Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac intel om tre dagar?

Tråden skapades och har fått 321 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av mratin:

De brukar vara väldigt dåliga på att ringa innan de kommer. Kanske är olika på olika ställen i landet, men i Uppsala funkar det så att de bara plingar på hemma. Är man inte hemma då får man åka iväg till poståkeriets kontor för att hämta grejerna själv.

Hade varit lite bättre om de förvarnade innan de kom så att man kunde se till att vara hemma då.

de båda ipodarna ja köpt, så har postkillen faktiskt ringt 10 minuter innan och kollat om jag varit hemma, och jag bor oxå i uppsala. så du måste haft otur.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-20 08:06

Joo, så är det här med. Dem åker till en, lämnar lapp i brevlådan och man får ringa dom OCH vänta ytterliggare en dag. Därför ringer jag alltid när det står out for delivery till TNT och frågar tiden när dem kan leverera under dagen. Då brukar man förklara lite annat för dom verkar inte förstå vad man försöker säga.. "Hej. Jag såg att min dator kommit till Stockholm.. När kan den komma hit under dagen?" "Va? Hur ska jag kunna veta det?"

Gaah, man blir så less..

Jag tycker att min strategi är bättre!

- Stanna hemma från skolan och vara rastlös hela förmiddagen
- Slutligen ringa till TNT och fråga när den kommer, bara för att höra att den ska komma dagen därpå
- Åka till skolan
- Komma till skolan, logga in och kolla TNT.se
- Se att datorn är ute för leverans!
- Åka hem fort som fan

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-20 09:08

Det är så jag brukar göra ,p

Fjärde - alltså.
Men första och andra låter bättre. Vi får se hur det blir.. Tycker dom kan ringa till mobilen och säga att nu är den ute för leverans och datorn kommer den och den tiden så blir det mycket jävla bättre..!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-20 09:50

Tror att jag väljer att jobba hemma idag…

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-20 11:06

Ja! Nu fick jag den! HURRA! Efter 5 veckor… puh

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-20 11:23

Sweet!! Då kan jag räkna med att få min kanske typ onsdag-torsdag.

mratin: Hur gjorde du nu då? När det stod nu att den var ute för leverans 00:37, ringde du sen till TNT och frågade om tiden eller ringde dom? :):)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-20 11:38

Jag stannade hemma och väntade. De ringde inte, bara dök upp, precis som de brukar. Skumt, men jag såg ju till att vara hemma.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-20 11:39

Datorn känns för övrigt väldigt rapp och vass. Kartongen är lika sexig som vanligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-20 11:52
Ursprungligen av mratin:

Datorn känns för övrigt väldigt rapp och vass. Kartongen är lika sexig som vanligt.

Sätt på kartongen då!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-20 12:07

Det är lixom just själva nakenheten när man tar av kartongen som är sexig. Så den får nog förbli av.

Sätta på och sätta på kan ju tolkas på flera sätt

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-20 13:02

Jo, precis. Jag har i alla fall satt på den i en bemärkelse.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-20 13:06

Trevligt.. Då får det bli så då! Alltså efter att den lämnat Arnhem så kan man vara hemma typ från skolan då, hehe. Men det är det som är det svåra, att just veta när man kan vara hemma för det är ju inte kul att typ komma till skolan på morgonen, se att datorn ute för leverans och sen springa hem igen.. Gaaah! Nåja.. Det blir som det blir.

Det står att den ska komma idag och allt men nu när jag ringde för att kolla vilken tid den skulle komma ungefär sa han på TNT:s kundservice att den kommer imorgon istället. De verkar inte ha så bra koll på deras leveranser ändå, skumt..
Då blir det en ledig dag imorgon med då, känns inte så bra. Men men, vill ju inte missa leveransen så.
Date Time Location Status
20 Feb 2006 11:40 Gothenburg Out For Delivery
19 Feb 2006 16:24 Gothenburg Import Received
17 Feb 2006 18:35 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
17 Feb 2006 18:35 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
16 Feb 2006 21:44 Northampton Hub Consignment Received At Transit Point
15 Feb 2006 19:19 Cork Shipped From Originating Depot
15 Feb 2006 18:44 Cork Consignment Received At Transit Point

  • Oregistrerad
  • 2006-02-20 14:04

Det är nästan olidligt (fan vilken nerd man är ibland). Du kan inte lägga upp en bild på kartongen?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-20 15:29

Ja, otur måste jag ha haft. Jag har beställt runt 10 ipodar/datorer från AS de har aldrig innan de kom. De brukar ringa efteråt dock, om man inte var hemma.

Ursprungligen av mratin:

Ja, otur måste jag ha haft. Jag har beställt runt 10 ipodar/datorer från AS de har aldrig innan de kom. De brukar ringa efteråt dock, om man inte var hemma.

var det posten eller TNT som körde ut? för i uppsala äre posten som tagit över efter TNT, tror inte TNT kör ut här

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-21 07:08
Ursprungligen av Baltazar:

var det posten eller TNT som körde ut? för i uppsala äre posten som tagit över efter TNT, tror inte TNT kör ut här

Det är Poståkeriet som kör ut i Uppsala.

Dayweed, Niklas och andra, nu är våra datorer i Holland. Gissar att de kommer fram runt fredag.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-20 16:34

Sjukt, är det cykelbud från holland?
Dom borde ta bort ordet "express" från levereansbeskivningen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-20 17:52

Kristian, Niklas och alla andra.. Det låter rätt rimligt! Jag hoppas tusan att våra är i Holland för på TNTs hemsida står det bara att den är i Shanghai, men det tror jag inte på. Torsdag-fredag tror jag på! Himla nice om den kommer på fredagen, man har ju sportlov veckan som kommer där efter

20 feb 2006 16:46 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
20 feb 2006 16:44 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
20 feb 2006 07:54 Amsterdam Consignment Received At Transit Point
15 feb 2006 23:21 Shanghai Shipped From Originating Depot
15 feb 2006 13:37 Shanghai Consignment Received At Transit Point

Vad kan detta innebära? Att den kommer imorgon redan? För så var det ju för mratin. Efter Arnhem så kom den till Stockholm ... Fast det var ju två dagar emellan, men ändå! Värsta.

Senast redigerat 2006-02-20 21:16

Spontant tror jag på leverans på torsdag i området runt sthlm, men såg att samma sträcka tog fyra dagar för någon. Hittade förresten en bild på budet.

EDIT: Inte fyra dagar, missade att de inte jobbar på helger. Onsdag tror jag på.

Senast redigerat 2006-02-20 18:20

Tisdag em. Senast onsdag är min gissning.

20 Feb 2006 	16:48 	Arnhem Hub 	Consignment Passed Through Transit Point 
20 Feb 2006 	16:48 	Arnhem Hub 	Consignment Received At Transit Point 
20 Feb 2006 	08:36 	Amsterdam 	Consignment Received At Transit Point 
15 Feb 2006 	23:21 	Shanghai 	 	Shipped From Originating Depot 
15 Feb 2006 	13:41 	Shanghai  		Consignment Received At Transit Point
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-20 18:43

Jadu, vi åker med samma i alla fall! Tror du på så tidigt? Vi får väl se, vi får väl se!

Jäklar vad nice detta är nu! Ååh.

Ursprungligen av dayweed:

Jadu, vi åker med samma i alla fall! Tror du på så tidigt? Vi får väl se, vi får väl se!

Jäklar vad nice detta är nu! Ååh.

Det blir imorgon, onsdag. (ringde TNT och fick det bekräftat)

Äntligen!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-20 21:15

Se där, se där. Här är det TNT som kör ut. Jag tror nog det var TNT som körde ut åt mratin. Right?

NU ÄR DET NÄRA!

Det är ju det holländska cykelbudet som kör ut, såg ni inte bilden? När han ringer med klockan vet man att han är på väg.

Då så. Då sitter man här med sin 17 tummare.. Känns bara såå bra, och leveranstiden var inte så farlig. Beställde den förra helgen och den kom i eftermiddags (efter lite om och men dock). Men jag är iaf grymt nöjd och jag lovar att ni som fortfarande väntar inte väntar förjävles.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-20 22:52

vad skönt! grattis! jag lade in en order hos macoteket för drygt 2 veckor sen, de sa att den bör vara hemma i slutet av veckan, man får väl hoppas!

Bevaka tråden