Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac intel om tre dagar?

Tråden skapades och har fått 321 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Japp..då dök min upp - har inte packat upp den än - levererades till jobbet )

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-02-14 14:59
Ursprungligen av Josef P:

Fido:
Vad innebär ETA? Står 16 februari...

Estimated Time of Arrival - ETA - beräknad (uppskattad) ankomsttid. I detta fall: särskilt Uppskattad ankomst

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-14 16:37

Tack, borde jag försått! Hoppas på en uppskattad ankomst på torsdag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-14 19:41

De säger ju "skickas SENAST" 21 februari. Alltså är det helt möjligt (och inträffade för mig) att de skickar den tidigare. Antagligen skjuter de upp datumet ganska rejält när de inte lyckas hålla det första gången för att man inte ska bli besviken igen.

Schysst, jag beställde i fredags, skulle skickas i morgon men skickades IDAG! Synd att det är så långt från Shanghai dock... (helt standard 17" btw)

Man kan lätt hålla sig för skratt när man beställt för över en månad sedan och haft sina stålar kidnappade hos apple sedan dess och ser folk som får skiten tidigare trots flera veckor senare beställning.. jävla applestore.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-15 07:01
Ursprungligen av Tony Englund:

Man kan lätt hålla sig för skratt när man beställt för över en månad sedan och haft sina stålar kidnappade hos apple sedan dess och ser folk som får skiten tidigare trots flera veckor senare beställning.. jävla applestore.

Hehe, precis! Jag vart lagom sur igår alltså. oj oj oj vad jag spydde ut allt skit mot AppleStore igår.. Inte alls kul Men vi får se vad som händer!

Det är väl så att de just börjat skeppa precis nu när jag beställde, ingen tröst förstås för den som beställde för flera veckor sedan... sorry

Såja..sitter och plitar på syrrans 17" core duo nu, funkar klockrent..snabb och smidig. Ska installera 512Meg ram till imorgon så ska det nog bli ändå bättre fart på grejerna..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-15 07:32

Nu är min "Out for Delivery"!
Skickades den 10 feb och kom fram den 15 feb.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-02-15 11:12

Alldeles nyss fick jag ett mail om att den börjar röra på sig och ska levereras inom 7-8 dagar

Nu har min maskin äntligen lämnat fabriken.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-15 16:11

Min med (20" 1GB/ 256MBvid.) 4-5 dagars leverans. Men jag kan inte "tracka" den på TNT
Tips någon?

Har den lämnat holland ännu då?

Min 20-tummare med 256 MB-kortet skickades idag, två dagar innan utsatt tid. Det konstiga är att det aldrig stod något om tillverkning.

Det ska inte stå något om tillverkning, det får man fråga om hur det går per telefon.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-02-15 18:30

Hej Alla

För er som inte kan tracka era beställningar. Gå in på denna sidan och ange tracking nummer. Tror det ska börja med siffrorna 80

http://www.apecode.com/appletrack/

När man matat in track nummer och tryckt på track kommer man till en sida med en länk. Måste trycka på länken (nummret) för att se status

Fattar inte varför man inte kan göra detta direkt från apples hemsida...

Den sidan funkar inte värst bra...
Error: Delivery Note "xxxxxxxxxx" is unknown! (0104)

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-02-15 18:43

Nicklas: Jag var kanske inte tydlig? Det är inget error. Man måste trycka på länken. Dvs siffrorna "xxxxxxxxxxxx" för att komma till status.

Det är 10 siffror som gäller. Börjar med 80

Detta nummer finns inte på apples hemsida men jag fick det genom att trycka på beställninsstatus.

Ursprungligen av danny5:

Nicklas: Jag var kanske inte tydlig? Det är inget error. Man måste trycka på länken. Dvs siffrorna "xxxxxxxxxxxx" för att komma till status.

Det är 10 siffror som gäller. Börjar med 80

Detta nummer finns inte på apples hemsida men jag fick det genom att trycka på beställninsstatus.

Givetvis använde jag mitt nummer, jag bytte bara ut mitt nummer mot tio "x". När jag klickat på mitt nummer får jag bara ännu ett felmeddelande.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-02-15 18:54
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Givetvis använde jag mitt nummer, jag bytte bara ut mitt nummer mot tio "x". När jag klickat på mitt nummer får jag bara ännu ett felmeddelande.

Skumt. Då vet jag inte. För mig funkar denna sida helt utmärkt. 10 siffror i formatet:

80XXXXXXXX

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-02-15 18:45

Här är min. Äntligen snart här, hehe

Date Time Location Status
15 Feb 2006 18:36 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
15 Feb 2006 11:12 Amsterdam Consignment Received At Transit Point
13 Feb 2006 23:01 Shanghai Shipped From Originating Depot
13 Feb 2006 11:31 Shanghai Consignment Received At Transit Point

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-15 18:55

Nu står min på mitt skrivbord och installeras... Guuuud så grann den är!

Date Time Location Status
15 Feb 2006 19:19 Cork Shipped From Originating Depot
15 Feb 2006 18:44 Cork Consignment Received At Transit Point

min verkar ha tagit en annan väg än alla andras. Min skickas via Irland istället Holland.. Men jaja, det är la ingen skillnad egentligen. Nu borde den komma iaf, man får ju hoppas iaf.
Det är för övrigt en 17 tummare med 1 gb ram och trådlöst tangentbord/mus..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-16 13:12

15 feb 2006 23:21 Shanghai Shipped From Originating Depot
15 feb 2006 13:37 Shanghai Consignment Received At Transit Point

Så långt har min 20" / 1 GB / 256 mb videoram kommit... Någon gång nästa vecka lär den ju komma

Uh, min kom till Helsingborg 13.26 idag.. får se hur många dygn de behöver för att släpa den till Göteborg.. vore ju inte alls tråkigt att få den i morgon.

Nu syns det info om min leverans. Dayweed, jag tror våra paket är grannar
15 Feb 2006 23:21 Shanghai Shipped From Originating Depot
15 Feb 2006 13:41 Shanghai Consignment Received At Transit Point

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-16 16:14

Amsterdam!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-02-16 17:03

Helsingborg...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-16 17:26

Kul! Synd bara att det är helg nu snart.. Var bor du?

Bevaka tråden