Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklammusiktråden

Tråden skapades och har fått 563 svar. Det senaste inlägget skrevs .

men shitt.. stod ju bara några sidor här innan!

"chicago - if you leave me now" ere iallafall

Tänkte nu ställa en fråga sj! Reklamen är från Vichy Nouveau, och den börjar med
med att en massa människor kommer ut från en tunnelbana, sen rullar d på en massa annat.. ialalflal så slutar reklamen med nån på engelska säger -"thats why the new vichy nouveay comes in many different flavors"..

ngn som kan låten i denna reklam?!?!

jaja men inte den reklamen :S, blandat ihop sony med nån annan reklam då :S

Nokias tv reklam

Hej

Är det någon som vet vem som sjunger och låten som går just nu på TV3 reklam för Nokias mobiltelefon?. Kan ej hitta den någonstans.

Tack

marita:rolleyes:

Ursprungligen av cykels:

Hej

Är det någon som vet vem som sjunger och låten som går just nu på TV3 reklam för Nokias mobiltelefon?. Kan ej hitta den någonstans.
Tack
marita:rolleyes:

Moby - In My Heart
(passar på återigen att tipsa om Reklammusik.se)

Citroën??

Citroën reklamen när roboten åker skridskor...vad heter låten...typ techno lr nåt i den stilen.

Tack på förhand //Erik

Ikea?

Sen skulle jag gärna vilja veta vad låten som spelas i ikeas drömköks kampanj heter..Det är alltså låten i det röda köket som är nummer (2)

Den senaste Gevalia reklamen?

Tack!

Det är Andreas Johnson - Glorius
länk

  • Medlem
  • 2005-02-24 17:51

Låten från GE Money Bank finns nu att ladda ner via deras hemsida.

http://www.gemoneybank.se/default.asp?ge_id=24

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-03-01 08:24
Ursprungligen av jazoo:

Låten från GE Money Bank finns nu att ladda ner via deras hemsida.

http://www.gemoneybank.se/default.asp?ge_id=24

Soooooft!! Äntligen!
Men vad heter sångerskan? hmm... inte speciellt snällt av GE att inte ge några creds till henne för att hon låna ut sin röst.

arielreklamen då?

  • Medlem
  • 2005-03-08 20:37

Tjena, Jag undrar vad låten i jag tror det var ving, eller något annat resebolag som gick på tv för ett tag sedan. låten gick typ "summer dreams, makes me feel fine...." men jag vet inte vad den heter eller vilka som gjort den.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-08 21:09

1. Någon som minns en jättegammal reklam för Nokia 7250?
Bland de första mobilerna med kamera, typ, som slog igenom.

Spelades en astung låt. Lät som franska.

2. Någon som vet vad låten som spelas i den nya Adidas-reklamen? Där en kille irrar runt i mörker, han drömmer, typ? Och så är det reklam för "intelligent" shoes, eller något sånt skit?

Klockren låt.

Citat:

1. Någon som minns en jättegammal reklam för Nokia 7250?
Bland de första mobilerna med kamera, typ, som slog igenom.

Spelades en astung låt. Lät som franska.

kan det vara Zap Mama - Take Me Coco ??

Citat:

2. Någon som vet vad låten som spelas i den nya Adidas-reklamen? Där en kille irrar runt i mörker, han drömmer, typ? Och så är det reklam för "intelligent" shoes, eller något sånt skit?

Klockren låt.

saxat från www.commercialbreaksandbeats.co.uk
Anybody know the music from this one? Where a man wakes up in bed at night, puts his adidas shoes on with blinky lights and goes for a bit of run, lighting up the streets as he goes. And there's a bear in it too.
svar:
I emailed adidas, and it turns out it was a specifically written composition by Karen O from the Yeah Yeah Yeahs.

så... vet inte om de va den låten du var ute efter men så ligger det till iaf..

  • Oregistrerad
  • 2005-03-09 21:20

Skummis, jag älskar dig.

Ursprungligen av jasse:

Skummis, jag älskar dig.

om du är en jättesöt och trevlig liten tös så är det besvarat :rolleyes: annars lämnar vi det här o nu.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-09 07:38
Ursprungligen av Kvist:

Tjena, Jag undrar vad låten i jag tror det var ving, eller något annat resebolag som gick på tv för ett tag sedan. låten gick typ "summer dreams, makes me feel fine...." men jag vet inte vad den heter eller vilka som gjort den.

Den finns gjorda med flera artister men jag kollar upp de

//C

  • Medlem
  • 2005-03-10 20:51
Ursprungligen av Archduk3:

Den finns gjorda med flera artister men jag kollar upp de

//C

Ja, det vore schysst

  • Medlem
  • 2005-03-14 20:56
Ursprungligen av Archduk3:

Den finns gjorda med flera artister men jag kollar upp de

//C

Har du hittat något?

  • Medlem
  • 2005-03-09 08:34

Hej , jag måste få reda på låten i heineken reklamen , där friends bruden är med i och sträcker sig efter en heineken ni vet !!?

Ursprungligen av Ip0d:

Hej , jag måste få reda på låten i heineken reklamen , där friends bruden är med i och sträcker sig efter en heineken ni vet !!?

The Turtles - Happy Together
och för övrigt så heter hon Jennifer Aniston.

  • Medlem
  • 2005-03-10 09:52
Ursprungligen av skummis:

The Turtles - Happy Together
och för övrigt så heter hon Jennifer Aniston.

tjohoo tack! "WE'RE NOT WORTHY WE'RE NOT WORTHY!" =P

  • Oregistrerad
  • 2005-03-10 11:17

Ännu en reklamlåt

Såg en serie reklamfilmer, kommer inte ihåg för vad men det är för någon typ av organisation. Filmerna är svartvita och gestaltar vuxna människor som utsätts för "barnmobbing" och filmernas budskap är 'Kommer du ihåg hur det var att gå i skolan?'

Låten som spelas är soft och skön och det låter som det skulle kunna vara Kristoffer Åström. Är det någon som vet om det är han och vad låten i så fall heter?

  • Medlem
  • 2005-03-10 15:23
Ursprungligen av cato:

Såg en serie reklamfilmer, kommer inte ihåg för vad men det är för någon typ av organisation. Filmerna är svartvita och gestaltar vuxna människor som utsätts för "barnmobbing" och filmernas budskap är 'Kommer du ihåg hur det var att gå i skolan?'

Låten som spelas är soft och skön och det låter som det skulle kunna vara Kristoffer Åström. Är det någon som vet om det är han och vad låten i så fall heter?

Det enda jag är rätt säker på är att det nog är Friends reklam

Ursprungligen av cato:

Såg en serie reklamfilmer, kommer inte ihåg för vad men det är för någon typ av organisation. Filmerna är svartvita och gestaltar vuxna människor som utsätts för "barnmobbing" och filmernas budskap är 'Kommer du ihåg hur det var att gå i skolan?'

Låten som spelas är soft och skön och det låter som det skulle kunna vara Kristoffer Åström. Är det någon som vet om det är han och vad låten i så fall heter?

som tidigare har sagts är det reklam av "Friends" och reklamfilmen kan ses på deras hemsida längst ner på första sidan typ. http://www.friends.se/
Gruppen heter: The Perishers
Låten heter: "My Heart" och ligger på skivan "Let There Be Morning", utgiven på NONS år 2003.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-11 08:12
Ursprungligen av skummis:

som tidigare har sagts är det reklam av "Friends" och reklamfilmen kan ses på deras hemsida längst ner på första sidan typ. http://www.friends.se/
Gruppen heter: The Perishers
Låten heter: "My Heart" och ligger på skivan "Let There Be Morning", utgiven på NONS år 2003.

Tack Skummis! Ska genast kolla upp det.

  • Medlem
  • 2005-03-12 18:13

Vad heter låten som spelas när ikea stänger, den där vissel låten

Ja, jag vet det är ingen reklam men tänkte försöka ändå!

  • Medlem
  • 2005-03-10 16:40

För ett tag sedan gick det en godmorgon juice reklam med en svinskön låt i bakgrunden.. ingen som vet vad det var för låt? :rolleyes:

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-03-13 18:46
Ursprungligen av Libra:

För ett tag sedan gick det en godmorgon juice reklam med en svinskön låt i bakgrunden.. ingen som vet vad det var för låt? :rolleyes:

Kan det vara Cat Stevens - Morning Has Broken?

  • Medlem
  • 2005-03-14 16:28
Ursprungligen av kainen:

Kan det vara Cat Stevens - Morning Has Broken?

hehe, nä... Ingen som sjunger. Är säkert en egen gjord låt av dom på godmorgon:P

Bevaka tråden