Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac intel om tre dagar?

Tråden skapades och har fått 321 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-02-10 18:24

Hmmm... hur eller var ser ni att de har skickats från Shanghai osv?

På min står det bara "Merge In Transit NL"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-12 10:40

Nu har min kommit till Amsterdam!

men shit va ja ångrar att ja inte bestälde över nätet

på apple.se står det nu "skickas inom 2 dagar"

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-12 22:22

Grrr, Fido! Jag får vänta ytterliggare ett par dagar. En månad snart. Fy tusan vad det känns jobbigt..

Jag har fortfarande inte fått besked att min dator skickats trots att idag var sista dagen som leveransen flyttades till.

Högst irriterande!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-13 13:25

Jag ska också få min skickad senast idag, men inget än så länge.
iMac 20" 1GB 256MB

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-13 18:25
Ursprungligen av mratin:

Jag ska också få min skickad senast idag, men inget än så länge.
iMac 20" 1GB 256MB

Då är du före mig! Min ska skickas imorgon!

Nu är det nära här :

13 Feb 2006 08:49 Gothenburg Out For Delivery

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-13 13:51
Ursprungligen av lilledanne:

Nu är det nära här :

13 Feb 2006 08:49 Gothenburg Out For Delivery

Åh gött! Är det 20"?
Du måste skriva ett par kommentarer när du har lekt med den lite...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-13 14:01
Ursprungligen av lilledanne:

Nu är det nära här :

13 Feb 2006 08:49 Gothenburg Out For Delivery

Min har varit i Amsterdam sedan den 10:e. Lilledanne, hur lång tid tog det för din dator mellan Amsterdam och Göteborg?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-13 13:29

var inne och pillade på en imac 20" intel på macoteket idag. jäkla skillnad mot isightmodellen av imac...!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-13 14:04

Josef P; min har också varit i Amsterdam sedan den 10:e. Var i Sverige bor du? Vi kanske får våra samtidigt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-13 16:31
Ursprungligen av Fido:

Josef P; min har också varit i Amsterdam sedan den 10:e. Var i Sverige bor du? Vi kanske får våra samtidigt...

I Göteborg. Har beställt ett par högtalare också. Kanske håller på att sampaketeras med dem i Amsterdam nu. Hoppas att den levereras senast fredag i varje fall. Då vet jag vad ska som prioriteras i helgen!

13 Feb 2006 08:49 Gothenburg Out For Delivery
12 Feb 2006 17:46 Gothenburg Import Received
10 Feb 2006 19:48 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
10 Feb 2006 19:45 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
10 Feb 2006 10:45 Amsterdam Consignment Received At Transit Point

Så - tre dagar , och då var det en helg emellan..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-02-13 14:56

Min har legat i Shanghai sedan i torsdags... konstigt...
http://www.apecode.com/appletrack/

Min jävul har legat i Shanghai sedan i torsdags. Under "ETA" står det 17 feb.. innebär det att den MÅSTE ligga kvar där till den 17e tro?

lilledanne, vilket datum beställde du? Och är det 17" eller 20"? Vore lite intressant att se om de kör en random på ordrarna när de skickar ut dem Jag beställde en 20" helt standard den 11:e januari.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-02-13 15:20

"ETA 17 feb" står det på min 20" också...

17" standard , beställde den 2:e februari . Klåparna i godsmottagningen på mitt företag var inte på plats när TNT försökte leverera - och inte ringde dom mig heller så jag kunde springa ner. Så nu är det nytt försök imorgon... suck ;-/

  • Oregistrerad
  • 2006-02-13 15:57

Ringde till 99macs sponsor och frågade hur snabbt man kunde få en 20" intel imac? Han bad så mycket om ursäkt för att det stod 2 dagar och bedyrade att man kunde få en på max 5dagar.
Då jag upplyste om att jag beställt en den 29nde jan, och inte fått den ännu, blev han helt förvirrad och sa att man inte kunde lita på vad som stod på sidan. Pinsamt Apple.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-13 19:11

Hoppas inte för mycket. Jag skulle ha fått min skickad idag som sagt, men nu fick jag ett mail att den ska skickas senast 21 februari. Det betyder alltså att om jag hade beställt en likadan idag skulle jag också få den skickad senast 21 februari. (Det står 6 dagar om man väljer 1GB ram och 256MB vram.)

Det är ganska sjukt att de ockuperar ens pengar i en månad utan att man får någon ersättning.
Jag förstår inte alls ordningen maskinerna skickas i heller. Har det inte alls att göra med vem som beställt först? Vad är då meningen med att beställa i god tid??

Låter jag bitter? Nja, jo, kanske att jag är det lite. Men jag har en känsla av att datorn, när den väl kommer, är värd all väntan och möda.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-13 20:48

Josef; Min är i Arnhem nu... Hur går det för dig?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-13 21:55

Jag håller med dig helt och hållet mratin. Himla trist för din del (och kanske min). Man ska aldrig ha för höga förhoppningar på någonting nuförtiden. När beställde vi två egentligen? Jo, väääldigt längesen, eller hur? Precis, inte får man någon ersättning för det heller. Jag kollade också det, 6 dagar tar det för den att skickas om man beställer en sådan idag. Vad är det för mening alls då att beställa i tid, det förstår inte jag heller.
Menmenmen, det har du rätt i.. I slutet kommer man vara nöjd ändå. Fast det är trist, att det ska ta sådan lång tid.. Hela tiden.

Klart man blir bitter av sådant här. Det har jag varit i en månad nu

Nu är det en timme kvar till min iMac ska skickas och inget meddelande om påbörjad leverans har nått mig.

Det är över en månad sen jag beställde och en månad och en dag sen de fick pengarna från mitt konto. Upplevelsen med Apple Store ger en sur försmak på en annars underbar datorupplevelse.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-14 21:56
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Nu är det en timme kvar till min iMac ska skickas och inget meddelande om påbörjad leverans har nått mig.

Det är över en månad sen jag beställde och en månad och en dag sen de fick pengarna från mitt konto. Upplevelsen med Apple Store ger en sur försmak på en annars underbar datorupplevelse.

Jäkligt trist sits du är i.. Min har också blivit uppskjuten som sagt till den 22:a februari. Väldigt tråkigt att det ska bli såhär.. Hört något mer än så länge..?

Ursprungligen av dayweed:

Jäkligt trist sits du är i.. Min har också blivit uppskjuten som sagt till den 22:a februari. Väldigt tråkigt att det ska bli såhär.. Hört något mer än så länge..?

Jo, tråkigt är ordet. Ringde i eftermiddags då inget besked nått mig för att höra vad som hänt. Tjejen som svarade kunde (efter efterforskningar) se så mycket som att min iMac inte var tillverkad ännu, vilket lär betyda ytterligare dagars väntan. Hon sa dock att hon skickat brev till någon ansvarig och bett om förklaring och att jag ska ringa igen i morgon för ytterigare besked.

Högst irriterande.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-15 07:02
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Jo, tråkigt är ordet. Ringde i eftermiddags då inget besked nått mig för att höra vad som hänt. Tjejen som svarade kunde (efter efterforskningar) se så mycket som att min iMac inte var tillverkad ännu, vilket lär betyda ytterligare dagars väntan. Hon sa dock att hon skickat brev till någon ansvarig och bett om förklaring och att jag ska ringa igen i morgon för ytterigare besked.

Högst irriterande.

Tråkigt.. Inte ens börjat tillverka din än alltså.. :/ Det låter bra i alla fall, jag håller tummarna

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-14 13:53

HURRA! Det blev inte 21 februari iaf. Min 20" 1GB/256MB är skickad nu!!
dayweed: Dröjer nog inte länge innan din skickas också.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-14 17:24
Ursprungligen av mratin:

HURRA! Det blev inte 21 februari iaf. Min 20" 1GB/256MB är skickad nu!!
dayweed: Dröjer nog inte länge innan din skickas också.

VAD I..?! Grattis mratin! Jag vet inte riktigt. Ändrades det från det datum de sa först till 21? Nu står det 22:a för min del, det kanske ändras också i veckan.. Annars får jag vänta jag med. Typiskt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-14 14:20

Fido: Min är kvar i Amstedam.

Vad innebär ETA? Står 16 februari i den komulmnen.

Bevaka tråden