Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklammusiktråden

Tråden skapades och har fått 563 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av pgjores:

vet nån vad låten i den senaste trereklamen är för nått? asså den när de msn:ar

Nerina Pallot - Sophia

Jo, han hade rätt.
Det var inget.

Tack Daniel!

Senast redigerat 2007-02-07 20:43
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-07 20:33

Tack!

Någon som vet vad det är för låt i reklamen för Stargate SG-1 på sexan? Den verkar vara grymt bra.

Ursprungligen av ztaafen:

Någon som vet vad det är för låt i reklamen för Stargate SG-1 på sexan? Den verkar vara grymt bra.

ja... reklammusik.se är en väldigt bra sida
(källan till många av mina inlägg)

Jag söker en låt men dock ingen reklamlåt... det är en remix på ushers yeah... han sjunger men melodin är kelis låt trick me och khias lick it... ngn som vet va de è???

EDIT: khia - my neck my back ,yeah - usher, kelis - trick me <--- dom låtarna...

Någon här som vet vilken låt och sångerska det är som är med i reklamen för "Utredning pågår" på Discovery?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2007-03-17 22:41
Ursprungligen av tokmasen:

Tjo!

Är det någon som vet vad det är för låt i nya Saab reklamen?

http://vadheterlaten.se/latarkiv

Arla godmorgon juice reklam

Citat:

För ett tag sedan gick det en godmorgon juice reklam med en svinskön låt i bakgrunden.. ingen som vet vad det var för låt? :rolleyes:
Kan det vara Cat Stevens - Morning Has Broken?

hehe, nä... Ingen som sjunger. Är säkert en egen gjord låt av dom på godmorgon:P

Letade i forumet men hittade inget svar på detta??
Finns filmen att tanka ner eller liknande så man kan få ut ljud filen ifall ingen vet vem som sjunger.

/Rainman

  • Medlem
  • Storuman
  • 2007-03-26 00:23

Ett tips (för ni som kanske inte tänkt på det) är Track-ID på mobilen! Det funkar fint om man hinner sampla nog mycket av musiken ur reklamen..

Volvoreklam

Hej!

Det går en reklam på RixFM nu där Bilbolaget (VOLVO) har erbjudanden på däck. Dom säger typ "köpte du däck när den här låten var populär" sen spelar dom en snutt och säger "då är det dags igen" och fortsätter spela den... Någon som vet vad den heter??

Hälsningar Anton

Det gick en reklam för hyresrättsföreningen för några år sedan. Minns inte riktigt vad den handlade om, men har för mig att det var något med att de hjälpte varandra i föreningen.

Hursom så hade de en ganska rockig låt i bakgrunden, och texten var typ så här:
Don't stand alone against the stream (och sen tror jag det var) you/we can make it be (kanske?) supreme.

tack på förhand, guldstjärna till den som hittar rätt låt.

Ps. det är inte den med han som försöker spela ensam i ett band.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-04-16 18:42

Tar upp den här gamla tråden igen och undrar om någon har koll på vad låten i den nya Sterling-reklamen heter?

På tele2 reklamen, som handlar om bredband. Där det är bl.a myror som håller upp sifferformade blad för att visa priset på bredbandet, sen är det en duva som flyger med en raket fastspänd på magen.
Iallafall, i slutet på den så hörs en kort snutt av en låt där dom säger: "So follow the rythm" Se tror jag att dom säger typ: "follow the heart", men är dock inte säker.
Det lät som en lugn låt med mest gitarr och sång.
Någon som vet vad den låten heter?

Så, efter lite detektivarbete med hjälp av älskade Google så kom jag fram till att låtern heter "follow" och artisten är "Will Lee w the P:s".
Nu är det dock så att jag inte hittat en enda download till den.
Någon som har låten, och kan skicka?
Det skulle förgylla min dag.

Undrar vad låten heter som spelas under vinjetten/trailern för tv4 Science fiction (som man bla. kan se på tv4 film), alternativt är det två olika låtar (en annan i slutet)

Synth/electro, massa klipp från typ Dune mm.

  • Medlem
  • Härryda
  • 2008-08-01 19:20

Tjo,
undrar vad låten som spelas i den nuvarande ikea-reklamen. Den när folk klär på sig o rör sig o sen spolas fram och tillbaka hela reklamen.

En spattig pianolåt... Underbar

Ikea

Ursprungligen av longman:

Tjo,
undrar vad låten som spelas i den nuvarande ikea-reklamen. Den när folk klär på sig o rör sig o sen spolas fram och tillbaka hela reklamen.

En spattig pianolåt... Underbar

Jag läste för ett tag sen någonstans att den heter "Enter the closet" och är specialskriven för reklamen.
Kankse kan ladda ner på ikeas hemsida eller liknande, gå in på Reklammusik.se | Sveriges största arkiv av reklamlÃ¥tar och leta, tror nämligen det var där jag läste om den.

ikeas e skriven av produktionsteamet deadmono

deadmono.com

zomig nasal låten som går på tv just nu e sjukt bra, alltså den som är instrumental, skön turntabalist stil på låten? nån som vet vem som gjort låten eller vart man kan få reda på det? sök som en galning har jag gjort!

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2009-11-02 16:40
Ursprungligen av tobb3s:

zomig nasal låten som går på tv just nu e sjukt bra, alltså den som är instrumental, skön turntabalist stil på låten? nån som vet vem som gjort låten eller vart man kan få reda på det? sök som en galning har jag gjort!

"låten är specialproducerad för Astra Zeneca's Zomig Nasal film. Den går tyvärr inte att köpa."

YouTube - Zoomig Nasal reklam [ENG]

Senast redigerat 2009-11-02 17:04
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-11-01 16:35

Någon som vet vad låten heter i detta youtube-klipp?
YouTube - More mindblowing riding from Danny MacAskill

Nu väcker jag en riktigt gammal tråd, men jag skulle behöva lite hjälp.

Jag såg den här låten live för ett par veckor sedan och kände genast igen den någonstans ifrån. Jag tror att det är från en tv-reklam men jag kan för min själ inte komma på vilken! Är det någon som känner igen den?

Masquer - Happiness (Official Music Video) - YouTube

Bevaka tråden