Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklammusiktråden

Tråden skapades och har fått 563 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Silja Line ... eller om det var Viking Line

Ja, först går allt i slow motion, sen dunkar diskon igång och folket i reklamen börjar dansa heldlöst.
Musiken påminner lite om Scissor Sisters, men det tror jag nog inte det är.

Vad tror ni?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-10 22:56
Ursprungligen av krisse:

Ja, först går allt i slow motion, sen dunkar diskon igång och folket i reklamen börjar dansa heldlöst.
Musiken påminner lite om Scissor Sisters, men det tror jag nog inte det är.

Vad tror ni?

Antagligen så är det någon slags mix, p.g.a. att jag inte tror att en låt går så slött i början (låter nästan som nått slags babysoundtrack) och sedan speedar på i värsta discopop.
De sjunger ju något när det börjar gå snabbt, jag har dock svårt att tyda det.

Kelda

Den sköna oldschool breakdance-låten som akompanjerar killen som gör "The robot" medan han väntar på att Kelda ska göra jobbet?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-10-30 21:49
Ursprungligen av manger:

Den sköna oldschool breakdance-låten som akompanjerar killen som gör "The robot" medan han väntar på att Kelda ska göra jobbet?

vill också ha den, låter grym som fan .. tyvärr tror jag det är ett beställningsjobb bara

  • Medlem
  • 2005-10-11 15:23

Låten i Vodafone reklamen typ för 2-3 månader sen.. En kille ändrade frisyr till olika musikstilar, men den sista, en snabb låt dom sjunger nått med ballistic, vad heter den?

Bästa reklamlåten är "Sweet Swedish Winter" som spelades på femman förra året Var bara tvungen att säga det hehe

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-15 17:25

nej bäst är ju (dock ej reklam men tv programintro) Weeping willows - blue and alone från pistvakt! DE E NICE!

Ursprungligen av Stenelo:

nej bäst är ju (dock ej reklam men tv programintro) Weeping willows - blue and alone från pistvakt! DE E NICE!

Jo den är braa PISTVAKT ÄR BÄST!!!!!!!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-15 19:50

någon som vet va de är för låt i senaste audi reklamen med 20 års jubiléet? http://www.audi.se/page_6157.shtml där kan ni höra den.

Radio

Hörde en låt på radion men kan inte hitta vem som sjunger eller vad den heter, tacksam för hjälp!

Här e länken till en liten inspelnig, tyvärr väldigt dålig av låten http://uk.geocities.com/misslnae/radio.MP3

  • Medlem
  • 2005-12-07 22:26
Ursprungligen av lukke:

någon som vet va de är för låt i senaste audi reklamen med 20 års jubiléet? http://www.audi.se/page_6157.shtml där kan ni höra den.

Jag skulle också gärna vilja veta vad det är för låt. Svar uppskattas rejält.

Ursprungligen av ohlen:

Jag skulle också gärna vilja veta vad det är för låt. Svar uppskattas rejält.

En kompis till mig säger att den spelas i Kill Bill vol.1 och att det är låten
Tomoyasu Hotel - Battle Without Honor Or Humanity men jag är osäker... Hoppas på de bästa!

  • Medlem
  • 2005-12-08 17:56
Ursprungligen av daniels:

En kompis till mig säger att den spelas i Kill Bill vol.1 och att det är låten
Tomoyasu Hotel - Battle Without Honor Or Humanity men jag är osäker... Hoppas på de bästa!

Tack!

daniels for president!

  • Medlem
  • 2005-12-11 11:22

Någon som vet?

Denna låt kom under VM lottningen iförrgår,när dem presenterade olika lag och där fotbollen berättade sin historia.Tror det var innan Argentina som låten dök up.

Den är någon slags technolåt kanske. Har hört den så många gånger som på SVTs kanal t.e.x. Väldigt glad låt. Dem sjunger ingenting i den utan bara massa glada ljud typ.
Någon som har någon aning?

Gracias.

jävligt intressant forum FORTSÄTT UPPDATERA DEN !

  • Oregistrerad
  • 2005-10-31 23:26

Okej, så vad är det egentligen för låt som spelas i Nordea-reklamen? (Tror jag att det är)

"There's a man, with a dream over there..."

Snälla, någon?

Ursprungligen av Nev:

Okej, så vad är det egentligen för låt som spelas i Nordea-reklamen? (Tror jag att det är)

"There's a man, with a dream over there..."

Snälla, någon?

Jag kollade på Nordeas hemsida ifall dom hade någon information om deras (aktuella) reklamfilmer etc, men tyvärr inte. Du får leta vidare, googla efter det som du har att gå på.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-01 09:08
Ursprungligen av Nev:

Okej, så vad är det egentligen för låt som spelas i Nordea-reklamen? (Tror jag att det är)

"There's a man, with a dream over there..."

Snälla, någon?

Maila Nordea och fråga. Jag brukar maila företagen och fråga efter vilken låt som används i reklamen. Om jag inte får svar efter några dagar så mailar jag igen och så fortsätter det tills jag har fått svar.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-01 18:48

Tack för svar ang. Nordea-reklamen.
För er som vill veta heter låten "The world is movin'" och är gjord av Jacob Andersen, tror jag.
Hittar den tyvärr ingenstans på nätet, så om den ligger och lurar i någons iPod skulle jag bli jätteglad!

Är det någon som vet vad låten som mördaren, i Quentin Tarantinos avsnitt av csi, skickar till csi-gänget ?? Det är nån 60-tals låt har jag läst
"Stone walls around me, surprised you even found me." Nått sånt går den..

  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 07:45

Hej, ny här, tänkte bara svara på det senaste inlägget. Jag tror att låten du söker är Counting Crows (men originalet är The Turtles) - Outside Chance? Skriven av Warron Zevon.

//Marika

Ursprungligen av marika:

Hej, ny här, tänkte bara svara på det senaste inlägget. Jag tror att låten du söker är Counting Crows (men originalet är The Turtles) - Outside Chance? Skriven av Warron Zevon.

//Marika

Tack för svaret Det var precis den jag sökte.. Hittade den iförrgår, UNDERBART

O.c.

I den nya O.C.-reklamen, där Marissa, Ryan och Ryans bror är med, spelas det en lugn (och bra!) låt. Jag har tyvärr inte uppfattat texten, men det kanske funkar ändå.

Jag hoppas att någon vet artistens och låtens namn.
tack!

Ursprungligen av lindyhop:

I den nya O.C.-reklamen, där Marissa, Ryan och Ryans bror är med, spelas det en lugn (och bra!) låt. Jag har tyvärr inte uppfattat texten, men det kanske funkar ändå.

Jag hoppas att någon vet artistens och låtens namn.
tack!

Sökte lite på det och fick fram 3 möjliga svar på din fråga.

Three Doors Down-Here without you.
Hoobastank-The Reason

Ryan Adams - Wonderwall

Jag kollar inte på serien eller så, så jag känner inte till reklamen, men vill bara ge en hjälpande hand till behövande Haha, nu blir de Joey på femman iaf! Hoppas de va rätt låtar!

Ursprungligen av daniels:

Sökte lite på det och fick fram 3 möjliga svar på din fråga.

Three Doors Down-Here without you.
Hoobastank-The Reason

Ryan Adams - Wonderwall

Jag kollar inte på serien eller så, så jag känner inte till reklamen, men vill bara ge en hjälpande hand till behövande Haha, nu blir de Joey på femman iaf! Hoppas de va rätt låtar!

Ingen av dem var den jag sökte... Men tack i alla fall!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-14 14:38
Ursprungligen av lindyhop:

I den nya O.C.-reklamen, där Marissa, Ryan och Ryans bror är med, spelas det en lugn (och bra!) låt. Jag har tyvärr inte uppfattat texten, men det kanske funkar ändå.

Jag hoppas att någon vet artistens och låtens namn.
tack!

Ganska säker på att det är den här:

Dios - You Got Me All Wrong.
iTunes

Kommer inte ihåg reklamen, men det lär vara den...

Om inte kolla här:
http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?s=143456&playlistId=89334198
eller:
http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?s=143456&playlistId=89335890

nån av låtarna är det....

Jag söker låten till den nya 3-reklamen. Den med Koss-lurarna :P.
Det är en fransk låt tror jag. Tack på förhand.

Ursprungligen av NilSen:

Jag söker låten till den nya 3-reklamen. Den med Koss-lurarna :P.
Det är en fransk låt tror jag. Tack på förhand.

Ja vad heter den?!?! Jag letar som fan... work it people

Ursprungligen av karlsong:

Ja vad heter den?!?! Jag letar som fan... work it people

Kan de vara Stereo Total - L' amour á 3 ?
Alla aktuell reklammusik från 3 finns just på 3

Ursprungligen av daniels:

Kan de vara Stereo Total - L' amour á 3 ?
Alla aktuell reklammusik från 3 finns just på 3

Aahh...så bra, ja hade faktiskt letat lite där men inte tillräckligt noggrannt. Tack

Bevaka tråden