Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklammusiktråden

Tråden skapades och har fått 563 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Låten i nya Nokia/3-reklamen?! Låter som Moby, men vet inte säkert..

Ursprungligen av Anders_hoffman:

Låten i nya Nokia/3-reklamen?! Låter som Moby, men vet inte säkert..

• Finns besvarad i ett tidigare inlägg.
• Moby - In My Heart
• Sök alternativ leta.

Richard Raggarn i BigBrother. Vad heter den där låten som han sjunger på.. antar att det är
meduza.... va säger ni??

de är moby men jag kommer inte ihåg vad låten heter

  • Medlem
  • 2006-02-18 22:14

Hej.. Jag har fyra reklamer jag vill veta vad låten heter:
AMF Pension och Nokia N60 (när en tjej åker på vespa), mio och Tre-reklamen där New York är "temat"

Tjo, låten till MER reklamen? med tåget som åker, och läpparna som flyger in i "MER-fontänen"

typ, baa, bapabapapapaaa

...

tackar

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-02-23 19:36

Nån som vet vad låten i VISA reklamen heter? den som slutar med ett berg inslaget som ett paket...

Skulle gärna också vilja veta vilka låtar det är som är med i SAAB reklamn när bilen stannar och så går det ett djur framför... och så nya NOKIA reklmamen som börjar med att dom ritar på väggen och så börjar det växa ut massa blad o sånt...

Ursprungligen av kainen:

Nån som vet vad låten i VISA reklamen heter? den som slutar med ett berg inslaget som ett paket...
Skulle gärna också vilja veta vilka låtar det är som är med i SAAB reklamn när bilen stannar och så går det ett djur framför... och så nya NOKIA reklmamen som börjar med att dom ritar på väggen och så börjar det växa ut massa blad o sånt...

VISA: Telepopmusik - Breathe (möjligen?)

Har kommit fram till att en del reklammusik är just specialskrivna för reklamfilmen i fråga.
Så alla finns inte att få tag på. Jag minns reklamfilmen om SAAB, men kommer dock inte ihåg om det var någon melodislinga eller liknande i den.

Åter igen rekommenderar jag två alternativ man kan gå tillväga ifall inget svar ges på forumet här. Maila respektive företag man undrar över eller besök reklammusik.se.

Ursprungligen av olofiano:

Tjo, låten till MER reklamen? med tåget som åker, och läpparna som flyger in i "MER-fontänen"

typ, baa, bapabapapapaaa

...

tackar

har inte sett reklamen men på den lilla del av texten du ger så låter det nästan som "Rent a Wreck" med Suburban kids with biblical names. Du kan höra en del ur den på musikförlaget Labradors hemsida.

  • Medlem
  • 2006-04-03 21:21
Ursprungligen av Zucchini:

har inte sett reklamen men på den lilla del av texten du ger så låter det nästan som "Rent a Wreck" med Suburban kids with biblical names. Du kan höra en del ur den på musikförlaget Labradors hemsida.

Grymm låt men inte rätt...

  • Oregistrerad
  • 2006-04-04 02:09

Är jag den enda som tycker att H&Ms version av "Just can't get enough" är grymmt skön.
Schyssta som H&M är så finns den på deras hemsida http://www.hm.com/
Sedan vidare till "spring collection campaign 2006" --->"Music" sen är det bara att tanka hem låten..
Detta kanske redan var sagt, men för säkerhetsskull så kunde jag ju tipsa om den iaf;)

EDIT: VW reklamlåten är ursprungligen gjord av: "Cat Stevens - Love is in the air"...det är först mot slutet av låten som den låter som i VW reklamen.

Nån som vet vad den franska låten i Creme Bonjour reklamen heter. Där en kille kastar omkring kastruller m.m i ett kök?

  • Medlem
  • 2006-03-11 16:04

Vad heter låten i som går i någon reklam vars refräng är Hard work, hard work?

Det är S|E|B 's reklam och låten är The Sun Harbour Chorus - Hard work.

Själv så undrar jag vad en låt heter som bl.a. spelas i Nile City, men den spelades så sent som i lördags under melodifestivalen, i den del som handlar om microfonstativet. Låten spelades när stativet hade ångrat sig och gick till baka till notstället, kort där efter så lyfter ett flygplan och det är då låten spelas, det låter lite som en kärlekssång.

Någon som vet vad den heter?

Någon som vet vad låten i lacostereklamen hette som gick för ett tag sen. Det var reklam för en parfym och reklamfilmen utspelade sig nära ett hav.

  • Medlem
  • 2006-03-22 15:27
Ursprungligen av Zucchini:

Själv så undrar jag vad en låt heter som bl.a. spelas i Nile City, men den spelades så sent som i lördags under melodifestivalen, i den del som handlar om microfonstativet. Låten spelades när stativet hade ångrat sig och gick till baka till notstället, kort där efter så lyfter ett flygplan och det är då låten spelas, det låter lite som en kärlekssång.

Någon som vet vad den heter?

Kan det vara denna?

Joe Crocker & Jennifer Warnes - Love lifts us up where we be

Ursprungligen av Zucchini:

Själv så undrar jag vad en låt heter som bl.a. spelas i Nile City, men den spelades så sent som i lördags under melodifestivalen, i den del som handlar om microfonstativet. Låten spelades när stativet hade ångrat sig och gick till baka till notstället, kort där efter så lyfter ett flygplan och det är då låten spelas, det låter lite som en kärlekssång.

Någon som vet vad den heter?

Tror den heter "Dream Come True"

Mushaboom - Feist

Såg en Coop reklam idag, låten är helt utan text så jag behöver hjälp av experterna här. Var reklam för typiska coop-produkter, filmat i ett kök, ganska kort klipp. Nån som vet?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-31 22:09

Vad är det för låt i 3 reklamen? Den med en snubbe som går omkring med sina koss porta pro på ett kontor. Han spelar låtar, och miljön ändrar tema. Jag vill ha den sista låten, när han går in i en hiss. De låter: "Wanna be your lover, wanna be your lover, wanna be your lover. Wanna be your friend".

en gammal, gick för ett par år sedan, en kille som springer genom betongväggar i ett hus.. (hoppar igenom)..så ere nån klassisk musik som spelas i bakgrunden som e RIKTIGT bra! men har ingen aning om sm gjort musiken...nån som känner igen reklamen..komemr inte ihåg vad det var reklam för...plz help!

Ursprungligen av Adzam 1:

Vad är det för låt i 3 reklamen? Den med en snubbe som går omkring med sina koss porta pro på ett kontor. Han spelar låtar, och miljön ändrar tema. Jag vill ha den sista låten, när han går in i en hiss. De låter: "Wanna be your lover, wanna be your lover, wanna be your lover. Wanna be your friend".

La bionda - Wanna be your lover
Källa: 3

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-01 16:00
Ursprungligen av daniels:

La bionda - Wanna be your lover
Källa: 3

Tackar!

va heter låten som spelas när heja björn börjar?

Comviq Kontant Kompis Reklamen

Nån som vet vad låten till Comviq Kontant Kompis reklamnen heter??
Det e när själva "KONTANT" texten försvinner som prickar

Vad heter låten i Marvin/JC-reklamen där carmen electra marsherar och viftar med en pinne?

Ursprungligen av Forcen:

Vad heter låten i Marvin/JC-reklamen där carmen electra marsherar och viftar med en pinne?

HIttade ingen namn på artisten, möjligt att det är en reklamslinga bara just för JC.
Låten heter iallafall "One, Two, Three, Four" och finns att tanka hem på Jc.se.
På förstasidan har dom en bildlänk till reklamfilmen, när du kommer dit in, så typ högerklicka och välj "spara som" (PC) "hämta länkad fil" (Mac). Går det inte så kontakta mig.

Ursprungligen av daniels:

HIttade ingen namn på artisten, möjligt att det är en reklamslinga bara just för JC.
Låten heter iallafall "One, Two, Three, Four" och finns att tanka hem på Jc.se.
På förstasidan har dom en bildlänk till reklamfilmen, när du kommer dit in, så typ högerklicka och välj "spara som" (PC) "hämta länkad fil" (Mac). Går det inte så kontakta mig.

Tack så mycket!
Jag har quicktime pro, så det löste sig:D

va heter låten i malcolm - ett geni i familjen

Bevaka tråden