Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac intel om tre dagar?

Tråden skapades och har fått 321 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-22 15:12

Nu när alla har iSight skulle det ju vara kul att prata och SE varandra, för en gång skull.

Nu har jag suttit och lekt med min vackra vita sak en timme snart. Det är en njutning!

Min kom igår och blev direkt injicerad med 2st 1GBmackor, snurrar på ganska bra (önskar dock att det varit en 20" men man kan ju inte få allt...)

Lite roligare att hålla på med foton i imacen än i ibooken, även om den också är ganska ok.

gghggggg

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-22 21:04

Synd det, skulle vara härligt att se.
Joo. Jag fick ju låna lite pengar men hey, vad gör det när man verkligen vill ha något?
Det tror jag med.. Och det gör dom verkligen.. Underbart det här alltså.. Ljuva maskin.. Åh!

ååh, nu blir jag bara ännu mera sugen....
kan man inte snabba på dom här holländarna...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-22 21:26

För mig gick det rätt fort från Arnhem.. Håll ut! Jag klarade det knappt ;P

va menas med "rätt fort"

Ursprungligen av dayweed:

För mig gick det rätt fort från Arnhem.. Håll ut! Jag klarade det knappt ;P

Rätt fort = två arbetsdagar när man kollar på tidigare inlägg.

Okej tack...
orkade inte läsa o leka detektiv... :rolleyes:

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Rätt fort = två arbetsdagar när man kollar på tidigare inlägg.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-22 23:35

Jag fick min 20" idag och bara måste få säga hur jävla underbar den är. Har suttit med en gammal häck som har krånglat och bökat alldeles för länge. Var lite nojjig över hur Adobe programmen skulle funka men dom som är det är såna som har suttit på ganska schyssta maskiner och känner skillnad, jag däremot har haft en sån gammal hur länge som helst att jag tycker det går dubbelt så fort i Rosetta men som Buddha sa - allt är relativt. Livet är en illusion och jag är en lycklig iMac ägare. Heja!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-23 13:43

Idag var jag och köpte min Intel 20". Mycket nöjd hittils och har inte märk något problem med den. Detta är första gången jag använder Tiger också. Har tidigare använt Panther bara.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-23 14:32

Men alltså, nu när man har en 20"are.. Hur GÖR man med Rosetta om man vill använda det? Jag har läst litegrann om det men inte förstått det hela riktigt.. Någon som kanske har en länk om själva programmet? .. Eller vad är det ens? Hehe.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-23 14:44

Dayweed, kom du ens så långt som till Apples hemsida?

Citat:

Här är alla anvisningar du behöver: dubbelklicka på programsymbolen. Bakom kulisserna översätter Rosetta dynamiskt de flesta av dina PowerPC-baserade program så att de fungerar med din Intel-baserade Mac.

http://www.apple.com/se/rosetta/

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-23 18:26

Jag är nog för lat, skulle jag tro Tack.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-02-23 22:01

Ah vad skönt jag fick min iMac igår egentligen... men den kom den enda timmen jag var ute på hela dagen. men idag kom budkillen tillbaka så nu har jag en ny fin Intel iMac med soundsticks och AppleCare som jag inte vågar packa upp eftersom ingen orkat städa på år och dar

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-23 22:07

Härligt! Eller kanske inte.. Du får se till att städa först, det var det första jag gjorde i alla fall.. Nu har jag haft skönheten i över en hel dag och den luktar fortfarande som den ska göra när den är ny, eller ja.. Som all elektronik egentligen. Otur att budkillen kom när du var borta, men bra att du fått den nu.. Snart är vi alla samlade.. Eller?

I morgon har jag intel-macat i en vecka och börjar så smått vänja mig. Ett fåtal krasher i Garageband, annars är jag mer än nöjd.

ÅÅh, min dator är 30km från mig nu.
Hade dom bara updaterat på tnt när den kom dit och inte 4,5h senare så hade jag haft det idag.
nu får jag gå upp tidigt o köra o hämta den i hangaren.
kan inte vänta tills budkillen leverar den...
Dessutom vill jag hinna pilla på den innan jag drar till jobbet.
Hur ska man kunna somna... :eek:

nu har jag precis startat min nya 17" intel och 99mac är såklart min fösta sida...
UUUNDERBAR!!

beställde den i tisdags så det gick ju ganska snabbt ändå!

Nu har jag haft min 20-tummare med 1,5 GB minne i tre dagar, här är mina intryck so far:

- Den är snabb och responsiv, känns som att sitta vid en PowerMac. Universal-program öppnas nästan direkt (Mail en halv studs, iPhoto en studs), och PPC-program är snäppet snabbare än jag räknade med, i stil med en 1.4 Ghz G4 ungefär. De emulerade programmen känns inte helt oväntat mindre responsiva än de andra, men det går lite snabbare när de väl har körts lite och laddats in i minnet. Rosetta fungerar annars finfint, hittills rullar allt på precis som vanligt. Att se på två HD-trailers samtidigt är inga problem för datorn. Uppstarten går ruskigt snabbt.

- Skärmen är i klass med en Cinema Display, skarp och ljusstark. Fast upplösningen skulle gärna varit lite högre. En bra sak är att skärmen hamnat lite längre upp än min 17-tummare, mer i ögonhöjd.

- Den är tillräckligt tyst. Fläktarnas surrande hörs i ett tyst rum, men det är diskret. Det allra bästa är att det inte verkar öka i takt med CPU-användningen. Min iMac G5:s varvtal gick upp och ner hela tiden beroende på vad jag gjorde, och efter några timmar gick den på höga varv hela tiden. Den var samtidigt väldigt bra på att förvandla mitt rum till en bastu, något som den nya nog inte kommer att göra eftersom den inte verkar bli lika varm. Läste någonstans att den nya iMacen max drar runt 90 W, imponerande.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-25 11:00

Sitter själv vid en 17-tummare, och har min iBook bredvid. Så van som jag var vid min iBooks skärm, så blir man ju bländad av iMacens.

Vad jag tycker är grymt tråkigt är att jag inte har någon alls på min iChat lista, så jag har inte kunnat prova iSighten!

Bevaka tråden