Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iMac (aug -07)'

Tråden skapades och har fått 579 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Rickard A:

I natt kommer den garanterat inte. Den kommer levereras imorgon. Är du inte hemma när de kommer får du en liten lapp i brevlådan och så får du ringa deras kundtjänst och bestämma ny utkörning. Det går dock normalt sett inte att bestämma exakt tid utan det blir typ mellan 10 och 16 eller liknande. Kan tyckas elakt men bilarna kör på slingor och åker inte runt hur som helst till folk.

Att den inte kommer på natten låter logiskt Kan var bra att veta hur de funkar ändå, tack.

De lär ju inte komma hem till dig på natten i a f Varje gång de levererat till mig har de kommit mellan typ 9-14. Jag vet faktiskt inte hur man gör om man inte är hemma. Jag tror bara de kommer tillbaka dagen efter igen elelr något sådant...

Lär ju sjukskriva mig imorgon och var hemma hela dagen då..:P

  • Oregistrerad
  • 2007-08-29 00:32

Tredje september beräknas min komma. Det ska bli härligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-29 00:54

Min skeppades i går kväll! Snart, snart! Fick mailet klockan 23:45...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-29 07:03

29 aug 2007 04:34 Malmo Out For Delivery

Ursprungligen av Csoft:

29 aug 2007 04:34 Malmo Out For Delivery

29 aug 2007 04:35 Malmo Out For Delivery!!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-29 10:42

Sådär, en 24" 2.4GHz beställd och 4GB RAM ska beställas från dustin.

Den dyker upp i Kalmar idag mellan 12 och 15.. Spännande spännande - min första mac på över 10 år!

Min har fastnat i Eindhoven sedan 23:47 i måndags.

Det står fortfarande In transit.

Kundtjänst på TNT säger på fredag.

Brukar uppdateringen vara så seg, kan det verkligen ta så förbannat lång tid för att få den till Sverige från Belgien?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-29 12:43
Ursprungligen av draags:

Min har fastnat i Eindhoven sedan 23:47 i måndags.

Det står fortfarande In transit.

Kundtjänst på TNT säger på fredag.

Brukar uppdateringen vara så seg, kan det verkligen ta så förbannat lång tid för att få den till Sverige från Belgien?

Min kom till sverige 2 timmar efter

27 aug 2007 21:26 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
27 aug 2007 19:12 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
27 aug 2007 19:11 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

snabeldrake, inte fel

Ursprungligen av Csoft:

Min kom till sverige 2 timmar efter

27 aug 2007 21:26 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point
27 aug 2007 19:12 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
27 aug 2007 19:11 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

snabeldrake, inte fel

27 aug 2007 23:37 Eindhoven Shipped From Originating Depot
27 aug 2007 16:06 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
27 aug 2007 11:59 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

hmm??

Kan något hänt?

Jag får gå med i klubben. Beställde en ny 24-tummare idag, med 2 GB RAM och iWork 08. Har aldrig tidigare funderat på en iMac men måste erkänna att jag började tänka om då den platta iMac G5 infördes. Först då kände jag att den började bli "fullgod" och inte så "budgetbetonad" som de äldre modellerna.

Har kört min G4/450 MP tillräckligt länge nu (den tuffar på med Mac OS X 10.3.9 installerat 2004) och det är helt enkelt dags att byta. Från 2 x 450 till 1 x 2,4 Ghz. Från 16 MB Ati Rage 128 Pro till 256 MB grafikkort. Från 30 GB HD till 320 GB HD. Från 19-tums CRT till 24-tums platt.

Är mycket fascinerad över hur snabbt utvecklingen har gått.;)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-29 14:49

Själv beställde jag en 24"/2.8ghz på Macoteket i Uppsala för nästan två veckor sedan, får se när den dycker upp.

Sitter och gottar mig över det nya livet.. härligt tangentbord, bra skärm.. ingen fara med det jag anade skule bli svårt. Nu ska jag bara lära mig hur en mac funkar

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-29 16:41

baah min står på jobbet och väntar på mig (studerar på annan ort) men någon gång ikväll kommer jag åt min 24" iMac

Beställde mig en 20" 2.4 gHz idag, förhandsbokade den från macoteket, ska komma på tisdag enligt dom. Trevligt trevligt!

det enda jag inte är supernöjd med är mighty mouse. den är smidig med alla sina funktioner men aningen lätt tycker ja.. det är å andra sidan det enda jag under dagen inte varit supernöjd med med min nya dator! Jag vänjer mig nog och kommer säkert älska den om ett tag me

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-30 00:19

Jag kommer slänga ut musen och köra på en logitech-mus istället!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-30 00:20

Slänga en Mighty Mouse?

Sedärja... kunde inte hålla mig längre. En Imac24" 2,4Ghz beställd. "Råkade" trycka på köpknappen på en MBP 2,2Ghz och en APE oxå

Blir en lång väntan nu. Lev.tid 18-24 sept. Men den som väntar på nåt gott....

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-30 18:29

nikonnicke: Vissa slår till på stort! Grattis till de båda datorerna :]

Ursprungligen av dayweed:

nikonnicke: Vissa slår till på stort! Grattis till de båda datorerna :]

Japp Behövde två datorer så det var lika bra. Tack så mycket.

Är det dom gamla skolmacarna som fått folk att tycka så illa om macintosh? Har nämnt för ett par personer att jag bytt dator och att det är en imac. Samtliga har svarat usch! Bryr mig inte mycket om det för jag trivs då men det känns tråkigt och lite konstigt.. va tror ni?

  • Oregistrerad
  • 2007-08-31 03:02
Ursprungligen av wildcard:

Är det dom gamla skolmacarna som fått folk att tycka så illa om macintosh? Har nämnt för ett par personer att jag bytt dator och att det är en imac. Samtliga har svarat usch! Bryr mig inte mycket om det för jag trivs då men det känns tråkigt och lite konstigt.. va tror ni?

Du får byta umgängeskrets.

Fast skolmacarna var det ju inget fel på... eller, jo, faktiskt. De var de mest vanskötta burkarna jag någonsin använt.

Ursprungligen av Doktor G:

Du får byta umgängeskrets.

Fast skolmacarna var det ju inget fel på... eller, jo, faktiskt. De var de mest vanskötta burkarna jag någonsin använt.

Ja det är väl så enkelt att de som jag nämnt det för är lite trångsynta..

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-08-30 19:16

Apple är märkliga!

Jag beställde en 24" iMac sisådär 15-20min efter att webshoppen öppnade, sedan valde jag trådlöst tangentbord och fick därmed en väldigt lång leveranstid.
Sedan ändrade jag specen något litet men det skulle inte påverka leveranstiden negativt var mitt vilkor - och det skulle det inte.
NU skickar de ett mail och skriver att det har varit så stor efterfrågan att jag tyvärr får vänta närmare 4veckor extra.
Känner igen detta från när jag beställde en Apple TV

Sedan tackar de mitt företag för att jag har förståelse, jag har beställt den som privatperson och ska betala den med skattade pengar - och kunde mycket väl klarat mig utan den fördömda trådlösa tangentbordet, de kunde skickat den närhelst senare de funnit det lämpligt.

Förtroendet för leveranstider fick sig en ytterligare knäck.

/Oscar

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-08-30 21:22

Var köpa imac 24tum 2,4 ghz?

Om jag vill ha den så snabbt som möjligt?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-31 00:30
Ursprungligen av GCO:

Om jag vill ha den så snabbt som möjligt?

I butik antar jag? Leta rätt på en återförsäljare i din stad och gå in och ha med dig storplånboken?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-31 03:04

Och det var dom långsammaste modellerna det gick att få tag på. Riktigt surt..

Bevaka tråden