Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iMac (aug -07)'

Tråden skapades och har fått 579 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-08-08 19:15
Ursprungligen av bodybag:

tack!

FÅr dock beställas separat, vill ju inte att datorn ska bli försenat pga ett väggfäste

Glöm inte att detta är bara ett Vesa fäste, du behöver ett väggfäste eller en arm till denna.

Exempelvis denna:
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010091601

Ursprungligen av Jetwash:

Glöm inte att detta är bara ett Vesa fäste, du behöver ett väggfäste eller en arm till denna.

Exempelvis denna:
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010091601

Jo Jag såg det, har som tur är ett liggande hemma.

Jag ha nu lagt min beställning på en 2.8 standard utförande.
Nu är det bara vänta och tråna.

Så fort jag lämnat tillbaka min hem pc så blir det till och beställa

Funderar på att konfa om en 2.4 24" till en 2.8E spec förutom 1GB ram för att sedan köpa 2st 2GB moduler från dustin (https://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010105968).
Sammanlagt pris = 21 994:-
Och så får man en 1GB minnes modul över som man kan sälja

Har kollat runt lite på forumet men har inte hittat nån konkret så det skulle vara trevligt om någon mer insatt kunde bekräfta att 2.8E endast skilljer i GHz.
Tror jag kommer köpa 2.8E iaf men det är ju definitivt värt att fundera på om det verkligen är värt drygt 2 lax extra för nåt som man förmodligen inte kommer sakna

Ursprungligen av 99andy99:

Har kollat runt lite på forumet men har inte hittat nån konkret så det skulle vara trevligt om någon mer insatt kunde bekräfta att 2.8E endast skilljer i GHz.
Tror jag kommer köpa 2.8E iaf men det är ju definitivt värt att fundera på om det verkligen är värt drygt 2 lax extra för nåt som man förmodligen inte kommer sakna

Standard 24"

  • 2,4 GHz Intel
    Core 2 Duo

  • 1 GB minne

  • 320 GB hårddisk1

  • 8x SuperDrive för dubbla lager

  • ATI Radeon HD 2600 PRO med 256 MB

Den andra versionen

  • 2,8 GHz Intel
    Core 2 Extreme

  • 2 GB minne

  • 500 GB hårddisk1

  • 8x SuperDrive för dubbla lager

  • ATI Radeon HD 2600 PRO med 256 MB

Så de som skiljer sig är att du får en 2.8Ghz prolle, två Gig i ram iställe för en. Och du får 180Gig mera HDD.
Annars är det väl inte så stora skilnader.

Du kan kolla på: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RSLID?nnmm=browse&tg_tabcontroller=tab2&mco=B57D6167&node=home/desktop/imac

Ursprungligen av acidflash:

Standard 24"

  • 2,4 GHz Intel
    Core 2 Duo

  • 1 GB minne

  • 320 GB hårddisk1

  • 8x SuperDrive för dubbla lager

  • ATI Radeon HD 2600 PRO med 256 MB

Den andra versionen

  • 2,8 GHz Intel
    Core 2 Extreme

  • 2 GB minne

  • 500 GB hårddisk1

  • 8x SuperDrive för dubbla lager

  • ATI Radeon HD 2600 PRO med 256 MB

Så de som skiljer sig är att du får en 2.8Ghz prolle, två Gig i ram iställe för en. Och du får 180Gig mera HDD.
Annars är det väl inte så stora skilnader.

Du kan kolla på: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RSLID?nnmm=browse&tg_tabcontroller=tab2&mco=B57D6167&node=home/desktop/imac

Tack för svar men jag tänkte mer på dom tekniska specifikationerna på cpu:n i sig, cache, FSB, antal kärnor m.m.
Jag kommer inte att köpa 2.8E paketet då man kan konfa om 2.4 paketet till 2.8E och köpa ram minne från t.ex dustin och få samma prestanda eller bättre för mindre pengar.
Är man ute efter 4GB minne så sparar man ca 5000:-

Ursprungligen av 99andy99:

Tack för svar men jag tänkte mer på dom tekniska specifikationerna på cpu:n i sig, cache, FSB, antal kärnor m.m.
Jag kommer inte att köpa 2.8E paketet då man kan konfa om 2.4 paketet till 2.8E och köpa ram minne från t.ex dustin och få samma prestanda eller bättre för mindre pengar.
Är man ute efter 4GB minne så sparar man ca 5000:-

Aha, du menar så. Tror inte det ska vara någon stor skillnad. Men det har ju inte blivit någon benchmark gjord än så man vet ju inte.

Då var min också beställd.

iMac, 24-inch, Intel Core 2 Duo

  • 2.4GHz Intel Core 2 Duo

  • 1GB 667MHz DDR2 SDRAM - 1 x 1GB

  • 500GB Serial ATA Drive

  • SuperDrive 8x (DVD+R DL/DVD+RW/CD-RW)

Skulle tror att det det blir 2x2GB RAM från Dustin också, men det får vi se när den dagen kommer.

Min andra mac beställd. (min första var en rev1 12" PB, att man aldrig lär sig)

* 2,8 GHz Intel Core 2 Extreme
* 2 GB minne
* 500 GB hårddisk1
* 8x SuperDrive för dubbla lager
* ATI Radeon HD 2600 PRO med 256 MB

Nu ska jag ta ledigt från jobbet och åka och köpa ett skrivbord.

någon som kan rekomendera en bra trådlös mus att beställa tillsammans med nya iMac ?
Gillar inte den plastiga tvålen som följer med

Ursprungligen av 99andy99:

någon som kan rekomendera en bra trådlös mus att beställa tillsammans med nya iMac ?
Gillar inte den plastiga tvålen som följer med

Jag är faktiskt sugen på Microsofts nya Wireless Laser Mouse 8000, den är inte snygg, men den har fått bra kritik och jag gillar Microsofts möss.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag är faktiskt sugen på Microsofts nya Wireless Laser Mouse 8000, den är inte snygg, men den har fått bra kritik och jag gillar Microsofts möss.

Tack för tipset. Den ser riktigt najs ut

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-08-14 13:19
Ursprungligen av 99andy99:

Tack för tipset. Den ser riktigt najs ut

Jepp och jäkligt stor och tung med om man ser det som en fördel?

Underbart! Min iMac är framme i Amsterdam nu!

Min med - när landar dom i Stockholm tro?

Ursprungligen av Fritz FTW!:

Underbart! Min iMac är framme i Amsterdam nu!

Ursprungligen av jonte0:

Min med - när landar dom i Stockholm tro?

Jag hoppas att inte min är på väg till Stockholm!

Ouch!

iMacen ankommer först 24-27 aug.

Beställde min första mac för en timme sen drygt. Det fick bli en iMac, 20 inch, 2.4GHz, Intel core 2 Duo. 21 sep är sagt som leveransdatum, men jag har hört om riktigt snabba leveranser.. Det här ska bli spännande!

suck...

Slog till på en 24" 2,4GHz / std. konfig. Fick ordern bekräftad 23.09 vi email

Kommer från en 20" 1,8GHz rev A G5. Jobbar mycket med foto och är lite orolig för skärmen - den åker tillbaka om den inte är kalibrerbar och bättre en G5an!

/

  • Medlem
  • 2007-08-10 20:50
Ursprungligen av jonte0:

Kommer från en 20" 1,8GHz rev A G5. Jobbar mycket med foto och är lite orolig för skärmen - den åker tillbaka om den inte är kalibrerbar och bättre en G5an!
/

KOlla här, första kalibreringsrapporterna_ http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1017&thread=24321625

EDIT: Såg skapelsen i den lokala macbutiken, sida vid sida med en föregående modellen. Imponerande och snygg. Stora likheter men snyggare. Dock tycker jag det är märkligt att man inte får möjligheten att välja glossy eller inte. MEN eftersmo du oftast kan kontrollera och styrq din egen arbetsmiljö ser jag det som ett "minor problem". blir en 24-tummare så snart leoparden är lös. Tålamod är en dygd

Beställde nyss en 24" 2.8 GHz med 2GB ram och 500 GB disk. Fick besked om att den beräknas köras ut 24-27 augusti

Datumet tolkade jag alltså som det datum jag får datorn, inte Apples vanliga leveransdatum (då datorn lämnas till Kuenhe & Nagel i Kina).

Börjar lite smått ångra valet av trådlöst tangentbord...

Ursprungligen av Hagelin:

Börjar lite smått ångra valet av trådlöst tangentbord...

Jag me.. 21 sep har jag som leveransdatum tror ja. Men trådlöst vill man ju ha, den kommer, bara o vänta!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-08-09 19:11

Glad i hågen slår jag följe med er andra här.

Beställde:

  • 24"

  • 2,8 GHz Intel Core 2 Extreme

  • 2 GB minne

  • 500 GB hårddisk1

  • 8x SuperDrive för dubbla lager

  • ATI Radeon HD 2600 PRO med 256 MB

Dagarna kan inte gå nog fort.

Ohyes.

Så har även jag beställt en 24" iMac
Jag valde att ta en 2,8GHz extreme fast med bara 1GB RAM.
Jag köper istället en lös 2GB på dustin för 1025.- så får jag 3GB det borde räcka.
Samma leveransdatum som för många andra här: 24-27 Aug. Jag säljer min PowerMac G5 på lördag så hur jag ska klara mig utan en Mac i två veckor återstår att se.
Ingen som är intresserad av en Cinema Display 20"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-09 20:29

Konstigt att man redan idag kunde få sig en 20" iMac på humac men där emot så har inte 24" ens lämnat fabriken

Beställde dock en 24" med 4 gig och 500 disk. 0.4 gör fan nte så mycket. Vart en annan 5 om det var en quad. Men nu har dom ju till och med klockat ner en 2.99 intel.

Vad gör den mer extreme än 2.4?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-08-09 20:39
Ursprungligen av atomlab:

Konstigt att man redan idag kunde få sig en 20" iMac på humac men där emot så har inte 24" ens lämnat fabriken

Beställde dock en 24" med 4 gig och 500 disk. 0.4 gör fan nte så mycket. Vart en annan 5 om det var en quad. Men nu har dom ju till och med klockat ner en 2.99 intel.

Vad gör den mer extreme än 2.4?

Du kunde sparat 4000:-?? på att själv köpa 2 x 2GB minne och installerat. Kunde köpt en resa för de pengarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-09 21:02

Är ju det jag gör. Har redan 4 gig hemma som väntar. Därför anser jag mig ha en 24" imac med 4 gig

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-08-09 22:29
Ursprungligen av atomlab:

Är ju det jag gör. Har redan 4 gig hemma som väntar. Därför anser jag mig ha en 24" imac med 4 gig

Aha! Bra! Jag tolkade som att du hade handlat från Apple men tydligen inte. Läste för snabbt.

Bevaka tråden