Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklammusiktråden

Tråden skapades och har fått 563 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-06-28 22:08

Detta är inte precis en reklam, eller jo.

Men en reklam för en film

Alla har troligtvis sett trailern för "Sin City"

Jag undrar då om någon vet vad den instrumentala låten i trailern heter. Och om den går att få tag på.

//C

Tre FriendTones, tunnelbanan

Den extremt funkiga musiken som spelas i tre-reklamen när tjejen med lilla hunden dansar i tunnelbanan?

Ursprungligen av manger:

Den extremt funkiga musiken som spelas i tre-reklamen när tjejen med lilla hunden dansar i tunnelbanan?

Har du hittat den? Jag söker också efter den! Så skön e den

Ursprungligen av manger:

Den extremt funkiga musiken som spelas i tre-reklamen när tjejen med lilla hunden dansar i tunnelbanan?

Låter som det e Mariah Carey låt

Ursprungligen av Ovisen:

Låter som det e Mariah Carey låt

Har hittat vilka artister/låtar som spelas i 3-reklamfilmerna!

Tchaikovsky - Nötknäpparen
Crashdiet - Breakin The Chain
Tom Tom Club - Genious Of Love (detta är låten spelas i 3s tunnelbana!)

Ursprungligen av daniels:

Har hittat vilka artister/låtar som spelas i 3-reklamfilmerna!

Tchaikovsky - Nötknäpparen
Crashdiet - Breakin The Chain
Tom Tom Club - Genious Of Love (detta är låten spelas i 3s tunnelbana!)

Jaa, det låter som Tom Tom Clubs låt (som för övrigt kan laddas ner lagligt och gratis från Amazon: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00006LHBH/ref=j_disp_dwnld_1/002-6719750-9180031?v=glance&s=music&st=digital-music)

Men just låten i reklamen låter mer som en cover: "X-Ecutioners - Genius of love 2002" som man INTE kan ladda ner lagligt från Amazon, men som intresserade säkert kan få tag i på något annat mystiskt sätt

Låten i bilreklamen

Den franska låt som efterfrågas är nog "Sympathique (även känd som "Je ne vrux pas travaillier") med gruppen Pink Martini. Om det inte är den ni letar efter är det iallafall en bra låt Finns på iTunes.

Ursprungligen av mojojojo:

Den franska låt som efterfrågas är nog "Sympathique (även känd som "Je ne vrux pas travaillier") med gruppen Pink Martini. Om det inte är den ni letar efter är det iallafall en bra låt Finns på iTunes.

Okej om det är den låten så står det fel på 3's hemsida...
Frågan och svaret finns ju besvarade här ovanför...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-18 21:42

Ny TRE reklam

Halloj ! Nån som vet vad låten i nya tre reklamen heter. Tre reklamen för 3music kit, typ nån fransk låt...

HARE !

Ursprungligen av Tobieaz:

Halloj ! Nån som vet vad låten i nya tre reklamen heter. Tre reklamen för 3music kit, typ nån fransk låt...

HARE !

Frågan är ställd och besvarad sedan tidigare... SÖK

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2005-01-13 02:59
Ursprungligen av erik:

kan du tänkas mena Cypress hill?

Tyckte väl att det var nåt som inte stämde, men nåja.. Det var i alla fall åt rätt håll. Tack för rättningen.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2005-01-13 03:13

Så.. jag kompenserar att jag stavade Cypress hill fel genom att berätta att "röda korset-reklamen" i själva verket är Rädda barnens reklam, att den finns att titta på på den här sidan, och att jag gissar att låten (samma till både knytnäven och stridsvagnspipan) är specialskriven, även om det som sagt bara är en gissning.

Men om man verkligen verkligen vill veta finns det två telefonnummer att ringa på den där sidan.

  • Medlem
  • 2005-10-11 15:45

ahh! siken given tråd! Jag har letat ÖVERALLT efter denna låten:

Manu et Juliet - Instant Karma

Det är covern på John Lennons låt. Den covern är med i reklamfilem för Volkswagen Golf för nåt år sen. Om nån har eller kan få tag på den vore de suuuper om ni kunde kontakta mig

det irriterar mig att ofta när man hittar en ny bra låt vet man ej vad den heter så får man leta läääänge för att hitt a den "stööön"

Hejsan hejsan!
någon som vet vad Bingolottos reklamlåt heter? Ni vet den här med att alla är "Delägare". (eller vad det nu var för något..)

//Evelina (:

Ursprungligen av Nennir:

Hejsan hejsan!
någon som vet vad Bingolottos reklamlåt heter? Ni vet den här med att alla är "Delägare". (eller vad det nu var för något..)

//Evelina (:

Vet inte vilken du menar, hittade bara detta svaret
The Wallstones - Invisible People

Cubusreklamlåt

Hej
Vet någon vad låten heter, och sångaren i Cubus reklamen som går på TV3 just nu?

Ursprungligen av cykels:

Hej
Vet någon vad låten heter, och sångaren i Cubus reklamen som går på TV3 just nu?

Kerima - Emotions
eller
Shivaree - Goodnight Moon

Saab reklamen...

Tjo!

Är det någon som vet vad det är för låt i nya Saab reklamen?

Tack!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 18:18
Ursprungligen av Archduk3:

Har lyssnat in mig på "3" reklamlåten. Vad heter den?

"not"någonting...:o

//C

Menar inte Melody Club?

  • Medlem
  • 2005-02-24 17:55
Ursprungligen av Archduk3:

Har lyssnat in mig på "3" reklamlåten. Vad heter den?

"not"någonting...:o

//C

I Got it my friend!

Deportees - Not tonight

Jäkligt bra band!

Droppar en till fråga, vad heter låten som spelas i reklamen för metro som går på 3:an och Z-tv..

Ursprungligen av Archduk3:

Har lyssnat in mig på "3" reklamlåten. Vad heter den?

"not"någonting...:o

//C

Tror du menar The Deportees - Not Tonight

Jahopp. Då var det inte rätt alltså :/

  • Oregistrerad
  • 2005-01-17 23:56

I lättmargarinreklamen, Becel pro active, körde de en himla skön låt, tror till och med att jag har den i mitt iTunesbiblotek, men vad heter den?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-18 00:32
Ursprungligen av kitesurf:

I lättmargarinreklamen, Becel pro active, körde de en himla skön låt, tror till och med att jag har den i mitt iTunesbiblotek, men vad heter den?

"Pata pat" tror ja.

//C

Miriam Makeba - Pata Pata

Ursprungligen av kitesurf:

I lättmargarinreklamen, Becel pro active, körde de en himla skön låt, tror till och med att jag har den i mitt iTunesbiblotek, men vad heter den?

Du har säkert fått rätt på den för länge sen, men den heter Pata pata, av Miriam Makeba. Från Sydafrika, kom ut redan 1972.

Låten i "3" reklamen när körsbäret sjunger. Vad är det för låt?

Bevaka tråden