Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iMac (aug -07)'

Tråden skapades och har fått 579 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Motala
  • 2007-10-16 12:34

Beräknad leverans: 23 Oct, 2007 - 24 Oct, 2007.

På min 24" iMac utan några extra tillägg, la beställningen för 3 timmar sen

Ringde Apple i dag för att få mer detaljer kring leveransen av min Imac "24 som varit satt till den 18/10 dvs torsdag, då säger kundservicetjejen att min dator skulle köras ut i dag (vilket iofs är great news! ).

Dock kunde hon bara säga att den skulle levereras mellan 8-17. Och om jag inte var hemma så skulle de köra ut den nästa dag. Ringde UPS och där kunde de inte heller komma med några mer detaljer (jag har tyvärr inte möjlighet att sitta hemma hela dagen och vänta på ett paket). Dock bor jag bara 5 min från jobbet, så undrade om de inte kunde göra en notering om att de hör av sig när de närmar sig eller dylikt, men inte det heller så nu fick jag muta en ledig kompis att sitta och chilla i min lägenhet hela dagen tills dess att de dyker upp.

Hursomhelst, ser fram emot att komma hem i kväll

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-10-16 14:11

Kunde de inte köra ut den till jobbet?
UPS var och hämtade min iPod på jobbet när den gick sönder, portvakten överlämnaden den, inga problem

Applestore är nere, kommer leopard?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-16 18:22

Grattis Bluefish! Jag sa väl det, drygt två veckor kommer det att ta med leveransen. Eller sa jag inte det? :>

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-17 11:27

såhär står det om min som beställdes den 3/10:

DatumTidStälleStatus16 okt 2007 23:23 Eindhoven Shipped From Originating Depot 16 okt 2007 21:10 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point 16 okt 2007 21:09 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
Så det är nästan olidligt... 24", 500gb hårddisk, extra ram.. 160gb ipod...

Jag funderade på att beställa ett engelsk tangentbord, och möblera om till dvorak-layout. :] Vore tufft.. men så blev det inte. Ändrar jag nu kommer den bara senare

Tjooohoooo!!!
Då var den beställd.
24" äkta kärlek!!!
Nu är det bara att vänta i blindo, ingen chans att följa flödet då jag tog den via OnOff. Hoppas på max 3 veckor!!!
Passade på att skaffa en Nano till sambon också...Jag kommer vara avis på henne för den, oj vad den e läcker i sin svarta härlighet.

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-10-19 08:18

Oj, min iMac skeppades en dag tidigare än det stod först, fint
Est. delivery: 22 Oct

..och först NU kom denna vansinniga längtan

har haft min iMac 24" nu i några dagar och jag kan lätt säga att det är det bästa köpet jag någonsin gjort.

Ang om det är fler som undrar hur UPS levererar. När dom levererade till mig så ringde dom och kollade om jag var hemma. Sa att jag är hemma om 10 min och då kom de 15 min efter att de hade ringt.

ända nackdelen jag ser med mitt köp är den "plastiga tvålen" som någon så fint uttryckte sig.. gillar den inte alls. men det kanske är en vanesak.

hur som helst... så är jag otroligt nöjd. Nu väntar man bara på att Leopard ska släppas så att det kan skickas hem till en kostnad av 85kr.

/Daniel

Ursprungligen av danielmilton:

ända nackdelen jag ser med mitt köp är den "plastiga tvålen" som någon så fint uttryckte sig.. gillar den inte alls. men det kanske är en vanesak.

Är det musen eller? Om så, så håller jag verkligen med om det. Klarar inte alls av den

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-10-22 11:37

22 Oct 2007 01:55 Orebro Out For Delivery

Seeeeeeg väntan.

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-10-22 12:54

jag har blivit med imac
tog inte ens en vecka att få den, väldigt nöjd

Är det delat grafikminne med RAM-minnet? Är den större processorn värd pengarna?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-22 18:29
Ursprungligen av micke_nkpg:

Är det delat grafikminne med RAM-minnet? Är den större processorn värd pengarna?

Det är separat RAM och Video RAM.

Om en snabbare processor är värd det elle inte, det är otroligt subjektivt, och vad man ska ha det till.

Vilken imac är bra om man ska pyssla med grafisk formgivning i photoshop?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-10-24 08:30

Även jag har beställt en iMac nu.

Blev en tjugofyra tummare på 2.8 GHz till slut. Beräknas dyka upp i början av november.

Om man köper en iMac i dess standardutförande med 1gb minne, vad får man egentligen då? Är det två st 512 eller är det en st 1gb? Tänkte nog själv köpa till en st. 2gb men frågan är ju om jag då får 2,5 eller 3 totalt?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-24 09:31
Ursprungligen av oskarrr:

Om man köper en iMac i dess standardutförande med 1gb minne, vad får man egentligen då? Är det två st 512 eller är det en st 1gb? Tänkte nog själv köpa till en st. 2gb men frågan är ju om jag då får 2,5 eller 3 totalt?

Kommer med 1 ramsticka på köpet. Så du får 3GB totalt om du köper en 2a.

Ursprungligen av Sidde:

Kommer med 1 ramsticka på köpet. Så du får 3GB totalt om du köper en 2a.

Okej! Låter ju riktigt bra. Apple är inte helt dumma

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-10-24 09:28

oskarrr, 1x1GB. Iaf enligt Apple Store, så det borde nog stämma.

Min 20" 2.4Ghz med BT-tangentbord levererades idag - den första av de uppskattade leveransdagarna.

Äntligen blev det beställt!
beställde igår kväll!

Ej skickad ännu
Beräknad avsändning: 06 Nov, 2007
Beräknad leverans: 08 Nov, 2007 - 09 Nov, 2007

Det blev en 24" 2.4GHz standard!
Orksr inte vänta!! vill ha vill ha vill ha!

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-10-31 10:52

Hej,

Jag köpte min Imac den 28/10 (söndag em) och det blev en 20" 2,4Ghz. Tyvärr så fick man inte med Leopard, så jag beställde en uppgradering från Apple på Söndag kväll. Den dök upp igår (30/10), så där får Apple pluspoäng för snabb leverans.

Ps. Jag köpte den på Pc-City..

/Jonas

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-10-31 12:01

Min 24" 2.8 GHz har äntligen nått status "Förberedd för avsändning".
Och har köpt två stycken 2 GB-stickor som bara väntar på att maxa datorn när den väl dyker upp.

Jag beställde min iMac i måndags.

24", 2,4GHz, 1GB RAM med 500 GB hårddisk och AppleCare. Mer minne köper jag inte från AppleStore, då de är fasligt dyra på minne. Blir 3 eller 4 GB till den.

Den levereras dock inte förrän 15 november - 21 november eftersom jag även beställde en iPod touch.

Beställde en mysig 20" 2,4 GHz iMac igår tillsammans med en iPod touch jag med DrRotmos.
Planerad leverans 12 nov - 15 nov. Status hos apple är dock att Touchen är graverad och macen ihoptrixad så förhoppningsvis får jag godsakerna lite tidigare.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-10-31 19:32

Äntligen har min iMac skickats iväg!

Aaargh!!! Min 24" har blivit försenad fem dagar. Så himla asjobbigt.

Ursprungligen av thurfjell:

Aaargh!!! Min 24" har blivit försenad fem dagar. Så himla asjobbigt.

Konstigt, igår skickade Apple ett mejl där det stod att datorn inte skulle kunna skickas förrän den 5:e (skulle skickats igår egentligen), men idag står det "Förberedd för avsändning". Mysko.

Bevaka tråden