dar tror jag. Men kommer inte ihåg exakt. Det enda jag vet var att från att datorn skickades från Shanghai så tog det typ 4-5 tills jag hade den.

Låter bra, tack!

29 Aug 2007 04:32 Malmo Out For Delivery.. ska den levereras inatt? Då måste jag bara fråga vad dom gör om man inte är hemma vid leveransen. Kommer den mitt på dagen så ska man ju iaf vara på jobbet. Någon som vet?

Ursprungligen av wildcard:

29 Aug 2007 04:32 Malmo Out For Delivery.. ska den levereras inatt? Då måste jag bara fråga vad dom gör om man inte är hemma vid leveransen. Kommer den mitt på dagen så ska man ju iaf vara på jobbet. Någon som vet?

I natt kommer den garanterat inte. Den kommer levereras imorgon. Är du inte hemma när de kommer får du en liten lapp i brevlådan och så får du ringa deras kundtjänst och bestämma ny utkörning. Det går dock normalt sett inte att bestämma exakt tid utan det blir typ mellan 10 och 16 eller liknande. Kan tyckas elakt men bilarna kör på slingor och åker inte runt hur som helst till folk.

Bevaka tråden