Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iMac (aug -07)'

Tråden skapades och har fått 579 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-13 13:39
Ursprungligen av mcmac:

Hej
Är det någon som vet, om det går eller hur man gör för att bl. a. avända en iMac 24 som extra skärm till MacBook Pro?

Enkelt sagt, det går inte. Visst kan du göra det mjukvarumässigt genom att tex fjärrstyra din Macbook Pro från iMacen.

Du kan också köpa TV-kort och köra Video-out på Macbook Pron till en TV-mottagare med Video-in på iMacen.

Men har inte sett till någon DVI-in-grunka till USB/Firewire.

så nu har jag beställ min

iMac, 24-inch, Intel Core 2 Duo
2.8GHz Intel Core 2 Extreme
1 GB 667 MHz DDR2 SDRAM - 1x1 GB
Trådlöst Apple Wireless Mighty Mouse
Tangentbord (svenskt)
750 GB Serial ATA-enhet 065-6971
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW) 065-6972

Slutsumma: SEK 19.026,25

Ursprungligen av el gringo:

så nu har jag beställ min

iMac, 24-inch, Intel Core 2 Duo
2.8GHz Intel Core 2 Extreme
1 GB 667 MHz DDR2 SDRAM - 1x1 GB
Trådlöst Apple Wireless Mighty Mouse
Tangentbord (svenskt)
750 GB Serial ATA-enhet 065-6971
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW) 065-6972

Slutsumma: SEK 19.026,25

inte för att vara gnällig (och visst är jag något avundsjuk ) men varför postar folk vad dom har beställt? är det någon som är det minstra intresserad av detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-13 18:46
Ursprungligen av el gringo:

så nu har jag beställ min

iMac, 24-inch, Intel Core 2 Duo
2.8GHz Intel Core 2 Extreme
1 GB 667 MHz DDR2 SDRAM - 1x1 GB
Trådlöst Apple Wireless Mighty Mouse
Tangentbord (svenskt)
750 GB Serial ATA-enhet 065-6971
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW) 065-6972

Slutsumma: SEK 19.026,25

Trevliga spec! Får man be om lite prestandatester (t.ex. Geekbench) när den landat!?!

klart! jag tänkte köpa minne från macoteket 4GB - så jag kommer testa skillnad mellan 1 vs 4 GB också och jämföra med MBP 2.2 Dual 2 Core (jobbdator) - geekbench och några riktiga tester också (Handbrake, iTunes, iMovie).

Ursprungligen av Solid:

Trevliga spec! Får man be om lite prestandatester (t.ex. Geekbench) när den landat!?!

  • Medlem
  • 2007-08-13 19:18
Ursprungligen av el gringo:

iMac, 24-inch, Intel Core 2 Duo
2.8GHz Intel Core 2 Extreme
1 GB 667 MHz DDR2 SDRAM - 1x1 GB
Trådlöst Apple Wireless Mighty Mouse
Tangentbord (svenskt)
750 GB Serial ATA-enhet 065-6971
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW) 065-6972

Samma som jag tänkt beställa El Gringo, men som jag inte gör förrän i oktober Ser dock fram emot din rapportering av vad 2.8:an gör i jämförelse med 2.4:an. DOck tillhör jag dem som är ocls¨är nyfiken på vad det är för panel i skärmen. Samma som förut eller något sämre?

  • Oregistrerad
  • 2007-08-13 15:09
Ursprungligen av mcmac:

Hej
Är det någon som vet, om det går eller hur man gör för att bl. a. avända en iMac 24 som extra skärm till MacBook Pro?

Du skulle ju kunna starta din MBP i firewire target mode.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-14 12:00
Ursprungligen av mcmac:

Hej
Är det någon som vet, om det går eller hur man gör för att bl. a. avända en iMac 24 som extra skärm till MacBook Pro?

Det finns lösnignar som fixar detta för windows: Maxivista.

Ursprungligen av Maxivista.com:

Use your Laptop as a second monitor
MaxiVista turns any spare PC into a second monitor for your main computer. No extra hardware required. You can seamlessly extend program windows across multiple screens like it would be a single big monitor. Increase your productivity by using multiple monitors

Annars när jag har en stationär och en laptop på skrivbordet samtidigs kör jag med synergy2 eller x2vnc / win2vnc.

Dessa program gör att man klarar sig med ett tangentbord / mus för att kontrollera båda maskinerna. Bara flytta musen mot den andra maskinen från den som tangentbordet och musen sitter i, och vips så dyker muspekaren upp på den och du kan jobba där som om du satt vid den.

Dessa lösningar fungerar utmärkt på OS X.

Ursprungligen av mcmac:

Hej
Är det någon som vet, om det går eller hur man gör för att bl. a. avända en iMac 24 som extra skärm till MacBook Pro?

Det går med vnc-baserade mjukvarulösningar, men det är en ganska dålig idé. Bilden trycks iväg över nätverket, man får problem med lagg och processorbelastningen blir ganska kraftig på båda maskinerna eftersom man kör vnc-klient och -server.Du får alltså en hejdlöst strömslukande och nätverksbelastande extraskärm med fantastiskt dålig framerate. Köp en extern skärm till macbooken i stället, nästan så jag tror det blir jämnt skägg på ett par år om man räknar in elkostnaden.

Kan nån säga mig varför jag måste vänta till slutet på sep till min kommer? "sänds när alla artiklar finns

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-11 21:02

Leveranstiden på Bluetooth-tangentbordet ligger på 3-5 veckor.. kan det vara den som spökar?

Ursprungligen av boris91:

Leveranstiden på Bluetooth-tangentbordet ligger på 3-5 veckor.. kan det vara den som spökar?

Ja, det är tangentbordet som spökar... Det var därför jag valde det med sladd, vilket jag sedan säljer till en kompis och sedan köper det trådlösa när det går att få tag på.

smart, här blir de o vänta..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-11 22:14

Nu när jag tänker efter borde ni kanske avbeställa tangentborden och helt enkelt köpa ett i butik senare, när det kommer en leverans.

Ursprungligen av boris91:

Nu när jag tänker efter borde ni kanske avbeställa tangentborden och helt enkelt köpa ett i butik senare, när det kommer en leverans.

Precis, jag tyckte det var värt att betala lite extra (kommer ju inte få 500 kr för mitt med sladd) för att slippa vänta så länge.

Min 24" skickades i går :-D..

TNT säger:
12 Aug 2007 03:23 Shanghai Shipped From Originating Depot

Ursprungligen av jonte0:

Min 24" skickades i går :-D..

TNT säger:
12 Aug 2007 03:23 Shanghai Shipped From Originating Depot

Exakt samma här!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-08-12 01:19

Beställde igår en 24" 2.8 GHz med 2 GB ram och 750 GB HD... var dessvärre inte så smart att jag valde 1 gb minne för att sen bara komplettera med 2*2 gb minnen från Dustin.

Nu finns i alla fall en iMac 24", 2,16 Ghz med 2 gb ram och 250 gb HD till salu... PM:a om du är intresserad... den finns i Umeå.

  • Medlem
  • 2007-08-12 18:43

Nu har min också skickats:D

Min med!

Jag hoppas verkligen att min kommer snart också, då dom har börjat fått in dom hos ÅF.

Ursprungligen av acidflash:

Jag hoppas verkligen att min kommer snart också, då dom har börjat fått in dom hos ÅF.

Nån i stockholm - vore kul att kolla in 24"?

Jag har bokat en 24" av den nya iMacen *spännande*

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-08-12 21:04

Min 24" skickades igår, Woho!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-12 21:10

Nya Macoteket som öppnar i SOUK (Drottningsgatan 53, Stockholm) har premiär på torsdag och ska enligt uppgift ha nya iMacs på plats.

För att inte tala om att man kommer att kunna känna på en livs levande iPhone!

Jag är lätt på plats.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-12 21:34

Goda nyheter där boris91! Tyvärr är jag inte hemma på torsdagen, men fredagen funkar ju lika bra..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-12 21:46

Men du missar ju alla sköna premiärerbjudanden!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-12 22:27

Dessvärre, men jag föredrar hellre att vara med en gammal vän jag inte träffat på ett bra tag, då. Synd för mig helt enkelt

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-12 22:58

Alltså, är det någon som kan bekräfta om inLife i Stockholm har de nya iMacen i lager?

Jag kan inte riktigt beskriva min avundsjuka!
Åh, 4 jävla tusenlappar!
Jag blir tokig!
Jag har redan funderat på saker jag kan sälja )
Någon som vill köpa 50 DVD-filmer för 4000? )

Bevaka tråden