Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklammusiktråden

Tråden skapades och har fått 563 svar. Det senaste inlägget skrevs .

har ni sett den här reklamen där det är en tjej som dansar med några runda högtalare?
vet inte om det är Nike eller addidas..
vad heter låten?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 13:06

Hej! Jag undrar och någon här råkar veta vilken artist/låt som Crescent har åå en utav sina reklamer.
Den som en dam glider på en damcykel i en stad sent på kvällen...
Det är en tjejgrupp/soloartist som kör soul tror jag...
Man hör typ 10 sek på låten men den är såå skön!

Hoppas kunna få hjälp!
Ha det!

Baldessarini - Del Mar

Den bästa reklamen på länge, när den gamla mannen sitter i en super lyxig båt och så zoomas det ut enda tills man får se att han cruisade runt i en parfym flaska.
Reklamen är hur cool som helst.

"Separates the men from the boys"

Så, vad heter låten?

__________________och____________________

En till rolig reklam.
Cola light reklamen där killen ska köpa en skjorta så står bruden där utanför och väljer en åt honom sen pekar dom på lite roliga skyltdockor osv.

Vad heter låten?

Tack.
Tack skummis.

  • Medlem
  • 2005-05-06 09:06
Ursprungligen av minipod:

Baldessarini - Del Mar

Den bästa reklamen på länge, när den gamla mannen sitter i en super lyxig båt och så zoomas det ut enda tills man får se att han cruisade runt i en parfym flaska.
Reklamen är hur cool som helst.

"Separates the men from the boys"

Så, vad heter låten?

Tack.
Tack skummis.

Låten heter Beyond The Sea - Robbie Williams

För övrigt är den med i Hitta Nemo!

Citat:

En till rolig reklam.
Cola light reklamen där killen ska köpa en skjorta så står bruden där utanför och väljer en åt honom sen pekar dom på lite roliga skyltdockor osv.

Vad heter låten?

Tack.
Tack skummis.

Såg lite av reklamen igår och tyckte de lät som Baby Love... orginalet är gjort av The supremes iaf...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-13 14:56

För cirka två veckor sen var det reklam för Sveriges värsta bilförare i tv4. Då hade dom valt en låt som jag vill ha. Det var en rock låt, som har används av Triss för några år sen. Emellanåt i låten sjöng dom: Woohooo! Sen kom elgitar.

Hoppas nån vet vad den heter!

Ursprungligen av Adzam 1:

För cirka två veckor sen var det reklam för Sveriges värsta bilförare i tv4. Då hade dom valt en låt som jag vill ha. Det var en rock låt, som har används av Triss för några år sen. Emellanåt i låten sjöng dom: Woohooo! Sen kom elgitar.

Hoppas nån vet vad den heter!

detta är en ren gissning eftersom ja inte sett reklamen.... och med din knapphända info
men kan det vara Blur - Song 2 ?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-13 16:25
Ursprungligen av skummis:

detta är en ren gissning eftersom ja inte sett reklamen.... och med din knapphända info
men kan det vara Blur - Song 2 ?

Tack! Det var den!

All vet dom där Viking Line reklamerna, där en massa svenssons dansar till en härlig låt, jag har mailat Viking Line för att få tag i låten, vilket verkar svårt eftersom det är deras egen!!

Har ni hört den nya med barnen?

  • Medlem
  • 2005-05-05 23:18

Är det någon som vet vilket musikstycke som spelades i "TV3 reportage" ikväll 5'e maj?
Paulo Roberto körde reportage från Club Privé om strippor och deras arbete. I bakgrunden genom vissa delar av programmet spelades ett musikstycke med fiol alt. cello.

Försökte se om det stog något om det i sluttexten men tyvärr gjorde de inte det.

Metro

Någon som vet vad låten i Metros reklam Limited Edition heter, den med olika cityvyer. Gick på TV runt årsskiftet...

Såg i tidigare inlägg att folk letade efter låten till Friends-reklamen som gick för ett år sen kanske, den med barn som räddar varann från mobbing.. Det är Granada med en låt som jag tror heter Amazing it seems eller Sister, låten finns iafmed på skivan Granada från 2000, finns på CDON.

  • Medlem
  • 2005-05-06 21:08

Tjena!
Jag frågade innan men då var det ingen som visste så jag provar igen, är det någon som vet vad låten i jag tror det var ving, eller något annat resebolag som gick på tv för ett tag sedan. låten gick typ "summer dreams, makes me feel fine...." men jag vet inte vad den heter eller vilka som gjort den.

Ursprungligen av Kvist:

Tjena!
Jag frågade innan men då var det ingen som visste så jag provar igen, är det någon som vet vad låten i jag tror det var ving, eller något annat resebolag som gick på tv för ett tag sedan. låten gick typ "summer dreams, makes me feel fine...." men jag vet inte vad den heter eller vilka som gjort den.

The Isley Brothers - Summer Breeze

  • Medlem
  • 2005-05-07 16:10

Tack så mycket Skummis!! You're the man.

summer breeze

Ursprungligen av Kvist:

Tack så mycket Skummis!! You're the man.

det är seals & croft som gjort orginalet summer breeze... den är för övrigt med i en rolig film som heter dazed and confused... sevärd!

crescentlåten

just d... ja skulle oxå hemskt gärna vilja veta vad låten i crescentreklamen heter... sjukt skön låt ju...

Vad heter låten i nya volvoreklamen? Den där två killar ska åka ut på fisketur..

Osså en annan fråga.. nån som möjligtvis vet vilken låt det är som spelas i den här lilla filmsnutten?
http://www.gougoule.com/bonus/corey-martinez.php

Förövrigt helt sjuk film.. den killen kan verkligen hantera sin cykel!

vet någon vad låten till F1 reklamen på tv4 heter?

Ursprungligen av freshjive:

vet någon vad låten till F1 reklamen på tv4 heter?

Teddybears sthlm - Little Stereo.

Ursprungligen av Anders_hoffman:

Vad heter låten i nya volvoreklamen? Den där två killar ska åka ut på fisketur..

Osså en annan fråga.. nån som möjligtvis vet vilken låt det är som spelas i den här lilla filmsnutten?
http://www.gougoule.com/bonus/corey-martinez.php

Förövrigt helt sjuk film.. den killen kan verkligen hantera sin cykel!

INGEN SOM VET?!?!?!?!?!

  • Medlem
  • 2005-06-01 13:45

Just det, varför vet ingen!

Ursprungligen av Anders_hoffman:

Vad heter låten i nya volvoreklamen? Den där två killar ska åka ut på fisketur..

Osså en annan fråga.. nån som möjligtvis vet vilken låt det är som spelas i den här lilla filmsnutten?
http://www.gougoule.com/bonus/corey-martinez.php

Förövrigt helt sjuk film.. den killen kan verkligen hantera sin cykel!

Volvoreklamen måste väl nån veta iaf!!!!!!!!!!

Ursprungligen av Anders_hoffman:

Osså en annan fråga.. nån som möjligtvis vet vilken låt det är som spelas i den här lilla filmsnutten?
http://www.gougoule.com/bonus/corey-martinez.php

Förövrigt helt sjuk film.. den killen kan verkligen hantera sin cykel!

jag kollade på filmen och lyssnader på låten, och jag visste inte vad den hette.
men men den var så bra att jag frågade på ett annat forum.
http://www.gamereactor.se/forum/?forum=1&thread=20148&page=1&last=2005-07-08+13%3A59%3A06

  • Medlem
  • 2005-07-08 15:15

Vilken jävla snubbe!!! Otroligt grym på cykeln!

Låten var inte fy skam den heller...

nån som vet vilken låt som spelas i reklampauserna på idol när den där hiphopsnubben lyssnar på en låt och sen säger, -"är det här rätt låt?" vaa e d för en låt?? rätt skön fan!

ngn?!

  • Oregistrerad
  • 2005-09-08 18:48

Las Peras

Vad faen heter låten som Las Peras spelar i slutet på grisfesten i Sällskapsresan? Nån samba...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-26 08:30
Ursprungligen av andresito:

nån som vet vilken låt som spelas i reklampauserna på idol när den där hiphopsnubben lyssnar på en låt och sen säger, -"är det här rätt låt?" vaa e d för en låt?? rätt skön fan!

ngn?!

Den första låten går tyvärr inte att få tag på då den är gjord just till billboarden och är bara 20 sekunder lång men den indiska poplåten heter: ”Tere aggeyoh jaanam” av Indeewar och Anu Malik.

//J

  • Medlem
  • 2005-09-26 15:43

Ingen som vet vad det är för låt som spelas i tv3:s Insider?

Nån som vet vad låten i Burnot:Revenge reklamen heter

Bevaka tråden