Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklammusiktråden

Tråden skapades och har fått 563 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Heineken

Såg att folk var intresserade av Adidas för ett tag senare, den finns att höra på deras hemsida http://www.adidas.com/campaigns/adidas_1/content/v2/adidas_1.asp?strCountry_adidascom=com (tänk på att det är en väldigt grafisk sådan och man får inte fram menyn före man följt vissa av deras "continue" länkar - men sen ligger menyn på lilla skon i toppen)

Själv söker jag låten till Heineken-reklamen med folket som rör sig som en blandning mellan spagetti och breakdansare. Hoppas någon vet.

/Mari

  • Medlem
  • 2005-10-07 20:23
Ursprungligen av misslane:

Såg att folk var intresserade av Adidas för ett tag senare, den finns att höra på deras hemsida http://www.adidas.com/campaigns/adidas_1/content/v2/adidas_1.asp?strCountry_adidascom=com (tänk på att det är en väldigt grafisk sådan och man får inte fram menyn före man följt vissa av deras "continue" länkar - men sen ligger menyn på lilla skon i toppen)

Själv söker jag låten till Heineken-reklamen med folket som rör sig som en blandning mellan spagetti och breakdansare. Hoppas någon vet.

/Mari

Låten i den reklamen är Cobra style av Teddybears STHLM.

  • Medlem
  • 2005-10-14 16:10

låt??

Ursprungligen av Jos:

Den första låten går tyvärr inte att få tag på då den är gjord just till billboarden och är bara 20 sekunder lång men den indiska poplåten heter: ”Tere aggeyoh jaanam” av Indeewar och Anu Malik.

//J

vart kan man få tagi den???

den som vet - svara till johansson.1@hotmail.com

  • Oregistrerad
  • 2005-10-08 15:59
Ursprungligen av andresito:

nån som vet vilken låt som spelas i reklampauserna på idol när den där hiphopsnubben lyssnar på en låt och sen säger, -"är det här rätt låt?" vaa e d för en låt?? rätt skön fan!

ngn?!

Den heter visst "Roop Suhana Lagta" eller nått sånt, och den är gjord av "Gentleman".
För den som inte vet det redan, men som undrar vad låten i "Knorr" reklamen heter. Så är det en omgjord låt av "The La's - There she goes", i reklamen sjunger de Friday någonting istället för "There she goes".
Jag undrar vad som tillåter detta egentligen, t.ex. så gjorde ju Bob en reklam om saft som blandas med mjölk, där hade de en kopia av låten "Hey ya - Outkast" som lät nästan exakt likadant fast de sa istället "Oh yeah!".

Ursprungligen av andresito:

nån som vet vilken låt som spelas i reklampauserna på idol när den där hiphopsnubben lyssnar på en låt och sen säger, -"är det här rätt låt?" vaa e d för en låt?? rätt skön fan!

ngn?!

Den finns och är fullängdare trots det andra användare säger den heter "Roop Suhana Lagta Hai" Med Gentleman

Edit: Lyssnade igenom låten en extra gång och kom fram till att det är båda låtarna ihopmixade. Först idol låten på ca 1 minut sen kommer den indiska pop låten efter det. Båda är bra!

Letar efter låten i Hp reklamen "pictures of a time and place, pictures of a favorite face" osv
I reklamen byts bilden ut på ett med vita ramar som åker hit och dit ja tror ni vet vilken jag menar. har sökt letssingit och google utan resultat.

Letar även efter Ving låten Summer Breeze inte den från reklamen eller Seals And Crofts utan föregångaren många som har gjort den men denna versionen måste vara från 70 talet. Är en gammal vinyl inspelning jag har men vet inte vad artisten heter.

tack på förhand.

Ursprungligen av zapata:

Letar efter låten i Hp reklamen "pictures of a time and place, pictures of a favorite face" osv ...
tack på förhand.

HP-reklamfilmen: The Cure - The Kinks
Goodby, Silverstein & Friends heter för övrigt reklambyrån som gjort reklamfilmen

Vill någon hjälpa mig nu?
Den aktuella reklamfilmen från Libresse, låten som spelas är jag ute efter.
I filmen marscherar flera tusen kvinnor genom gatorna i någon storstad med skyskraopr etc. Musiken är rätt lugn.

Har hört en låt som fastnat i huvet på mig, vet ej var jag hört den vilket komplicerar det hela lite...

Det är en låt av det rockigare slaget och jag tror att det är refrengen som går nåt som "... welcome to the new generation ...mera sång... och sen kommer ett gitarriff".
Inte mycket info som sagt, men jag skulle uppskatta om nån visste vad jag menar - aningens tröttsamt att gå runt och nynna på en låt man inte vet vad den heter eller hur den går...

Ursprungligen av Anders_hoffman:

...
Osså en annan fråga.. nån som möjligtvis vet vilken låt det är som spelas i den här lilla filmsnutten?
CM

Förövrigt helt sjuk film.. den killen kan verkligen hantera sin cykel!

Nu har jag skummat igenom resten av tråden och förlåt mig om nån annan har svarat innan, men jag blev så till mig när jag visste svaret och kunde hjälpa till!

Låten heter Jesse Cook - Mario takes a walk

hoppas jag kunde vara till någon nytta. (gitarristen i låten är inte kass nånstans!)

Någon som vet vad låten i slutet av Matrix Revolutions heter?

Spelade in en liten snutt från den här: Putfile - Matrix 54

Tack!

Ursprungligen av konane:

Någon som vet vad låten i slutet av Matrix Revolutions heter?
Spelade in en liten snutt från den här: Putfile - Matrix 54
Tack!

Kan vara denna när jag jämför lite
Juno Reactor Vs. Don Davis - Navras
Om inte så provlyssna på albumet här

  • Medlem
  • 2005-05-27 15:24

:):):):):):):) jag undrar om någon vet vilken låt som spelas på adidas 1 reklamen den går nått:can you take the chepe up eller nått. Nike Free reklamen skulle jag också villja veta det är nån som säger: Take of your shoes! //isak

för ett tag sen gick en reklam.. jag tror det var jc.. ja det var det nog. det var människor i olika situationer som var frystra: nån som snavat med en kundvagn typ.. nån som hoppar från ett hustak ner i en pool och lite annat
kommer ihåg en del av låten som var typ 'praise lord mother, mother'
någon som vet vad det är för låt?

Ursprungligen av sirius:

för ett tag sen gick en reklam.. jag tror det var jc.. ja det var det nog. det var människor i olika situationer som var frystra: nån som snavat med en kundvagn typ.. nån som hoppar från ett hustak ner i en pool och lite annat
kommer ihåg en del av låten som var typ 'praise lord mother, mother'
någon som vet vad det är för låt?

Monster Magnet - Space Lord

tack så mkt

Hej nån som vet vilken låt det är i sonys nya handycam reklam som gått det senaste

Ursprungligen av Retroid:

Hej nån som vet vilken låt det är i sonys nya handycam reklam som gått det senaste

Japp. Den heter Stereo Total - I Love You, Ono

//akiljo

Ursprungligen av akiljo:

Japp. Den heter Stereo Total - I Love You, Ono

//akiljo

Vet du möjligvis var jag kan få tag på den låten?
Tack på förhand.

Edit - redan fått tag i den.

Söker efter en låt på franska tror jag, var väldigt populär förut med dragspel, poplåt.

Vad heter låten på tre där körsbäret sjunger?
med de små kinesflickorna!

  • Medlem
  • 2005-06-02 18:03
Ursprungligen av Gustaf88:

Vad heter låten på tre där körsbäret sjunger?
med de små kinesflickorna!

Det här blir tredje gången i denna tråd!

Chicago - If you leave me now!

Tja,nån som vet vad låten i reklamen för Sonys handcam heter?

Letat som fan men hittar inget.

Ursprungligen av meanbitch:

Tja,nån som vet vad låten i reklamen för Sonys handcam heter?

Letat som fan men hittar inget.

Den som går typ "Perfect system, I don't need it" och massa annat kraffs?
Den vill jag också veta vad den heter

Svara nån

Ursprungligen av gurgelbröd:

Den som går typ "Perfect system, I don't need it" och massa annat kraffs?
Den vill jag också veta vad den heter

Svara nån

redan besvarad i denna tråd... leta lite innan ni skriver

Ursprungligen av skummis:

redan besvarad i denna tråd... leta lite innan ni skriver

Säkert?, jag har just letat igenom den utan framgång..

eller så jävlas mina ögon med mig

dumma ögon

Ursprungligen av gurgelbröd:

Säkert?, jag har just letat igenom den utan framgång..

eller så jävlas mina ögon med mig

dumma ögon

skaffa glasögon sedan läser du inlägg #123 :eek:

det finns en låt som ALLTID spelas på tex kinarestauranger och dyl.. har för mig att den heter något med "solen som går upp över bergen" eller nått sånt. inte säker. kan någon hjälpa mig med vad den heter!!???! MÅSTE ha den, riktigt bra!

Via reklamen smuts är bra

Va heter låten i reklamen där vuxna spelar fptboll i ösregn och slänger sig i leran?
någon form av rocklåt

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-07-08 19:34

vad heter låten ..ni ve tden där 3 gör reklam för att de har gratis musik hela sommaren...
..så ser man en gubbe som kör en traktor så är det någon rocklåt..känner igen låten men kommer ej på namnet.

Alltså låtens som spelas under 3-reklamen där man ser en gubbe köra traktor sen ser man en biograf där de två töntarna sitter och snackar om någon "carro"

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-08 19:35

Europe - Carrie

Bevaka tråden